Zawieszenie gwintowane/regulowane – pytania i odpowiedzi
Chodzi mi o ten zestaw
http://www.yonaka.com/Suspension_Mazda_ ... mtc007.htm
Auto chcę tylko opuścić w dół dla efektu wizualnego. do żadnych ćwiartek czy jazdy po torach używane nie jest. Ale tandety też nie chcę zakładać. O k sport słyszałem same dobre opinie. Na temat takiego gwintu nie mogę znaleźć nic. Bajerów typu regulacja pochylenia kół również nie potrzebuje bo w mazdach to raczej nie jest przydatne.
http://www.yonaka.com/Suspension_Mazda_ ... mtc007.htm
Auto chcę tylko opuścić w dół dla efektu wizualnego. do żadnych ćwiartek czy jazdy po torach używane nie jest. Ale tandety też nie chcę zakładać. O k sport słyszałem same dobre opinie. Na temat takiego gwintu nie mogę znaleźć nic. Bajerów typu regulacja pochylenia kół również nie potrzebuje bo w mazdach to raczej nie jest przydatne.
- Od: 30 lip 2009, 02:43
- Posty: 9
Barry, co prawda opis jest do EK9, ale chyba trochę pomoże:
http://www.ek9.org/forum/suspension/436 ... overs.html
http://www.ek9.org/forum/suspension/436 ... overs.html
Witam Was Drodzy Parafianie,
Chciałbym się Was zapytać o zdanie odnośnie wątku z tematu, czyli czy warto ładować $$$ w zawieszenie gwintowane prosto z egzotycznego Tajwanu firmy K-sport / D2 ,czy też może jednak pieniądze przeznaczone na ten zakup byłyby wyrzucone w błoto, a lepszym wyborem okazałby się zakup porządnych amortyzatorów + sprężyn (chodzi mi po głowie zestaw sprężyn Eibach Pro Kit + Koni Special D (których już niestety dawno nigdzie nie widziałem na żadnym e-bay'u czy allegro..)). Fakt, że gwint daje chociażby możliwość regulacji twardości itp. (chociaż z tego co się orientuje to i tak zęby idzie powybijać na K-sporcie), ale zastanawia mnie jedno – czy jakościowo są wykonane solidnie, bo raczej serwisu (w razie reklamacji czy jakiejś usterki) w pobliżu nigdzie nie znajdę...Także jeśli ktoś z Was miał do czynienia z tymi gwintami, prosiłbym o wypowiedź na ich temat i czy warto jednak dołożyć tych kilkaset złotych kupując K-sport/D2 ,a o zestawie typu dobre sprężyny + amory ,zapomnieć..
Dzięki
Pozdrawiam
Chciałbym się Was zapytać o zdanie odnośnie wątku z tematu, czyli czy warto ładować $$$ w zawieszenie gwintowane prosto z egzotycznego Tajwanu firmy K-sport / D2 ,czy też może jednak pieniądze przeznaczone na ten zakup byłyby wyrzucone w błoto, a lepszym wyborem okazałby się zakup porządnych amortyzatorów + sprężyn (chodzi mi po głowie zestaw sprężyn Eibach Pro Kit + Koni Special D (których już niestety dawno nigdzie nie widziałem na żadnym e-bay'u czy allegro..)). Fakt, że gwint daje chociażby możliwość regulacji twardości itp. (chociaż z tego co się orientuje to i tak zęby idzie powybijać na K-sporcie), ale zastanawia mnie jedno – czy jakościowo są wykonane solidnie, bo raczej serwisu (w razie reklamacji czy jakiejś usterki) w pobliżu nigdzie nie znajdę...Także jeśli ktoś z Was miał do czynienia z tymi gwintami, prosiłbym o wypowiedź na ich temat i czy warto jednak dołożyć tych kilkaset złotych kupując K-sport/D2 ,a o zestawie typu dobre sprężyny + amory ,zapomnieć..
Dzięki
Pozdrawiam
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
MRk napisał(a):Chciałbym się Was zapytać o zdanie odnośnie wątku z tematu, czyli czy warto ładować $$$ w zawieszenie gwintowane prosto z egzotycznego Tajwanu firmy K-sport / D2
Nie warto. D2 awaryjne , ksport ta sama fabryka inny kolor. Reklamacja odbywa sie na drodze wymiany na nowy zestaw.
MRk napisał(a):,czy też może jednak pieniądze przeznaczone na ten zakup byłyby wyrzucone w błoto, a lepszym wyborem okazałby się zakup porządnych amortyzatorów + sprężyn (chodzi mi po głowie zestaw sprężyn Eibach Pro Kit + Koni Special D (których już niestety dawno nigdzie nie widziałem na żadnym e-bay'u czy allegro..)).
Lepszym wyborem byloby kupienie jakiegos gwintu z nazwą. Poza tym baaardzo wazne jest zestrojenie sprezyny z amorkiem inaczej auto bedzie skakało jak piłka.
Czestotliwosc wypadania plomb zalezy takze od twardosci sprezyn wyrazonych w kg/mm lub lb/in. Im wyzsza twardosc tym bardziej stukaja zeby. Sprawdz ile seryjne sprezyny maja z tylu i z przodu, pomnoz x2 i szukaj gwintu/sprezyn+amorek z takimi właśnie parametrami – bedziesz mial pewnosc, ze nie bedziesz jezdzil taczką.
Less roof, more fun


Tak, tak, czytałem ,że to dwie różny niby firmy, ale w tej samej fabryce produkcja się odbywa...także jeden pies można by powiedzieć
Problem w tym ,że CHYBA nikt inny nie produkuje gwintów do MX-3
a przynajmniej nie napotkałem się na żadnej stronce jeszcze na inne firmy poza K-sport/D2..a jeśli się trafi to pewnie cena x 2 hehe Chodzi o to ,że w podobnej cenie (ok 3k PLN) co do tajwańskich gwintów ,mógłbym otrzymać wcześniej wspomniany zestaw, czyli sprężyny Eibach Pro Kit + Koni Special D. Z Twojej wypowiedzi jednak wynika ,że już lepiej sprężyny + amory niż te tajskie podróby
dzięki za podpowiedź 
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
MRk napisał(a): Chodzi o to ,że w podobnej cenie (ok 3k PLN) co do tajwańskich gwintów ,mógłbym otrzymać wcześniej wspomniany zestaw, czyli sprężyny Eibach Pro Kit + Koni Special D. Z Twojej wypowiedzi jednak wynika ,że już lepiej sprężyny + amory niż te tajskie podróbydzięki za podpowiedź
Zapytaj o Spring Ratio tego zestawu, zebys nie trafil na betonowe zawieszenie
Less roof, more fun


przyznam ,że byłbym jeszcze bardziej wdzięczny jakbyś mi powiedział gdzie mogę znaleźć te (twardosc sprezyn wyrazonych w kg/mm lub lb/in) dane ,bo spojrzałem sobie na carfolio i wiki, ale nic nie znalazłem 
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
MRk napisał(a):przyznam ,że byłbym jeszcze bardziej wdzięczny jakbyś mi powiedział gdzie mogę znaleźć te (twardosc sprezyn wyrazonych w kg/mm lub lb/in) dane ,bo spojrzałem sobie na carfolio i wiki, ale nic nie znalazłem
Od producenta/sprzedawcy
Less roof, more fun


Fiveopac napisał(a):Sprawdz ile seryjne sprezyny maja z tylu i z przodu, pomnoz x2 i szukaj gwintu/sprezyn+amorek z takimi właśnie parametrami
chodziło mi o seryjne
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
po długim czasie, postanowiłem ciut odświeżyć temat z racji tego, że mam coraz większe parcie na kupno nowego zawiasu. szkoda tylko ,że tak mało osób miało doświadczenie z gwintami do naszych Mazd, bo dylemat jednak nie został rozwikłany. co lepsze, doszły w między czasie inne firmy, które zaczęły produkcję kompletnych zawieszeń do Mx-3, np. Kido czy DGR. Także o ile się nie mylę ,obecnie na rynku są 4 firmy, które oferują takie zestawy w dość przystępnej cenie. Kwestia tylko tego czy warto...
K-sport
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ksport-K ... 416wt_1165
D2
http://cgi.ebay.co.uk/D2-RACING-COILOVE ... 2485wt_905
Kido
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KIDO-RAC ... 1863wt_939
DGR
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-MX-3-92-98- ... 2260wt_905
K-sport
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ksport-K ... 416wt_1165
D2
http://cgi.ebay.co.uk/D2-RACING-COILOVE ... 2485wt_905
Kido
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KIDO-RAC ... 1863wt_939
DGR
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-MX-3-92-98- ... 2260wt_905
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Niebawem założę do siebie KSport-a i zdam relacje jak to sie zachowuje w MX-3... Na pewno nie poleci tak szybko jak to sie wszystkim wydaje, wiele driftowozów w PL jezdzi na tym, a prawda jest taka ze w warunkach driftowych gdy koło wpada w dziurę jest znacznie łatwiej uszkodzić zawieszenie...
Okaze sie, wiadomo ze to kamień, ale co poradzic... Nie buduje auta na codzien, tylko na pojezdzawki...
Okaze sie, wiadomo ze to kamień, ale co poradzic... Nie buduje auta na codzien, tylko na pojezdzawki...
dokładnie, wiadomo że auto tak utwardzone ,raczej mało co nadaje się już do jazdy na co dzień, gdzie jak wiadomo, co chwilę można zaliczyć jakąś dziurę...
swoją drogą ,może to i dobrze ,że nie kupiłem od Ciebie tego gwintu. przynajmniej będę miał bezpośrednie relacje z tego jak się auto na nim zachowuje
i będę wiedział czy to wtopienie kasy czy nie 
swoją drogą ,może to i dobrze ,że nie kupiłem od Ciebie tego gwintu. przynajmniej będę miał bezpośrednie relacje z tego jak się auto na nim zachowuje
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Witam panów jak to spasować ze sobą ?
Co wiadomo:
-sprężyna na górze ma taką samą średnice jak w Mx3, więc pasuje gniazdo sprężyny góra, poduszka i łożysko, spreżyny są h&r, obniżenie na gwincie ~4cm
-cały amor po wyciągnięciu jest niższy nić ori (zresztą widać na zdjęciu)
Martwi mnie że jak dam mocowanie zwrotnicy to auto może nie siąść tych 4cm, jak by to w przybliżeniu policzyć
porównanie amorków

wasze pomysły mile widziane
Co wiadomo:
-sprężyna na górze ma taką samą średnice jak w Mx3, więc pasuje gniazdo sprężyny góra, poduszka i łożysko, spreżyny są h&r, obniżenie na gwincie ~4cm
-cały amor po wyciągnięciu jest niższy nić ori (zresztą widać na zdjęciu)
Martwi mnie że jak dam mocowanie zwrotnicy to auto może nie siąść tych 4cm, jak by to w przybliżeniu policzyć
porównanie amorków

wasze pomysły mile widziane
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
xXx napisał(a):prawda jest taka ze w warunkach driftowych gdy koło wpada w dziurę jest znacznie łatwiej uszkodzić zawieszenie...
z relacji kolegów, jeden sezon na ksportach = remont. Ale jeśli teraz można zrobić cały remont za ok 1000zł to nadal jest całkiem dobra opcja jak ktoś chce mieć pełnego gwinta.
Adrenaline Addiction.
weede napisał(a):xXx napisał(a):prawda jest taka ze w warunkach driftowych gdy koło wpada w dziurę jest znacznie łatwiej uszkodzić zawieszenie...
z relacji kolegów, jeden sezon na ksportach = remont. Ale jeśli teraz można zrobić cały remont za ok 1000zł to nadal jest całkiem dobra opcja jak ktoś chce mieć pełnego gwinta.
PS. Patryk jak to jest, ze przesiadasz się na pojezdzawki z mocnego rwd turbo, na fwd n/a !
Adrenaline Addiction.
Chciałbym założyć w swojej Fce krótsze sprężyny(coś około -40) i amortyzatory z regulacją twardości Koni. I tu pojawiaja się kilka pytań do was.
Jakiej firmy sprężyny?
Nadkola BA nie są wycięte w jednej linii, ile niżej trzeba posadzić przód żeby było równo?
Czy amorki dedykowane dla GT podpasują do zwrotnicy i górnego mocowania od "zwykłej" Fki. Wiem że fabrycznie w GT amorki są krótsze, ale jak z mocowaniami to nie wiem.
Delikatnie zmieniłem tytuł wątku, robię małe porządki: jarek.Ze
Jakiej firmy sprężyny?
Nadkola BA nie są wycięte w jednej linii, ile niżej trzeba posadzić przód żeby było równo?
Czy amorki dedykowane dla GT podpasują do zwrotnicy i górnego mocowania od "zwykłej" Fki. Wiem że fabrycznie w GT amorki są krótsze, ale jak z mocowaniami to nie wiem.
Delikatnie zmieniłem tytuł wątku, robię małe porządki: jarek.Ze
- Od: 22 sty 2010, 08:41
- Posty: 33
- Skąd: Krakow/okolice
- Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"
nie wiem jak w ba.ale do bg koni robil tylko wklady. a wiec trzeba uciac strare amory i do srodka wlozyc wklady koni.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje