Pocenie pod głowicą, ciśnienie w chłodnicy (626 GE Comprex)

Postprzez danielsc1 » 15 maja 2010, 16:58

Witam.Mam takie małe pytanie... moje auto ma już przejechane 280tyś. Wiadomo że z takim przebiegiem coś się już dzieje:( Zauważyłem że pod głowicą w okolicy pompy wtryskowej "silnik poci się"-pisze tak jak mi mówił mój mechanik.wspominał też że z tym moge jeszcze jeździć,że to jeszcze nic takiego strasznego.Ale wcześniej miałem z autem problem-mianowicie pękła mi chłodnica wody(plastikowy korpus w górnej części)wymieniłem na regenerowaną która od jakiegoś czasu także cieknie ale z wężownicy.Także uszkodzoną miałem chłodnice oleju.więc czy ta "pocąca sie" uszczelka może być powodem dużego ciśnienia w układzie chłodzenia??Moje auto to mazda 626 Comprex.prosze o porady i o swoje opinie.gdyż nie długo tym autem mam jechać do hiszpanii i musze być pewiem co do szkodliwości tego defektu.A także PROSZE ADMINISTRATORA o nie przenoszenie i nie usuwanie postu:)do działu COMPREX dużo mniej ludzi zagląda.Niż tutaj:)DZIĘKUJE :)
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez Lsa310 » 16 maja 2010, 09:39

Tak może być,zrób jeszcze tak: jak autko zagrzejesz,odkreć powoli korek do zbiorniczka wyrównawczego jeśli po dodaniu gazu w zbiorniczku pojawi się biała piana,znaczy ze kompresja wydostaje się przez uszkodzona uszczelkę i należy ją wymienić ,w takim wypadku nie polecał bym wypadu do Hiszpanii ;) POzdrawiam :)
....110% JDM...Live to Ride,Ride to Live...
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 19:32
Posty: 13
Skąd: Czę100chowa
Auto: Nissan Primera P11 SRi 2.0 16V

Postprzez wojtek79 » 16 maja 2010, 11:49

Zobacz kolego czy korek od chłodnicy/zbirniczka ma sprawny zaworek. Tam są dwa zaworki ciśnieniowy i podciśnieniowy. Jeżeli jest uszkodzony ten od ciśnienia to własnie takie rzeczy mogą się dziac jak u Ciebie rozerwana chłodznica/zbiorniczek, puchnące węże. A jak jest uszkodzony ten od pociśnienia to węże od chłodnicy będą wessane. Wymień korek nie jest drogi i wtedy będziesz miał pewnośc co do uszczelki pod głowica albo nawet samej głowicy. Zacznij od najtańszych rzeczy.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez danielsc1 » 16 maja 2010, 19:53

korek mam nowy.jeżdziłem na przemian(raz stary korek-oryginalny,raz nowy-kopia)i wrażenie takie....węże twarde,chłodnica cieknie.





wojtek79 napisał(a):Zobacz kolego czy korek od chłodnicy/zbirniczka ma sprawny zaworek. Tam są dwa zaworki ciśnieniowy i podciśnieniowy. Jeżeli jest uszkodzony ten od ciśnienia to własnie takie rzeczy mogą się dziac jak u Ciebie rozerwana chłodznica/zbiorniczek, puchnące węże. A jak jest uszkodzony ten od pociśnienia to węże od chłodnicy będą wessane. Wymień korek nie jest drogi i wtedy będziesz miał pewnośc co do uszczelki pod głowica albo nawet samej głowicy. Zacznij od najtańszych rzeczy.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez holkris » 16 maja 2010, 20:59

Kolego ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą tzn. przedostaje Ci się komprecha do układu chłodzenia na zimnym silniku po odpaleniu odkręć korek od chlonicy i się przyjrzyj czy nie pojawia się dym lub pęcheżyki w plynie, jeśli coś takiego się pojawi to na bank uszczelka...
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez danielsc1 » 16 maja 2010, 21:47

AAAAAAA widzisz.... o tym nie pomyślałem.jutro sprawdze i dam znać.dzięki za wskazówki




holkriss napisał(a):Kolego ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą tzn. przedostaje Ci się komprecha do układu chłodzenia na zimnym silniku po odpaleniu odkręć korek od chlonicy i się przyjrzyj czy nie pojawia się dym lub pęcheżyki w plynie, jeśli coś takiego się pojawi to na bank uszczelka...
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez danielsc1 » 17 maja 2010, 19:26

sprawdzałem i nie widać pęcherzyków.czyli może mam pecha do chłodnic:(



danielsc1 napisał(a):AAAAAAA widzisz.... o tym nie pomyślałem.jutro sprawdze i dam znać.dzięki za wskazówki




holkriss napisał(a):Kolego ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą tzn. przedostaje Ci się komprecha do układu chłodzenia na zimnym silniku po odpaleniu odkręć korek od chlonicy i się przyjrzyj czy nie pojawia się dym lub pęcheżyki w plynie, jeśli coś takiego się pojawi to na bank uszczelka...
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez holkris » 18 maja 2010, 19:47

a jak z temperaturą nie skacze Ci ? Wentylator się włancza?
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez danielsc1 » 18 maja 2010, 20:02

Temperatura twardo trzyma sie ok 85 stopni.dalej nie idzie.wentylatora nie słychać żeby się właczał,chyba że jak klime zapodam to sie włacza.a tak to nie chodzi


holkriss napisał(a):a jak z temperaturą nie skacze Ci ? Wentylator się włancza?
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez holkris » 18 maja 2010, 20:19

Kolego sprubuj ją przegonić pod obciążeniem 2-3 kilometry i wtedy obserwuj temperatuę jak zacznie skakać to coś niedobrego zaczyna się dziać albo z uszczelką albo z głowicą, bo jeśli dopiero zaczyna się przepalać uszczelka to dopiero pod większym obciążeniem to widać tak jak u Ciebie puchną węże i w takim wypadku odradzam dalsze podruże
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez danielsc1 » 19 maja 2010, 06:41

dzięki.jesli to uszczelka.bo mam widoczne ślady oleju w okolicach pompy.to można zmienić uszczelke bez planowania głowicy?

holkriss napisał(a):Kolego sprubuj ją przegonić pod obciążeniem 2-3 kilometry i wtedy obserwuj temperatuę jak zacznie skakać to coś niedobrego zaczyna się dziać albo z uszczelką albo z głowicą, bo jeśli dopiero zaczyna się przepalać uszczelka to dopiero pod większym obciążeniem to widać tak jak u Ciebie puchną węże i w takim wypadku odradzam dalsze podruże
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez holkris » 19 maja 2010, 11:52

wszystko można , z tym bywa rożnie ale moim zdaniem chyba lepiej dolożyć te pare złotych i mieć głowe spokojną, a przyokazji niech Ci sprawdzą szczelność głowicy bo może tam jest problem
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez danielsc1 » 19 maja 2010, 19:23

masz na myśli że jest pęknięta?możliwe.a planowanie głowicy tutaj(przebywam w NL)nie jest najtańsze(ok.250 euro)a do polski jade dopiero?????sam nie wiem:)Mój mechanik mówił że można wymienić bez planowania,pod warunkiem że będzie się ściągać głowice na CAŁKOWICIE zimnym silniku.i bedzie ok.Wieżyć mu w to?


holkriss napisał(a):wszystko można , z tym bywa rożnie ale moim zdaniem chyba lepiej dolożyć te pare złotych i mieć głowe spokojną, a przyokazji niech Ci sprawdzą szczelność głowicy bo może tam jest problem
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez zadra » 20 maja 2010, 20:20

)Mój mechanik mówił że można wymienić bez planowania,pod warunkiem że będzie się ściągać głowice na CAŁKOWICIE zimnym silniku.i bedzie ok.Wieżyć mu w to?


Nie, nie wierzyć.
Trochę to abstrakcyjne, ale może wymień uszczelkę, przyjedź do Polski i dokonaj powtórnej wymiany uszczelki z planowaniem głowicy. Oczywiście, jeśli będzie to ekonomicznie uzasadnione.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3299 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez danielsc1 » 20 maja 2010, 21:06

właśnie:)to chyba nie jest aż takie ekonomiczne rozwiązanie..uszczelka kosztuje ok??250zł X 2 =500(mam dostep do części w polskich cenach,ale musze troche poczekać) planowanie głowicy??ok 200 zł.cóż nie chodzi o pieniądze.ale czas...ja bede w pl tylko tydzien.Może mu jednak zaufać?Sam juz nie wiem jaką opcje wybrać....

muunek napisał(a):
)Mój mechanik mówił że można wymienić bez planowania,pod warunkiem że będzie się ściągać głowice na CAŁKOWICIE zimnym silniku.i bedzie ok.Wieżyć mu w to?


Nie, nie wierzyć.
Trochę to abstrakcyjne, ale może wymień uszczelkę, przyjedź do Polski i dokonaj powtórnej wymiany uszczelki z planowaniem głowicy. Oczywiście, jeśli będzie to ekonomicznie uzasadnione.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez wojtek79 » 21 maja 2010, 00:27

Czy auto jakoś dziwnie Ci się zachowuje albo coś innego, złego się z nim dzieje??
Nie chce ci odpalac , gaśnie itd??
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez danielsc1 » 21 maja 2010, 09:05

właśnie nic sie nie dzieje.czasem jak jest zimny to obroty "delikatnie falują"Ale nieznacznie.


wojtek79 napisał(a):Czy auto jakoś dziwnie Ci się zachowuje albo coś innego, złego się z nim dzieje??
Nie chce ci odpalac , gaśnie itd??
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez wojtek79 » 21 maja 2010, 11:22

Jeżeli zamierzasz przyjechac do polski i chcesz wogóle to robic to zrób to w polsce bezsensu robic coś dwa razy. Spokojnie dojedziesz do polski. Z takim "poceniem się" możesz jeżdzic jeszcze długo. Jadąc do polski obserwuj tylko temp. silnika. Ja na twoim miejscu zrobił bym to w polsce bo bez problemu dojedziesz i przy okazji wymień rozrząd jeśli dawno nie wymieniałes bo to praktycznie jedna robota.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez holkris » 21 maja 2010, 22:06

z tym planowaniem to jest loteria znam osobiście przypadki gdzie wymienali uszczelki bez planowania i jeździli autami bardzo długo ale też i takie gdzie po kilku dniach znowu było trzeba wymieniać. Jeśli o mnie chodzi to moja rada zrobić raz a dobrze i mieć głowe spokojną <faja>
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez wojtek79 » 21 maja 2010, 22:24

Ja również radze zrobic raz a dobrze. każdorazowe odkręcanie, przykręcanie głowicy odkształca ją. jeżeli chcesz zrobic że w NL wymienisz samą uszczelke póżniej w PL to samo tylko że z planowaniem to moim zdaniem po ściągnięciu głowicy założeniu nowej uszczelki bez planowania nawet nie dojedziesz do polski niż jak byś miał jechac w takim stanie jak jest teraz auto.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6