Brak mocy prędkość max to 150 1,8 FP.

Postprzez ŁUKASZ85 » 1 cze 2010, 22:47

Witam!!!
Jestem posiadaczem MAZDY 1,8 GF z 2000 roku. Odczuwam brak mocy, na niższych biegach auto osiąga 6000obr/min i nie ma żadnych problemów, jednak na 4 i 5 biegu – prędkość max to 150 i 4000obr/min. Może ktoś wie w czym tkwi problem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 1 cze 2010, 22:08
Posty: 4

Postprzez kierownik » 2 cze 2010, 08:30

coś było ostatnio robione czy nagle się tak stało? czy może takie już kupiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ŁUKASZ85 » 2 cze 2010, 15:32

Tak już było jak kupiłem :(
Początkujący
 
Od: 1 cze 2010, 22:08
Posty: 4

Postprzez kierownik » 2 cze 2010, 15:42

błędów jeszcze nie sprawdzałeś? jest opis na forum jak poszukasz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ŁUKASZ85 » 2 cze 2010, 16:23

nie sprawdzałem
Początkujący
 
Od: 1 cze 2010, 22:08
Posty: 4

Postprzez maxim_wawa » 2 cze 2010, 17:51

po 1 sprawdzic i wykasowac bledy kompa
po 2 sprawdzic i w razie czego wymienic przewody WN i swiece
po 3 sprawdzic filtry powietrza i paliwa

potem można szukać dalej jak nie ustąpi
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez ŁUKASZ85 » 3 cze 2010, 00:00

Wiesz może gdzie można sprawdzić błędy w Warszawie i jakie są tego koszty?
Początkujący
 
Od: 1 cze 2010, 22:08
Posty: 4

Postprzez Riki » 3 cze 2010, 12:24

mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez outsider87 » 25 kwi 2011, 13:20

Mam podobny problem w mojej cudownej Madzi... Mam wersje ditd 101KM .Wymieniłem skrzynie biegów bo była wadliwa i po tej wymianie auto nie chce się rozpędzać na 4 i 5 biegu. Jedzie max 120 z górki 130 i nie więcej .jak by go coś blokowało.Sprawdzaliśmy wszystkie styki , kable które były demontowane przy wymianie , turbo tez wykląda że ciągnie . Skrzynia z wersji sedan ale z tego co wiem to jest tylko jakaś drobna róznica w prędkośći. Auto wkręca się na obroty przy 1, 2 ,3 ale przy 4 i 5 biegu to już max 3000obr. Co to może być ? Czy coś zostało źle podpietę , czy to komputer?
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 21:33
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km

Postprzez kierownik » 26 kwi 2011, 15:59

a na pewno wszystko dobrze podpięte?
miałem kiedyś podobny przypadek i okazało się, że niepodpięty był taki cienki przewód gumowy dochodzący do (chyba) czujnika doładowania – z tego co kojarzę tzw "boost sensor". czujnik ten znajdziesz na rurze odchodzącej od IC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez outsider87 » 30 kwi 2011, 18:40

Chyba sprawdzaliśmy juz wszytsko. Zresztą inter cooler nie był ruszany przy wymianie. Byłem juz na diagnostyce spr błedy ale niestety nie ma błędów:/Wszystko niby ok. Już wszyscy mechanicy sie nad nim modlą i nic. Zastanawiamy się czy skrzynia którą założylismy nie miała jakiś innych przełożeń albo przy samej wymianie coś zostało w skrzyni , może jakaś szmata która coś zatyka.Juz wszystko bierzemy pod uwagę. Turbo niby sprawne , ciśnie mocno , egr ok zresztą i bez niego też ok . Może to zbieg okoliczności i tak naprawdę padła pompa...
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 21:33
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km

Postprzez kierownik » 1 maja 2011, 19:08

ja tam nie wierzę w zbiegi okoliczności – jak coś było ruszane, to tam szukaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Barthez » 1 maja 2011, 20:04

outsider87 napisał(a): Może to zbieg okoliczności i tak naprawdę padła pompa...

odpala bez problemu na gorącym silniku? SPV nie cieknie? zobacz czy nie masz mokro przy kompie (pod nogami pasażera)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez outsider87 » 3 maja 2011, 21:41

Pod nogami pasażera , tzn gdzie konkretnie mam szukać ? Mam ściągnąć wykładzine? Czy komputer znajduję się gdzies za schowkiem? Samochód odpala bez problemu. Zastanawim się czy może sitko w zbiorniku się zatkało bo przyznaje się do błedu że zatankowałem lipne paliwo i może to jest przyczyną tych problemów a nie skrzynia
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 21:33
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km

Postprzez outsider87 » 3 maja 2011, 21:47

Zaworu spv nie dotykałem , zastanawim sie czy on może mieć znaczenie w moim przypaku skoro auto nie szarpie , nie gaśnie i odpala od strzała . Przyspiesza ale troche za słabo a na 4 i piatym biegu jest już mułowate i kręci się na 5 do 2.5 tys obr i 120 na blacie. Zatkałem blaszką egr i może pare koni więcej . Tak się wydaje .Wycisnąłem 140 ale może poprostu wiatr miałem w plecy i tak mi sie zdawało że to egr. Mam dośc tego autka a tak długo go szukałem ...
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 21:33
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km

Postprzez thy » 3 maja 2011, 22:04

outsider87 napisał(a):Pod nogami pasażera , tzn gdzie konkretnie mam szukać ? Mam ściągnąć wykładzine?

Tak, kilka ruchów nasadką (#10 chyba) i masz obraz tego, w jakim stanie znajduje się Twój zawór TCV.
outsider87 napisał(a):sitko w zbiorniku

W DiTD nie ma sitka w zbiorniku. Wymień filtr paliwa.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez kierownik » 3 maja 2011, 22:04

paliwo tu ma bardzo duże znaczenie. jak możesz, to zlej to w cholerę, zalej dobrego i od razu z jakimś środkiem do płukania wtrysków.
komp masz pod nogami pasażera – ściągasz parę plastików, odchylasz wykładzinę, następnie masz blachę przykręconą na 4 śruby na klucze M10 – pod nią przymocowany jest komp. ale jakby się miało lać, to już pod tą wykładziną byłoby nieciekawie...
przebieg masz solidny – cholera wie co mu dolega, ale ja obstaję przy swoim – jeśli wcześniej było ok, to znaczy że coś jest zjepsute (niepodpięte, źle podpięte, uszkodzony kabelek etc.), co było ruszane...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 4 maja 2011, 13:37

Obejrzyj dół pompy wtryskowej – tam masz wkręcony TCV, musi być suchy. Kierownik dobrze pisze – zlej tą ropę, wymień filtr paliwa (knecht) i zalej normalne paliwo.
Pytanie zasadnicze, co było ze starą skrzynią nie tak i czy skrzynia którą masz teraz NA PEWNO jest od DiTD? już raz mieliśmy ze znajomym jaja w D-4D, zrobione wszystko.. jak się okazało skrzynia od benzyny, efekt jak u Ciebie podobny. Mechanik dał ciała.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 4 maja 2011, 14:32

jeszcze pytanie czy od kombiaka czy nie? bo też były inne przełożenia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez WOW » 28 maja 2011, 11:59

Sprawdz czy hamulce ci nie trzymaja miałem to samo z tym że u mnie max to 140 km/h okazalo sie ze oslonka na tloczku byla peknieta i tłoczek sie nie cofal na jednym i drugim kole co za tym idzie trzymaly hamulce posmarowałem tłoczki załozyłem nowe osłonki i mazda odżyła teraz 170 bez problemu.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2010, 17:53
Posty: 44
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 626 1,8 16v 98r. lpg sgi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6