Wymiana silnika.

Postprzez samurajpiotr1 » 4 lis 2009, 02:15

Może się to komuś przyda.

Do przełożenia kolektory wydechowe – w nowszym są w nich sondy, w starszym na dalszym odcinku, dodatkowo inny wylot, wydech nie będzie pasował, do przełożenia czujnik temperatury inne parametry i do dołożenia drugi czujnik między głowicami – w nowszym go nie ma, do dołożenia czujnik położenia wału – w nowszym zaślepka, jeszcze pokrywa zaworów z odpowietrzeniem i wsio :).
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez musiek » 9 gru 2009, 00:03

A wiec ja mam Xedosa :D ... ale nie o to loto ... mam xeda 6 1.6 95 rocznik i chcialbym do tego wsadzic silniczek 2.0l , oraz mam mozliwosc sprowadzenia autka z angli, tyle ze wlasnie jesli chodzi o calego xedosa jest problem bo slabo z tymi autami tam :/ Moje pytanie jest wiec takie: Od jakiego autka pasuje silnik do mojego xedosa ?? Czytalem kiedys ze jest to 323F ale nie wiem ktorej generacji a z tym bylo by na pewno mniej problemow jesli chodzi o sprowadzenie jak z X6, bo ponoc 323 jest tam duzo. Auto bylo by cale tyle ze z kierownica po prawej :| no ale jesli chodzi o silnik to przeciez nie gra az tak bardzo roli.

pozdro
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 16:09
Posty: 65
Skąd: Kalisz
Auto: Xedos 6 2.0 '99

Postprzez sylwiarr » 9 gru 2009, 00:32

wiem napewno, ze wiekszosc podzespolow musi byc od silnika 2.0, skrzynia, polosie, wiazka, komputer, jakby co to wiekszosc czesci posiadam, tj komputer i podzespoly, jest tylko skrzynia automat uszkodzona no i polosie inne do manuala, a poza tym mam raczej wszystko, nie jest daleko bo z kalisza to bedzie ok 80km (ja jestem miedzy slesinem a piotrkowem kuj, jakby co to kontaktuj sie na pw, pozdrawiam
sylwiarr
 

Postprzez MazDarek » 9 gru 2009, 00:58

musiek napisał(a):Czytalem kiedys ze jest to 323F ale nie wiem ktorej generacji

BA, w innej nie montowali KF-a. Ale czy są identyczne... poszukaj, gdzieś był temat o różnicach.
musiek napisał(a):mam mozliwosc sprowadzenia autka z angli

Ściągnij Eunosa 500. To jest Xedos 6 w specyfikacji japońskiej, po wyspach też trochę ich jeździ. Ma silnik KF-ZE o mocy 160 KM. Takiego przeszczepu jeszcze nikt nie robił ;)

musiek napisał(a):Od jakiego autka pasuje silnik do mojego xedosa

Silniki serii K (oprócz KJ, który nie mieści się podobno pod maską :P ) i chyba wszystkie serii B – w jakich autach montowano to znajdziesz na stronie klubowej.

A temat połączę z podobnym.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez ddunn » 16 gru 2009, 11:01

Witam.
Przeczytałem cały wątek i tak sobie myślę, że pomysł wymiany albo remontu silnika jest trochę przedwczesny. Już parę aut miałem i motocykli i wszystkie w jakimś stopniu pobierały olej. Rekord należy do Yamahy xj600 z '86 ktora wypijała litr na 500km, nic przy tym nie dymiła i świetnie się nią jeżdziło do czasu sprzedaży. Moja żona ma audi80b4 i średnio co dwa tyg muszę sprawdzać poziom oleju. Przedwczoraj miała suchy bagnet bo sobie zapomniałem. Auto też dość ładnie jeżdzi. Mój xedos pobiera ok 0,5l na 1000km, ale kręcę silnik do 4-5 tyś (z wyjątkiem 4 i 5).
Tak sobie myślę, że wymianę lub remont silnika można brać pod uwagę w przypadku, gdy silnik jest prawdziwym trupem. Ale jeżeli bierze olej, to koszt dolewek jest do zaakceptowania (szczegolnie typu lotos lub z beczki). Nie ma się czym przejmować i dalej jeździć. Przecież te autka już mają trochę na karku i nie będą idealne. A jak się nie podoba to sprzedać komuś innemu nie ukrywając prawdy,zainwestować koszt remontu i kupić coś lepszego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 21:42
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: 2.0 V6 CA

Postprzez maryjo » 16 gru 2009, 18:48

święte słowa, ale co tu kupić lepszego jeśli tylko Xed jest taki piękny ;)
Tak czy siak podzielam Twoje zdanie. Na dzień dziesiejszy chmura mnie goni na każdych światłach, jeżdzę krótkie dystanse przeważnie po mieście, ale to nie powód żebym się przesiadał do Corsy.
Oleju dolewam od 0.5 do litra na 1kkm i 1.5 roku tak śmigam. Ostatnio stwierdziłem że skoro i tak dolewam to nie będe już oleju mymieniać bo go praktycznie cały czas wymieniam <lol> i to w mniejszych interwałach.
Martwię się tylko i wyłącznie w jakiż to sposób okaże się że silnik umarł. Przestanie chodzić całkowicie, czy będę miał problemy z wyprzedzeniem malucha??
Do stówy ciągnie w granicach 10 sek. Prędkość podchodzi pod 200. Jak miałem jakiś czas temu kupców, to pozwoliłem im pogonić po autostradzie i nie marudzili że mułka czy coś..
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Hazu » 16 gru 2009, 20:01

Po tym co piszecie to chyba perfekcyjnego xedosa sprzedałem (bo nie dymił i nie brał tyle oleju) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez maryjo » 16 gru 2009, 23:38

i po co i po co :]
żarty na bok, też bym chciał auto na tiptop, jak dotychczas, ale za tą kasę nie miałbym takiego śliczniutkiego cudeńka
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez ddunn » 17 gru 2009, 09:19

Wiem Hazu, sam miałem na tego srebrnego chrapkę, ale ten gaz... no i poczytałem trochę na forum :P . Swojego znalazłem w Świdniku.

Maryjo, następny chyba jest Aston M. Vanquish. Malucha teraz trudno spotkać, ale jakaś skoda to kto wie.Mój tez ma ok dychy do setki. Co do wymiany oleju to jednak chyba wymiana to co innego, wiesz filtr i syf z miski i takie tam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 21:42
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: 2.0 V6 CA

Postprzez piecu » 6 sty 2010, 21:28

Witam jak pisze w temacie chce przelozyc silnik do mojej mazdy xedos 6 w ktorej mam zajechany 1.6 (270tys/km) od mazdy 323f ba 1.8, mam juz na oku silnik + skrzynie, jezeli chodzi o silnik to ma on niby 120tys przebiegu wiec jezeli tak jest to mysle ze bedzie ok tylko ze chce go kupic bez osprzetu tzn sie silnik +kolektory tylko. A moje pytanie jest takie czy przy tej operacji musze tez przekladac elektryke z 1.8 czy ta z mojego 1.6 bedzie pasowac i silnik bedzie palil i jezdzil?? z tego co rozmawialem z moim mechanikiem on stwierdzil ze to sa te same silniki tylko ten 1.8 ma poprostu wieksze tloki i tyle, przykladem tego jest to ze jak wymienialem rozrzad i pompe wody to na opakowaniach tych czesci pisalo mazda 323f ba 1.8 tak samo jest z przegubami i polosiami, tez sa te same ale patrzac po zdjeciach na ten 1.8 i na moj 1.6 jest widoczna tylko jedna roznica a dokladnie taka ze u mnie przewody zaplonowe od swiec ida bezposrednio do cewek a w 323f do chyba apartu zaplonowego(nie jestem tego pewniem bo nie jestem mechanikiem) takze prosze o konkretne odpowiedzi od ludzi ktorzy sa w temacie, poniewaz jezeli elektronika bedzie pasowac to w piatek jade kupic silnik ze skrzynia i dzialam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez Soluks » 6 sty 2010, 22:42

odezwij sie do Hazu on z tego co pamietam przełożył silnik z 1.6 na 1.8 w Xedzie
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez piecu » 7 sty 2010, 15:27

Witam, pisalem wiadomosc do HAZU ale nie dostaje odpowiedzi, jezeli ktos cos wie w tym temacie to piszcie. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 21:33
Posty: 119
Skąd: Kielce
Auto: Mazda XEDOS 6

Postprzez broken01 » 6 maja 2010, 13:52

Witam.

Zerwał mi się rozrząd w moim Xedosie 97 r. Aktualnie jest w nim silnik KF ale mam możliwość zakupienia KF-ZE tyle, że bez kolektora ssącego, pompy wspomagania, alternatora i kapy zaworowej.
Chciałbym się dowiedzieć czy te części będą pasować od mojego KF? Czy mogą jednak wystąpić jakieś problemy? Dodam jeszcze, że mój KF jeździ z automatem a KF-ZE wyjęty był z manuala.
Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam!
broken01
 

Postprzez domi1978 » 6 maja 2010, 15:50

a przypadkiem silnik KF nie jest silnikiem bezkolizyjnym,a w takim przypadku uszkodzenia nie musza być drastycznie duże lub znikome nawet...jesli jestem w błędzie poprawcie mnie..
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez lukkil » 6 maja 2010, 16:10

domi1978 napisał(a):a przypadkiem silnik KF nie jest silnikiem bezkolizyjnym,a w takim przypadku uszkodzenia nie musza być drastycznie duże lub znikome nawet...jesli jestem w błędzie poprawcie mnie..
Pozdrawiam

racja bezkolizyjny :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Hazu » 6 maja 2010, 17:52

Oczywiste ze KFZE będzie pasował ale po co go tam wkładać chyba że dla problemów.
Najłatwiej kupić pasek za 60zł założyć i jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez broken01 » 6 maja 2010, 18:35

Dziekuje za odpowiedź. Niestety moj KF został dość mocno zaniedbany przez poprzedniego właściciela i jak się właśnie okazało jeżdził na uszkodzonej pompie wody dzięki czemu silnik dostał dość mocno w kość. M.in: wydmuchana uszczelka pod tylną głowicą, uszkodzony napinacz hydrauliczny, wydmuchana uszczelka pod kapą zaworową i jeszcze kilka innych mankamentów ( np. uszkodzone zawory ), których naprawa bedzie kosztowac o wiele wiecej niz zmiana silnika, tym bardziej, że mam naprawde okazję kupić tanio kf-ze, tyle właśnie, że bez części osprzętu. Dlatego napisałem czy osprzet KF-a bedzie pasował do KF-ZE.
broken01
 

Postprzez Fedu » 6 maja 2010, 18:36

A skąd wiesz że już po silniku i chcesz wymienić <glupek2> ......KF jest bezkolizyjny <spoko> .....tak jak mówi Hazu ...wymienić rozrząd i śmigać dalej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Hazu » 6 maja 2010, 19:13

KFZE goły nie będzie idealnie chodził na osprzęcie od KF
ale osprzęt będzie pasował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fedu » 6 maja 2010, 19:18

Ciekawe czy KF na osprzęcie KL-ZE lepiej by sobie radził, może parę koników by przybyło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6