Panewki korbowodowe Diesel 2.0 TS2

Postprzez rockafeller » 6 maja 2010, 17:59

Witam Was,
Posiadam Mazde z silnikiem 2.0 Diesel 136. Ogolnie to z silnikiem mam non stop problemy ;) Nigdy wiecej w dieslu nie kupie tak nawiasem mowiac ;)
Wracajac do tematu, to chcialem sie dowiedziec czy mozna wyciagnac panewki korbowodowe bez ruszania skrzyni? Udalo sie wyciagnac 2 srodkowe ale do pozostalych 2 nie ma jak dojsc.
Odrazu chcialem sie zapytac jaki rozmiar panewek powinienem teraz zalozyc, Wal byl jeden raz szlifowany.

Pomozcie koledze, bo zwiaruje z tym samochodem :)

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc :)
rockafeller
 

Postprzez s4v4g3 » 12 maja 2010, 07:35

Witam,
będę wymieniał panewki główne i korbowodowe.
Prawdopodobnie panewka korbowodowa się ściera, ale wymienię wszystkie. I pytanie – czy uda się wyciągnąć wszystko od dołu silnika? Czy trzeba rozbierać silnik w drobny mak?
Do tego – czy ktoś może wymieniał panewki w Madzi? I jaki koszt panewek oryginalnych.?

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Grzyby » 12 maja 2010, 08:16

Ktoś zaorał dział DIESEL?
przenoszę (na razie, bo coś mi podobnego świta ...)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez s4v4g3 » 12 maja 2010, 08:27

Agrrr.. sam qrrr czytałem ten temat niedawno :D
Ale niestety zero odpowiedzi:/ damn...

EDIT:
Czy ktoś obeznany może napisać co wchodzi w skład wymiany panewek?
Dowiedziałem się przed chwilką, że czeka mnie astronomiczna cena wymiany panewek.
Aby je wymienić trzeba:
– panewki główne, korbowodowe – 600-650 zł
– komplet uszczelek (turbina, głowica, pod zawory) – 1000 zł
– podobno pasek rozrządu trzeba ściągnąć, więc jest do wymiany (chociaż mój ma tylko 15 tyś przebiegu rozrząd) – 350 zł
– jakieś pierścienie???
+ robocizna tego wszystkiego.
Suma około 3000 tyś. ???

Proszę o pomoc bo zdeka się załamałem hehehe

No i ponawiam prośbę o opisanie jak wyjąć panewki i co trzeba tam ściągać;/
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez s4v4g3 » 12 maja 2010, 12:40

Ludzie pouciekali z forum czy co ?:D
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Grzyby » 12 maja 2010, 13:32

s4v4g3 napisał(a):Suma około 3000 tyś.

Za taką kwotę to wolałbym kilka nowych aut kupić. Też jestem zszokowany :P

A co do reszty pytań to nie wiem.
P.S. Myślisz że dlaczego większość ludków wymienia silniki zamiast je wyremontować?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez s4v4g3 » 12 maja 2010, 13:42

Grzyby napisał(a):
s4v4g3 napisał(a):Suma około 3000 tyś.

Za taką kwotę to wolałbym kilka nowych aut kupić. Też jestem zszokowany :P

A co do reszty pytań to nie wiem.
P.S. Myślisz że dlaczego większość ludków wymienia silniki zamiast je wyremontować?


Ta cena 3000 tyś zł to ceny z ASO – nei liczyłem robocizny która kosztuje dodatkowe 3300 dokładnie :D

Ale dzwoniłem do Jacksy – troszkę mnie uspokoili i nazwali panów z ASO "piiiii" :P
Mam nadzieje, że się Pan od Jacksy nie obrazi, że to napisałem:P

Ogólnie chciałbym się dowiedzieć jak lepiej się zabrać za to – wyjąć silnik (do tego skrzynię i 2M) czy na podnośniku od dołu się za to zabierać.
Panowie w ASO twierdzą, że trzeba wyciągać turbinę, zawory itp i do tego są właśnie uszczelki które kosztują 1000 zł (w ASO 1600).

U mnie być może tylko panewki będą do wymiany + ewentualny mały szlif wału (oby nie). Więc w 1000-1500 by się zamknęło z robocizną.
Ale żeby koszt był mniejszy to trzeba to zrobić (jak mówi Pan od Jacksy) "z głową".
Dlatego się pytam – jeżeli ktoś miał taką przygodę i wie co i jak zrobić aby było szybko i bezboleśnie (dla kieszeni).

Czy próbując wyciągnąć panewki i wał mając auto na podnośniku trzeba wyjmować skrzynię biegów i 2M?
Czy to tylko wtedy jak się wyjmuje cały silnik z auta. – bo tu wiadomo, że tak.

Silnika nie będę kupował bo to kupowanie kota w worku za 4000-4500 + rozrząd + płyny + robocizna.
A jak zrobię remont silnika to na pewno zaoszczędzę 2000-3000 zł i mam gwarancję na kolejne 100 tyś km.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Jaksa » 12 maja 2010, 19:42

dzwoniłem do Jacksy – troszkę mnie uspokoili i nazwali panów z ASO "piiiii"

Tak powiedział ? ( to nie ja :) ) porozmawiam z moja prawa reka ....nie ładnie tak nazywac Panow ktorych sie nie zna ( sorki za pracownika )

Wracajac do tematu : wiadomo ze przy takiej operacji musisz wymontowac caly wał aby oddac go do szlifu / sprawdzenia osiowosci i innych dupereli , o ile w ogole jeszcze wyda jakis szlif ( sa 3/ 0,25/0,50/0,75 nizej to juz tylko kosz , wał nie moze byc uzyty ani naprawiany polskimi metodami ja nie polecam )
Panewki np. 0,25 kosztuja korby kpl. ok 350 zl i glowne 380 zł za kpl , kup z marszu uszczelniacz tylny silnika i uszczelniacz przedni walu tyl 120 przod 55 zł
Do tej operacji wymontowuje sie cały silnik razem ze skrzynia ( najwygodniej i najrozsadniej – w/g manuala , robilem juz kilka tego typu operacji i ten sposob jest najlepszy ) Ostatnio udalo mi sie nawet wyjac wal bez wyjmowania tlokow ( bez demontazu glowicy ) generalnie operacja do zrobienia dla wprawionego mechanika .

Twoja metoda nie sprawdza sie ( wymont skrzyni , 2 masu i t d , caly olej leci Ci na "pysk" :P :) a i przy montazu wazna jest czystosc jak i dobra widocznosc aby nie spaprac tego co robisz ) Masz pytania pytaj ( najlepiej na PW , ostatnio tylko poczte sprawdzam bo roboty mamy mnostwo a doba jest za krotka <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez s4v4g3 » 12 maja 2010, 20:59

Jaksa napisał(a):dzwoniłem do Jacksy – troszkę mnie uspokoili i nazwali panów z ASO "piiiii"

Tak powiedział ? ( to nie ja :) ) porozmawiam z moja prawa reka ....nie ładnie tak nazywac Panow ktorych sie nie zna ( sorki za pracownika )

Wracajac do tematu : wiadomo ze przy takiej operacji musisz wymontowac caly wał aby oddac go do szlifu / sprawdzenia osiowosci i innych dupereli , o ile w ogole jeszcze wyda jakis szlif ( sa 3/ 0,25/0,50/0,75 nizej to juz tylko kosz , wał nie moze byc uzyty ani naprawiany polskimi metodami ja nie polecam )
Panewki np. 0,25 kosztuja korby kpl. ok 350 zl i glowne 380 zł za kpl , kup z marszu uszczelniacz tylny silnika i uszczelniacz przedni walu tyl 120 przod 55 zł
Do tej operacji wymontowuje sie cały silnik razem ze skrzynia ( najwygodniej i najrozsadniej – w/g manuala , robilem juz kilka tego typu operacji i ten sposob jest najlepszy ) Ostatnio udalo mi sie nawet wyjac wal bez wyjmowania tlokow ( bez demontazu glowicy ) generalnie operacja do zrobienia dla wprawionego mechanika .

Twoja metoda nie sprawdza sie ( wymont skrzyni , 2 masu i t d , caly olej leci Ci na "pysk" :P :) a i przy montazu wazna jest czystosc jak i dobra widocznosc aby nie spaprac tego co robisz ) Masz pytania pytaj ( najlepiej na PW , ostatnio tylko poczte sprawdzam bo roboty mamy mnostwo a doba jest za krotka <lol> )



Hehehe no możesz pogadać z Twoją prawą ręką:)
Bo z nim dzisiaj rozmawiałem (imienia nie pamiętam).
A to "Dzwoniłem do Jacksy" oznacza – dzwoniłem do Jacksy firmy:)

Pytanie za 100 punktów – czy wał musi iść na 100% do szlifu?
Panowie z ASO (wrocław) powiedzieli mi bardzo dużo "mądrych" rzeczy – zwłaszcza to, że muszę wszystko wyciągać (zawory, turbinę, głowicę) + wszystkie podkładki jak pisałem wcześniej.
Do tego niedawno był u nich klient z tym samym problemem – znaleźli opiłki na dnie miski. Powiedzieli mu, że może jeździć skoro nic nie stuka, nic nie puka. Jeżeli będzie pukać to wtedy można coś robić – OMG !!! Ja wole robić póki nic nie stuka.
Szlag mnei trafia bo jeszcze muszę olej kupić który wymieniałem jak ściągałem miskę :/ No ale trudno.

A wymontowanie skrzyni i 2M zasugerował Pan od Ciebie właśnie:P
I do tego – czemu to jest tak droga operacja ??:O

Co do części – ceny mam od dexelia.pl stosunkowo tanio – 298 i 312 za komplety. Oczywiście nie znam jeszcze jaki wymiar, bo silnik jeszcze nie rozebrany.
Aż głowa mnie boli na samą myśl heh
A co do uszczelniaczy silnika i wału – to tylko w ASO można je dostać?
No i do tego na prawo od silnika słychać jak powietrze gdzieś ucieka. Taki syk jest. Więc od razu to załatwię!
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Jaksa » 13 maja 2010, 15:27

Bo z nim dzisiaj rozmawiałem (imienia nie pamiętam).
Michał odbiera stacjonarny telefon ( mozna go nazwac kierownikiem serwisu :) )

Ja wole robić póki nic nie stuka.
I bardzo madrze , w tym momecie sa szanse uratowac wał , gdy stuka roznie to jest .

A wymontowanie skrzyni i 2M zasugerował Pan od Ciebie właśnie:P
Dobrze mowił , Michał zna temat tak dobrze jak ja ( nie powiedzial tylko ze wygodnie jest zrobic to wszystko po wyjeciu zespolu napedowego – bo to jest oczywiste )

A co do uszczelniaczy silnika i wału – to tylko w ASO można je dostać

generalnie dobre tak , sa zamienniki ale ja ( majac doswiadczenie ) nie kupuje uszczelek jak i uszczelniaczy w zamienniku ( 2x robota )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez s4v4g3 » 13 maja 2010, 16:35

Dzięki za odpowiedź.
czekam aż mój mechanik upora się z innymi robotami i już niedługo okaże się jakie są uszkodzenia...
Mam nadzieje, że tylko panewki będą do wymiany bez szlifowania wału:/
No chyba, że to nieuniknione:( Koszt szlifu wału jest DUŻY:(
Dzięki i pozdrawiam
Przemek
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 18 maja 2010, 20:13

s4v4g3 napisał(a):Witam,
będę wymieniał panewki główne i korbowodowe.
Prawdopodobnie panewka korbowodowa się ściera, ale wymienię wszystkie. I pytanie – czy uda się wyciągnąć wszystko od dołu silnika? Czy trzeba rozbierać silnik w drobny mak?
Do tego – czy ktoś może wymieniał panewki w Madzi? I jaki koszt panewek oryginalnych.?

Pozdro

tak jak kolega Jaksa uprzyednio słusznie napisał,
silnik trzeba zdemontowac!
ponadto w sytuacji kiedy panewki wymagają wymiany, trzeba wał przynajmniej sprawdzić
lub przeszlifować i wyważyć, aby wyeliminować wszelkie możliwe ryzyka.
wszystkie blędy montazowe lub naprawcze no i oszczędności podczas naprawy bardzo szybko się uwidocznią przy eksplatacji, co będzie kosztowne...
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 18 maja 2010, 22:00

Dzięki Enduro,
w końcu mój mechanik ma wolne dla mojej Madzi. Wszystko się okaże w przeciągu 2 dni co jest do zrobienia i jakie będą koszta. Mój portfel drży hehe:)
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 19 maja 2010, 13:20

powodzenia!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sraptak » 27 maja 2010, 15:10

Wiadomo już co i jak?
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 23:21
Posty: 18
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 121 KM | 2003

Postprzez Enduro » 27 maja 2010, 17:17

wiadomo co:
drży!
portfel i jego wlasciciel...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 28 maja 2010, 21:50

Jeszcze nie, w środę dopiero chłopacy z RBS we Wrocku mają wolne.
Więc dam znać dopiero pod wieczór co i jak.
A Enduro ma rację- DRŻY portfel mój i ja :)
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez s4v4g3 » 2 cze 2010, 13:21

Witam ponownie.
Jestem już PO :)
Na początku pozdrawiam Pana Przemka z RBS, który zajmował się moją Madzią.
Serwis REWELACJA, ale to nie ten dział na promowanie:)
Do rzeczy – nie sprawdzałem ciśnienia itd. – Pan Przemek sam stwierdził, że to nie ma sensu.
Wymieniłem podkładki pod wtryskami – okazało się to strzałem w "10".
Podkładki stare były do kosza, jeden wtrysk był zaklejony już. Przez to motor brał olej itd... Wtryski zostały wyczyszczone, podkładki wymienione, komora zamykająca silnik wyczyszczona.
Do tego doszła oczywiście wymiana uszczelki od komory silnika, regulacja zaworów i kalibracja wtrysków.
Motorek chodzi jak lala:) Czuć dosyć jak płynniej chodzi.
Portfel nie ucierpiał tak mocno jak myślałem:P
W dziale "polecane serwisy" na pewno posta walnę:)

Pozdro dla wszystkich.
P.S. polecam KAŻDEMU wymienić podkładki pod wtryskami. Jeżeli są jeszcze te starego typu (nie całe okrągłe) to prędzej czy później się spieprzy.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez skubiszek » 2 cze 2010, 14:19

napisz może orientacyjne koszty żeby było wiadomo ile takie coś może kosztować łącznie z czyszczeniem wtrysków kalibracją itp
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Enduro » 2 cze 2010, 14:34

s4v4g3 napisał(a):......... komora zamykająca silnik wyczyszczona.............

o co tu chodzi?
czy o dekiel głowicy czy też o miske oleju i tam znajdujący się smok,
który to notabene jest najważniejszy, absolutnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6