Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez DISItune » 15 kwi 2010, 23:15

FeniX napisał(a):Ciekawe ,który ma założony misiek ? :) ten do 350hp czy może do 600??


600
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez FeniX » 15 kwi 2010, 23:18

Sam kolektor napewno nie da 30hp ! jest to nie możliwe w tym samochodzie(zbyt tanie upgarde) takto każdy by zaczynał od kolektora ;P <co?> <cisza> ... wiec po co sie bawic w to co teraz sie bawisz:P trza bylo kupic kit garreta z turbina za ponad 2.000$ :P i od razu miałbyś wiecej z 60-70 hp bez wydechu i IC :P
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez FeniX » 15 kwi 2010, 23:19

misiekwaw napisał(a):
FeniX napisał(a):Ciekawe ,który ma założony misiek ? :) ten do 350hp czy może do 600??


600


a wiedziałeś ile kosztuje wcześniej ?? samo IC nie zakupione od ssg?
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez kryystian » 15 kwi 2010, 23:22

bedziesz misiek wymieniał turbinke ?
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez FeniX » 15 kwi 2010, 23:26

myślę że w końcu każdy z nas wymieni :) <czarodziej>
Miesiek a co do kolektora to sam widzisz za ile masz dedykowany a za ile zaproponowali spece ;)
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez DISItune » 16 kwi 2010, 12:05

FeniX napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
FeniX napisał(a):Ciekawe ,który ma założony misiek ? :) ten do 350hp czy może do 600??


600


a wiedziałeś ile kosztuje wcześniej ?? samo IC nie zakupione od ssg?


wiedziałem, weź pod uwagę, że dla mnie (nie mam firmy ani znajomych którzy mi ubrudzą i przepakują) to 400$+przesyłka100$+cło+VAT czyli na oko jakieś 635$ = 1809zł
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 16 kwi 2010, 12:14

kryystian napisał(a):bedziesz misiek wymieniał turbinke ?


na poprzedniej stronie pisałem:

misiekwaw napisał(a):
FeniX napisał(a):ile masz cali w orurowaniu fmic?? (chodzi oczywiscie o fi rurki :) ) dlugo czekales az zrobia?? Nie bądź żyła:P podziel sie wiedzą :)


Zażyczyłem sobie orurowania 2.5 cala bo nie wiem czy nie będę kiedys dłubał coś więcej. Jeśli koniec końców nie będę to się okaże że niepotrzebnie i mogłem mieć 2,25 i troszkę taniej, jeśli jednak będę to nie będę musiał wymieniać rurek. Podobnie z intercoolerem, mam dośc duży, rozwojowy. Jeśli nie będę dłubał to przepłaciłem, jeśli będę to nic nie będę musiał zmieniać ;)


prędzej czy później pewnie będę ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 16 kwi 2010, 12:15

FeniX napisał(a):myślę że w końcu każdy z nas wymieni :) <czarodziej>
Miesiek a co do kolektora to sam widzisz za ile masz dedykowany a za ile zaproponowali spece ;)


kolektor i u nas jest do zrobienia taniej, nie w SSG ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez FeniX » 16 kwi 2010, 17:28

a za ile jest do zrobienia :P ??
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez kryystian » 17 kwi 2010, 10:54

1100, jak dla ciebie 1900 :)
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez HIO » 17 kwi 2010, 21:04

FeniX napisał(a):... Moze Ty jestes uprzedzony do Chinszczyzny? Akurat ja handluje Chińszczyzna i sram na poglady takie jak Twoje (Chinskie = dziadostwo ) Jest taka opinia w środowisku ze Chińskie znaczy gorsze(wyrobili ją ludzie którzy boją się że Chińszczyzna ich wygryzie z rynku bo jest tańsza i często tylko odrobine gorszej jakości).....

Ja akurat jestem zwolennikiem dedykowanych zestawów i przy takich pozostane (wiem mój wybór) Kilka postów wyże podałem najtańsze rozwiązanie i w miare dobra konfiguracja (tylko IC nie firmowane) ...

Zapytam jeszcze po co spawać nowy kolektor? skorą są dp dedykowane pod fabryczny?


Może na spokojnie ja coś odpowiem. <oczko> Spawanie, rurki, fabrykacje i takie tam to moja działka.

Do "chińszczyzny" można być uprzedzonym.Te opinie nie są wzięte z sufitu, nie są wygłaszane ze względu na niechęć do wielkiego narodu chińskiego :P Widzieliśmy wydechy, kolektory, orurowania chińskie do większości marek japońskich a także europejskich (od civiców po nowe Porsche) i niestety jakość ich w ok.95 procentach jest po prostu zła, żeby nie napisać tragiczna.
wydechy "dedykowane" trzeba ciąć i spawać w kilku miejscach, wieszaki nie pasują (nie trafiają w seryjne miejsca montażu, są za cienkie/ za grube i nie można zastosować seryjnych gum). oruruowania także nie chcą pasować jakoś. Chińska "kwasówka" okazuje się rdzewieć po miesiącu użytkowania.

Kolektory wydechowe – są źle spasowane, flansze źle wycięte (często nawet trzeba oddać je do planowania), po dołożeniu sprężarki która miała pasować nagle okazuje się że opiera się o blok silnika, pomijam już fakt pękania...
My jako firma zrobiliśmy sporo kolektorów (nawet do Fiatów i Hyundajów), niektóre flansze sprowadzamy z zagranicy (tylko dlatego że są sprawdzone i lepsze; wycinane 3D)
http://www.streetshadows.pl/viewtopic.p ... f9c7da4f1b

W piątek 2 godziny pracowałem nad tym, aby chiński kolektor wydechowy, miał dobrze spasowane kanały z głowicą- a podobno miał idealnie pasować.

"Dedykowane" zestawy, z którymi mieliśmy nie raz doczynienia, okazują się nagle po prostu materiałem do zbudowania nowych elementów. Równie dobrze mogliby napisać że pasuje do każdego samochodu* (i na dole gdzieś małym druczkiem dopisek * o ile będzie to montował ktoś kto to przerobi <rotfl> )

na dobrym kolektorze można naprawdę dużo zyskać. nie ma sensu podawania tutaj nie wiadomo jakiej ilości przykładów, KM i Nm bo w każdy przypadek zmodyfikowanego samochodu jest indywidualny. Poza tym niedowiarków żaden wykres nie przekona. Ogólnie wiadomo że kolektor ma wpływ na moc, przebieg momentu, czy szybkość "wstawania" turbiny.
Tak samo wygląda sprawa z DP, całym orurowaniem, wydechem.

FeniX napisał(a): sądzę że po zalożeniu Twojego IC precision a Intercoolera z Iveco za 250zł nie byłoby jakiejs dużej roznicy...


Tu pokazujesz że po prostu się nie znasz na "tuningu", nie znasz jakości tych podzespołów i ich wypływu na prace i moc całego układu turbo. Jesteś teoretykiem i to też słabym (nawet nie widziałeś testów porównawczych w internecie). My mamy wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną.
Sama zmiana IC powoduje obniżanie temperatury w dolocie, przez co podnosi moc i moment. Dla niektórych to szok jak nagle np w civicu b16 turbo z 292 KM jest 334 KM przy tym samym doładowaniu.

FeniX napisał(a):hehe no dokładnie Kryystian taka przebita ;) a jeszcze za montaż Cie skroja :P Oni jako hurtownicy maja pewnie jeszcze taniej... bo biora po kilka (kilkanascie) sztuk i jak to ladnie Gooffy nazwal <klotnia> "polecają" a ja raczej nazwie namawiaja na to ustrojstwo ;)


Proponujemy tylko najlepsze, sprawdzone komponenty. Tak jak napisałem wyżej każdy IC ma swoją wydajność, jakość i to automatycznie przekłada się na moc (a o to przecież chodzi, za to płaci się daną cenę). Co do hurtowników...? sądzisz że takie IC sprzedają sie jak pieczywo? to że proponujemy nie znaczy że koniecznie montujemy, wszystko jest kwestią ceny i tego czego chce klient. Rozmowy często są długie bo i punktów które mogą sie zmienić jest wiele.

Dla przykładu 2 samochody z IC od "dostawczaka" przerobione przez NAS żeby pasowały do Civiców. to akurat samochody z zeszłego miesiąca.
http://www.streetshadows.pl/viewtopic.p ... f9c7da4f1b

http://www.streetshadows.pl/viewtopic.p ... f9c7da4f1b

FeniX napisał(a): Robicie ją indywidualnie dla każdego do takiego samego auta??? dziwne. A może chcecie poprostu sprawdzic jak daleko możecie sie posunąć naciągając potencjalnego klienta..


Tak oczywiście robimy indywidualne wyceny. Wycena może się zmienić od wielu czynników, takich jak: podzespoły użyte do budowy projektu, kurs Euro i Dolara, ceny podwykonawców (np laserowe cięcie, czy cena danych materiałów w hurtowniach).
Jesteśmy elastyczni bo i każdy klient ma swoje fantazje. Stały cennik mamy np na wulkanizacje (chociaż dla stałych klientów, startujących np na torze też są ceny niższe – znowu indywidualne podejście), malowanie proszkowe (tu cena nie zmienia się) ...

Misiek (tak jak i wielu innych klientów) "robił" u Nas swój poprzedni samochód- więc nie można się dziwić, że może mieć lepsze ceny... to chyba normalne.

Podsumowanie:
Nikogo nikt do niczego nie zmusza, firm tuningowych jest wiele- udając się do którejś z nich płaci się za know-how. Jeżeli ktoś chce robić sobie sam – droga wolna, musi się jednak liczyć z błędami zarówno w zakupie jak i jakości części, ewentualnymi wpadkami przy montażu. Jeżeli woli zapłacić komuś za montaż, doradztwo itp wie gdzie może się udać.

Ps. jadąc do serwisu na przegląd gwarancyjny z wymianą klocków, płynów, ludzie wykładają 1500-2000 zł (ostatnio mój Ojciec Audi, czy kumpel w Volvo) płacą, jeżdżą dalej... jakość tych usług często jest daleka od ideału. Jednak nikt nie narzeka. Jak kogoś stać to jeździ nowym samochodem i płaci za to a jak nie... to jeździ 19 letnim Civiciem lub 14 letnią Mazdą :P . Nie mniej jednak potrafią takie osoby inwestować w dany samochód 3-4 razy więcej niż jego wartość. ale to jest hobby, to jest fun z jazdy... kwestia wyboru, podejścia, zamiłowania.

PS2. sorry za linki do naszego forum ale zdjęcia nie chciały "wchodzić"
http://www.SSGarage.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2005, 12:09
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323 S BA 1,5`96, CIV 1,5

Postprzez kryystian » 18 kwi 2010, 20:13

jakoś mnie nie przekonuje ten profesjonalizm, widziałem fotki fmic zrobionego dla misiekwaw i aż takiego profesjonalizmu tam nie widze, rurka na odcinki metra spawana 7 razy, a to chyba ssg powinno wiedzieć, że takie rzeczy jak orurowanie do fimc ( i nie tylko ) powinno być jak najbardziej spójne, ale jako amator moge się mylić (nie tylko ja)
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez FeniX » 18 kwi 2010, 21:48

Ludzie przecież ja nikogo nie namawiam na Chińszczyznę. Co do znajomości tuningu to dopiero sie ucze <nauka> <czytaj> i to od podstaw i nie jestem żadnym specem. Natomiast jak nie przepłacać to już umiem :D <czarodziej>

Wypowiedziałem tylko swoje zdanie na temat waszych cen i tyle. Wiem ,że tuning to hobby i to nie tanie. jak to mój znajomy mawia "tuning nie ma końca" zawsze jest coś do zrobienia. :|

I nie mam 14 letniej mazdy tylko 4 spokojnie wartą z 50tys. a Mimo to większość modyfikacji i napraw wykonuje mój znajomy u siebie na kanale (na podwórku) Jakoś wole dać jemu części i spać spokojnie niż zostawić auto u speców w aso (jak ostatnio byłem i mowilem ,że mi coś strasznie chrobocze z tyłu auta, to koleś jeździł ze mną przez 30 min. po czym wjechał na podnośnik obejrzał auto z pod spodu i powiedział, że wszystko jest ok ,następnie po tygodniu pękła łapa mocująca dyfer) <dupa>

Widzę ,że poczuliście się strasznie urażeni moją wypowiedzią. <faja>

Wkurza mnie to że myslicie ,że tylko w firmach tuningowych wszystko jest robione idealnie i wszystko pięknie pasuje . Jakoś ja nie miałem jeszcze problemów z dedykowanymi zestawami! I nie uważam żeby jakoś ustępowały jakością od tego co wy proponujecie.

za tuningowanie w firmach tuningowych takich jak np ssg płaci się fure pieniędzy więc troche by dziwnie było jakby coś nie pasowało idealnie.. Zamawiając coś dedykowanego zawsze biorę pod uwagę że coś może delikatnie nie pasować ale nie jest to na tyle duża zbieżność żeby sie nie dało latwo i szybko poprawić.


Ktoś sie orientuje jakie tarcze hamulcowe do mps-a i gdzie najlepiej kupic? żeby były lepsze niż seryjne... :) oczywiście w Polsce? bo to troche cięzkie i wysyłka zza wody na pewno bedzie kosztować sporo
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez FeniX » 19 kwi 2010, 15:28

Ludzie cały czas wyskakuje mi błąd silnika(kontrolka check engine) o zagadkowym kodzie P2187 :| <dupa> probuje od paru godzin znaleźć jakieś konkretne informacje ale nie udaje mi sie :( jakby ktoś miał chociaż blade pojęcie to prosze niech napisze.

Błąd był kasowany kilka razy ale za każdym razem powraca.. Dodam jeszcze że zazwyczaj jak auto stoi na wolnych obrotach...
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez emilioestewez » 19 kwi 2010, 15:39

Treść kodu błędu to : "Fuel system too lean at idle"
Reasumując – zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Powodów może być niestety od cholery... : przerwy zapłonu, pierwsza lambda (zużycie albo grzałka), MAF sensor, regulator ciśnienia, pompa paliwa, problemy z zaworem odpowietrzania zbiornika itd. itp.
Bez podpięcia pod M-MDS chyba się nie obejdzie...
Ostatnio edytowano 19 kwi 2010, 15:53 przez emilioestewez, łącznie edytowano 1 raz
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez nash13 » 19 kwi 2010, 15:51

nie oszczedzaj na paliwie FeniX, wystarczy ze na tuningu juz cos skrobniesz <czarodziej>
Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 22:25
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Auto: speed 6

Postprzez Grucha » 19 kwi 2010, 15:56

Zmieniałeś dolot? Jeśli tak to masz odpowiedź , jeśli nie to szukaj nieszczelności w dolocie

Pozdr
Grucha
 

Postprzez BUrdoror » 19 kwi 2010, 16:01

FeniX napisał(a):Ktoś sie orientuje jakie tarcze hamulcowe do mps-a i gdzie najlepiej kupic? żeby były lepsze niż seryjne... :) oczywiście w Polsce? bo to troche cięzkie i wysyłka zza wody na pewno bedzie kosztować sporo


mam ten sam dylemat. Jedyne, na jakie sie natknalem to EBC groove:
GD7501 dla Mazda3 2.3 Turbo front
GD1315 dla Mazda3 2.3 Turbo tyl
GD7393 dla mazda6 2.3 Turbo front
GD7394 dla mazda6 2.3 Turbo tyl

Na razie tyle znalazlem.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 19 kwi 2010, 16:04

kristofc napisał(a):Zmieniałeś dolot? Jeśli tak to masz odpowiedź


Moglbys rozszerzyc nieco temat? Sam bede zakladal SRI. Czego mozna sie spodziewac od kompa, jak czujnik dostanie wieksza dawke swiezego powietrza?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 19 kwi 2010, 16:08

BUrdoror napisał(a):
FeniX napisał(a):Ktoś sie orientuje jakie tarcze hamulcowe do mps-a i gdzie najlepiej kupic? żeby były lepsze niż seryjne... :) oczywiście w Polsce? bo to troche cięzkie i wysyłka zza wody na pewno bedzie kosztować sporo


mam ten sam dylemat. Jedyne, na jakie sie natknalem to EBC groove:
GD7501 dla Mazda3 2.3 Turbo front
GD1315 dla Mazda3 2.3 Turbo tyl
GD7393 dla mazda6 2.3 Turbo front
GD7394 dla mazda6 2.3 Turbo tyl

Na razie tyle znalazlem.


moim zdaniem EBC turbo groove to bardzo przeciętne tarcze i po doświadczeniach z WRXem do MPSa napewno ich nie kupię

ale jak wiadomo jestem jeleniem i się nie znam <nie powiem>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed