Głośna praca silnika K, stukanie.
W rozrządzie są 3 rolki + napinacz hydrauliczny ( no i pasek ) Ja wymieniam wszystko co 100 tysięcy.alien napisał(a):Mam schemat tych rolek i paka na nich, są tam dwie duże rolki i jakby 4 małe.
Przy wymianie paska trzeba wymienić wszystkie czy nie?
Masz jeszcze 2 rolki od napinaczy pasków wielorowkowych napędzające osprzęt silnika.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):W rozrządzie są 3 rolki + napinacz hydrauliczny ( no i pasek ) Ja wymieniam wszystko co 100 tysięcy.
Masz jeszcze 2 rolki od napinaczy pasków wielorowkowych napędzające osprzęt silnika.
Troche bedzie mnie to kosztowało, ale jak trzeba to trzeba.
Wielkie dzięki za pomoc. Pozdro.
- Od: 25 mar 2005, 09:35
- Posty: 30
- Skąd: Piaseczno
- Auto: XEDOS '96 2.0 v6
Jaksa napisał(a):Masz jeszcze 2 rolki od napinaczy pasków wielorowkowych napędzające osprzęt silnika.
W tych rolkach wystarczy wymienic lozyska 6203 RS
A wiesz Jarku ze u mnie nie stukalo przez sprezyny na walkach tylko przez napinacz?
Stukanie ma czestotliwosc okolo 2Hz czyli dwa razy na sekunde na biegu jalowym i dochodzi jakby z tylnej glowicy, mniej wiecej po srodku. Moge wpasc na osluchanie bo nowy napinacz jeszcze lezy na polce
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):W tych rolkach wystarczy wymienic lozyska 6203 RS
Czy 6203 RS to jest model tych łożysk? I taki sam jest do XEDOS 6?
Czy na każdej rolce jest takie samo łożysko? Pewnie wymiana jest tańsza niż zakup całych rolek.
- Od: 25 mar 2005, 09:35
- Posty: 30
- Skąd: Piaseczno
- Auto: XEDOS '96 2.0 v6
6203 RS to oznaczenie lozyska kulkowego o podwojnym uszczelnieniu gumowym. Wymiary lozyska to 17x40x12(srednica wewxsr zew x szerokosc)
Aby sprawdzic ze masz takie same lozyska nalezy zdemontowac rolke. Do tego potrzebne Ci beda dwa klucze: 10 na patyku lub 1/4"(3/8") z dluga przedluzka i oczkowa 17 dobrej jakosci aby nie zniszczyc nakretki rolki. No i oczywiscie suwmiarka do zmierzenia lozyska.
Obie rolki maja takie same lozysko. Lozysko np SKF czyli najwyzsza polka kosztuje max 15-17 PLN
Aby sprawdzic ze masz takie same lozyska nalezy zdemontowac rolke. Do tego potrzebne Ci beda dwa klucze: 10 na patyku lub 1/4"(3/8") z dluga przedluzka i oczkowa 17 dobrej jakosci aby nie zniszczyc nakretki rolki. No i oczywiscie suwmiarka do zmierzenia lozyska.
Obie rolki maja takie same lozysko. Lozysko np SKF czyli najwyzsza polka kosztuje max 15-17 PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Wszystkie silniki KL/KF/K8 mają te same łozyska w rolkach ( tak jak pisal Tomasz , mowa tu oczywiscie o rolkach od pasków wielorowkowych )tomekrvf napisał(a):Aby sprawdzic ze masz takie same lozyska nalezy zdemontowac rolke
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zapraszam ,kiedy podjedziesz?tomekrvf napisał(a):Moge wpasc na osluchanie bo nowy napinacz jeszcze lezy na polce
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
To moze po pracy jakis mały spocik tak na szybko ? Jakoś złapiemy się na PW to pogadamy.tomekrvf napisał(a):Niestety pracuje w tych samych godzinach co Ty.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mam podobny problem, tylko u mnie zaraz po rozpaleniu silnika jest cisza a jak troszke popracuje to słychać z okolic obudowy rozrządu jakby coś ocierało "pulsujaco" jesli moge sie tak wyrazić. Gdy kupilem autko nie bylo tego problemu. Dzieje sie tak od momentu wymiany rozrzadu :/
- Od: 17 wrz 2004, 12:42
- Posty: 25
- Skąd: Zamość
- Auto: 626 GE 1,8 16V 94r.
Jaksa napisał(a):xlink napisał(a):dla ulatwienia dodam ze do pracy od Was zawiozlem sie sam, amerykanska wersja Madzi pewnego Waszego klienta ktory nie posiada(l) prawa jazdy
w KL/KF stukają koła wałków rozrzadu ( te zębate pod deklami ( nie te od paska ), sa tam 2 spręzyny ktore trzeba wymieniać tylko to kuuupa roboty i monety
chyba bede musial poprosic o ponowna diagnoze mojego stukania ...
po stuknieciu przodem ( wyciekniecie plynu z chlodnicy, chlodnica wygieta, itp. ) stukot u mnie byl glosniejszy i nie znikal po rozgrzaniu silnika ( ale powyzej 2.5k obr/min owszem ) ORAZ po zdjeciu chlodnicy ( aktualnie autko u lakiernika ) calkowicie zniknal ( nie wiem jeszcze jak bedzie po zalozeniu nowej ) ... o so chosi?
- Od: 14 kwi 2005, 21:44
- Posty: 102
- Skąd: W-wa
- Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS
Czary?!xlink napisał(a): o so chosi
Silnik się naprawił? Jak będziesz po lakierku to daj znac , zagłębimy sie w temat ( ale taki stuk sam nie przechodzi )xlink napisał(a): calkowicie zniknal
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
dzisiaj wieczorkiem odbieram Madzie spod pedzla, ale mam juz zabookowany wyjazd na pare dni – jak wroce sie odezwe 

- Od: 14 kwi 2005, 21:44
- Posty: 102
- Skąd: W-wa
- Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS
Witam wszystkich.
Mam xedosa 6 rocznik 1992 V6 24V. Od niedawna pojawił sie dziwny "klekot" w silniku. Jak jest zimny to jest bardziej słyszalny, ale po rozgrzaniu nie ustępuje. Wyste puje on jednak tylko do 2500 obrotów, potem przechodzi idxwięk silnika jest normalny. Mam pytania o ewentualną przyczyne i czy wpływ może mieć niski poziom oleju ( troche ponad minimum). Napomnę tylko, że rozrząd był robionu ok 20 000 km temu.
Pozdrawiam i dziękuję. Darek
Mam xedosa 6 rocznik 1992 V6 24V. Od niedawna pojawił sie dziwny "klekot" w silniku. Jak jest zimny to jest bardziej słyszalny, ale po rozgrzaniu nie ustępuje. Wyste puje on jednak tylko do 2500 obrotów, potem przechodzi idxwięk silnika jest normalny. Mam pytania o ewentualną przyczyne i czy wpływ może mieć niski poziom oleju ( troche ponad minimum). Napomnę tylko, że rozrząd był robionu ok 20 000 km temu.
Pozdrawiam i dziękuję. Darek
Ostatnio edytowano 7 gru 2006, 00:24 przez darl79, łącznie edytowano 2 razy
xedos 6
- Od: 6 gru 2006, 22:28
- Posty: 9
- Skąd: Szczecin
- Auto: xedos 6 2,0 V6 24v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6