Witajcie,
niestety ktoś wjechał mi na parkingu w tył auta i uszkodził zderzak. Czy ktoś z Was wie jak to ustrojstwo się ściąga? Chodzi o M5 z roku 2006.
Demontaż zderzaka tylnego
Strona 1 z 1
Zdobyłem rysunek demontażu tylnego zderzaka. Postaram się opisać :
1.po otworzeniu klapy bagażnika są dwa wkręty
2.w tylnych nadkolach po 4 wkręty i zatrzask
3.po jednym wkręcie po zdjęciu tylnych nadkoli mocujące końce zderzaka
4.po jednym wkręcie od spodu na końcu zderzaka
5.dwie spinki pod zderzakiem
6.cztery wciskane zatrzaski w tylnym pasie
7.osiem wciskanych drobnych zatrzasków na końcu górnej części każdego końca zderzaka
Po uporaniu się z tym wszystkim zderzak powinien zostać nam w rękach.
Wydaje mi się że potrzebne są przy zakładaniu dwie osoby.
Pozdrawiam
M5
1.po otworzeniu klapy bagażnika są dwa wkręty
2.w tylnych nadkolach po 4 wkręty i zatrzask
3.po jednym wkręcie po zdjęciu tylnych nadkoli mocujące końce zderzaka
4.po jednym wkręcie od spodu na końcu zderzaka
5.dwie spinki pod zderzakiem
6.cztery wciskane zatrzaski w tylnym pasie
7.osiem wciskanych drobnych zatrzasków na końcu górnej części każdego końca zderzaka
Po uporaniu się z tym wszystkim zderzak powinien zostać nam w rękach.
Wydaje mi się że potrzebne są przy zakładaniu dwie osoby.
Pozdrawiam
M5
Opis jak zdjąć zderzak w mazdzie 5.
Co jest potrzebne:
-wkrętak PH2;
-grzechotka z nasadką 8mm;
-2x śruba M6x20+ 2 x nakrętka M6+ 4x podkładka powiększana M6.
DO DEMONTAŻU ZALECANY JEST KANAŁ
1.Zaczynamy od odkręcenia dwóch śrub PH2 widocznych po otworzeniu klapy bagażnika:
2. Patrząc od spodu auta zauważymy po jednej z każdej ze stron śrubie 8mm łączącej fartuch nadkola ze zderzakiem.
Przy okazji odpinamy kostkę światła przeciwmgłowego,
"Usuwamy" dwa kołko-klipsy łączące zderzak z mocowaniem baku paliwa.
3. Patrząc w nadkole zauważymy dwie śruby 8mm przytrzymujące fartuch nadkola- zdjęcie pokaże wyjęty fartuch wraz z otworami po wykręconych śrubach -na zdjęciu fartuch lewy.
4. Wyciągamy fartuchy.
5.Po zdjęciu fartuchów w nadkolach po każdej ze stron pozostaje do odkręcenia po jednej śrubie .
Zdjęcie pokazuje, gdzie szukać tej śruby- ma ona łeb 8mm, ale ma też nacięcie na wkrętak PH2.
6. Teraz delikatnie ciągniemy za róg zderzaka – wyskakuje z zatrzasków . Odczepiamy go do linii klapy bagażnika z obu stron.
7.Patrząc od spodu auta zauważymy, że zderzak za belką przymocowany jest za pomocą czterech trójzębnych kostek .
zdjęcie poniżej pokazuje rozmieszczenie tych kostek:
Każdy z "pazurów" tych zaczepów trzeba nacisnąć do góry, a drugą ręką odciągać zderzak aż zejdą z zastrzałów. Można też użyć płaskiego wkrętaka i rozpierać zderzak od nadwozia w chwili naciskana na pazury.
8. Po wysunięciu pazurów zderzak zsuwa się praktycznie sam.
9. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności jedynie zamiast kołko-klipsów wkręcamy śrubę 6x20 z podkładkami:
Pozdrawiam
Co jest potrzebne:
-wkrętak PH2;
-grzechotka z nasadką 8mm;
-2x śruba M6x20+ 2 x nakrętka M6+ 4x podkładka powiększana M6.
DO DEMONTAŻU ZALECANY JEST KANAŁ
1.Zaczynamy od odkręcenia dwóch śrub PH2 widocznych po otworzeniu klapy bagażnika:
2. Patrząc od spodu auta zauważymy po jednej z każdej ze stron śrubie 8mm łączącej fartuch nadkola ze zderzakiem.
Przy okazji odpinamy kostkę światła przeciwmgłowego,
"Usuwamy" dwa kołko-klipsy łączące zderzak z mocowaniem baku paliwa.
3. Patrząc w nadkole zauważymy dwie śruby 8mm przytrzymujące fartuch nadkola- zdjęcie pokaże wyjęty fartuch wraz z otworami po wykręconych śrubach -na zdjęciu fartuch lewy.
4. Wyciągamy fartuchy.
5.Po zdjęciu fartuchów w nadkolach po każdej ze stron pozostaje do odkręcenia po jednej śrubie .
Zdjęcie pokazuje, gdzie szukać tej śruby- ma ona łeb 8mm, ale ma też nacięcie na wkrętak PH2.
6. Teraz delikatnie ciągniemy za róg zderzaka – wyskakuje z zatrzasków . Odczepiamy go do linii klapy bagażnika z obu stron.
7.Patrząc od spodu auta zauważymy, że zderzak za belką przymocowany jest za pomocą czterech trójzębnych kostek .
zdjęcie poniżej pokazuje rozmieszczenie tych kostek:
Każdy z "pazurów" tych zaczepów trzeba nacisnąć do góry, a drugą ręką odciągać zderzak aż zejdą z zastrzałów. Można też użyć płaskiego wkrętaka i rozpierać zderzak od nadwozia w chwili naciskana na pazury.
8. Po wysunięciu pazurów zderzak zsuwa się praktycznie sam.
9. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności jedynie zamiast kołko-klipsów wkręcamy śrubę 6x20 z podkładkami:
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości