Alternator i piszczący pasek (626 GE FP)

Postprzez Tomcio1972 » 30 kwi 2010, 08:53

odradzam psikanie na paski wd40 do tego są specjalne środki dedykowane do tego aczkolwiek lepiej i tak wymienić pasek na nowy poszukaj kółeczka do alternatora jak twierdzisz że masz wyrobione powinieneś dokupić bez problemu i może wtedy przestanie miałem tak z comprexem piszczało i okazało się że kółko alternatora jest wyrobione nowe kólko nowy pasek i nie ma problemu :–)
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez m.wol » 30 kwi 2010, 11:41

no też miałem problem z piszczącym paskiem, wymieniłem na nowy naciągnąłem ile się dało (tak mi sie wydawało) ale nic to nie dało wyciągnąłem alternator okazało się że koło pasowe jest już zjechane ale niestety musiałem założyć bez wymiany bo potrzebowałem samochód a był problem z dostarczeniem takiego koła no i dociągnąłem pasek z nie dokręconą tą dolną śrubą efekt natychmiastowy 3 tygodnie bez najmniejszego piśnięcia.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2010, 14:43
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: mazda 626 GE 1.8 1995r.

Postprzez mod » 5 maja 2010, 10:39

Temat już stary ale przez przypadek walczyłem z tym problemem starej 323F. Rozwiązaniem okazało się kupno innego paska. Nowy drogi pasek Bosh poszedł w kąt a jeździłem na czymś "tańszym" i działało. Niby wymiary nominalne te same "tani pasek" miał szerszy grzbiet. Problem znikł na 4 lata – aż mi auto rozbili.
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez dziedzictom » 8 maja 2010, 19:37

problem rozwiazany kółko było wyslizgane kupiłem nowy alternator za 70 zeta ładowanie 14,7 i wkoncu słychac tylko głos silnika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez Vlad24 » 8 maja 2010, 21:04

a jakie było ładowanie na starym? piszczał przy każdym obciążeniu czy tylko przy odpaleniu i maksymalnym?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez dziedzictom » 16 lip 2010, 13:29

cały czas piszczal na ciepłym a ładowanie bylo dobre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez jarek12525 » 10 sie 2010, 11:30

pasek jest za waski miałem to samo i piszczy przy małych obrotach jak sie wkreci na obroty to przestaje trzeba zmienić pasek najlepiej innej firmy
jarek12525
 

Postprzez majk79 » 12 sie 2010, 17:07

jarek12525 napisał(a):trzeba zmienić pasek najlepiej innej firmy


dokładnie – i tą firmą niech będzie Mitsuboshi (do kupienia np. w Intercars) – gwarantuję, że piszczenie zniknie!
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez raf_sobota » 15 lis 2010, 17:18

Mi pasek piszczal caly czas a najglosniej przy odpalaniu wymienilem pasek problem ustal ale na krotko zaczal znow piszczec tym razem tylko przy odpalaniu , dwa razy go podciagalem co na krotki czas dawalo efekt lecz pozniej znow przy odpalaniu piszczal . nieraz slychac rozwniez dziwny zgrzyt(moze lozysko?) Mechanik powiedzial ze bardziej paska juz naciagac nie nalezy i ze moze te kolo na ktorym chodzi pasej jest juz podrobione ale wtedy pisczal by chyba caly czas??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 14:50
Posty: 15
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 626 GE Special 96r
2.0 115 KM
Pb/LPG

Postprzez Hugo » 15 lis 2010, 18:19

Jakiej firmy paski sa założone?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez kater83 » 18 gru 2010, 14:21

Temat już był.
jakby ktoś jeszcze tu zaglądał i szukał. W koreańskich i japońskich autach są inne koła pasowe a co za tym idzie inne paski. Mitsuboshi albo jakaś inna firma chyba Bando – i czy to rozrząd czy pasek wielorowkowy te dwie firmy się nadają. Obie firmy japan. Możliwe ze są jeszcze jakieś paski japońskie ale nie chce mi się eksperymentować i szukać. Firmy contitech gates nie są złe te paski po prostu mają inny przekrój i nie pasują do kół pasowych w naszych mazdach. Znaleźć sklep z częściami do aut japońskich -tam często wiedzą już o co chodzi. W lbn na przykład speedcar .. chociaż są i inni. W ic czy innych sieciówkach zależy czy trafi się na wiedzącego o tych różnicach sprzedawcę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 15:33
Posty: 48
Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS

Postprzez dgolf » 8 sty 2012, 18:10

Cześć. U mnie na biegu jałowym długie + krótkie +dmuchawa = 14,4V. Ale zauważałem, iż im większe obiciążenie alternatra, tym głośniejsze takie bzyczenie z niego się wydobywa. Czy są w necie dostępne łożyska i szczotkotrzymacze do 626 GE? Chciałbym go zregenerować żeby mi gdzieś w trasie nie padł. Ma już 236 000 km. Prosiłym o linki. Co do paska, to polecam BANDO.

---
Już 243000:) Nadal sobie bzyczy: http://youtu.be/DEi-psdC_xU

Co do ładowania, kupiłem sobie termometr z cyfrowym pomiarem napięcia. Mierzy bardzo dokładnie. Niezależnie od obrotów i obciążenia mruga 14,3; 14,4. Po jakiś 20 km w trasie schodzi na 13,9; 14,1. W innym aucie na nowym szczotkotrzymaczu i regulatorze jest identycznie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6