Głośna praca silnika K, stukanie.

Postprzez alien » 13 lip 2005, 23:27

Mam schemat tych rolek i paka na nich, są tam dwie duże rolki i jakby 4 małe.
Przy wymianie paska trzeba wymienić wszystkie czy nie?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez Jaksa » 14 lip 2005, 00:51

alien napisał(a):Mam schemat tych rolek i paka na nich, są tam dwie duże rolki i jakby 4 małe.
Przy wymianie paska trzeba wymienić wszystkie czy nie?
W rozrządzie są 3 rolki + napinacz hydrauliczny ( no i pasek ) Ja wymieniam wszystko co 100 tysięcy.
Masz jeszcze 2 rolki od napinaczy pasków wielorowkowych napędzające osprzęt silnika.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez alien » 14 lip 2005, 08:10

Jaksa napisał(a):W rozrządzie są 3 rolki + napinacz hydrauliczny ( no i pasek ) Ja wymieniam wszystko co 100 tysięcy.
Masz jeszcze 2 rolki od napinaczy pasków wielorowkowych napędzające osprzęt silnika.

Troche bedzie mnie to kosztowało, ale jak trzeba to trzeba.
Wielkie dzięki za pomoc. Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez tomekrvf » 14 lip 2005, 08:13

Jaksa napisał(a):Masz jeszcze 2 rolki od napinaczy pasków wielorowkowych napędzające osprzęt silnika.

W tych rolkach wystarczy wymienic lozyska 6203 RS
A wiesz Jarku ze u mnie nie stukalo przez sprezyny na walkach tylko przez napinacz?
Stukanie ma czestotliwosc okolo 2Hz czyli dwa razy na sekunde na biegu jalowym i dochodzi jakby z tylnej glowicy, mniej wiecej po srodku. Moge wpasc na osluchanie bo nowy napinacz jeszcze lezy na polce
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez alien » 14 lip 2005, 09:51

tomekrvf napisał(a):W tych rolkach wystarczy wymienic lozyska 6203 RS

Czy 6203 RS to jest model tych łożysk? I taki sam jest do XEDOS 6?
Czy na każdej rolce jest takie samo łożysko? Pewnie wymiana jest tańsza niż zakup całych rolek.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez tomekrvf » 14 lip 2005, 10:07

6203 RS to oznaczenie lozyska kulkowego o podwojnym uszczelnieniu gumowym. Wymiary lozyska to 17x40x12(srednica wewxsr zew x szerokosc)
Aby sprawdzic ze masz takie same lozyska nalezy zdemontowac rolke. Do tego potrzebne Ci beda dwa klucze: 10 na patyku lub 1/4"(3/8") z dluga przedluzka i oczkowa 17 dobrej jakosci aby nie zniszczyc nakretki rolki. No i oczywiscie suwmiarka do zmierzenia lozyska.
Obie rolki maja takie same lozysko. Lozysko np SKF czyli najwyzsza polka kosztuje max 15-17 PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez alien » 14 lip 2005, 10:16

Czyli demontuje pasek, odkręcam rolki, wyjmuje łożyska i wymieniam.
Jeszcze jedno pytanie, ile tych rolek demontuje, bo pojęcia nie mam jak to tam wygląda
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez tomekrvf » 14 lip 2005, 10:35

tomekrvf napisał(a):Obie rolki maja takie same lozysko

Czyli sa dwie rolki
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez alien » 14 lip 2005, 10:54

dzieki serdeczne
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez Jaksa » 14 lip 2005, 11:33

tomekrvf napisał(a):Aby sprawdzic ze masz takie same lozyska nalezy zdemontowac rolke
Wszystkie silniki KL/KF/K8 mają te same łozyska w rolkach ( tak jak pisal Tomasz , mowa tu oczywiscie o rolkach od pasków wielorowkowych )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 14 lip 2005, 20:32

tomekrvf napisał(a):Moge wpasc na osluchanie bo nowy napinacz jeszcze lezy na polce
Zapraszam ,kiedy podjedziesz?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 15 lip 2005, 10:59

Niestety pracuje w tych samych godzinach co Ty. Najszybciej moglbym zajechac okolo 17.20
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 15 lip 2005, 19:11

tomekrvf napisał(a):Niestety pracuje w tych samych godzinach co Ty.
To moze po pracy jakis mały spocik tak na szybko ? Jakoś złapiemy się na PW to pogadamy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez grze_zam » 16 lip 2005, 22:31

Mam podobny problem, tylko u mnie zaraz po rozpaleniu silnika jest cisza a jak troszke popracuje to słychać z okolic obudowy rozrządu jakby coś ocierało "pulsujaco" jesli moge sie tak wyrazić. Gdy kupilem autko nie bylo tego problemu. Dzieje sie tak od momentu wymiany rozrzadu :/
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2004, 12:42
Posty: 25
Skąd: Zamość
Auto: 626 GE 1,8 16V 94r.

Postprzez xlink » 1 sie 2005, 16:55

Jaksa napisał(a):
xlink napisał(a):dla ulatwienia dodam ze do pracy od Was zawiozlem sie sam, amerykanska wersja Madzi pewnego Waszego klienta ktory nie posiada(l) prawa jazdy

w KL/KF stukają koła wałków rozrzadu ( te zębate pod deklami ( nie te od paska ), sa tam 2 spręzyny ktore trzeba wymieniać tylko to kuuupa roboty i monety


chyba bede musial poprosic o ponowna diagnoze mojego stukania ...
po stuknieciu przodem ( wyciekniecie plynu z chlodnicy, chlodnica wygieta, itp. ) stukot u mnie byl glosniejszy i nie znikal po rozgrzaniu silnika ( ale powyzej 2.5k obr/min owszem ) ORAZ po zdjeciu chlodnicy ( aktualnie autko u lakiernika ) calkowicie zniknal ( nie wiem jeszcze jak bedzie po zalozeniu nowej ) ... o so chosi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez Jaksa » 1 sie 2005, 21:13

xlink napisał(a): o so chosi
Czary?!
xlink napisał(a): calkowicie zniknal
Silnik się naprawił? Jak będziesz po lakierku to daj znac , zagłębimy sie w temat ( ale taki stuk sam nie przechodzi )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xlink » 2 sie 2005, 12:33

dzisiaj wieczorkiem odbieram Madzie spod pedzla, ale mam juz zabookowany wyjazd na pare dni – jak wroce sie odezwe <tazz>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez darl79 » 6 gru 2006, 22:36

Witam wszystkich.
Mam xedosa 6 rocznik 1992 V6 24V. Od niedawna pojawił sie dziwny "klekot" w silniku. Jak jest zimny to jest bardziej słyszalny, ale po rozgrzaniu nie ustępuje. Wyste puje on jednak tylko do 2500 obrotów, potem przechodzi idxwięk silnika jest normalny. Mam pytania o ewentualną przyczyne i czy wpływ może mieć niski poziom oleju ( troche ponad minimum). Napomnę tylko, że rozrząd był robionu ok 20 000 km temu.
Pozdrawiam i dziękuję. Darek
Ostatnio edytowano 7 gru 2006, 00:24 przez darl79, łącznie edytowano 2 razy
xedos 6
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 22:28
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: xedos 6 2,0 V6 24v

Postprzez tomekrvf » 6 gru 2006, 23:30

darl79 napisał(a):że rozrząd był robionu ok 20 000 km temu.

A napinacz hydrauliczny paska rozrządu(ten za 600 PLN) założono nowy?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grzyby » 6 gru 2006, 23:47

darl79, prosze o zapoznanie się z regulaminem tego działu i poprawne nazwanie tematu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6