Problem z hamulcami – jedno koło hamuje mocniej (M. 626)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez endless » 4 maja 2010, 14:38

Witam

Zauważyłem ostatnio u siebie niepokojące zjawisko po zatrzymaniu samochodu hamulec jednego z kół (z przodu) jest tak rozgrzany jakbym hamował nim nie wiadomo ile, sprawdziłem pozostałe koła i ich tarcze mają normalne temperatury, natomiast w tym jednym kole tarcza jest tak rozgrzana, że aż felgi nie da się dotknąć. W czy problem?, początkowo myślałem, że klocki z tyłu "padły" więc je wymieniłem ale to nic nie zmieniło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Rafał » 4 maja 2010, 16:44

Przenoszę do warsztatu, a ściślej do GF.
Uzupełnij proszę swój profil (jakie masz auto...), a moderatora proszę o przeniesienie do właściwego modelu po tej operacji;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Radex » 4 maja 2010, 17:10

a próbowałeś tam wszystko popukać i wyczyścić? wygląda na to że coś się blokuje i trze...
nie ściąga Ci auta na tą stronę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez endless » 4 maja 2010, 17:33

Przy ostrym hamowaniu czuć, że auto ściąga na tą stronę co jest ten wadliwy hamulec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez endless » 4 maja 2010, 19:05

Polecono mi zakupić zestaw naprawczy na przód, wie ktoś może gdzie to można kupić tylko bez tłoczka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez rafi201 » 5 maja 2010, 04:21

Tez miałem ten problem.
U mnie była dziura w gumie tłoczka – wypłukało smar, zaczęło rdzewieć i... tłoczek prawie stanął.
Klocki w gniazdach tez za mocno siedziały.
Generalnie – trzeba rozebrać i zregenerować.
Zestawy: http://www.hdmot.pl/index.php?k558,zest ... prowadnice
Na przód polecam ten: http://www.hdmot.pl/index.php?p4317,rep ... iski-57-mm
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez endless » 5 maja 2010, 09:48

Dzięki kolego za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez masakrator » 5 maja 2010, 10:59

U mnie bardzo nierówne hamowanie (co prawda z tyłu) spowodowane było uszkodzona uszczelka przy prowadnicy zacisku i lekko przyrdzewiała, zapieczoną prowadnica. Rozebranie nasmarowanie złożenie na nowych uszczelkach załatwiło sprawę. Niestety nie obyło się bez ponad godzinnej szarpaniny z rozebraniem zacisku.
http://dsignlab.pl
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 10:21
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: 626 GF 2.0i FS

Postprzez NakatePL » 13 maja 2010, 13:43

Miałem podobnie radzę przejrzeć każde koło i porządnie przeczyścić, zregenerować oraz wybić tłoczki z zacisków i wsadzić na nowo... A następnie nalać nowego płynu hamulcowego i porządnie odpowietrzyć.Auto idzie teraz o wiele lepiej i nie hamuje samo
Pozdrawiam i miłej pracy
Początkujący
 
Od: 26 mar 2010, 09:08
Posty: 25
Auto: Mazda 3 MZ-CD 110km,2005 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6