Do przełożenia kolektory wydechowe – w nowszym są w nich sondy, w starszym na dalszym odcinku, dodatkowo inny wylot, wydech nie będzie pasował, do przełożenia czujnik temperatury inne parametry i do dołożenia drugi czujnik między głowicami – w nowszym go nie ma, do dołożenia czujnik położenia wału – w nowszym zaślepka, jeszcze pokrywa zaworów z odpowietrzeniem i wsio
Wymiana silnika.
Może się to komuś przyda.
Do przełożenia kolektory wydechowe – w nowszym są w nich sondy, w starszym na dalszym odcinku, dodatkowo inny wylot, wydech nie będzie pasował, do przełożenia czujnik temperatury inne parametry i do dołożenia drugi czujnik między głowicami – w nowszym go nie ma, do dołożenia czujnik położenia wału – w nowszym zaślepka, jeszcze pokrywa zaworów z odpowietrzeniem i wsio
.
Do przełożenia kolektory wydechowe – w nowszym są w nich sondy, w starszym na dalszym odcinku, dodatkowo inny wylot, wydech nie będzie pasował, do przełożenia czujnik temperatury inne parametry i do dołożenia drugi czujnik między głowicami – w nowszym go nie ma, do dołożenia czujnik położenia wału – w nowszym zaślepka, jeszcze pokrywa zaworów z odpowietrzeniem i wsio
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
A wiec ja mam Xedosa
... ale nie o to loto ... mam xeda 6 1.6 95 rocznik i chcialbym do tego wsadzic silniczek 2.0l , oraz mam mozliwosc sprowadzenia autka z angli, tyle ze wlasnie jesli chodzi o calego xedosa jest problem bo slabo z tymi autami tam :/ Moje pytanie jest wiec takie: Od jakiego autka pasuje silnik do mojego xedosa
Czytalem kiedys ze jest to 323F ale nie wiem ktorej generacji a z tym bylo by na pewno mniej problemow jesli chodzi o sprowadzenie jak z X6, bo ponoc 323 jest tam duzo. Auto bylo by cale tyle ze z kierownica po prawej
no ale jesli chodzi o silnik to przeciez nie gra az tak bardzo roli.
pozdro
pozdro
- Od: 8 lip 2008, 16:09
- Posty: 65
- Skąd: Kalisz
- Auto: Xedos 6 2.0 '99
wiem napewno, ze wiekszosc podzespolow musi byc od silnika 2.0, skrzynia, polosie, wiazka, komputer, jakby co to wiekszosc czesci posiadam, tj komputer i podzespoly, jest tylko skrzynia automat uszkodzona no i polosie inne do manuala, a poza tym mam raczej wszystko, nie jest daleko bo z kalisza to bedzie ok 80km (ja jestem miedzy slesinem a piotrkowem kuj, jakby co to kontaktuj sie na pw, pozdrawiam
-
sylwiarr
musiek napisał(a):Czytalem kiedys ze jest to 323F ale nie wiem ktorej generacji
BA, w innej nie montowali KF-a. Ale czy są identyczne... poszukaj, gdzieś był temat o różnicach.
musiek napisał(a):mam mozliwosc sprowadzenia autka z angli
Ściągnij Eunosa 500. To jest Xedos 6 w specyfikacji japońskiej, po wyspach też trochę ich jeździ. Ma silnik KF-ZE o mocy 160 KM. Takiego przeszczepu jeszcze nikt nie robił
musiek napisał(a):Od jakiego autka pasuje silnik do mojego xedosa
Silniki serii K (oprócz KJ, który nie mieści się podobno pod maską
A temat połączę z podobnym.
Pozdrawiam,
Darek
Darek
Witam.
Przeczytałem cały wątek i tak sobie myślę, że pomysł wymiany albo remontu silnika jest trochę przedwczesny. Już parę aut miałem i motocykli i wszystkie w jakimś stopniu pobierały olej. Rekord należy do Yamahy xj600 z '86 ktora wypijała litr na 500km, nic przy tym nie dymiła i świetnie się nią jeżdziło do czasu sprzedaży. Moja żona ma audi80b4 i średnio co dwa tyg muszę sprawdzać poziom oleju. Przedwczoraj miała suchy bagnet bo sobie zapomniałem. Auto też dość ładnie jeżdzi. Mój xedos pobiera ok 0,5l na 1000km, ale kręcę silnik do 4-5 tyś (z wyjątkiem 4 i 5).
Tak sobie myślę, że wymianę lub remont silnika można brać pod uwagę w przypadku, gdy silnik jest prawdziwym trupem. Ale jeżeli bierze olej, to koszt dolewek jest do zaakceptowania (szczegolnie typu lotos lub z beczki). Nie ma się czym przejmować i dalej jeździć. Przecież te autka już mają trochę na karku i nie będą idealne. A jak się nie podoba to sprzedać komuś innemu nie ukrywając prawdy,zainwestować koszt remontu i kupić coś lepszego.
Przeczytałem cały wątek i tak sobie myślę, że pomysł wymiany albo remontu silnika jest trochę przedwczesny. Już parę aut miałem i motocykli i wszystkie w jakimś stopniu pobierały olej. Rekord należy do Yamahy xj600 z '86 ktora wypijała litr na 500km, nic przy tym nie dymiła i świetnie się nią jeżdziło do czasu sprzedaży. Moja żona ma audi80b4 i średnio co dwa tyg muszę sprawdzać poziom oleju. Przedwczoraj miała suchy bagnet bo sobie zapomniałem. Auto też dość ładnie jeżdzi. Mój xedos pobiera ok 0,5l na 1000km, ale kręcę silnik do 4-5 tyś (z wyjątkiem 4 i 5).
Tak sobie myślę, że wymianę lub remont silnika można brać pod uwagę w przypadku, gdy silnik jest prawdziwym trupem. Ale jeżeli bierze olej, to koszt dolewek jest do zaakceptowania (szczegolnie typu lotos lub z beczki). Nie ma się czym przejmować i dalej jeździć. Przecież te autka już mają trochę na karku i nie będą idealne. A jak się nie podoba to sprzedać komuś innemu nie ukrywając prawdy,zainwestować koszt remontu i kupić coś lepszego.
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
święte słowa, ale co tu kupić lepszego jeśli tylko Xed jest taki piękny
Tak czy siak podzielam Twoje zdanie. Na dzień dziesiejszy chmura mnie goni na każdych światłach, jeżdzę krótkie dystanse przeważnie po mieście, ale to nie powód żebym się przesiadał do Corsy.
Oleju dolewam od 0.5 do litra na 1kkm i 1.5 roku tak śmigam. Ostatnio stwierdziłem że skoro i tak dolewam to nie będe już oleju mymieniać bo go praktycznie cały czas wymieniam
i to w mniejszych interwałach.
Martwię się tylko i wyłącznie w jakiż to sposób okaże się że silnik umarł. Przestanie chodzić całkowicie, czy będę miał problemy z wyprzedzeniem malucha??
Do stówy ciągnie w granicach 10 sek. Prędkość podchodzi pod 200. Jak miałem jakiś czas temu kupców, to pozwoliłem im pogonić po autostradzie i nie marudzili że mułka czy coś..
Tak czy siak podzielam Twoje zdanie. Na dzień dziesiejszy chmura mnie goni na każdych światłach, jeżdzę krótkie dystanse przeważnie po mieście, ale to nie powód żebym się przesiadał do Corsy.
Oleju dolewam od 0.5 do litra na 1kkm i 1.5 roku tak śmigam. Ostatnio stwierdziłem że skoro i tak dolewam to nie będe już oleju mymieniać bo go praktycznie cały czas wymieniam

Martwię się tylko i wyłącznie w jakiż to sposób okaże się że silnik umarł. Przestanie chodzić całkowicie, czy będę miał problemy z wyprzedzeniem malucha??
Do stówy ciągnie w granicach 10 sek. Prędkość podchodzi pod 200. Jak miałem jakiś czas temu kupców, to pozwoliłem im pogonić po autostradzie i nie marudzili że mułka czy coś..
zamienię octavię na vana
- Od: 27 kwi 2008, 22:14
- Posty: 187
- Skąd: gdynia
- Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI
i po co i po co
żarty na bok, też bym chciał auto na tiptop, jak dotychczas, ale za tą kasę nie miałbym takiego śliczniutkiego cudeńka
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
żarty na bok, też bym chciał auto na tiptop, jak dotychczas, ale za tą kasę nie miałbym takiego śliczniutkiego cudeńka
zamienię octavię na vana
- Od: 27 kwi 2008, 22:14
- Posty: 187
- Skąd: gdynia
- Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI
Wiem Hazu, sam miałem na tego srebrnego chrapkę, ale ten gaz... no i poczytałem trochę na forum
. Swojego znalazłem w Świdniku.
Maryjo, następny chyba jest Aston M. Vanquish. Malucha teraz trudno spotkać, ale jakaś skoda to kto wie.Mój tez ma ok dychy do setki. Co do wymiany oleju to jednak chyba wymiana to co innego, wiesz filtr i syf z miski i takie tam.
Maryjo, następny chyba jest Aston M. Vanquish. Malucha teraz trudno spotkać, ale jakaś skoda to kto wie.Mój tez ma ok dychy do setki. Co do wymiany oleju to jednak chyba wymiana to co innego, wiesz filtr i syf z miski i takie tam.
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
Witam jak pisze w temacie chce przelozyc silnik do mojej mazdy xedos 6 w ktorej mam zajechany 1.6 (270tys/km) od mazdy 323f ba 1.8, mam juz na oku silnik + skrzynie, jezeli chodzi o silnik to ma on niby 120tys przebiegu wiec jezeli tak jest to mysle ze bedzie ok tylko ze chce go kupic bez osprzetu tzn sie silnik +kolektory tylko. A moje pytanie jest takie czy przy tej operacji musze tez przekladac elektryke z 1.8 czy ta z mojego 1.6 bedzie pasowac i silnik bedzie palil i jezdzil?? z tego co rozmawialem z moim mechanikiem on stwierdzil ze to sa te same silniki tylko ten 1.8 ma poprostu wieksze tloki i tyle, przykladem tego jest to ze jak wymienialem rozrzad i pompe wody to na opakowaniach tych czesci pisalo mazda 323f ba 1.8 tak samo jest z przegubami i polosiami, tez sa te same ale patrzac po zdjeciach na ten 1.8 i na moj 1.6 jest widoczna tylko jedna roznica a dokladnie taka ze u mnie przewody zaplonowe od swiec ida bezposrednio do cewek a w 323f do chyba apartu zaplonowego(nie jestem tego pewniem bo nie jestem mechanikiem) takze prosze o konkretne odpowiedzi od ludzi ktorzy sa w temacie, poniewaz jezeli elektronika bedzie pasowac to w piatek jade kupic silnik ze skrzynia i dzialam 
- Od: 26 kwi 2009, 21:33
- Posty: 119
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda XEDOS 6
Witam.
Zerwał mi się rozrząd w moim Xedosie 97 r. Aktualnie jest w nim silnik KF ale mam możliwość zakupienia KF-ZE tyle, że bez kolektora ssącego, pompy wspomagania, alternatora i kapy zaworowej.
Chciałbym się dowiedzieć czy te części będą pasować od mojego KF? Czy mogą jednak wystąpić jakieś problemy? Dodam jeszcze, że mój KF jeździ z automatem a KF-ZE wyjęty był z manuala.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
Zerwał mi się rozrząd w moim Xedosie 97 r. Aktualnie jest w nim silnik KF ale mam możliwość zakupienia KF-ZE tyle, że bez kolektora ssącego, pompy wspomagania, alternatora i kapy zaworowej.
Chciałbym się dowiedzieć czy te części będą pasować od mojego KF? Czy mogą jednak wystąpić jakieś problemy? Dodam jeszcze, że mój KF jeździ z automatem a KF-ZE wyjęty był z manuala.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
-
broken01
domi1978 napisał(a):a przypadkiem silnik KF nie jest silnikiem bezkolizyjnym,a w takim przypadku uszkodzenia nie musza być drastycznie duże lub znikome nawet...jesli jestem w błędzie poprawcie mnie..
Pozdrawiam
racja bezkolizyjny
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Dziekuje za odpowiedź. Niestety moj KF został dość mocno zaniedbany przez poprzedniego właściciela i jak się właśnie okazało jeżdził na uszkodzonej pompie wody dzięki czemu silnik dostał dość mocno w kość. M.in: wydmuchana uszczelka pod tylną głowicą, uszkodzony napinacz hydrauliczny, wydmuchana uszczelka pod kapą zaworową i jeszcze kilka innych mankamentów ( np. uszkodzone zawory ), których naprawa bedzie kosztowac o wiele wiecej niz zmiana silnika, tym bardziej, że mam naprawde okazję kupić tanio kf-ze, tyle właśnie, że bez części osprzętu. Dlatego napisałem czy osprzet KF-a bedzie pasował do KF-ZE.
-
broken01
A skąd wiesz że już po silniku i chcesz wymienić
......KF jest bezkolizyjny
.....tak jak mówi Hazu ...wymienić rozrząd i śmigać dalej 


Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Ciekawe czy KF na osprzęcie KL-ZE lepiej by sobie radził, może parę koników by przybyło?
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6