Wymiana kpl rozrządu | MX-3 V6

Postprzez bzzyczek » 25 wrz 2009, 17:50

Pewnie źle złożyli rozrząd i pasek jest przestawiony o jeden lub więcej zębów. Jedź do nich i niech sprawdzą czy znaki na rozrządzie sie zgadzają a jak nie niech ustawią jakj powinno być.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez nanishi » 25 wrz 2009, 17:54

dzwoniłem mam przyjechac po weekendzie.. zaczal mi cos mowic ze podlaczy do komputera cos sprawdzi, czy rozrzad ma cos wspolnego z komputerem czy poprostu wiedza ze sie nie znam i mi tak pierdzieli gupoty ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2009, 21:40
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Auto: mazda mx-3 silnik 1,6 16v

Postprzez jacobs » 25 wrz 2009, 18:23

nanishi napisał(a):wiedza ze sie nie znam i mi tak pierdzieli gupoty

:)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez gregorius 323 F » 25 wrz 2009, 20:11

Niech mechanior sprawdzi podłączenie swojego mózgu.
Przede wszystkim to nie nowe audi i tu się nie sprawdzi położenia rozrządu przez kompa.
Poza tym ewidentnie przestawiony rozrząd – zmień mechanika i dużo nie jeżdzij teraz bo możesz powypalać gniazda zaworowe.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez nanishi » 25 wrz 2009, 22:45

ok, dzieki za informacje, samochod odstawie do poniedzialku a potem dam znac jaki byl final
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2009, 21:40
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Auto: mazda mx-3 silnik 1,6 16v

Postprzez nanishi » 28 wrz 2009, 17:44

tak.. mieliscie racje, mechanik przyznal sie do bledu przy naciaganiu paska przeskoczylo o zabek teraz auto odzysaklo swoj charakter :) ps nawet czuje jakby bylo mocniejsze czy to jest mozliwe ? np ze wzgledu ze stary pasek byl juz luzniejszy ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2009, 21:40
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Auto: mazda mx-3 silnik 1,6 16v

Postprzez KlosekSekowski » 15 paź 2009, 23:36

napewno mechanik pomylil sie o jeden zombek na pasku. posciagaj obudowy i zabacz jak ci na znaki pasuja kola
...:::GT:::...Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2009, 13:16
Posty: 28
Skąd: Paprotnia/Konin
Auto: Mazda 323F 1.8 GT BP-DOHC 1989

Postprzez szuma » 28 mar 2010, 13:32

Witam, muszę wymienić rozrząd w maździe i teraz pytanie:
1.Jakich firm użyć części?
2. Na allegro jest kilka kompletów może któryś jesteście w stanie polecić?
3. Czy trzeba wymienić hydronapinacz i pompe wody, ew. czy jest jakiś sposob na ocene stanu tych częsci?

4.Przy okazji chcę wymienić uszczelki pod pokrywami i pod kolektorem ssącym to też proszę o zaproponowanie jakiejś marki.
5.http://allegro.pl/item957282995_lozysko_kola_mazda_323_c_f_s_mx_3_abs_inne.htmlTo podbno SKF nada się taka piasta?

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 11:26
Posty: 13
Skąd: Kłodzko
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Bacon » 28 mar 2010, 14:08

szuma napisał(a):3. Czy trzeba wymienić hydronapinacz i pompe wody, ew. czy jest jakiś sposob na ocene stanu tych częsci?

Odp. 3. Zależy jaki masz przebieg, najpierw uzupełnij temat o te dane i rocznik Mazdy. Ale jeżeli cię stać to wymień te rzeczy razem z rozrządem bo po co wtedy to wymieniać osobno i płacić więcej.

szuma napisał(a):4.Przy okazji chcę wymienić uszczelki pod pokrywami i pod kolektorem ssącym to też proszę o zaproponowanie jakiejś marki.

Odp. 4. Uszczelki pod pokrywą zaworów najlepiej oryginalne a pod kolektor ssący może być jakiś dobry zamiennik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez szuma » 28 mar 2010, 14:24

Mazda MX-3 V6
1992r
Przebieg: nie wiem, licznik wskazuje 250 tyś

Auto na max pół roku dlatego wole uniknąć wymiany pompy i napinacza ale nie chce też robić czegoś po łepkach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 11:26
Posty: 13
Skąd: Kłodzko
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Bacon » 28 mar 2010, 14:31

No ale nie wiesz czy poprzedni właściciel wymieniał pompę i napinacz ?? Ja bym nie ryzykował i bym wymienił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez szuma » 28 mar 2010, 14:35

Nie mam pojęcia, auto kupiłem od gościa który miał je dwa miesiące i nawet nie zdążył przerejestrować. A nie idzie organoleptycznie zbadać stanu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 11:26
Posty: 13
Skąd: Kłodzko
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Gared » 8 kwi 2010, 07:59

Jeśli masz papiery i rachunki za poprzednie wymiany rozrządu to sprawdź co było wymieniane. Jeśli robisz to na pół roku, a napinacz był wymieniany przy poprzedniej wymianie to sądzę, że można go zostawić i się nie matwić. Pompa wody – to samo. Moja sie poddała po niecałych 200k km – przy pierwszej wymianie rozrządu nie była zmieniana, dotrwała do drugiej (i kapało z niej minimalnie).
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez atomekxxxx » 8 kwi 2010, 14:38

Witam

Szukam porady ile moze kosztować wymiana kompletnego rozrządu w aucie z 98r. A i czy znacie moze jakis warsztat godny polecenia w szczecinie.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 13:42
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: MX-3 , 1,6 DOHC , 98r.....
Mazda 3 , 1,6 -105 KM , Mazda 2 1,4 benz 2005 ,

Postprzez Siwus » 8 kwi 2010, 14:56

ogólnie z rozrządem w 1,6 DOHC problemu nie ma, pasek, 1 rolka prowadząca, 1 rolka napinająca. Ewentualnie możesz też sobie pompę wody wymienić. Ceny wahają się od 150zł do 250zł (z pompą wody) robocizna do 200-250 zł MAX, gdyż pod maską jest więcej miejsca do manewrowania niż w V-ce.
pozdrawiam!
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez *Tasha* » 8 kwi 2010, 17:06

Także jestem przy wymianie rozrządu i za kompletny rozrząd w sklepie zawołali mi 270 zł, zaś znajomy mechanik za robociznę weźmie 100 zł. Aczkolwiek ceny za kompletny rozrząd są naprawdę bardzo różne- przykładowo na alledrogo widziałam za 600 parę zeta. Ale tak jak kolega wyżej napisał...ogólnie wahają się w okolicach 150- 300 zł. Radzę sprawdzić w paru sklepach u siebie w mieście, bo niektórzy zaproponują nieco droższy komplet, ale sprawdzonej firmy,a drugi jakiś chłam za grosze, bądź też dobrej firmy i w nieco niższej cenie :)
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 23:28
Posty: 9

Postprzez rook » 8 kwi 2010, 17:57

Jak kupowałem na Alledrogo to zapłaciłem coś około 150zł za pasek , rolkę i napinacz (wszystko dobrych firm). Za robociznę mechanik wziął 100 zł.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez Mati Mx3 » 4 lip 2010, 17:20

Witam jestem nowy i nie moglem znales watku wiec napisze tu wczoraj kupilem mazde mx-3 1.6 16v z 92r auto stalo pol roku bez ruchu co widac po wyblaklym lakierze i zardzewialych tarczach lecz juz jest ok, ale nie o to chodzi jak w kazdym samochodzie trzeba powymieniac filtry itp. moje pyt. brzmi czy moge wymienic sam pasek rozrzadu czy lepiej wszystko na raz? nie mam za duzo pieniedzy bo sie spukalem do konca wiec czy sama wymiana paska nie zaburzy pracy silnika czy czegos innego? Wiem czym grozi pekniecie paska wiec troche sie boje i chcialbym szybko go wymienic.
Początkujący
 
Od: 4 lip 2010, 17:02
Posty: 7
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda Mx-3 1.6 16v 92r

Postprzez PatMx » 4 lip 2010, 22:00

Jak wymieniać to wszystko łącznie z pompą wody. Masz dylemat teraz a później mogą być kłopoty a tak to będziesz spał spokojnie. Jeżeli chcesz oszczędzić to wymień bez pompy ale nie wiadomo czy poprzednia wymiana była z nią.
Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 11:25
Posty: 69
Skąd: ---
Auto:

Postprzez mirbie » 22 lip 2010, 23:25

Rozrząd do MX3 jest tak tani że szkoda ryzykować wymiane tylko paska.. Ja wymieniałem dwa razy rozrząd i za drugim razem (po 50 tyś) wymienilem pompe wody – jak sie okazało po wyjęciu stara była prawie w idealnym stanie :) Więc jestem zdania że paski i rolki jak najbardziej a pompa nie koniecznie. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 19:15
Posty: 44
Skąd: Poznan
Auto: Mazda 1.6 16 V + LPG `97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323