Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje
Mylisz dolot z intercoolerem. Dolot (Fujita, SSG, COBB czy inny sort) daje więcej powietrza, ale nie wpływa na jego temperaturę. To, że auto jest "ospałe" jak się nagrzeje to wina interwarmera. Zmień intercooler na FMIC albo lepszy TMIC to "poczujesz moc".
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Misiek nikt Cie nie nazwał frajerem. U mnie to wygladalo tak . Kupilem u nas na forum dolot fujity "CAI" filtr strasznie sie brudzil w nadkolu i zalewala go woda.
mimo że zatkałem nadkole pleksją. Uciołem pozniej rurke tuz za wejsciem na przeplywke zeby filtr sie nie brudzil i zrobilo sie cos a'la SRI tzn filtr jest kolo bezpieczników
rurka jest z aluminium a;le sie cholernie nagrzewa, normalnie aż parzy po chwili jazdy z gazem w podłodze mam założone też to http://www.streetunit.com/MazdaSPEED3_N ... r23ips.htm dzwiek fajny jak zasysa ale co z tego jak mocy nie ma? OD seryjnego mps-a dostaje na krótkim odcinku ze 3-5 długości auta. pousztywnialem tez dyfer lapami zza wody i przy strzale ze sprzęgła auto sie wogole nie zbiera i na dodatek miga kontrolka 4wd. miga chwile i zaraz gaśnie. co oznacza migajaca kontrolka 4wd? jedyn słowem kupilem pare gadzetow niby dedykowanych.. badziewie dają a wręcz bym powiedział że pogarszają osiągi. tak na szybko wymienie co mam zalozone nie seryjne.
Test pipe
dolot ze stożkiem
wzmacniacz iskry http://www.streetunit.com/product_p/suhkshpis.htm
nviscid pipe http://www.streetunit.com/MazdaSPEED3_N ... r23ips.htm
poduche pod silnik http://www.streetunit.com/Turbine_Tech_ ... ms6fem.htm
2 lapy usztywniajace dyfer
sprzeglo http://www.streetunit.com/ACT_clutch_p/zx4-hdg4.htm oczywiscie street nie race
Mysle ze temperatura rurki od dolotu ma znaczenia gdyz jest cholernie goráca!! i zasysa powietrze zaraz obok silnika!
I auto nie jedzie! totalna padaka gorzej niæ seria

mimo że zatkałem nadkole pleksją. Uciołem pozniej rurke tuz za wejsciem na przeplywke zeby filtr sie nie brudzil i zrobilo sie cos a'la SRI tzn filtr jest kolo bezpieczników
Test pipe
dolot ze stożkiem
wzmacniacz iskry http://www.streetunit.com/product_p/suhkshpis.htm
nviscid pipe http://www.streetunit.com/MazdaSPEED3_N ... r23ips.htm
poduche pod silnik http://www.streetunit.com/Turbine_Tech_ ... ms6fem.htm
2 lapy usztywniajace dyfer
sprzeglo http://www.streetunit.com/ACT_clutch_p/zx4-hdg4.htm oczywiscie street nie race
Mysle ze temperatura rurki od dolotu ma znaczenia gdyz jest cholernie goráca!! i zasysa powietrze zaraz obok silnika!
I auto nie jedzie! totalna padaka gorzej niæ seria


Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
fazer72 napisał(a):Mylisz dolot z intercoolerem. Dolot (Fujita, SSG, COBB czy inny sort) daje więcej powietrza, ale nie wpływa na jego temperaturę. To, że auto jest "ospałe" jak się nagrzeje to wina interwarmera. Zmień intercooler na FMIC albo lepszy TMIC to "poczujesz moc".
A propos Fazer, Ty zmieniles pluca na bardziej wydajny TMIC, i jak sie sprawuje?
Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach
- Od: 16 sie 2009, 22:25
- Posty: 128
- Skąd: Warszawa
- Auto: speed 6
FeniX napisał(a):Misiek to co ? napiszesz jakąś porade? czy nie chcesz sie podzielić swoją wiedzą w tej kwestii?
moment, mam przeprowadzkę w firmie i reglamentacje netu

Dobra to czekam z niecierpliwoscia
bo jedynie nad czym sie teraz zastanawiam to zalozenie seyjnego dolotu...
Kupiłem tez zegary i tak sie zastanawiam co jeszcze musze dokupic zebym mógł zainstalować te od ciśnienia oleju i temperatury oleju. Chyba jakś podstawke pod filtr oleju nie?? Oświeci mnie ktoś w tej kwestii?
Kupiłem tez zegary i tak sie zastanawiam co jeszcze musze dokupic zebym mógł zainstalować te od ciśnienia oleju i temperatury oleju. Chyba jakś podstawke pod filtr oleju nie?? Oświeci mnie ktoś w tej kwestii?
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
FeniX napisał(a):Kupilem u nas na forum dolot fujity "CAI" filtr strasznie sie brudzil w nadkolu i zalewala go woda.
mimo że zatkałem nadkole pleksją. Uciołem pozniej rurke tuz za wejsciem na przeplywke zeby filtr sie nie brudzil i zrobilo sie cos a'la SRI tzn filtr jest kolo bezpiecznikówrurka jest z aluminium a;le sie cholernie nagrzewa, normalnie aż parzy po chwili jazdy z gazem w podłodze
ważne jest jaką temperaturę mam rurka natychmiast po zatrzymaniu


FeniX napisał(a):mam założone też to http://www.streetunit.com/MazdaSPEED3_N ... r23ips.htm dzwiek fajny jak zasysa ale co z tego jak mocy nie ma? OD seryjnego mps-a dostaje na krótkim odcinku ze 3-5 długości auta. pousztywnialem tez dyfer lapami zza wody i przy strzale ze sprzęgła auto sie wogole nie zbiera i na dodatek miga kontrolka 4wd. miga chwile i zaraz gaśnie. co oznacza migajaca kontrolka 4wd? jedyn słowem kupilem pare gadzetow niby dedykowanych.. badziewie dają a wręcz bym powiedział że pogarszają osiągi.
jak to było z tymi sprawdzonymi częściami zza wody
FeniX napisał(a):tak na szybko wymienie co mam zalozone nie seryjne.
Test pipe
dolot ze stożkiem
wzmacniacz iskry http://www.streetunit.com/product_p/suhkshpis.htm
nviscid pipe http://www.streetunit.com/MazdaSPEED3_N ... r23ips.htm
poduche pod silnik http://www.streetunit.com/Turbine_Tech_ ... ms6fem.htm
2 lapy usztywniajace dyfer
sprzeglo http://www.streetunit.com/ACT_clutch_p/zx4-hdg4.htm oczywiscie street nie race
wymieniałeś przepływkę po tej przygodzie z filtrem?
wymieniałeś filtr? jeśli tak na jaki?
FeniX napisał(a):tMysle ze temperatura rurki od dolotu ma znaczenia gdyz jest cholernie goráca!! i zasysa powietrze zaraz obok silnika!
I auto nie jedzie! totalna padaka gorzej niæ seria![]()
![]()
![]()
![]()
przy seryjnym intercoolerze to nawet z seryjną puszką słabo jedzie jak jest 20 stopni na polu (

przepływke wymieniłem po przygodach z filtrem w nadkolu. Normalnie ja zalalo. Posiadam teraz przeplywke od mazda 6 mps. od europejskiej wersji po prostu (numery na przeplywce te same) wcesniej miałem filtr Fujita tak samo jak dolot. Teraz zmienilem zablocony filtr na nowy AEM tez sciagniety z Usa. oczywiście ta sama średnica 2.75" co ori.
Miesiek jak jż wspominałem nie miałem wcesniej doświadczenia z Tuningiem. kilka pierwszych rzeczy zamowionych pasowalo idealnie.Pozniej dopiero sie okazalo
ze kolejne "dedykowane" rzeczy sa zle spasowane. Sprawdze ta rurke od dolotu czy nagrzewa si na postoju czy caly czas jst goraca.
Misiek Ty masz filtr kolo silnika czy w nadkolu.
co do IC to juz mam zamowiony FMIC zobaczymy co zmieni...
MPS z ktorym sie sciagalem kopletna seria
czipnieta tylko w 44tuning. ale bez zmian w osiagach! tzn do 160 bo do tylu sie scigalismy jest dokladnie tyle samo ile bylo przed chipem. To raczej bz znaczenia. Zbyt duza roznica!! Tymbardziej ze zanim zaczolem kombinowac a ten 2gi mps byl juz po chipie szlismy rowno . Moze mnie wyprzedzal o dugoc maski!
Miesiek jak jż wspominałem nie miałem wcesniej doświadczenia z Tuningiem. kilka pierwszych rzeczy zamowionych pasowalo idealnie.Pozniej dopiero sie okazalo
ze kolejne "dedykowane" rzeczy sa zle spasowane. Sprawdze ta rurke od dolotu czy nagrzewa si na postoju czy caly czas jst goraca.
Misiek Ty masz filtr kolo silnika czy w nadkolu.
MPS z ktorym sie sciagalem kopletna seria
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
FeniX napisał(a):Dobra to czekam z niecierpliwosciabo jedynie nad czym sie teraz zastanawiam to zalozenie seyjnego dolotu...
Kupiłem tez zegary i tak sie zastanawiam co jeszcze musze dokupic zebym mógł zainstalować te od ciśnienia oleju i temperatury oleju. Chyba jakś podstawke pod filtr oleju nie?? Oświeci mnie ktoś w tej kwestii?
Potrzebujesz cos takiego http://prosportgauges.com/oil-filter-adaptor-plate.aspx
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
FeniX napisał(a):przepływke wymieniłem po przygodach z filtrem w nadkolu. Normalnie ja zalalo. Posiadam teraz przeplywke od mazda 6 mps. od europejskiej wersji po prostu (numery na przeplywce te same) wcesniej miałem filtr Fujita tak samo jak dolot. Teraz zmienilem zablocony filtr na nowy AEM tez sciagniety z Usa. oczywiście ta sama średnica 2.75" co ori.
czyli powinno być ok
FeniX napisał(a):Misiek jak już wspominałem nie miałem wcesniej doświadczenia z Tuningiem. kilka pierwszych rzeczy zamowionych pasowalo idealnie.Pozniej dopiero sie okazalo
ze kolejne "dedykowane" rzeczy sa zle spasowane. Sprawdze ta rurke od dolotu czy nagrzewa si na postoju czy caly czas jst goraca.
sprawdź
FeniX napisał(a):Misiek Ty masz filtr kolo silnika czy w nadkolu.co do IC to juz mam zamowiony FMIC zobaczymy co zmieni...
koło silnika, ale mam zrobioną przegrodę, co nie znaczy że panują tam jakies arktyczne warunki

FeniX napisał(a):MPS z ktorym sie sciagalem kopletna seriaczipnieta tylko w 44tuning. ale bez zmian w osiagach! tzn do 160 bo do tylu sie scigalismy jest dokladnie tyle samo ile bylo przed chipem. To raczej bz znaczenia. Zbyt duza roznica!! Tymbardziej ze zanim zaczolem kombinowac a ten 2gi mps byl juz po chipie szlismy rowno . Moze mnie wyprzedzal o dugoc maski!
no to zdecyduj się seria czy chipnięta


ten mps to mechaniczna seria. .zreszta po chipie bylo juz porownanie takze nie wiem ocb. moze o sprzegło? choc niby moje ma byc wzmocnione. wywalilem kolo 2 masowe i zastapilem je zwyklym zamachem.
za 2 h zmieniam dolot bo juz mnie to wku... i okaze sie wtedy czy to przez to!:) nikt nie wie co oznacza migajaca kontrolka 4wd??
za 2 h zmieniam dolot bo juz mnie to wku... i okaze sie wtedy czy to przez to!:) nikt nie wie co oznacza migajaca kontrolka 4wd??
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
To własnie sie odezwał właściciel tego Chipnietego Mps 
Ma ktos moze na zbyciu przepływke od mazdaspeed 6
bo mam zalozona od mps-a i odcina mi idealnie przy 6500obr na orginalnej przeplywce odcinalo ciut pozniej (i tak nigdy do odcinki nie ciaglem bo po co? skoro moemnt spada od 6.000 )
Habzimiez widzialem Twoj watek na forum dotyczacy jakby chwilowego spadku mocy (przestawalo ciagnac) przy zmianie z 2ki na 3ke . mnie tez to neka. Rozwiazales ten problem już jakos??
Po zalozeniu seryjnego dolotu jest jakby ciut lepiej ,, ale praktycznie badane jeszcze nie było.
Ma ktos moze na zbyciu przepływke od mazdaspeed 6
Habzimiez widzialem Twoj watek na forum dotyczacy jakby chwilowego spadku mocy (przestawalo ciagnac) przy zmianie z 2ki na 3ke . mnie tez to neka. Rozwiazales ten problem już jakos??
Po zalozeniu seryjnego dolotu jest jakby ciut lepiej ,, ale praktycznie badane jeszcze nie było.
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
Kilka godzin temu stalem sie szczesliwym posiadaczem MPSa, kupionego od Kwiatka 
Post na goraco bo wlasnie wrocilem do domku, spotkalismy sie z Kwiatkiem gdzies kolo 16stej, zawinelismy sie do Jaksy na sprawdzenie autka, gdzie spotkalismy Fazera
Chlopaki szybciutko sie uwineli znajdujac pare pierdulek, ktore przeoczyli w Ksiezynie w Bialymstoku. Musze powiedziec ze bedac u Jaksy naprawde czuje sie ze Ci ludzie na Mazdach zjedli zeby i mozna naprawde spokojnie powiezyc im swoje autko w opieke, co zamierzam oczywiscie zrobnic
Zostal sprawdzony jeszcze lakier oczywiscie potwierdzajac ze autko nigdzie nie bylo walniete. Pojechalismy do banku, dopelnilismy wszystkich formalnosci (umowy papiery itd) generalnie zeszlo sie gdzies do 19stej i coz stalem sie posiadaczem MPSa. No i sie zaczelo sie, spotkalem sie z kumplami z pracy, ktorzy akurat byli na piwie no i oczywiscie zaoferowalem im podwozke do domu. Jak juz ich porozwozilem, przypomnialem sobie ze cos zapomnialem z pracy wiec pojechalem to zabrac. Potem bedac juz niemal pod domem (kolo 21) pomyslalem sobie ze warto by bylo zrobic zakupy wiec musialem jeszce podjechac do calodobowego, oczywiscie najbardziej okrezna droga jak sie da. Generalnie spedzilem dzisiaj zdrowe 3 godziny w aucie jezdzac po miescie. Przypomnialy mi sie czasy gdy bedac w liceum odstawialem auto ojca na parking co zajmowalo mi zwykle godzine 
Ogolnie autko jest bardzo zadbane, w swietnym stanie technicznym, nie ma sie do czego przyczepic. Co wiecej, sa jakies ryski na zderzakach, wiec Kwiatek zmusil mnie do obiecania ze dam je do lakierni
Szczerze mowiac mimo naprawde ciezkiego tygodnia (co było pewnie po mnie widac), zabawy w szukanie sensownego kredytu (nielatwa sprawa jak sie prowadzi dzialalnosc od pol roku) pitolenia sie ze sprzedaza starego autka, kilkumiesiecznego czekania ( heh zgadalismy sie z Kwiatkiem na koniec stycznia) ten samochod sprawia ze czuje ze bylo warto. Ze jest tym, czego sie po nim oczekuje – fajnym dupowozem z ogniem pod maska
Generalnie jestem bardzo na plus zaskoczony zawieszeniem – jak dla mnie jest bardzo komfortowe, fotele tez sa fajnie wyprofilowane, generalnie nie mam poczucia jakiejs utraty komfortu jazdy w stosunku do mojego starego Xedosa 9tki.
Od razu na wstepie ze 3 pytanka :
1. Ma ktos albo czy jest gdzies do sciagniecia instrukcja do tego modelu po polsku lub angielsku?
2. W zwiazku ze nie mam instrukcji ak ustawic pamiec na fotelu kierowcy?
3. Kwiatek to Bose nie podobalo Ci sie pewnie dlatego ze 3 glosniki z tylu sa odlaczone
Pytanie zatem ktore kable powinienem sprawdzic zeby je dolaczyc?
Kwiatek jeszcze raz dzieki za auto, Fazer dzieki za ostrzezenia zeby go jednak nie kupowac
, Jaksa i spolka dzieki za sprawdzenie, zadzwonie pewnie jutro albo w poniedzialek zeby sie jakos umowic na naprawe tych wyciekow 
BTW IMO jednego sie nauczylem dzisiaj o MPSie – jak cos sie dzieje to znaczy ze cos cieknie
Post na goraco bo wlasnie wrocilem do domku, spotkalismy sie z Kwiatkiem gdzies kolo 16stej, zawinelismy sie do Jaksy na sprawdzenie autka, gdzie spotkalismy Fazera
Ogolnie autko jest bardzo zadbane, w swietnym stanie technicznym, nie ma sie do czego przyczepic. Co wiecej, sa jakies ryski na zderzakach, wiec Kwiatek zmusil mnie do obiecania ze dam je do lakierni
Od razu na wstepie ze 3 pytanka :
1. Ma ktos albo czy jest gdzies do sciagniecia instrukcja do tego modelu po polsku lub angielsku?
2. W zwiazku ze nie mam instrukcji ak ustawic pamiec na fotelu kierowcy?
3. Kwiatek to Bose nie podobalo Ci sie pewnie dlatego ze 3 glosniki z tylu sa odlaczone
Kwiatek jeszcze raz dzieki za auto, Fazer dzieki za ostrzezenia zeby go jednak nie kupowac
BTW IMO jednego sie nauczylem dzisiaj o MPSie – jak cos sie dzieje to znaczy ze cos cieknie

- Od: 22 sty 2010, 13:33
- Posty: 65
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Disi Turbo, 2006
Makave napisał(a):Kilka godzin temu stalem sie szczesliwym posiadaczem MPSa, kupionego od Kwiatka
A kwiatek stal sie nieszczesliwy
Wydaje mi sie ze po regeneracji felg,przemalowaniu tylnego zderzaka(ja bym przemalowal tez przedni
Makave napisał(a):Kwiatek jeszcze raz dzieki za auto
Nie za ma co

Pomimo sprzedazy mpsa bede zagladal na forum gdyz udalo mi sie przez nie poznac fantastycznych ludzi
Dzieki za wszystko Koledzy

Pzdr,Kwiatek
- Od: 20 wrz 2009, 20:58
- Posty: 153
- Skąd: Bialystok
- Auto: W169,W251,E92
Wiecie co mnie ujelo najbardziej? Ta relacja pomiedzy sprzedajacym a nabywca. Cos niespotykanego w obecnych czasach. Makave – niech ci sluzy jak najdluzej... Az do momentu, jak sie zorientujesz, ze 260KM to wlasciwie zolwik jest 

- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości