Wymiana paska rorządu. 626 GE

Postprzez navroth » 10 lis 2004, 21:37

Od wczoraj mój statek ma też nowe rolki i pasek (nastepna wymiana za 120 tys/km :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez mayer » 26 lip 2005, 22:22

Potrzebuje jakiegoś pdf'a lub cos podobnego na temat wymiany paska rozrządu – przygotowuję się z namaszczeniem do wymiany a jeszcze nigdy nie robiłem tego w 626 a nie chciałbym zeby mi sie tłoki z zaworami spotkały ;) Jeśli ktoś mógłby mnie poratować czymś pomocnym to będe zobowiązany.. adellante@wp.pl
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez misiek06 » 26 lip 2005, 22:53

Ja mam coś takiego moge Ci przesłać Jes to schemat rozrządu z opisem co i jak ;)
Widze że jest zainteresowanie tymi schematami bo już wielu osobom wysyłałem więc może prześle komuś niech wrzuci na forum to wszyscy skorzystają ;) Napiszcie komu mam przesłać ;)

P.S Mam tego więcej więc moge poskanować i byśmy mieli cała księge o wymianach rozrządu w mazdeczkach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Jaksa » 26 lip 2005, 23:53

mayer napisał(a):nie chciałbym zeby mi sie tłoki z zaworami spotkały
Nie w tym modelu.... :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez XsiX » 28 lip 2005, 16:17

mayer – było już o tym na forum :D
wg naszych "twardogłowych" teoretycznie nic sie nie powinno stać
ale teoria swoje a praktyka ...... <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 28 lip 2005, 16:23

Latwo sprawdzic – trzeba zdjec pasek i obracac walem . Jak sie nie blokuje to spoko
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez XsiX » 28 lip 2005, 19:19

Długi swego czasu napisał:


Długi napisał(a):Jeżeli chodzi o kolizyjnośc to
wszystkie silniki B, F, K są wg producenta bezkolizyjne, praktyka mówi coś innego (zjawiska dynamiczne np.bezwładność zaworów mogą powodwać uszkodzenia)

Nieprawdą jest że w mazdaie tylko diesle są kolizyje wszystkie benzyniaki w 2, 3 i 6 niektóre w MPV i Tribute są jak najbardziej kolizyjne.


Długi napisał(a):wklejam listę silników wg producenta bezklizyjnych:
– B3, B5, B6, BP
– ZL, ZM, Z5
– FP, FS
– JE
– KF, KL, K8, KJ


Długi napisał(a):Nie wszystkie silniki są na liście, a po za tym pisałem że widziałem różne silniki po zerwaniu paska i w jednych był bałagan a w innych nie. Bezkolizyjność silnika nie przeświadcza o tym czy pasek wymieniać czy nie, nie chciałbym żeby pasek mi się zerwał o 2 w nocy pod Jarząbickami Małymi


:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 28 lip 2005, 19:57

Jakie zjawiska dynamiczne? Jakby "zawory" mialy takie cos jak odrywanie sie krzywki od popychacza to oznaczałoby ze mazda totalnie spier...... uklad rozrzadu. Krzywka i caly rozrzad zaworowy musi byc tak policzony zeby nie bylo takiej sytuacji kiedy krzywka nie ma kontaktu z popychaczem(polecam lekture Układy rozrządu silników spalinowych) i rozrzad jest tak zrobiony ze KL kreci sie do 7800 i nic sie nie dzieje to jakies tam tajemnicze zjawisko dynamiczne nie spowoduje kolizji
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 28 lip 2005, 21:01

tomekrvf napisał(a): rozrzad jest tak zrobiony ze KL kreci sie do 7800 i nic sie nie dzieje to jakies tam tajemnicze zjawisko dynamiczne nie spowoduje kolizji
Własnie.....Robiłem juz jednego KL-a ktoremu padł pasek , nowe graty i odpał.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez XsiX » 28 lip 2005, 22:17

Tomku ale Twoje stwierdzenia to chyba bardziej od strony teoretycznej :D
a skoro Długi napisał:
widziałem różne silniki po zerwaniu paska i w jednych był bałagan a w innych nie.

to chyba nie masz powodu żeby mu nie wierzyć <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Jaksa » 28 lip 2005, 22:48

XsiX napisał(a): chyba nie masz powodu żeby mu nie wierzyć
Ciekawy jestem od czego to zalezy , w jednym ( niby ) jest bum a w drugim nie , skoro nie ma takiej opcji spotkania się tłok-zawor. Ja w swojej 12-letniej pracy przy tych samochodach widziałem tylko raz skutki zerwania paska ( samochod stał u jakiegos "Kazia" ktory powiedział ze musi wymienic zawory bo to tak jest w tych silnikach po zerwaniu paska.. Klient za moją namową zabrał auto i co zobaczyłem ?? heh, facio aby wyjsc z twarzą uszkodził 4 zawory wkręcając je w imadło ..... co za debil....) Takze Tomciu wiesz jak jest , oczywiscie szanuję to co napisał Sławek <uklon> ale w tym przypadku mam inne zdanie ( sorki Sławku )Być moze jeszcze nie miałem takiego przypadku .

P.S. A tak szczerze proszę wymieniać paski tak jak przewiduje producent a nie będzie problemu. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mayer » 31 lip 2005, 17:14

dzięki instrukcji otzrymanej od jednego z kolegów <jupi> wymiana rozrządu zakończona pełnym sukcesem. Przy przebiegu 180kkm ani nainacz ani rolka prowadząca ani żaden z uszczelniaczy nie wykazał konieczności wymiany. Za to lubie japończyków ;) Cała operacja zamknięta czasem 6 godzin i 6 piw ( 2 osoby) ... największą zagwozdka okazała się śruba na wale korbowym trzymajaca koło pasowe. Skończyło się na dorobieniu przyrządu "Y" później poszło już malinowo . Jeszcze raz dzięki za pdf.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez waldi » 3 sie 2005, 20:56

Jaksa ,a jak jest w silnku FS 2.0 w madzi 626 GF .98r.po zerwaniu paska .Pozdrowienia .Hej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez Jaksa » 3 sie 2005, 20:59

waldi napisał(a):Jaksa ,a jak jest w silnku FS 2.0 w madzi 626 GF
Zakładasz nowy i jezdzisz.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez waldi » 3 sie 2005, 21:19

Dzięki za szybką odpowiedź .Mam przejechane 93 tys.miałem zamiar wymienić ,nawet kupiłem pasek Gates za 82 zł.ale chyba się w strzymam do 120 tys. poprzednio jeździłem lancerem 98r wymieniałem w nim po 110 tys i wydawało mi się że przejechał bym nim jeszcze kilkanście tysięcy .Rolka i napinacze chodziły super. Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam.Ps. mam do Ciebie pytanie nie wiesz gdzie mógłbym kupić najtaniej obudowe filtra powietrza.Kiedyś troche się jej dostało po wybuchu przez moją głupotę.Mam sklejoną ,ale woląłbym mieć nieuszkodzoną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez Jaksa » 3 sie 2005, 22:02

waldi napisał(a):Mam przejechane 93 tys.miałem zamiar wymienić
To go wymien. Myslisz ze lepiej płacic za holowanie + wymianę paska?

XsiX napisał(a):A tak szczerze proszę wymieniać paski tak jak przewiduje producent
W przypadku GF co 90 tysięcy.

Co do obudowy filtra musisz szukac po necie, bardzo mało częsci w dobrej cenie jest do GF-ki.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez waldi » 3 sie 2005, 22:26

Dzięki.Hej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 12:30
Posty: 42
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda626 2.0 116KM 98r

Postprzez Globy » 6 sie 2005, 10:21

Gratulacje samodzielnie przeprowadzonej naprawy <spoko>

misiek06 napisał(a):Widze że jest zainteresowanie tymi schematami bo już wielu osobom wysyłałem więc może prześle komuś niech wrzuci na forum to wszyscy skorzystają

Misiek, jesli mozesz, wyslij mi na meila msobolewski@mazdaspeed.pl – wrzuce to na strone.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez misiek06 » 6 sie 2005, 12:48

Globy Jakoś po niedzieli zeskanuje i Ci prześle ;) Rozumiem że wszystko mam wysyłać bo mam do prawie wszystkich Madzi schematy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Globy » 6 sie 2005, 13:49

Wal :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6