Wymiana kpl rozrządu | MX-3 V6
Pewnie źle złożyli rozrząd i pasek jest przestawiony o jeden lub więcej zębów. Jedź do nich i niech sprawdzą czy znaki na rozrządzie sie zgadzają a jak nie niech ustawią jakj powinno być.
Niech mechanior sprawdzi podłączenie swojego mózgu.
Przede wszystkim to nie nowe audi i tu się nie sprawdzi położenia rozrządu przez kompa.
Poza tym ewidentnie przestawiony rozrząd – zmień mechanika i dużo nie jeżdzij teraz bo możesz powypalać gniazda zaworowe.
Pozdrawiam
Przede wszystkim to nie nowe audi i tu się nie sprawdzi położenia rozrządu przez kompa.
Poza tym ewidentnie przestawiony rozrząd – zmień mechanika i dużo nie jeżdzij teraz bo możesz powypalać gniazda zaworowe.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
tak.. mieliscie racje, mechanik przyznal sie do bledu przy naciaganiu paska przeskoczylo o zabek teraz auto odzysaklo swoj charakter
ps nawet czuje jakby bylo mocniejsze czy to jest mozliwe ? np ze wzgledu ze stary pasek byl juz luzniejszy ?
- Od: 27 sie 2009, 21:40
- Posty: 8
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: mazda mx-3 silnik 1,6 16v
napewno mechanik pomylil sie o jeden zombek na pasku. posciagaj obudowy i zabacz jak ci na znaki pasuja kola
...:::GT:::...

- Od: 21 kwi 2009, 13:16
- Posty: 28
- Skąd: Paprotnia/Konin
- Auto: Mazda 323F 1.8 GT BP-DOHC 1989
Witam, muszę wymienić rozrząd w maździe i teraz pytanie:
1.Jakich firm użyć części?
2. Na allegro jest kilka kompletów może któryś jesteście w stanie polecić?
3. Czy trzeba wymienić hydronapinacz i pompe wody, ew. czy jest jakiś sposob na ocene stanu tych częsci?
4.Przy okazji chcę wymienić uszczelki pod pokrywami i pod kolektorem ssącym to też proszę o zaproponowanie jakiejś marki.
5.
http://allegro.pl/item957282995_lozysko_kola_mazda_323_c_f_s_mx_3_abs_inne.htmlTo podbno SKF nada się taka piasta?
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
1.Jakich firm użyć części?
2. Na allegro jest kilka kompletów może któryś jesteście w stanie polecić?
3. Czy trzeba wymienić hydronapinacz i pompe wody, ew. czy jest jakiś sposob na ocene stanu tych częsci?
4.Przy okazji chcę wymienić uszczelki pod pokrywami i pod kolektorem ssącym to też proszę o zaproponowanie jakiejś marki.
5.

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
- Od: 21 mar 2010, 11:26
- Posty: 13
- Skąd: Kłodzko
- Auto: Mazda MX-3 V6
szuma napisał(a):3. Czy trzeba wymienić hydronapinacz i pompe wody, ew. czy jest jakiś sposob na ocene stanu tych częsci?
Odp. 3. Zależy jaki masz przebieg, najpierw uzupełnij temat o te dane i rocznik Mazdy. Ale jeżeli cię stać to wymień te rzeczy razem z rozrządem bo po co wtedy to wymieniać osobno i płacić więcej.
szuma napisał(a):4.Przy okazji chcę wymienić uszczelki pod pokrywami i pod kolektorem ssącym to też proszę o zaproponowanie jakiejś marki.
Odp. 4. Uszczelki pod pokrywą zaworów najlepiej oryginalne a pod kolektor ssący może być jakiś dobry zamiennik.
- Od: 4 cze 2009, 15:32
- Posty: 171
- Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)
Jeśli masz papiery i rachunki za poprzednie wymiany rozrządu to sprawdź co było wymieniane. Jeśli robisz to na pół roku, a napinacz był wymieniany przy poprzedniej wymianie to sądzę, że można go zostawić i się nie matwić. Pompa wody – to samo. Moja sie poddała po niecałych 200k km – przy pierwszej wymianie rozrządu nie była zmieniana, dotrwała do drugiej (i kapało z niej minimalnie).
Witam
Szukam porady ile moze kosztować wymiana kompletnego rozrządu w aucie z 98r. A i czy znacie moze jakis warsztat godny polecenia w szczecinie.
Pozdrawiam
Szukam porady ile moze kosztować wymiana kompletnego rozrządu w aucie z 98r. A i czy znacie moze jakis warsztat godny polecenia w szczecinie.
Pozdrawiam
- Od: 8 kwi 2010, 13:42
- Posty: 23
- Skąd: Szczecin
- Auto: MX-3 , 1,6 DOHC , 98r.....
Mazda 3 , 1,6 -105 KM , Mazda 2 1,4 benz 2005 ,
ogólnie z rozrządem w 1,6 DOHC problemu nie ma, pasek, 1 rolka prowadząca, 1 rolka napinająca. Ewentualnie możesz też sobie pompę wody wymienić. Ceny wahają się od 150zł do 250zł (z pompą wody) robocizna do 200-250 zł MAX, gdyż pod maską jest więcej miejsca do manewrowania niż w V-ce.
pozdrawiam!
pozdrawiam!
Także jestem przy wymianie rozrządu i za kompletny rozrząd w sklepie zawołali mi 270 zł, zaś znajomy mechanik za robociznę weźmie 100 zł. Aczkolwiek ceny za kompletny rozrząd są naprawdę bardzo różne- przykładowo na alledrogo widziałam za 600 parę zeta. Ale tak jak kolega wyżej napisał...ogólnie wahają się w okolicach 150- 300 zł. Radzę sprawdzić w paru sklepach u siebie w mieście, bo niektórzy zaproponują nieco droższy komplet, ale sprawdzonej firmy,a drugi jakiś chłam za grosze, bądź też dobrej firmy i w nieco niższej cenie 
- Od: 7 mar 2010, 23:28
- Posty: 9
Witam jestem nowy i nie moglem znales watku wiec napisze tu wczoraj kupilem mazde mx-3 1.6 16v z 92r auto stalo pol roku bez ruchu co widac po wyblaklym lakierze i zardzewialych tarczach lecz juz jest ok, ale nie o to chodzi jak w kazdym samochodzie trzeba powymieniac filtry itp. moje pyt. brzmi czy moge wymienic sam pasek rozrzadu czy lepiej wszystko na raz? nie mam za duzo pieniedzy bo sie spukalem do konca wiec czy sama wymiana paska nie zaburzy pracy silnika czy czegos innego? Wiem czym grozi pekniecie paska wiec troche sie boje i chcialbym szybko go wymienic.
- Od: 4 lip 2010, 17:02
- Posty: 7
- Skąd: Ostróda
- Auto: Mazda Mx-3 1.6 16v 92r
Rozrząd do MX3 jest tak tani że szkoda ryzykować wymiane tylko paska.. Ja wymieniałem dwa razy rozrząd i za drugim razem (po 50 tyś) wymienilem pompe wody – jak sie okazało po wyjęciu stara była prawie w idealnym stanie
Więc jestem zdania że paski i rolki jak najbardziej a pompa nie koniecznie. Pozdrawiam
- Od: 26 lis 2007, 19:15
- Posty: 44
- Skąd: Poznan
- Auto: Mazda 1.6 16 V + LPG `97
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości