Przy jakich prędkościach zmieniacie biegi w swoich autkach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez JohnnyB » 23 kwi 2010, 09:00

no ja hamując silnikiem redukuje bieg wiec jeśli bym miał z 70 schodzić to bym redukował na 3 a nie trzymał na 5, ot to mi się dziwne trochę wydaje,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez prezes83 » 23 kwi 2010, 13:28

JohnnyB chodzi mi o brak możliwości dynamicznego przyspieszania na V biegu przy prędkości 70km/h. Nie mam też również na myśli skutecznego hamowania silnikiem, ale spowalnianie np. przy dojeżdżaniu do świateł, po chwili można zredukować na IV czy III. Spalanie jest wtedy na poziomie zerowym.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez JohnnyB » 23 kwi 2010, 13:42

Ok, załapałem za pierwszym razem, tak tylko się czepiam <glupek2>
Ja teraz w benzynce Hyundai 2.0 stwierdzam ze ten silnik jest fajnie elastyczny bo jadąc 80 na godzinę na 5 biegu spokojnie mogę przyśpieszać.

A co do diesla to zmieniam w zależności czy silnik rozgrzany ale mniej więcej, 2,5 – 3 przy nie przeciąganiu, a najbardziej ekonomicznie wychodzi mi jazda na 4 biegu w okolicach 80-90 km/h, wtedy mazda spala ładnie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez kryystian » 23 kwi 2010, 17:08

Przy jakich prędkościach zmieniacie biegi w swoich autkach?
chyba przy jakich obrotach <co?>
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez prezes83 » 23 kwi 2010, 17:16

A to się czepiaj JohnnyB :P

kryystian napisał(a):chyba przy jakich obrotach <co?>

jak się zrobi głośno :P nie każde auto ma obrotomierz ;)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Paweł » 23 kwi 2010, 22:42

Ja się nie zastanawiam. Brzęczyk brzęczy, to zmieniam. :P
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez brii » 25 kwi 2010, 08:39

A to biegi trzeba samemu zmieniać?? ;) :P
Same się zmieniają zazwyczaj przy ~2000rpm, rzadziej przy 2500rpm, chociaż niekiedy zdarza im się przy 4700rpm ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mev » 25 kwi 2010, 13:19

brii napisał(a):A to biegi trzeba samemu zmieniać??

Dziwne to... <lol>

U mnie zmieniają się przy ok 2300, nieraz przy 3500, ale i zdarza się przy 6500...
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez bazyl wspaniały » 25 kwi 2010, 22:41

Mev napisał(a):
brii napisał(a):A to biegi trzeba samemu zmieniać??

Dziwne to... <lol>

U mnie zmieniają się przy ok 2300, nieraz przy 3500, ale i zdarza się przy 6500...

brii napisał(a):A to biegi trzeba samemu zmieniać?? ;) :P
Same się zmieniają zazwyczaj przy ~2000rpm, rzadziej przy 2500rpm, chociaż niekiedy zdarza im się przy 4700rpm ;)
tco_tm napisał(a):Ja się nie zastanawiam. Brzęczyk brzęczy, to zmieniam. :P

Co to są biegi??
<lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Ariel84 » 19 maja 2010, 14:36

1- nie wiem bo od razu idzie ..
2- do 20 km/h
3- do 30-40 km/h
4 – max do 50 km/h
5 – nawet od 40 km/h
taka oszczędna jazda i tak jade po mieście , myśle że wtedy oszczędzam paliwo , po co gazować jak i tak nie wyprzedze nikogo i nie przekrocze często 40 km /h , więc oszczędzam ....
Poza miastem do 2-2,5 tys obrotow ,a jak chcę poszaleć to 1 do 50 , 2- 90/100 , 3 -130 , 4 -150, 5 do bólu ,żadko przekraczam 180 km/h
Ostatnio edytowano 19 maja 2010, 14:40 przez Ariel84, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez brii » 19 maja 2010, 14:39

Ariel84 napisał(a):1- nie wiem bo od razu idzie ..
2- do 20 mk/h
3- do 30-40 km/h
4 – max do 50 km/h
5 – nawet od 40 km/h
taka oszczędna jazda i tak jade po mieście , myśle że wtedy oszczędzam paliwo , po co gazować jak i tak nie wyprzedze nikogo i nie przekrocze często 40 km /h , więc oszczędzam ....

Jak masz pod maską silnik okrętowy to jest to ok, ale w innym przypadku <głaszcze>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Ariel84 » 19 maja 2010, 14:41

dlaczego eko jazda jak najmniejsze obroty :) tak jeżdżę mam normalny k8 ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez Radex » 19 maja 2010, 15:48

Ariel84 napisał(a):dlaczego eko jazda jak najmniejsze obroty :) tak jeżdżę mam normalny k8 ...

nie przesadzaj też z tą eko jazdą, bo z tego co widzę to dławisz silnik a to też nie jest dla niego dobre, silnik musi mieć swoje obroty. i oby ta jazda nie skończyła się dla Ciebie jego remontem. czasami wbrew pozorom przy bardzo małych obrotach silnik spala więcej paliwa niż gdybyś miał więcej obrotów. podkreślam: silnik musi mieć swoje obroty...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Ariel84 » 19 maja 2010, 16:20

W instrukcji obsługi Mx-3 z 92 r k8 napisano by przy prędkości podróżnej 40 km/h wrzucić 4 bieg co spowoduje minimalne zużycie paliwa , i nie zmieniać biegu na niższy do czasu gdy silnik zacznie szarpać co powinno nastąpić poniżej 30 km/h . Więc w instrukcji Mazda poleca dławić swoje auta? 40km/h na 4 biegu to około 2000 rpm , eko driving zaleca zmianę biegu na wyższy najszybciej jak to możliwe zalecając maksymalne obroty na poziomie 2500 rpm a w mocniejszych autkach 2000rpm , mój styl jazdy to właśnie do 2000 rpm .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez krzych » 19 maja 2010, 17:56

W instrukcji rozne ciekawostki mozna spotkac. A serwis drooooogi... Ja oscyluje swoim miedzy 1500, a 2500 gdy chce oszczedzac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Ariel84 » 19 maja 2010, 18:48

Właśnie się przejechałem i teraz wiem na 100% na 4 biegu przy 40km/h mamy minimalnie ponad 1,5 tys obrotów a przy 50km/h na 4ce mamy równe 2k.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez krzych » 19 maja 2010, 18:51

To przy 30km/h ile jest? 1000?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez DrGhost » 19 maja 2010, 19:04

Jezdze dokladnie tak samo jak Ariel84 ;) po miescie i to na 18" k8 ma bardzo elastyczny silnik na 5 od 40km/h płynnie
przyspiesza i nie ma mowy o szarpaniu.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez Ariel84 » 19 maja 2010, 21:16

krzych napisał(a):To przy 30km/h ile jest? 1000?

Będzie w tej granicy , osobiście dodam ,że zjechałem na 5 biegu do 30 km/m na zakręcie i wszedłem na tym biegu w ekspresową .... k8 dało radę powoli lecz płynnie bez szarpania , na prawdę ma elastyczny silnik , jak wiele mazd .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez brii » 20 maja 2010, 09:00

Wasze silniki Wasza sprawa ;) Można przyśpieszać z tak niskich obrotów pod warunkiem, że nie przeciąża się silnika, czyli czas rozpędzania do 80km/h jakieś 40 – 50 sekund ;)
Powiem tyle – kręcąc K8 wyżej miałem w mieście spalanie 10l/100km a w trybie mieszanym 8,5l/100km – przekalkuluj czy tak ekstremalnie niskie obroty mają ekonomiczny sens.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto