[NA/NB] Podniesienie mocy.

Mazda MX-5 2015 – (ND) / 2005– 2015 (NC) / 1998–2005 (NB) / 1989–1998 (NA)

Postprzez k-meal » 22 kwi 2007, 22:52

Czy jest sens inwestowac w modyfikacje silnika MX5, ale tylko n/a? tzn., czy niższym kosztem niż instalacja turbo da się wykrzesać coś z tego silnika?

pozdrawiam.
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez pitbull2000 » 22 kwi 2007, 23:23

Zrobienie turbo to koszt około 25 tyś. kompressor wychodzi około 15 tyś, kiedyś zakładaliśmy coś takiego... Sporo roboty było ale efekty też miłe :D
Silniki w NA to 1.6 90KM i 115KM, 1.8 133KM. 1.8 były bodajże od 96 roku chyba, popatrz na miata.net. Adres polskiego forum wysłałem Ci na Priva.
Na lekkim turbo w 1.6 dostaniesz te 180KM, osobiście bym się w to nie bawił.
Nie orientuję się jak to jest z n/a, na forum były jakieś próby robienia potworów, ale nie doczytałem tych tematów <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 21:29
Posty: 39

Postprzez BratCukierka » 23 kwi 2007, 15:43

zawsze możesz założyć instalację podtlenku azotu :) podbij do Piotruś'a bo on zajmuje sie instalacjami nitro :) jest to dużo tańsze od turbo czy kompresora i przyrost mocy też jest :) osobiście wybrałbym podtlenek azotu... turbo czy kompresor to według mnie nieopłacalna i bezsensowna zabawa jeśli chodzi o mx-5 jeśli nie masz grubej kasy na modyfikacje :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Fiveopac » 24 kwi 2007, 08:42

Poprawiłem Twój temat, następnym razem stosuj sie proszę do Regulaminu tego forum

Ps.pozdrowka k-meal ziomalu z sr.pl ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez virus » 3 maja 2009, 14:40

Witam. Jest osoba an forum ktora robila swapa w mx5 z 1.6 16V na 1.8 147km ?

Mam do kupienia w dobrej cenie silnik ze skrzynia z mazdy mx5 2004r 1.8 147km i chcialbym go wsadzic do mojej mazdy mx5 2004r 1.6 16V.

I teraz pytanie co potrzebne mi bedzie oporcz kompletnego silnika , wiazki oraz komputera ?

Czy po takim zabiegu bedzie potrzebna wizyta u elektryka zeby to podlaczyc ? czy wszystkie wtyczki od wiazki sa takie same w 1.6 i 1.8 ?

Jesli trzeba dlubac w elektryce to bede bardzooo wdzieczny za jakis namiar na osobe ktora ogarnie temat.


Z gory dziekuej za informacje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2003, 10:24
Posty: 9
Skąd: Jaworzno

Postprzez Don Corleone » 5 maja 2009, 09:38

virus napisał(a):Jest osoba an forum ktora robila swapa w mx5 z 1.6 16V na 1.8 147km ?

Fiveopac i 88ET robili u siebie swapy z B6 na BP z tym, że w NA nie w NBFL jak u ciebie, ale na pewno są skarbnicą wiedzy na ten temat :)

Pisz do któregoś z nich to na pewno pomogą.

P.S.
Popraw temat i wypełnij do końca swój profil.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Fiveopac » 5 maja 2009, 16:32

Skrzynie sa wszystkei takie same i sa wymienne. Jedyny problem to czy wiazka przypasuje. NBFL ma zmiennia faze rozrzadu wiec bez nowego kompa sie nie obędzie a i wiazka do kompa bedzie zapewne inna/niekompletna.
Jesli podarujesz sobie sterowanie fazami silnik da sie podpiac pod elektryke z 1.6.
Don Corleone napisał(a):Fiveopac i 88ET robili u siebie swapy z B6 na BP z tym, że w NA nie w NBFL jak u ciebie, ale na pewno są skarbnicą wiedzy na ten temat usmiech

W NA wszystko bylo magicznie proste ale to dzieki wiazce OBD1 ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez macciiek » 6 cze 2010, 10:05

W mx5 1,6 normalnie 110KM a czasem spotyka sie 125KM -w czym jest roznica i czy moge swoj silnik tak podciagnac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 19:16
Posty: 77
Skąd: Stargard Szczecinski
Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r

Postprzez Fiveopac » 6 cze 2010, 12:05

macciiek napisał(a):W mx5 1,6 normalnie 110KM a czasem spotyka sie 125KM -w czym jest roznica i czy moge swoj silnik tak podciagnac

Moze bys podal o jaki model chodzi? Wróżka na urolopie niestety. 125km nie mialy nigdy, zle sie spotkales. Albo 115 albo 110 albo 90. Najprostszym i najtanszym sposobem na zwiekszenie mocy to zmiana silnika na 1.8.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez macciiek » 6 cze 2010, 16:14

model nb- w danych technicznych jest 1,6(125KM)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 19:16
Posty: 77
Skąd: Stargard Szczecinski
Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r

Postprzez Pit » 6 cze 2010, 16:37

macciiek napisał(a):model nb- w danych technicznych jest 1,6(125KM)

Skąd masz takie dane?

macciiek napisał(a):Napewno najprostrzym sposobem jest wstawienie 1,8-dobre sobie:)

A co, znasz lepsze sposoby? Z miłą chęcią się czegoś nauczymy :) Silnik zmienia dwóch średnio rozgarniętych amatorów w kilka godzin z przerwą na pizze ;) (...) Oczywiście mówimy o realnych przyrostach... Porównywalny cenowo jest podtlenek, ale szybciutko chce się więcej i częściej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez macciiek » 6 cze 2010, 16:57

http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... x5/ii.html

pewnie jak w diselku-zmieniamy mapke i gra
ten sam silnik tylko rozna moc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 19:16
Posty: 77
Skąd: Stargard Szczecinski
Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r

Postprzez Pit » 6 cze 2010, 17:07

macciiek napisał(a):http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mazda/mx5/ii.html
pewnie jak w diselku-zmieniamy mapke i gra
ten sam silnik tylko rozna moc

Znasz różnicę w kwestii dostarczania powietrza w N/A i turbo? Myślisz, że ECU Mazdy mają możliwość ingerencji w mapy? To po jaką cholerę stroiliśmy to auto:
viewtopic.php?f=165&t=19362
...na Megasquircie, skoro twierdzisz, że można "jak w diselku-zmieniamy mapke i gra" ? :D
Radzę poczytać trochę, zgłębić wiedzę i przede wszystkim nie brnąć dalej w tę bezcelową dyskusję, szczególnie, że ten człowiek w czerwonej NC, który poradził Ci zmianę silnika jest w tym kraju raczej niedościgniony w modowaniu MX-5 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez macciiek » 6 cze 2010, 19:24

widac ze storzyl nie zlego potwora:)jest czym polatac-tylko zapytalem jak zwiekszyc moc-przerzucenie wszystkich gratow z 1,8 do dosc spory koszt-nie lepiej sprzedac 1.6 i odrazu kupic 1,8
Ostatnio edytowano 7 cze 2010, 16:03 przez macciiek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 19:16
Posty: 77
Skąd: Stargard Szczecinski
Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r

Postprzez Pit » 6 cze 2010, 19:42

macciiek napisał(a):widac ze storzyl nie zlego potwora:)jest czy polatac-tylko zapytalem jak zwiekszyc moc-przerzucenie wszystkich gratow z 1,8 do dosc spory koszt-nie lepiej sprzedac 1.6 i odrazu kupic 1,8

Akurat w przypadku MX-5 i swap'u B6->BP tych zmian jest relatywnie mało :) W 1,5 tys. zł spokojnie zamyka się temat części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Barthez » 6 cze 2010, 20:08

macciiek – probujesz wywarzac juz otwarte drzwi. w innym Twoim temacie podalem Ci jak korzystac z szukajki... i tu wszystko znajdziesz
NA to nie TD.. sama zmiana mapy nic nie da. Poczytaj troche tematow tutaj i na forum mx5.
tak jak Pit pisal:
– wymiana silnika – 1,5tys
– dolot, wylot + strojenie to minimum 3
– obrobka silnika (glowica, walki, zamachy itp) 4-5tys
– turbo/kompresor od 10tys w gore
do wyboru do koloru
najtanszy jest magnetyzer – juz od 50zl poprawia samopoczucie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez macciiek » 6 cze 2010, 20:49

silnik 1,8 i jakie inne graty?
zapewne komp ,walek,dyfer,polosie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 19:16
Posty: 77
Skąd: Stargard Szczecinski
Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r

Postprzez Pit » 6 cze 2010, 22:57

macciiek napisał(a):silnik 1,8 i jakie inne graty?
zapewne komp ,walek,dyfer,polosie

Jaki wałek? Po co dyfer i półosie, skoro skrzynia zostaje z 1.6? Komp też może zostać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Fiveopac » 6 cze 2010, 23:11

macciiek napisał(a):http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mazda/mx5/ii.html

pewnie jak w diselku-zmieniamy mapke i gra
ten sam silnik tylko rozna moc

Tak to jest jak sie ufa pierwszemy lepszemy źródłu w internetu... wierutne bzdury <glupek2> tabelka wyssana z palca drwala po wypadku z piłą.
Komp mx5 jest nieprogramowalny. Do swapa na 1.8 potrzebujesz oprocz silnika takich rzeczy http://flyinmiata.com/index.php?deptid= ... %201994-97
Wszystko da sie dorobic oprocz łap . Uzyj mocy google i wyszukiwarki na forum by poszukac tematy traktujace o swapowaniu.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez macciiek » 6 cze 2010, 23:40

Ktory byl by lepszy motor1,8(140KM) czy ten 1,8 (146 ze zmiennymi fazami rozrzadu ) ile by kosztowalo wmonotowanie tego wszystkiego i czy pozostale graty ktore sa od 1,6 wytrzymaja to weszystko po zmianie silnika?dziekuje z góry za odp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 19:16
Posty: 77
Skąd: Stargard Szczecinski
Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy MX-5