Różne, dziwne odgłosy spod maski.
Panewki ten mechanik chyba jest nie powazny!!! jakby ten silnik chodzil jakby mial takie luzy na panewkach przeciez to praktycznie silniik na stracenie jakbys tak jezdzil...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
no wlasnie kupilem ja jak maiala 65 tys przejechalem juz 8 i silnik jest igielka 190 na gazie wyciaga takze panewki to napewno nie sa a poza tym chyba by bral olej albo i nie nie znam sie tak dokladnie
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
olej jak olej ale zaraz by wal obrobilo. ja dzisiaj tez sie sie zajme tym problemem bo naprawde jest ot wkurzjajce koledzy mi mowia ze cos mi szumi pod maska a to ta blacha tak szumi pod maska://
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
W łaśnie początki słyszalnego dla ucha zużycia panewkek dają taki efekt akustyczny brzęczenia lub jak ktoś woli jargotania przy dodawaniu gazu i schodzeniu z obrotów (czasem słyszalny przez moment schodzenia z obrotów przy zmianie biegów jak silnik przeciągnie się do wyższych obrotów ). Na parkingu możesz to sprawdzić samodzielnie otwierając drzwi, siedząc na siedzeniu kierowcy, wychylasz głowę na zewnątrz auta nasłuchując brzęków, jargotania 'spod spodu' (gdyż panewki są w dolnej części silnika w "misce olejowej" i najlepiej słychąc je gdybyś był w kanale a ktoś drugi robiłby przegazówkę) w czasie szybkiego pulsowania gazem utrzymując jednak motor na około 3-4 rpm/min. Jeśli mimo hałasu samego silnika słychąc 'niekulturalną' pracę silnika, jakby sieczkarnię lub 'grochowiny', to mogą to być zużyte panweki. W japońcach jednak to rzadkość i to raczej zostaw na koniec.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
tylko ze u mnie bylo to samo w takich granicach obortow wywalilem te oslony bo niestety byly juz tak skorodowane ze sie nie trzymalo to kupy a panewki hmm... musialo auto [tiiit] dostac w pupę i pilnowanie stanu oleju to wteduy bym sie zgodzil.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
U mnie to była banalna sprawa... środkowy tłumik wymagał już wymiany. Po wymianie nie ma różnicy w brzmieniu w pełnym zakresie obrotów. Gdzie to słychać? Jeśli mniej więcej na środku to na bank środkowy tłumik.
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
Witam. Niestety w mojej madzi również pojawił się ten bardzo denerwujący dźwięk który zaczyna być słyszalny gdy tylko dodam troszkę gazu
...na wolnych obrotach cisza.
Ten dżwięk jest bardzo irytujący i chce się go pozbyć..! Problem w tym że nie mam pojęcia jaka jest przyczyna tego dzwonienia/rzężenia. Mam kilka typów....a mianowicie:
1) łańcuszek łączący wałki rozrządu (mogło by się zgadzać gdyby nie fakt że ten nie pożądany dźwięk słychać w kolektorze ssącym, a konkretnie w tych czterech zawijastych aluminiowych rurkach a nie bezpośrednio w miejscu gdzie znajduje się łańcuszek),
2) zawory
3) wtryski
4) zbyt niski poziom oleju.....(w połowie między L a F)
Myślę że łańcuszek mogę wykluczyć ponieważ dokładnie się "wsłuchałem w niego" i nie słychać go, kolega Night dziś mi napisał że go wy mienił ponieważ ma podobny problem jak My i nic to nie dało niestety;/
Dźwięk dobiega z lewej strony silnika stojąc przed maską jak ktoś już wcześniej napisał...podkreślam że ten metaliczny dżwięk słychać jak by w kolektorze ssącym.....
Bardzo proszę o jakąś pomoc i sugestie w tym temacie.....PZDR
Ten dżwięk jest bardzo irytujący i chce się go pozbyć..! Problem w tym że nie mam pojęcia jaka jest przyczyna tego dzwonienia/rzężenia. Mam kilka typów....a mianowicie:
1) łańcuszek łączący wałki rozrządu (mogło by się zgadzać gdyby nie fakt że ten nie pożądany dźwięk słychać w kolektorze ssącym, a konkretnie w tych czterech zawijastych aluminiowych rurkach a nie bezpośrednio w miejscu gdzie znajduje się łańcuszek),
2) zawory
3) wtryski
4) zbyt niski poziom oleju.....(w połowie między L a F)
Myślę że łańcuszek mogę wykluczyć ponieważ dokładnie się "wsłuchałem w niego" i nie słychać go, kolega Night dziś mi napisał że go wy mienił ponieważ ma podobny problem jak My i nic to nie dało niestety;/
Dźwięk dobiega z lewej strony silnika stojąc przed maską jak ktoś już wcześniej napisał...podkreślam że ten metaliczny dżwięk słychać jak by w kolektorze ssącym.....
Bardzo proszę o jakąś pomoc i sugestie w tym temacie.....PZDR
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
kolego matiaS89 sprawdz te oslony wydechu.Pozdrawam
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Witam.. mam ten sam problem, metaliczne rzężenie właśnie w okolicach 2700 obrotów. Szczególnie jak puszczam pedał gazu to jest to wyraźnie słyszalne. Dochodzi jak by z okolicy kolektora ssącego. Udało mi się problem rozwiązać. Okazało się, że powoduje to drganie osłony termicznej kolektora wydechowego. Wystarczy go delikatnie docisnąć ręką (oczywiście zaraz po odpaleniu, zanim się nagrzeje
) by zauważyć, że drgania te ustają i wszystko fajnie cicho pracuje. U siebie zauważyłem że dolna cześć tej osłony jest obwiązana jakimś drutem
Pewnie jakiś pseudo-mechanik maczał palce w mojej mazdzie
w każdym bądź razie nie długo będę robił konserwację, to wtedy przymocuję to tak jak należy. Mam nadzieję, że u was też będzie to jakaś błahostka 

- Od: 8 lut 2010, 18:39
- Posty: 4
- Skąd: Kolbuszowa k. Rzeszowa
- Auto: Mazda 323 S BA '96 1.5 16V
czy da sie to zniwelowac bez wywalnia tych oslon??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Witam... mam ten sam problem dziwne brzęczenie w zakresie obrotów 2250 a 2500 brzmi to tak jak bym puszki aluminiowe ciągną pod maską ;/ bardzo wnerwiający dziwiek... niestety to nie osłony tłumika... to cos na rozrządzie możne pompa wody
Dźwięk wyraźnie dochodzi z okolic paska rozrządu z lewej strony silnika (stojąc przed maską)... jeżeli ktoś miał taki problem i nie było to nic z wydechem proszę o pomoc
-
Durexusmen
Forumowicze znam odpowiedź na pytanie co jest problemem
Wlazłem do kanału i zobaczyłem ze takie dziwne mocowanie tłumika jest odkręcone i ledwo sie trzyma na 1 śrubie
dokręciłem wszystko i elegancko
nic nie dzwoni
nie do porównania przed i po
a wystarczył klucz 14 i troche wd-40 
Mowie wam sprawdźcie dokładnie układ wydechowy centymetr po centymetrze a nóż coś znajdziecie
Mowie wam sprawdźcie dokładnie układ wydechowy centymetr po centymetrze a nóż coś znajdziecie
-
Durexusmen
powiedz gdzie dokladnie
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Pod tym linkiem znajduje się bardzo podobny temat: viewtopic.php?f=116&t=71611&p=1692311#p1692311
Polecam wszystkim, którym usunięcie blaszanych osłon z układu wydechowego jako ewentualnej przyczyny tego niepożądanego dźwięku wydobywającego sie z pod masek naszych mazd nie rozwiązało problemu. Kolega Pioteq25 opisuje tam zjawisko "spalania stukowego" jako przyczynę dzwonienia i rzężenia w zakresie 2500-3000 obr.
Polecam wszystkim, którym usunięcie blaszanych osłon z układu wydechowego jako ewentualnej przyczyny tego niepożądanego dźwięku wydobywającego sie z pod masek naszych mazd nie rozwiązało problemu. Kolega Pioteq25 opisuje tam zjawisko "spalania stukowego" jako przyczynę dzwonienia i rzężenia w zakresie 2500-3000 obr.
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
dzis specjalnie rano bylem posluchac pracy silnika na zimnym tego nie ma dopiero po rozgrzaniu
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
no i co wiesz co to moze byc??:
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości