Witam.
Jakiś czas temu, prawdopodobnie w wyniku założenia instalacji gazowej, w mojej 323f z '92 zaczęło coś stukać w silniku. Ocena mechanika – hydroszklanki, koszt – ok 600pln. Trochę dużo. Na allegro patrzyłem za kupnem drugiego silnika, koszt również ok 600 pln. Zastanawiam się czy nie lepiej by było włożyć właśnie 1.8, tylko czy nie było by to dużym problemem? Czy powiedzmy np. niektóre części z osprzętu (oraz powiedzmy niektóre z samego silnika) pasowały, czy silniki się na tyle różnią że musiałbym wymieniać cały osprzęt (ewentualnie jaki by był tego koszt). Zostaje jeszcze kwestia instalacji gazowej, czy się da oraz co trzeba by było zmienić jeśli by się dało.
Mówiąc krócej – czy się da wymienić silnik, jakie były by koszta, oraz czy da się przerzucić gaz.
Pozdrawiam.
Wymiana silnka 1.6 16v na 1.8 DOHC
Strona 1 z 1
Witam!
dość nie dawno robiłem Swapa czyli przerzutkę Swojego silnika czyli z 1.6 8v na 1.8 DOHC stary przejedzony gazem. no i sprawa wygląda tak, jeżeli sam silnik i to najlepsze rozwiązanie bo potrzebujesz tylko silnik kompletny (czyli to co do niego przymocowane kolektory ssace aparaty wiazke jak i komputer z przeplywka) dopasujesz to do skrzyni ze starego silnika, mocowania wszystko pasuje do siebie ładnie, po za tym nic na co musiałbyś wydać dodatkowe pieniądze
tylko olej do silnika 
co do montażu gazu zależy jaki masz, jeżeli mieszalnik owy to tylko nowy parownik no i podpięcie do instalacji.
Pozdrawiam i pisz
bo niedawno zmieniałem skrzynie z kompletu GT na zwykła 1.6 jest ekonomiczniej!
dość nie dawno robiłem Swapa czyli przerzutkę Swojego silnika czyli z 1.6 8v na 1.8 DOHC stary przejedzony gazem. no i sprawa wygląda tak, jeżeli sam silnik i to najlepsze rozwiązanie bo potrzebujesz tylko silnik kompletny (czyli to co do niego przymocowane kolektory ssace aparaty wiazke jak i komputer z przeplywka) dopasujesz to do skrzyni ze starego silnika, mocowania wszystko pasuje do siebie ładnie, po za tym nic na co musiałbyś wydać dodatkowe pieniądze
co do montażu gazu zależy jaki masz, jeżeli mieszalnik owy to tylko nowy parownik no i podpięcie do instalacji.
Pozdrawiam i pisz
heh ja niecaly tydzien po jaro tez mialem podmianke, tylko ja z 1.3 na 1.8 sohc i nie bylo z tym problemu.
Ale odpowiedz sobie na proste pytanie. Czy takie stukanie szklanek az tak bardzo Cie denerwoje zeby zmieniac silnik i klasc na to sporo kasy? To w niczym nie przeszkadza i jeszcze przez sporo km nic nie bedzie sie dziac oprocz tego stukania.
Ale odpowiedz sobie na proste pytanie. Czy takie stukanie szklanek az tak bardzo Cie denerwoje zeby zmieniac silnik i klasc na to sporo kasy? To w niczym nie przeszkadza i jeszcze przez sporo km nic nie bedzie sie dziac oprocz tego stukania.
- Od: 12 lip 2009, 20:59
- Posty: 155
- Skąd: Sulęcin
- Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC
mam w rodzinie mechanika wiec to chodzi tylko o same części(pytanie tylko czy musiał bym coś konkretnego kupować jeśli np koleś pisze ze jest to kompletny silnik. Poza tym mój staruszek ma zrobione 190k na liczniku co w praktyce daje mu jakieś 300k pewnie
nic nie stukało wcześniej chodził ładnie i czysto ale znając życie jak jedno się popsuło to zaraz będzie wszystko siadało)a co to tych hydro szklanek to przecież nie mogę jeździć na nich normalnie bo zaraz coś by poszło po coś jednak tam są.
I ile wyszło Cie kolego włożenie tego silnika tak orientacyjnie koszt silnika+to co dokupiłeś+robocizna
I ile wyszło Cie kolego włożenie tego silnika tak orientacyjnie koszt silnika+to co dokupiłeś+robocizna
Pozdrawiam
Michał
Michał
- Od: 23 maja 2008, 19:11
- Posty: 17
- Skąd: urle (jakie to miasto...)
- Auto: 323f BG '92 1.6 16V
kompletny silnik z wiązka komputerem przeplywka i pompa paliwa + do tego skrzynia półosie i przeguby 500zl
okazja nie dość ze tanio to i jeszcze 60km od miejsca zamieszkania nawet za przesyłkę płacić nie musiałem bo mi właściciel dostarczył i to w niedziele 
dodatkowych kosztów to miałem olej do skrzyni olej do silnika płyn do chłodnicy jak i przewód do sprzęgła ale ten ze zbiorniczka do pompy sprzelglowej:)
z czystym sumieniem mogę napisać ze skrzynia GT jest dobra a czy mocna (ja mowie ze nie bo mi szybko padła) ma niezły przyspiech na każdym biegu ale tylko przyspiech bo ekonomi w ogóle. obecnie jeżdżę na skrzyni z 1.6 8v jest przyspiech 1 krótsza 2 ten sam bieg co w GT 3 ta sama 4 5 dluugaa i jest super
napewno ekonomiczna 600 obrotow mniej niz GT czyli:
Skrzynia GT 100km/h 3200obrotow
Skrzynia 1.6 100km/h 2600obrotow
Pozdrawiam!
dodatkowych kosztów to miałem olej do skrzyni olej do silnika płyn do chłodnicy jak i przewód do sprzęgła ale ten ze zbiorniczka do pompy sprzelglowej:)
z czystym sumieniem mogę napisać ze skrzynia GT jest dobra a czy mocna (ja mowie ze nie bo mi szybko padła) ma niezły przyspiech na każdym biegu ale tylko przyspiech bo ekonomi w ogóle. obecnie jeżdżę na skrzyni z 1.6 8v jest przyspiech 1 krótsza 2 ten sam bieg co w GT 3 ta sama 4 5 dluugaa i jest super
Skrzynia GT 100km/h 3200obrotow
Skrzynia 1.6 100km/h 2600obrotow
Pozdrawiam!
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości