problem z lewarkiem?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bartek00386h » 13 kwi 2010, 21:50

wczoraj jezdziłem dosc długo po miescie, no i wiadomo co chwila zmiana biegów bo co chwila jakies skrzyzowania.
No i potem zauwazyłem ze jak wrzucałem bieg obojetnie jaki czy to 1 czy to 4 słyszałem taki pisk pochodzacy tak jakby z lewarka skrzyni biegów. Na koncu wyłaczyłem samochod i zmieniałem biegi na sucho bez sprzegła i tez było slychac te piski.

Dodam ze dzis rano juz tego nie było, ale byc moze po dłuzszej jezdzie znowu sie pojawi.

Co to moze byc i czy temu powinien przyjrzej sie mechanik.

Drugie pytanie to gdzie i na jakis sie zmienia olej w skrzyni? bo nie mam pojecia
Początkujący
 
Od: 23 lis 2009, 13:53
Posty: 20
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V 95r.

Postprzez matteusz3 » 13 kwi 2010, 22:20

musisz sobie powymieniać te tulejki czy jak się to zwie które odchodzą od skrzyni do lewarka
Smarowanie nic nie da, a problem będzie powracał po przejechaniu ok 20km
Olej to obojętne jaki wlejesz, gdzie się spuszcza dokładnie nie pamiętam ale bez kanału się nie obejdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez bartekdw » 13 kwi 2010, 22:39

Bo ja wiem czy takie obojętne (chyba że masz na myśli firmę) bo trzeba dobrać odpowiednie parametry, lepkość i klasa jakości.
W instrukcji obsługi jest podany 75W-90, jakość GL-4 lub GL-5 więc kujawski nie podejdzie.
Korek łatwo dostrzec, kanał jak dla mnie był zbędny :P
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez danielek » 15 kwi 2010, 10:18

Cześć to są na pewno te tulejki , przerabiałem już ten temat. Wysłałem Ci wiadomość na PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez danielek » 15 kwi 2010, 14:49

Witam. Dokładnie wszystko jest opisane i narysowane w fotorelacji z wymiany tulejek wybieraka.Dokładny opis przyczyn i naprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez panryjeq » 15 kwi 2010, 22:06

mialem to samo: piszczalo, trzszczalo i ogolnie biegi ciezko wchodzily po paru minutach jazdy lub jak bylo bardzo cieplo na dworzu to odrazu :)
obylo sie bez wymiany, wystarczylo ze mechanik przesmarowal owy wybierak (po moich sugestiach, ktore to opieraly sie na postach z forum:))
Chcesz być piękna to odwiedź gabinet kosmetyczny
Ewentualnie jak nie sięgasz do najwyższej półki to dlaczego nie kupisz drabiny
Meble metalowe biurowe i socjalne.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 07:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323