Różne, dziwne odgłosy spod maski.

Postprzez rafał88 » 12 kwi 2010, 11:08

Panewki ten mechanik chyba jest nie powazny!!! jakby ten silnik chodzil jakby mial takie luzy na panewkach przeciez to praktycznie silniik na stracenie jakbys tak jezdzil...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez grzesiek1989cz » 12 kwi 2010, 11:24

no wlasnie kupilem ja jak maiala 65 tys przejechalem juz 8 i silnik jest igielka 190 na gazie wyciaga takze panewki to napewno nie sa a poza tym chyba by bral olej albo i nie nie znam sie tak dokladnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez rafał88 » 12 kwi 2010, 11:35

olej jak olej ale zaraz by wal obrobilo. ja dzisiaj tez sie sie zajme tym problemem bo naprawde jest ot wkurzjajce koledzy mi mowia ze cos mi szumi pod maska a to ta blacha tak szumi pod maska://
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pa8lo » 12 kwi 2010, 23:59

dzisiaj wstawiłem samochód do dokładnego obejrzenia przez mechanika bo sam niestety nie mam czasu, ciągle w pracy. jutro rano odbieram, jak usterka bedzie usunięta to poinformuje co gdzie szumi:///
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 22:28
Posty: 4
Skąd: Pułtusk
Auto: mazda 323f BA 1,5 Z5

Postprzez arturd » 13 kwi 2010, 08:40

W łaśnie początki słyszalnego dla ucha zużycia panewkek dają taki efekt akustyczny brzęczenia lub jak ktoś woli jargotania przy dodawaniu gazu i schodzeniu z obrotów (czasem słyszalny przez moment schodzenia z obrotów przy zmianie biegów jak silnik przeciągnie się do wyższych obrotów ). Na parkingu możesz to sprawdzić samodzielnie otwierając drzwi, siedząc na siedzeniu kierowcy, wychylasz głowę na zewnątrz auta nasłuchując brzęków, jargotania 'spod spodu' (gdyż panewki są w dolnej części silnika w "misce olejowej" i najlepiej słychąc je gdybyś był w kanale a ktoś drugi robiłby przegazówkę) w czasie szybkiego pulsowania gazem utrzymując jednak motor na około 3-4 rpm/min. Jeśli mimo hałasu samego silnika słychąc 'niekulturalną' pracę silnika, jakby sieczkarnię lub 'grochowiny', to mogą to być zużyte panweki. W japońcach jednak to rzadkość i to raczej zostaw na koniec.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez rafał88 » 13 kwi 2010, 10:49

tylko ze u mnie bylo to samo w takich granicach obortow wywalilem te oslony bo niestety byly juz tak skorodowane ze sie nie trzymalo to kupy a panewki hmm... musialo auto [tiiit] dostac w pupę i pilnowanie stanu oleju to wteduy bym sie zgodzil.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez matysh » 13 kwi 2010, 11:08

U mnie to była banalna sprawa... środkowy tłumik wymagał już wymiany. Po wymianie nie ma różnicy w brzmieniu w pełnym zakresie obrotów. Gdzie to słychać? Jeśli mniej więcej na środku to na bank środkowy tłumik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez pa8lo » 13 kwi 2010, 12:42

no w końcu pozbyłem się usterki i ciesze się przyjemnym dźwiękiem silnika:) brzęczały wszystkie osłony wydechu, już ich nie mam i nie mam kłopotu:D pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 22:28
Posty: 4
Skąd: Pułtusk
Auto: mazda 323f BA 1,5 Z5

Postprzez rafał88 » 13 kwi 2010, 16:28

No i nie tam zadne panewki jak nie ktorzy twierdzili pffffffffff zalosne...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MatiaS89 » 14 kwi 2010, 22:06

Witam. Niestety w mojej madzi również pojawił się ten bardzo denerwujący dźwięk który zaczyna być słyszalny gdy tylko dodam troszkę gazu :( ...na wolnych obrotach cisza.
Ten dżwięk jest bardzo irytujący i chce się go pozbyć..! Problem w tym że nie mam pojęcia jaka jest przyczyna tego dzwonienia/rzężenia. Mam kilka typów....a mianowicie:
1) łańcuszek łączący wałki rozrządu (mogło by się zgadzać gdyby nie fakt że ten nie pożądany dźwięk słychać w kolektorze ssącym, a konkretnie w tych czterech zawijastych aluminiowych rurkach a nie bezpośrednio w miejscu gdzie znajduje się łańcuszek),
2) zawory
3) wtryski
4) zbyt niski poziom oleju.....(w połowie między L a F)
Myślę że łańcuszek mogę wykluczyć ponieważ dokładnie się "wsłuchałem w niego" i nie słychać go, kolega Night dziś mi napisał że go wy mienił ponieważ ma podobny problem jak My i nic to nie dało niestety;/
Dźwięk dobiega z lewej strony silnika stojąc przed maską jak ktoś już wcześniej napisał...podkreślam że ten metaliczny dżwięk słychać jak by w kolektorze ssącym.....
Bardzo proszę o jakąś pomoc i sugestie w tym temacie.....PZDR
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:58
Posty: 34
Skąd: dolnyslask
Auto: 323F 1.5 BA

Postprzez grzesiek1989cz » 23 kwi 2010, 08:15

kolego matiaS89 sprawdz te oslony wydechu.Pozdrawam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez slawak1 » 23 kwi 2010, 11:45

Witam.. mam ten sam problem, metaliczne rzężenie właśnie w okolicach 2700 obrotów. Szczególnie jak puszczam pedał gazu to jest to wyraźnie słyszalne. Dochodzi jak by z okolicy kolektora ssącego. Udało mi się problem rozwiązać. Okazało się, że powoduje to drganie osłony termicznej kolektora wydechowego. Wystarczy go delikatnie docisnąć ręką (oczywiście zaraz po odpaleniu, zanim się nagrzeje ;) ) by zauważyć, że drgania te ustają i wszystko fajnie cicho pracuje. U siebie zauważyłem że dolna cześć tej osłony jest obwiązana jakimś drutem <co?> Pewnie jakiś pseudo-mechanik maczał palce w mojej mazdzie :| w każdym bądź razie nie długo będę robił konserwację, to wtedy przymocuję to tak jak należy. Mam nadzieję, że u was też będzie to jakaś błahostka ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 18:39
Posty: 4
Skąd: Kolbuszowa k. Rzeszowa
Auto: Mazda 323 S BA '96 1.5 16V

Postprzez grzesiek1989cz » 25 kwi 2010, 11:43

czy da sie to zniwelowac bez wywalnia tych oslon??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Durexusmen » 25 kwi 2010, 13:30

Witam... mam ten sam problem dziwne brzęczenie w zakresie obrotów 2250 a 2500 brzmi to tak jak bym puszki aluminiowe ciągną pod maską ;/ bardzo wnerwiający dziwiek... niestety to nie osłony tłumika... to cos na rozrządzie możne pompa wody ?? Dźwięk wyraźnie dochodzi z okolic paska rozrządu z lewej strony silnika (stojąc przed maską)... jeżeli ktoś miał taki problem i nie było to nic z wydechem proszę o pomoc
Durexusmen
 

Postprzez Durexusmen » 25 kwi 2010, 14:46

Forumowicze znam odpowiedź na pytanie co jest problemem ;) Wlazłem do kanału i zobaczyłem ze takie dziwne mocowanie tłumika jest odkręcone i ledwo sie trzyma na 1 śrubie ;) dokręciłem wszystko i elegancko ;) nic nie dzwoni ;) nie do porównania przed i po ;) a wystarczył klucz 14 i troche wd-40 :D

Mowie wam sprawdźcie dokładnie układ wydechowy centymetr po centymetrze a nóż coś znajdziecie ;)
Durexusmen
 

Postprzez grzesiek1989cz » 25 kwi 2010, 19:50

powiedz gdzie dokladnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez MatiaS89 » 27 kwi 2010, 12:19

Pod tym linkiem znajduje się bardzo podobny temat: viewtopic.php?f=116&t=71611&p=1692311#p1692311
Polecam wszystkim, którym usunięcie blaszanych osłon z układu wydechowego jako ewentualnej przyczyny tego niepożądanego dźwięku wydobywającego sie z pod masek naszych mazd nie rozwiązało problemu. Kolega Pioteq25 opisuje tam zjawisko "spalania stukowego" jako przyczynę dzwonienia i rzężenia w zakresie 2500-3000 obr.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:58
Posty: 34
Skąd: dolnyslask
Auto: 323F 1.5 BA

Postprzez grzesiek1989cz » 28 kwi 2010, 10:34

dzis specjalnie rano bylem posluchac pracy silnika na zimnym tego nie ma dopiero po rozgrzaniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez MatiaS89 » 28 kwi 2010, 12:17

Tak, zgadza się.....moja F-ka również na zimnym pracuje cichutko, dopiero po rozgrzaniu się silnika odzywa się ten w................y dźwięk <nie>
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:58
Posty: 34
Skąd: dolnyslask
Auto: 323F 1.5 BA

Postprzez grzesiek1989cz » 28 kwi 2010, 12:41

no i co wiesz co to moze byc??:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323