Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD czy MZR – pytania przed zakupem

Mazda3 2008–2013

Postprzez wan7 » 28 mar 2010, 23:59

Witam wszystkich serdecznie.

Jestem nowym uczestnikiem tej społeczności, więc proszę o wyrozumiałość.

Zamierzam kupić Mazdę 3 BL. Zastanawiam się nad wyborem silnika pomiędzy 1.6 benzyna, a 1.6 diesel.
Dowiedziałem się w ASO, że ten drugi to nie jest już silnik z PSA tylko ponoć własna konstrukcja Mazdy.
Czy ktoś mógłby mi pomóc w rzeczywistej identyfikacji pochodzenia tego silnika w tym aucie?
Z góry dziękuję za pomoc.

Z góry dziękuję.

pozdrawiam,
wan7

------------
Nie używamy na Forum określenia Mazda3 II :P
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 23:54
Posty: 17

Postprzez ZOOMik » 1 kwi 2010, 10:45

Witam,

Z tego co mi wiadomo konstrukcyjnie jest to ten sam silnik, co w poprzedniej generacji trójki, czyli made in PSA. Najlepiej zapytaj oficjalnie u źródła, czyli np. u importera. Nie wiem jakie przebiegi robisz i czego przede wszystkim wymagasz od silnika, ale z tych dwóch osobiście bardziej skłaniałbym się do benzyny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez wan7 » 1 kwi 2010, 11:07

Dzięki za odpowiedź ZOOMik!!

Jeździmy ok. 20kkm rocznie. Lubię dynamiczną jazdę i dobrze się czuję w aucie jeżeli wiem, że silnik jest w nim wystarczający np. do szybkiego wyprzedzenia.
A tak jest w dieselu. W benzynie niestety nie. Bez redukcji auto w ogóle nie jedzie.
Poza tym benzyna 1.6 potrafi palić nawet i 10 litrów w mieście. Dramat!
Ale ten diesel w maździe jest z PSA i na dodatek koszmarnie drogi.

Zastanawiam się w ogóle czy nie zrezygnować z MAzdy na rzecz innej marki z dieselem.

Teraz mam auto 3l diesel td, które pali 9l/100km bez względu na styl jazdy.

pozdrawiam,
wan7
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 23:54
Posty: 17

Postprzez ZOOMik » 1 kwi 2010, 11:33

No to już coś więcej wiem :)
Przebiegów ogromnych wprawdzie nie robisz, ale skoro odpowiada Ci mocny diesel, czyli dynamicznie a przy tym oszczędnie (choć nie bez minusów) to chyba jednak pozostaje Ci faktycznie rozejrzeć się za inną marką, bo niestety Mazda na naszym rynku nie ma w ofercie takiego motoru. No chyba, że sprowadzisz sobie wersję z fajnym turbodieslem 2.2 :) Z drugiej strony trochę szkoda byłoby rezygnować, bo to naprawdę fajne i nietuzinkowe autko, no ale cóż każdy ma jakieś priorytety. Co do benzyny to polecam 2.0, ponieważ różnica w dynamice w stosunku do 1.6 jest znaczna a zużycie paliwa niewiele większe – w każdym razie dla mnie do zaakceptowania – szczegóły za jakiś czas przedstawię. No, ale oczywiście do diesla nie ma porównania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez CezaR83 » 1 kwi 2010, 17:11

Benzyna 2.0
Diesel 1.6 MZ-CD

wan7 wybieraj pomiędzy tymi... chyba ze faktycznie zamówisz nowy 2.2 MZR-CD to tez będziesz zadowolony.... tylko ta cena... :P

PS. Więcej o 1.6 napisałem tutaj: viewtopic.php?f=139&t=92369
PS2. Nowi – Szukajcie czasem też w innych działach info <czytaj> bo dział BL póki co jest skromny a na prawdę sporych różnic technologicznych nie ma miedzy BK/BL
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (70/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez wan7 » 1 kwi 2010, 21:19

Dzięki ZOOMik i Cezar za pomoc.

Kierowałem dziś drugi już raz (tym razem sporo dłużej) mazdą z silnikiem 1.6 MZR.
Wrażenia po jeździe testowej były były bardzo dobre. Może nie rewelacyjne, ale bardzo przyzwoite.

Auto w gruncie rzeczy ma być dla żony, więc stwierdziłem, że dla Niej taki silnik wystarczyłby aż z naddatkiem. Przy jej bardzo "lekkiej nodze" auto nie powinno palić więcej niż 7l/100km. To oznacza jakieś 2l więcej od diesla. Przy tej różnicy zakup diesla nie byłby zupełnie opłacalny. A ja i tak nadal jeździłbym moim traktorkiem 3.0d 200KM <lol> .

Efekt łatwo przewidzieć. Zamówiłem dziś Mazdę 3 Hatchback 1.6MZR 2009 w wersji Exclusive z tym niepełnym "Plusem" (bez podgrzewanych siedzeń, podgrzewanej szyby przedniej :( i spryskiwaczy reflektorów). Kolor turkusowy bo tylko taki został. Żona poważnie zastanawiała się czy decydować się na ten kolor i wreszcie stwierdziła, że dwa tygodnie po zakupie już nie będzie zwracać na niego uwagi. :) Poza tym dostaliśmy bardzo dobrą cenę od dealera.

Tak więc za ok. 2 tygodnie staniemy się posiadaczem nowej 3.


pozdrawiam,
wan7
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 23:54
Posty: 17

Postprzez ZOOMik » 1 kwi 2010, 21:50

No to trzeba było tak od razu pisać a nie nam tu naściemniałeś o potrzebie "dynamitu na kółkach" ;)
No, ale nieważne...tak czy inaczej gratuluję podjęcia decyzji no i jeszcze ten kolorek...dla żonki super :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez myManArm » 1 kwi 2010, 22:23

wan7 napisał(a):Dzięki ZOOMik i Cezar za pomoc.

Kierowałem dziś drugi już raz (tym razem sporo dłużej) mazdą z silnikiem 1.6 MZR.
Wrażenia po jeździe testowej były były bardzo dobre. Może nie rewelacyjne, ale bardzo przyzwoite.

Auto w gruncie rzeczy ma być dla żony, więc stwierdziłem, że dla Niej taki silnik wystarczyłby aż z naddatkiem. Przy jej bardzo "lekkiej nodze" auto nie powinno palić więcej niż 7l/100km. To oznacza jakieś 2l więcej od diesla. Przy tej różnicy zakup diesla nie byłby zupełnie opłacalny. A ja i tak nadal jeździłbym moim traktorkiem 3.0d 200KM <lol> .

Efekt łatwo przewidzieć. Zamówiłem dziś Mazdę 3 II Hatchback 1.6MZR 2009 w wersji Exclusive z tym niepełnym "Plusem" (bez podgrzewanych siedzeń, podgrzewanej szyby przedniej :( i spryskiwaczy reflektorów). Kolor turkusowy bo tylko taki został. Żona poważnie zastanawiała się czy decydować się na ten kolor i wreszcie stwierdziła, że dwa tygodnie po zakupie już nie będzie zwracać na niego uwagi. :) Poza tym dostaliśmy bardzo dobrą cenę od dealera.

Tak więc za ok. 2 tygodnie staniemy się posiadaczem nowej 3.


pozdrawiam,
wan7


Z tym spalaniem, to bym sie tak bardzo nie nastawial na 7l/100. No chyba ze w trasie (mi tyle spaliła przy "przy pełnym załadowaniu").
W *mieście po ostatnim tankowaniu i od momentu jak zrobiło sie cieplej spalaenie spadlo z 11,4 na 10.

* – sporo korków, 1,2 hamulec, 1,...,4 hamulec, 1 hamulec i tak w kółko
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 16:52
Posty: 107
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda3 BL 1.6 2009

Postprzez buczos » 1 kwi 2010, 22:48

myManArm napisał(a):Z tym spalaniem, to bym sie tak bardzo nie nastawial na 7l/100. No chyba ze w trasie (mi tyle spaliła przy "przy pełnym załadowaniu").
W *mieście po ostatnim tankowaniu i od momentu jak zrobiło sie cieplej spalaenie spadlo z 11,4 na 10.

* – sporo korków, 1,2 hamulec, 1,...,4 hamulec, 1 hamulec i tak w kółko

Trochę dużo.
Zależy jakie miasto jakie korki. Po dotarciu spalanie u mnie spadło. Styl jazdy optymalny.
Miasto (umiarkowanie zakorkowane)– 80 %. 20% -trasa, Spalanie wg obliczeń = około 7.60
Wg komputera: 7.9
myślałem że będzie gorzej :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez wan7 » 1 kwi 2010, 23:16

ZOOMik napisał(a):No to trzeba było tak od razu pisać a nie nam tu naściemniałeś o potrzebie "dynamitu na kółkach" ;)
No, ale nieważne...tak czy inaczej gratuluję podjęcia decyzji no i jeszcze ten kolorek...dla żonki super :D


Trochę masz rację ZOOMik. Jednak ja też będę jeździł tym autem :D . Nie tak często jak żona, ale jednak.
Do tej pory oboje jeździliśmy dieselami. Z tym, że ja mam dość ciężką nogę, a żona przeciwnie.
Ja lubię dynamiczną jazdę, żona zupełnie odwrotnie.
Na razie mamy duże kombi z mocnym td. Dalej będę tym jeździł. Wcześniej miałem 1.9 td. Zbierało się rewelacyjnie.
Tak więc do końca (do dziś) szukałem czegoś co będzie kompromisem pomiędzy ceną a osiągami.

Po dwóch jazdach Mazdą 3 1.6 MZR uznałem, że przy naszych uwarunkowaniach ten motor w zupełności wystarczy.
Gdyby w Maździe był motor jak np. 1.9 TDi ze stajni VW to bym się nawet chwili nie wahał nad zakupem używanej 1-2 lat Mazdy 3 z takim motorem. :)

pozdrawiam,
wan7
Ostatnio edytowano 1 kwi 2010, 23:20 przez wan7, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 23:54
Posty: 17

Postprzez wan7 » 1 kwi 2010, 23:18

myManArm napisał(a):

Z tym spalaniem, to bym sie tak bardzo nie nastawial na 7l/100. No chyba ze w trasie (mi tyle spaliła przy "przy pełnym załadowaniu").
W *mieście po ostatnim tankowaniu i od momentu jak zrobiło sie cieplej spalaenie spadlo z 11,4 na 10.

* – sporo korków, 1,2 hamulec, 1,...,4 hamulec, 1 hamulec i tak w kółko


Nasze auto będzie jeździć mniej więcej tak:
ok. 50 km dziennie,
z tego ok. 40km dojazdów do miasta, 10km w mieście.

Myślę więc, że przy "lekkiej nodze" spalanie 7l/100km może być realne

pozdrawiam,
wan7
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 23:54
Posty: 17

Postprzez ZOOMik » 2 kwi 2010, 21:43

wan7 napisał(a):Trochę masz rację ZOOMik. Jednak ja też będę jeździł tym autem :D . Nie tak często jak żona, ale jednak.
Do tej pory oboje jeździliśmy dieselami. Z tym, że ja mam dość ciężką nogę, a żona przeciwnie.
Ja lubię dynamiczną jazdę, żona zupełnie odwrotnie.
Na razie mamy duże kombi z mocnym td. Dalej będę tym jeździł. Wcześniej miałem 1.9 td. Zbierało się rewelacyjnie.
Tak więc do końca (do dziś) szukałem czegoś co będzie kompromisem pomiędzy ceną a osiągami.

Po dwóch jazdach Mazdą 3 1.6 MZR uznałem, że przy naszych uwarunkowaniach ten motor w zupełności wystarczy.
Gdyby w Maździe był motor jak np. 1.9 TDi ze stajni VW to bym się nawet chwili nie wahał nad zakupem używanej 1-2 lat Mazdy 3 z takim motorem. :)

Chyba więcej niż trochę, bo na początku słowem nie wspomniałeś o żonie :D A okazało się, że to auto ma być przede wszystkim dla Niej a na dodatek preferuje zupełnie inny styl jazdy niż Ty, więc "stado kucyków" tak naprawdę nie potrzebne. No, ale mniejsza o to co napisałeś – najważniejsze, że ostatecznie optymalnie wybrałeś, bo żonie 1.6 benzynka spokojnie wystarczy, Ty się dostosujesz a „wyżywał” to będziesz dalej w swoim 3 litrowym kombi ;)
Też pewien czas jeździłem autem z 1.9 tdi VW pod maską. Nie powiem dość żwawe to było, ale poza małym apetytem na paliwo ten „klekot” (jak dla mnie) nie miał w zasadzie żadnych innych zalet. No, ale nie będę się tu nad tym rozwodził i robił OT. :)

wan7 napisał(a):Nasze auto będzie jeździć mniej więcej tak:
ok. 50 km dziennie,
z tego ok. 40km dojazdów do miasta, 10km w mieście.

Myślę więc, że przy "lekkiej nodze" spalanie 7l/100km może być realne

Dyskusje na temat spalania niemal zawsze są emocjonujące <klotnia> Ja staram się jednak zachować do tego spory dystans i chłodny stosunek. Wystarczy przez chwilę tylko pomyśleć ile czynników ma na te wartości wpływ by potraktować temat z przymrużeniem oka ;)
Myślę, że zużycie które podałeś jest realne. Ja w zbliżonych warunkach notuję ok. 7,5 L przy silniku 2.0 L a wolno nie jeżdżę <diabełek> Mam cichą nadzieję na spadek zużycia w miarę przebytych km i „ułożenia się” nowego silnika :)
Poniżej dane dot. zużycia paliwa na podstawie testów z popularnych periodyków motoryzacyjnych do konfrontacji dla zainteresowanych:

Mazda 3 – silnik 1.6 MZR

Zużycie paliwa wg Auto Motor und Sport
Minimalne – 6,2
Maksymalne – 9,5
Średnie w teście – 7,7

Zużycie paliwa wg Auto Bild
Średnie w teście 7,5

Zużycie paliwa wg Auto Świat
Średnie w teście 7,5

-------
Edytujemy posty, nie piszemy jednego pod drugim.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez wan7 » 2 kwi 2010, 22:48

Słusznie, z tym spalaniem to zobaczymy jak faktycznie będzie za ok. 6 miesięcy po ułożeniu się silnika.

pozdrawiam,
wan7
Początkujący
 
Od: 28 mar 2010, 23:54
Posty: 17

Postprzez marcar » 2 kwi 2010, 22:50

ZOOMik napisał(a):Mazda 3 – silnik 1.6 MZR

Zużycie paliwa wg Auto Motor und Sport
Minimalne – 6,2
Maksymalne – 9,5
Średnie w teście – 7,7

Zużycie paliwa wg Auto Bild
Średnie w teście 7,5

Zużycie paliwa wg Auto Świat
Średnie w teście 7,5


Zgadzam się w pełni z tymi danymi. Gdy się troszkę ociepliło, to w jeździe mieszanej (miasto/trasa pół na pół) 7,5 litra stało się realne. Zimą miałem zawsze mocno ponad 8 ale też i silnik był nie dotarty.
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2009, 12:20
Posty: 33
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 2009

Postprzez Globy » 6 maja 2010, 20:42

Nowoczesne diesle nie lubią miasta, tak więc 1.6 jest optymalnym wyborem <usmiech> Ponadto zbiera się znacznie lepiej niż na papierze, a zużycie paliwa po 10-20 tys. km odczuwalnie spadnie. Poza tym paradoksalnie benzynka może przyjemniej pomykać po mieście ze względu na większy zakres obrotów i rzadszą zmianę biegów.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez ZOOMik » 6 maja 2010, 23:41

Ano nie lubią zwłaszcza odkąd im FAP/DPF dodatkowo pod maskę pakują <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mysiak » 6 paź 2010, 22:43

przy moim raczej ofensywnym stylu jazdy 1.6 MZR łyka średnio 7,2 na setkę.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Grzyby » 10 paź 2010, 12:21

Czy mi się wydaje czy to NIE jest temat o tym ile palą trójki?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ZOOMik » 15 lis 2010, 01:19

Wydaje Ci się…dylematy związane z wyborem wersji silnikowej nieodłącznie wiążą się ze spalaniem, więc nic dziwnego, że przy okazji zostało również poruszone.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez krl » 15 lis 2010, 19:56

Trzeba też pamiętać o dużej różnicy w cenie obu wersji silnikowych co powoduje że jezeli nie pokonujesz 60000km teoretycznie nie ma sensu kupować diesla. Choć subiektywnie po przetestowaniu Diesla i Benzyny bez najmniejszych namysłów wolałem Diesla no może jest jeden mały + benzyny, dzwięk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2010, 09:46
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA CX9, MAZDA 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323