Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez fazer72 » 22 maja 2010, 22:22

Mylisz dolot z intercoolerem. Dolot (Fujita, SSG, COBB czy inny sort) daje więcej powietrza, ale nie wpływa na jego temperaturę. To, że auto jest "ospałe" jak się nagrzeje to wina interwarmera. Zmień intercooler na FMIC albo lepszy TMIC to "poczujesz moc".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez FeniX » 23 maja 2010, 20:42

Misiek nikt Cie nie nazwał frajerem. U mnie to wygladalo tak . Kupilem u nas na forum dolot fujity "CAI" filtr strasznie sie brudzil w nadkolu i zalewala go woda.
mimo że zatkałem nadkole pleksją. Uciołem pozniej rurke tuz za wejsciem na przeplywke zeby filtr sie nie brudzil i zrobilo sie cos a'la SRI tzn filtr jest kolo bezpieczników ;) rurka jest z aluminium a;le sie cholernie nagrzewa, normalnie aż parzy po chwili jazdy z gazem w podłodze mam założone też to http://www.streetunit.com/MazdaSPEED3_N ... r23ips.htm dzwiek fajny jak zasysa ale co z tego jak mocy nie ma? OD seryjnego mps-a dostaje na krótkim odcinku ze 3-5 długości auta. pousztywnialem tez dyfer lapami zza wody i przy strzale ze sprzęgła auto sie wogole nie zbiera i na dodatek miga kontrolka 4wd. miga chwile i zaraz gaśnie. co oznacza migajaca kontrolka 4wd? jedyn słowem kupilem pare gadzetow niby dedykowanych.. badziewie dają a wręcz bym powiedział że pogarszają osiągi. tak na szybko wymienie co mam zalozone nie seryjne.
Test pipe
dolot ze stożkiem
wzmacniacz iskry http://www.streetunit.com/product_p/suhkshpis.htm
nviscid pipe http://www.streetunit.com/MazdaSPEED3_N ... r23ips.htm
poduche pod silnik http://www.streetunit.com/Turbine_Tech_ ... ms6fem.htm
2 lapy usztywniajace dyfer

sprzeglo http://www.streetunit.com/ACT_clutch_p/zx4-hdg4.htm oczywiscie street nie race

Mysle ze temperatura rurki od dolotu ma znaczenia gdyz jest cholernie goráca!! i zasysa powietrze zaraz obok silnika!

I auto nie jedzie! totalna padaka gorzej niæ seria :( <klotnia> <glupek2> :| :|
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez nash13 » 23 maja 2010, 21:13

dolot ciagnie pewnie za gorace powietrze. Misiek tez ma SRI, zapytaj go grzecznie jak to rozwiazal <spoko>
Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 22:25
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Auto: speed 6

Postprzez nash13 » 23 maja 2010, 21:26

fazer72 napisał(a):Mylisz dolot z intercoolerem. Dolot (Fujita, SSG, COBB czy inny sort) daje więcej powietrza, ale nie wpływa na jego temperaturę. To, że auto jest "ospałe" jak się nagrzeje to wina interwarmera. Zmień intercooler na FMIC albo lepszy TMIC to "poczujesz moc".


A propos Fazer, Ty zmieniles pluca na bardziej wydajny TMIC, i jak sie sprawuje?
Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 22:25
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Auto: speed 6

Postprzez FeniX » 23 maja 2010, 22:25

Misiu bardzo prosze powiedz jak rozwiázales sprawe goracego powietrza w dolocie. Wyslij mi tez na pw artygul z gazety ok? Bo nie wiem gdzie mi sie zapodziala! z góry dziekuje uprzejmie :D <czarodziej>
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez fazer72 » 24 maja 2010, 09:35

Na razie się nie sprawuje bo jeszcze płynie. Nie spieszyło mi się więc wybrałem "przesyłkę ekonomiczną".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez FeniX » 24 maja 2010, 11:04

Misiek to co ? napiszesz jakąś porade? czy nie chcesz sie podzielić swoją wiedzą w tej kwestii?
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez DISItune » 24 maja 2010, 11:13

FeniX napisał(a):Misiek to co ? napiszesz jakąś porade? czy nie chcesz sie podzielić swoją wiedzą w tej kwestii?


moment, mam przeprowadzkę w firmie i reglamentacje netu <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez FeniX » 24 maja 2010, 11:56

Dobra to czekam z niecierpliwoscia :) bo jedynie nad czym sie teraz zastanawiam to zalozenie seyjnego dolotu...

Kupiłem tez zegary i tak sie zastanawiam co jeszcze musze dokupic zebym mógł zainstalować te od ciśnienia oleju i temperatury oleju. Chyba jakś podstawke pod filtr oleju nie?? Oświeci mnie ktoś w tej kwestii?
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez DISItune » 24 maja 2010, 12:33

FeniX napisał(a):Kupilem u nas na forum dolot fujity "CAI" filtr strasznie sie brudzil w nadkolu i zalewala go woda.
mimo że zatkałem nadkole pleksją. Uciołem pozniej rurke tuz za wejsciem na przeplywke zeby filtr sie nie brudzil i zrobilo sie cos a'la SRI tzn filtr jest kolo bezpieczników ;) rurka jest z aluminium a;le sie cholernie nagrzewa, normalnie aż parzy po chwili jazdy z gazem w podłodze


ważne jest jaką temperaturę mam rurka natychmiast po zatrzymaniu <oczy> czyli pałujesz, pałujesz, pałujesz, zatrzymujesz, podnosisz maskę i sprawdzasz temperaturę rurki, po chwili na postoju ma prawo prawie parzyć <glupek2>

FeniX napisał(a):mam założone też to http://www.streetunit.com/MazdaSPEED3_N ... r23ips.htm dzwiek fajny jak zasysa ale co z tego jak mocy nie ma? OD seryjnego mps-a dostaje na krótkim odcinku ze 3-5 długości auta. pousztywnialem tez dyfer lapami zza wody i przy strzale ze sprzęgła auto sie wogole nie zbiera i na dodatek miga kontrolka 4wd. miga chwile i zaraz gaśnie. co oznacza migajaca kontrolka 4wd? jedyn słowem kupilem pare gadzetow niby dedykowanych.. badziewie dają a wręcz bym powiedział że pogarszają osiągi.


jak to było z tymi sprawdzonymi częściami zza wody ?? :P a serio, powinny działać, imho nie w nich tkwi przyczyna

FeniX napisał(a):tak na szybko wymienie co mam zalozone nie seryjne.
Test pipe
dolot ze stożkiem
wzmacniacz iskry http://www.streetunit.com/product_p/suhkshpis.htm
nviscid pipe http://www.streetunit.com/MazdaSPEED3_N ... r23ips.htm
poduche pod silnik http://www.streetunit.com/Turbine_Tech_ ... ms6fem.htm
2 lapy usztywniajace dyfer

sprzeglo http://www.streetunit.com/ACT_clutch_p/zx4-hdg4.htm oczywiscie street nie race


wymieniałeś przepływkę po tej przygodzie z filtrem?
wymieniałeś filtr? jeśli tak na jaki?

FeniX napisał(a):tMysle ze temperatura rurki od dolotu ma znaczenia gdyz jest cholernie goráca!! i zasysa powietrze zaraz obok silnika!

I auto nie jedzie! totalna padaka gorzej niæ seria :( <klotnia> <glupek2> :| :|


przy seryjnym intercoolerze to nawet z seryjną puszką słabo jedzie jak jest 20 stopni na polu ( <zeby> ), drugi MPS z którym się sprawdzałeś to full seria ??
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez FeniX » 24 maja 2010, 12:54

przepływke wymieniłem po przygodach z filtrem w nadkolu. Normalnie ja zalalo. Posiadam teraz przeplywke od mazda 6 mps. od europejskiej wersji po prostu (numery na przeplywce te same) wcesniej miałem filtr Fujita tak samo jak dolot. Teraz zmienilem zablocony filtr na nowy AEM tez sciagniety z Usa. oczywiście ta sama średnica 2.75" co ori.

Miesiek jak jż wspominałem nie miałem wcesniej doświadczenia z Tuningiem. kilka pierwszych rzeczy zamowionych pasowalo idealnie.Pozniej dopiero sie okazalo
ze kolejne "dedykowane" rzeczy sa zle spasowane. Sprawdze ta rurke od dolotu czy nagrzewa si na postoju czy caly czas jst goraca.

Misiek Ty masz filtr kolo silnika czy w nadkolu.?? co do IC to juz mam zamowiony FMIC zobaczymy co zmieni...

MPS z ktorym sie sciagalem kopletna seria :) czipnieta tylko w 44tuning. ale bez zmian w osiagach! tzn do 160 bo do tylu sie scigalismy jest dokladnie tyle samo ile bylo przed chipem. To raczej bz znaczenia. Zbyt duza roznica!! Tymbardziej ze zanim zaczolem kombinowac a ten 2gi mps byl juz po chipie szlismy rowno . Moze mnie wyprzedzal o dugoc maski!
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez BUrdoror » 24 maja 2010, 12:55

FeniX napisał(a):Dobra to czekam z niecierpliwoscia :) bo jedynie nad czym sie teraz zastanawiam to zalozenie seyjnego dolotu...

Kupiłem tez zegary i tak sie zastanawiam co jeszcze musze dokupic zebym mógł zainstalować te od ciśnienia oleju i temperatury oleju. Chyba jakś podstawke pod filtr oleju nie?? Oświeci mnie ktoś w tej kwestii?


Potrzebujesz cos takiego http://prosportgauges.com/oil-filter-adaptor-plate.aspx
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez FeniX » 24 maja 2010, 13:07

no wlasnie chyba nie bardzo bo u mnie jest wklad filtra a nie caly filtr...a ta nakladka jest na filtr wkrecany z tego co widze.
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez DISItune » 24 maja 2010, 15:00

FeniX napisał(a):przepływke wymieniłem po przygodach z filtrem w nadkolu. Normalnie ja zalalo. Posiadam teraz przeplywke od mazda 6 mps. od europejskiej wersji po prostu (numery na przeplywce te same) wcesniej miałem filtr Fujita tak samo jak dolot. Teraz zmienilem zablocony filtr na nowy AEM tez sciagniety z Usa. oczywiście ta sama średnica 2.75" co ori.


czyli powinno być ok

FeniX napisał(a):Misiek jak już wspominałem nie miałem wcesniej doświadczenia z Tuningiem. kilka pierwszych rzeczy zamowionych pasowalo idealnie.Pozniej dopiero sie okazalo
ze kolejne "dedykowane" rzeczy sa zle spasowane. Sprawdze ta rurke od dolotu czy nagrzewa si na postoju czy caly czas jst goraca.


sprawdź

FeniX napisał(a):Misiek Ty masz filtr kolo silnika czy w nadkolu.?? co do IC to juz mam zamowiony FMIC zobaczymy co zmieni...


koło silnika, ale mam zrobioną przegrodę, co nie znaczy że panują tam jakies arktyczne warunki <zeby>

FeniX napisał(a):MPS z ktorym sie sciagalem kopletna seria :) czipnieta tylko w 44tuning. ale bez zmian w osiagach! tzn do 160 bo do tylu sie scigalismy jest dokladnie tyle samo ile bylo przed chipem. To raczej bz znaczenia. Zbyt duza roznica!! Tymbardziej ze zanim zaczolem kombinowac a ten 2gi mps byl juz po chipie szlismy rowno . Moze mnie wyprzedzal o dugoc maski!


no to zdecyduj się seria czy chipnięta <lol> <glupek2> ale jak się ścigaliście wcześniej to ok, mamy jakiś punkt odniesienia
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez FeniX » 24 maja 2010, 15:57

ten mps to mechaniczna seria. .zreszta po chipie bylo juz porownanie takze nie wiem ocb. moze o sprzegło? choc niby moje ma byc wzmocnione. wywalilem kolo 2 masowe i zastapilem je zwyklym zamachem.

za 2 h zmieniam dolot bo juz mnie to wku... i okaze sie wtedy czy to przez to!:) nikt nie wie co oznacza migajaca kontrolka 4wd??
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez mirek_krk » 25 maja 2010, 19:25

Myślę że jak dolejesz oleju do dyfra to 4 WD nie będzie się zapalać :)
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 21:35
Posty: 32
Auto: 6 MPS

Postprzez FeniX » 25 maja 2010, 21:14

To własnie sie odezwał właściciel tego Chipnietego Mps :)

Ma ktos moze na zbyciu przepływke od mazdaspeed 6 ?? bo mam zalozona od mps-a i odcina mi idealnie przy 6500obr na orginalnej przeplywce odcinalo ciut pozniej (i tak nigdy do odcinki nie ciaglem bo po co? skoro moemnt spada od 6.000 )
Habzimiez widzialem Twoj watek na forum dotyczacy jakby chwilowego spadku mocy (przestawalo ciagnac) przy zmianie z 2ki na 3ke . mnie tez to neka. Rozwiazales ten problem już jakos??

Po zalozeniu seryjnego dolotu jest jakby ciut lepiej ,, ale praktycznie badane jeszcze nie było.
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez Makave » 29 maja 2010, 00:10

Kilka godzin temu stalem sie szczesliwym posiadaczem MPSa, kupionego od Kwiatka :)

Post na goraco bo wlasnie wrocilem do domku, spotkalismy sie z Kwiatkiem gdzies kolo 16stej, zawinelismy sie do Jaksy na sprawdzenie autka, gdzie spotkalismy Fazera :) Chlopaki szybciutko sie uwineli znajdujac pare pierdulek, ktore przeoczyli w Ksiezynie w Bialymstoku. Musze powiedziec ze bedac u Jaksy naprawde czuje sie ze Ci ludzie na Mazdach zjedli zeby i mozna naprawde spokojnie powiezyc im swoje autko w opieke, co zamierzam oczywiscie zrobnic :D Zostal sprawdzony jeszcze lakier oczywiscie potwierdzajac ze autko nigdzie nie bylo walniete. Pojechalismy do banku, dopelnilismy wszystkich formalnosci (umowy papiery itd) generalnie zeszlo sie gdzies do 19stej i coz stalem sie posiadaczem MPSa. No i sie zaczelo sie, spotkalem sie z kumplami z pracy, ktorzy akurat byli na piwie no i oczywiscie zaoferowalem im podwozke do domu. Jak juz ich porozwozilem, przypomnialem sobie ze cos zapomnialem z pracy wiec pojechalem to zabrac. Potem bedac juz niemal pod domem (kolo 21) pomyslalem sobie ze warto by bylo zrobic zakupy wiec musialem jeszce podjechac do calodobowego, oczywiscie najbardziej okrezna droga jak sie da. Generalnie spedzilem dzisiaj zdrowe 3 godziny w aucie jezdzac po miescie. Przypomnialy mi sie czasy gdy bedac w liceum odstawialem auto ojca na parking co zajmowalo mi zwykle godzine :D

Ogolnie autko jest bardzo zadbane, w swietnym stanie technicznym, nie ma sie do czego przyczepic. Co wiecej, sa jakies ryski na zderzakach, wiec Kwiatek zmusil mnie do obiecania ze dam je do lakierni :D Szczerze mowiac mimo naprawde ciezkiego tygodnia (co było pewnie po mnie widac), zabawy w szukanie sensownego kredytu (nielatwa sprawa jak sie prowadzi dzialalnosc od pol roku) pitolenia sie ze sprzedaza starego autka, kilkumiesiecznego czekania ( heh zgadalismy sie z Kwiatkiem na koniec stycznia) ten samochod sprawia ze czuje ze bylo warto. Ze jest tym, czego sie po nim oczekuje – fajnym dupowozem z ogniem pod maska :D Generalnie jestem bardzo na plus zaskoczony zawieszeniem – jak dla mnie jest bardzo komfortowe, fotele tez sa fajnie wyprofilowane, generalnie nie mam poczucia jakiejs utraty komfortu jazdy w stosunku do mojego starego Xedosa 9tki.

Od razu na wstepie ze 3 pytanka :
1. Ma ktos albo czy jest gdzies do sciagniecia instrukcja do tego modelu po polsku lub angielsku?
2. W zwiazku ze nie mam instrukcji ak ustawic pamiec na fotelu kierowcy?
3. Kwiatek to Bose nie podobalo Ci sie pewnie dlatego ze 3 glosniki z tylu sa odlaczone :P Pytanie zatem ktore kable powinienem sprawdzic zeby je dolaczyc?

Kwiatek jeszcze raz dzieki za auto, Fazer dzieki za ostrzezenia zeby go jednak nie kupowac :D, Jaksa i spolka dzieki za sprawdzenie, zadzwonie pewnie jutro albo w poniedzialek zeby sie jakos umowic na naprawe tych wyciekow :)

BTW IMO jednego sie nauczylem dzisiaj o MPSie – jak cos sie dzieje to znaczy ze cos cieknie hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 13:33
Posty: 65
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Disi Turbo, 2006

Postprzez kwiatek1901 » 29 maja 2010, 00:42

Makave napisał(a):Kilka godzin temu stalem sie szczesliwym posiadaczem MPSa, kupionego od Kwiatka

A kwiatek stal sie nieszczesliwy <płacze> cholera jakos mi dziwnie bez tego dupowoza w sumie fajne autko bylo :)
Wydaje mi sie ze po regeneracji felg,przemalowaniu tylnego zderzaka(ja bym przemalowal tez przedni ;) durnowatych wyciekow z jakichs smiesznych rurek bedzie z tego auta niezle cacko :D
Makave napisał(a):Kwiatek jeszcze raz dzieki za auto

Nie za ma co :) cieszy mnie fakt ze autko trafilo w dobre rece :) dbaj o madzie jak o swoja <dupa> a ona napewno nie raz Ci sie odwdzieczy ;)
Pomimo sprzedazy mpsa bede zagladal na forum gdyz udalo mi sie przez nie poznac fantastycznych ludzi :)
Dzieki za wszystko Koledzy <spoko>
Pzdr,Kwiatek
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 20:58
Posty: 153
Skąd: Bialystok
Auto: W169,W251,E92

Postprzez BUrdoror » 29 maja 2010, 00:58

Wiecie co mnie ujelo najbardziej? Ta relacja pomiedzy sprzedajacym a nabywca. Cos niespotykanego w obecnych czasach. Makave – niech ci sluzy jak najdluzej... Az do momentu, jak sie zorientujesz, ze 260KM to wlasciwie zolwik jest <lol>
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed