Przy jakich prędkościach zmieniacie biegi w swoich autkach?
no ja hamując silnikiem redukuje bieg wiec jeśli bym miał z 70 schodzić to bym redukował na 3 a nie trzymał na 5, ot to mi się dziwne trochę wydaje,
..::Born To Rise Hell::..
JohnnyB chodzi mi o brak możliwości dynamicznego przyspieszania na V biegu przy prędkości 70km/h. Nie mam też również na myśli skutecznego hamowania silnikiem, ale spowalnianie np. przy dojeżdżaniu do świateł, po chwili można zredukować na IV czy III. Spalanie jest wtedy na poziomie zerowym.
Ok, załapałem za pierwszym razem, tak tylko się czepiam
Ja teraz w benzynce Hyundai 2.0 stwierdzam ze ten silnik jest fajnie elastyczny bo jadąc 80 na godzinę na 5 biegu spokojnie mogę przyśpieszać.
A co do diesla to zmieniam w zależności czy silnik rozgrzany ale mniej więcej, 2,5 – 3 przy nie przeciąganiu, a najbardziej ekonomicznie wychodzi mi jazda na 4 biegu w okolicach 80-90 km/h, wtedy mazda spala ładnie.

Ja teraz w benzynce Hyundai 2.0 stwierdzam ze ten silnik jest fajnie elastyczny bo jadąc 80 na godzinę na 5 biegu spokojnie mogę przyśpieszać.
A co do diesla to zmieniam w zależności czy silnik rozgrzany ale mniej więcej, 2,5 – 3 przy nie przeciąganiu, a najbardziej ekonomicznie wychodzi mi jazda na 4 biegu w okolicach 80-90 km/h, wtedy mazda spala ładnie.
..::Born To Rise Hell::..
A to się czepiaj JohnnyB 
jak się zrobi głośno
nie każde auto ma obrotomierz 
kryystian napisał(a):chyba przy jakich obrotach
jak się zrobi głośno
A to biegi trzeba samemu zmieniać??

Same się zmieniają zazwyczaj przy ~2000rpm, rzadziej przy 2500rpm, chociaż niekiedy zdarza im się przy 4700rpm
Same się zmieniają zazwyczaj przy ~2000rpm, rzadziej przy 2500rpm, chociaż niekiedy zdarza im się przy 4700rpm
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Mev napisał(a):brii napisał(a):A to biegi trzeba samemu zmieniać??
Dziwne to...![]()
U mnie zmieniają się przy ok 2300, nieraz przy 3500, ale i zdarza się przy 6500...
brii napisał(a):A to biegi trzeba samemu zmieniać??![]()
Same się zmieniają zazwyczaj przy ~2000rpm, rzadziej przy 2500rpm, chociaż niekiedy zdarza im się przy 4700rpm
tco_tm napisał(a):Ja się nie zastanawiam. Brzęczyk brzęczy, to zmieniam.
Co to są biegi??


"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
1- nie wiem bo od razu idzie ..
2- do 20 km/h
3- do 30-40 km/h
4 – max do 50 km/h
5 – nawet od 40 km/h
taka oszczędna jazda i tak jade po mieście , myśle że wtedy oszczędzam paliwo , po co gazować jak i tak nie wyprzedze nikogo i nie przekrocze często 40 km /h , więc oszczędzam ....
Poza miastem do 2-2,5 tys obrotow ,a jak chcę poszaleć to 1 do 50 , 2- 90/100 , 3 -130 , 4 -150, 5 do bólu ,żadko przekraczam 180 km/h
2- do 20 km/h
3- do 30-40 km/h
4 – max do 50 km/h
5 – nawet od 40 km/h
taka oszczędna jazda i tak jade po mieście , myśle że wtedy oszczędzam paliwo , po co gazować jak i tak nie wyprzedze nikogo i nie przekrocze często 40 km /h , więc oszczędzam ....
Poza miastem do 2-2,5 tys obrotow ,a jak chcę poszaleć to 1 do 50 , 2- 90/100 , 3 -130 , 4 -150, 5 do bólu ,żadko przekraczam 180 km/h
Ostatnio edytowano 19 maja 2010, 14:40 przez Ariel84, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 sie 2009, 14:38
- Posty: 61
- Auto: Mx-3 k8
Ariel84 napisał(a):1- nie wiem bo od razu idzie ..
2- do 20 mk/h
3- do 30-40 km/h
4 – max do 50 km/h
5 – nawet od 40 km/h
taka oszczędna jazda i tak jade po mieście , myśle że wtedy oszczędzam paliwo , po co gazować jak i tak nie wyprzedze nikogo i nie przekrocze często 40 km /h , więc oszczędzam ....
Jak masz pod maską silnik okrętowy to jest to ok, ale w innym przypadku

Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ariel84 napisał(a):dlaczego eko jazda jak najmniejsze obrotytak jeżdżę mam normalny k8 ...
nie przesadzaj też z tą eko jazdą, bo z tego co widzę to dławisz silnik a to też nie jest dla niego dobre, silnik musi mieć swoje obroty. i oby ta jazda nie skończyła się dla Ciebie jego remontem. czasami wbrew pozorom przy bardzo małych obrotach silnik spala więcej paliwa niż gdybyś miał więcej obrotów. podkreślam: silnik musi mieć swoje obroty...
W instrukcji obsługi Mx-3 z 92 r k8 napisano by przy prędkości podróżnej 40 km/h wrzucić 4 bieg co spowoduje minimalne zużycie paliwa , i nie zmieniać biegu na niższy do czasu gdy silnik zacznie szarpać co powinno nastąpić poniżej 30 km/h . Więc w instrukcji Mazda poleca dławić swoje auta? 40km/h na 4 biegu to około 2000 rpm , eko driving zaleca zmianę biegu na wyższy najszybciej jak to możliwe zalecając maksymalne obroty na poziomie 2500 rpm a w mocniejszych autkach 2000rpm , mój styl jazdy to właśnie do 2000 rpm .
- Od: 5 sie 2009, 14:38
- Posty: 61
- Auto: Mx-3 k8
W instrukcji rozne ciekawostki mozna spotkac. A serwis drooooogi... Ja oscyluje swoim miedzy 1500, a 2500 gdy chce oszczedzac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
To przy 30km/h ile jest? 1000?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Jezdze dokladnie tak samo jak Ariel84
po miescie i to na 18" k8 ma bardzo elastyczny silnik na 5 od 40km/h płynnie
przyspiesza i nie ma mowy o szarpaniu.
przyspiesza i nie ma mowy o szarpaniu.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
opis i fotki mojej Mx-3
- Od: 31 paź 2009, 01:27
- Posty: 139
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning
krzych napisał(a):To przy 30km/h ile jest? 1000?
Będzie w tej granicy , osobiście dodam ,że zjechałem na 5 biegu do 30 km/m na zakręcie i wszedłem na tym biegu w ekspresową .... k8 dało radę powoli lecz płynnie bez szarpania , na prawdę ma elastyczny silnik , jak wiele mazd .
- Od: 5 sie 2009, 14:38
- Posty: 61
- Auto: Mx-3 k8
Wasze silniki Wasza sprawa
Można przyśpieszać z tak niskich obrotów pod warunkiem, że nie przeciąża się silnika, czyli czas rozpędzania do 80km/h jakieś 40 – 50 sekund 
Powiem tyle – kręcąc K8 wyżej miałem w mieście spalanie 10l/100km a w trybie mieszanym 8,5l/100km – przekalkuluj czy tak ekstremalnie niskie obroty mają ekonomiczny sens.
Powiem tyle – kręcąc K8 wyżej miałem w mieście spalanie 10l/100km a w trybie mieszanym 8,5l/100km – przekalkuluj czy tak ekstremalnie niskie obroty mają ekonomiczny sens.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości