Zawieszenie gwintowane/regulowane – pytania i odpowiedzi

Postprzez Barry » 6 paź 2009, 15:58

Chodzi mi o ten zestaw
http://www.yonaka.com/Suspension_Mazda_ ... mtc007.htm

Auto chcę tylko opuścić w dół dla efektu wizualnego. do żadnych ćwiartek czy jazdy po torach używane nie jest. Ale tandety też nie chcę zakładać. O k sport słyszałem same dobre opinie. Na temat takiego gwintu nie mogę znaleźć nic. Bajerów typu regulacja pochylenia kół również nie potrzebuje bo w mazdach to raczej nie jest przydatne.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2009, 02:43
Posty: 9

Postprzez Fiveopac » 6 paź 2009, 16:09

Barry temat nadal jest zle nazwany, przeczytaj w koncu regulamin forum.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez pawelMX6 » 6 paź 2009, 16:36

Barry, co prawda opis jest do EK9, ale chyba trochę pomoże:
http://www.ek9.org/forum/suspension/436 ... overs.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez MRk » 31 maja 2010, 22:41

Witam Was Drodzy Parafianie,

Chciałbym się Was zapytać o zdanie odnośnie wątku z tematu, czyli czy warto ładować $$$ w zawieszenie gwintowane prosto z egzotycznego Tajwanu firmy K-sport / D2 ,czy też może jednak pieniądze przeznaczone na ten zakup byłyby wyrzucone w błoto, a lepszym wyborem okazałby się zakup porządnych amortyzatorów + sprężyn (chodzi mi po głowie zestaw sprężyn Eibach Pro Kit + Koni Special D (których już niestety dawno nigdzie nie widziałem na żadnym e-bay'u czy allegro..)). Fakt, że gwint daje chociażby możliwość regulacji twardości itp. (chociaż z tego co się orientuje to i tak zęby idzie powybijać na K-sporcie), ale zastanawia mnie jedno – czy jakościowo są wykonane solidnie, bo raczej serwisu (w razie reklamacji czy jakiejś usterki) w pobliżu nigdzie nie znajdę...Także jeśli ktoś z Was miał do czynienia z tymi gwintami, prosiłbym o wypowiedź na ich temat i czy warto jednak dołożyć tych kilkaset złotych kupując K-sport/D2 ,a o zestawie typu dobre sprężyny + amory ,zapomnieć..
Dzięki :)
Pozdrawiam
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Fiveopac » 1 cze 2010, 15:39

MRk napisał(a):Chciałbym się Was zapytać o zdanie odnośnie wątku z tematu, czyli czy warto ładować $$$ w zawieszenie gwintowane prosto z egzotycznego Tajwanu firmy K-sport / D2

Nie warto. D2 awaryjne , ksport ta sama fabryka inny kolor. Reklamacja odbywa sie na drodze wymiany na nowy zestaw.
MRk napisał(a):,czy też może jednak pieniądze przeznaczone na ten zakup byłyby wyrzucone w błoto, a lepszym wyborem okazałby się zakup porządnych amortyzatorów + sprężyn (chodzi mi po głowie zestaw sprężyn Eibach Pro Kit + Koni Special D (których już niestety dawno nigdzie nie widziałem na żadnym e-bay'u czy allegro..)).

Lepszym wyborem byloby kupienie jakiegos gwintu z nazwą. Poza tym baaardzo wazne jest zestrojenie sprezyny z amorkiem inaczej auto bedzie skakało jak piłka.
Czestotliwosc wypadania plomb zalezy takze od twardosci sprezyn wyrazonych w kg/mm lub lb/in. Im wyzsza twardosc tym bardziej stukaja zeby. Sprawdz ile seryjne sprezyny maja z tylu i z przodu, pomnoz x2 i szukaj gwintu/sprezyn+amorek z takimi właśnie parametrami – bedziesz mial pewnosc, ze nie bedziesz jezdzil taczką.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez MRk » 1 cze 2010, 15:55

Tak, tak, czytałem ,że to dwie różny niby firmy, ale w tej samej fabryce produkcja się odbywa...także jeden pies można by powiedzieć ;) Problem w tym ,że CHYBA nikt inny nie produkuje gwintów do MX-3 :( a przynajmniej nie napotkałem się na żadnej stronce jeszcze na inne firmy poza K-sport/D2..a jeśli się trafi to pewnie cena x 2 hehe Chodzi o to ,że w podobnej cenie (ok 3k PLN) co do tajwańskich gwintów ,mógłbym otrzymać wcześniej wspomniany zestaw, czyli sprężyny Eibach Pro Kit + Koni Special D. Z Twojej wypowiedzi jednak wynika ,że już lepiej sprężyny + amory niż te tajskie podróby ;) dzięki za podpowiedź :)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Fiveopac » 1 cze 2010, 16:02

MRk napisał(a): Chodzi o to ,że w podobnej cenie (ok 3k PLN) co do tajwańskich gwintów ,mógłbym otrzymać wcześniej wspomniany zestaw, czyli sprężyny Eibach Pro Kit + Koni Special D. Z Twojej wypowiedzi jednak wynika ,że już lepiej sprężyny + amory niż te tajskie podróby ;) dzięki za podpowiedź :)

Zapytaj o Spring Ratio tego zestawu, zebys nie trafil na betonowe zawieszenie ;) Co do ksport to po prostu zmiana nazwy D2 jakko ze zle sie juz kojarzyla :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez MRk » 1 cze 2010, 16:35

przyznam ,że byłbym jeszcze bardziej wdzięczny jakbyś mi powiedział gdzie mogę znaleźć te (twardosc sprezyn wyrazonych w kg/mm lub lb/in) dane ,bo spojrzałem sobie na carfolio i wiki, ale nic nie znalazłem :(
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Fiveopac » 1 cze 2010, 16:39

MRk napisał(a):przyznam ,że byłbym jeszcze bardziej wdzięczny jakbyś mi powiedział gdzie mogę znaleźć te (twardosc sprezyn wyrazonych w kg/mm lub lb/in) dane ,bo spojrzałem sobie na carfolio i wiki, ale nic nie znalazłem :(

Od producenta/sprzedawcy ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez MRk » 1 cze 2010, 16:50

Fiveopac napisał(a):Sprawdz ile seryjne sprezyny maja z tylu i z przodu, pomnoz x2 i szukaj gwintu/sprezyn+amorek z takimi właśnie parametrami


chodziło mi o seryjne :) bo muszę pierw wiedzieć co mam pomnożyć x 2 żeby potem do tego coś dobrać ;)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez MRk » 24 lut 2011, 12:47

po długim czasie, postanowiłem ciut odświeżyć temat z racji tego, że mam coraz większe parcie na kupno nowego zawiasu. szkoda tylko ,że tak mało osób miało doświadczenie z gwintami do naszych Mazd, bo dylemat jednak nie został rozwikłany. co lepsze, doszły w między czasie inne firmy, które zaczęły produkcję kompletnych zawieszeń do Mx-3, np. Kido czy DGR. Także o ile się nie mylę ,obecnie na rynku są 4 firmy, które oferują takie zestawy w dość przystępnej cenie. Kwestia tylko tego czy warto...


K-sport

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ksport-K ... 416wt_1165

D2

http://cgi.ebay.co.uk/D2-RACING-COILOVE ... 2485wt_905

Kido

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KIDO-RAC ... 1863wt_939

DGR

http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-MX-3-92-98- ... 2260wt_905
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez xXx » 24 lut 2011, 19:48

Niebawem założę do siebie KSport-a i zdam relacje jak to sie zachowuje w MX-3... Na pewno nie poleci tak szybko jak to sie wszystkim wydaje, wiele driftowozów w PL jezdzi na tym, a prawda jest taka ze w warunkach driftowych gdy koło wpada w dziurę jest znacznie łatwiej uszkodzić zawieszenie...


Okaze sie, wiadomo ze to kamień, ale co poradzic... Nie buduje auta na codzien, tylko na pojezdzawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez MRk » 24 lut 2011, 22:03

dokładnie, wiadomo że auto tak utwardzone ,raczej mało co nadaje się już do jazdy na co dzień, gdzie jak wiadomo, co chwilę można zaliczyć jakąś dziurę...

swoją drogą ,może to i dobrze ,że nie kupiłem od Ciebie tego gwintu. przynajmniej będę miał bezpośrednie relacje z tego jak się auto na nim zachowuje :D i będę wiedział czy to wtopienie kasy czy nie ;)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez xXx » 24 lut 2011, 22:17

...wtopienie czy nie wtopienie, dla mnie bedzie dobry na to ile bede jezdzil tym samochodem...


"Jak sie bawić to się bawić, drzwi wy%^*($ nowe wstawić" <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 1 mar 2011, 20:20

Witam panów jak to spasować ze sobą ?

Co wiadomo:
-sprężyna na górze ma taką samą średnice jak w Mx3, więc pasuje gniazdo sprężyny góra, poduszka i łożysko, spreżyny są h&r, obniżenie na gwincie ~4cm
-cały amor po wyciągnięciu jest niższy nić ori (zresztą widać na zdjęciu)

Martwi mnie że jak dam mocowanie zwrotnicy to auto może nie siąść tych 4cm, jak by to w przybliżeniu policzyć

porównanie amorków

Obrazek

wasze pomysły mile widziane
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 2 mar 2011, 22:02

xXx napisał(a):prawda jest taka ze w warunkach driftowych gdy koło wpada w dziurę jest znacznie łatwiej uszkodzić zawieszenie...

z relacji kolegów, jeden sezon na ksportach = remont. Ale jeśli teraz można zrobić cały remont za ok 1000zł to nadal jest całkiem dobra opcja jak ktoś chce mieć pełnego gwinta.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez weede » 2 mar 2011, 22:03

weede napisał(a):
xXx napisał(a):prawda jest taka ze w warunkach driftowych gdy koło wpada w dziurę jest znacznie łatwiej uszkodzić zawieszenie...

z relacji kolegów, jeden sezon na ksportach = remont. Ale jeśli teraz można zrobić cały remont za ok 1000zł to nadal jest całkiem dobra opcja jak ktoś chce mieć pełnego gwinta.


PS. Patryk jak to jest, ze przesiadasz się na pojezdzawki z mocnego rwd turbo, na fwd n/a ! :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 3 mar 2011, 01:15

Weed tak to już jest raz siądzesz za kierą mx3 v6 i inne auta to już nie to :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Tikavi » 12 lis 2011, 18:05

Chciałbym założyć w swojej Fce krótsze sprężyny(coś około -40) i amortyzatory z regulacją twardości Koni. I tu pojawiaja się kilka pytań do was.
Jakiej firmy sprężyny?
Nadkola BA nie są wycięte w jednej linii, ile niżej trzeba posadzić przód żeby było równo?
Czy amorki dedykowane dla GT podpasują do zwrotnicy i górnego mocowania od "zwykłej" Fki. Wiem że fabrycznie w GT amorki są krótsze, ale jak z mocowaniami to nie wiem.

Delikatnie zmieniłem tytuł wątku, robię małe porządki: jarek.Ze
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez piwo » 12 lis 2011, 18:59

nie wiem jak w ba.ale do bg koni robil tylko wklady. a wiec trzeba uciac strare amory i do srodka wlozyc wklady koni.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje