Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez bull » 31 mar 2010, 17:25

krunia81 napisał(a):Witam.
Dzisiaj w swojej mazdzie wymieniłam olej po raz pierwszy od jej zakupu. Chciałam kupić Castrol EDGE 10W-60 135zł za 4l ale mechanik mi odradził stosowania pełnego syntetuku więc kupiłam Mobil Super 2000 10W-40 75zł za 4l. Czy dobrze zrobiłam? Moja Mazda ma 227000tys przebiegu i czy by mogło jej coś zaszkodzić po zastosowaniu tego EDGE? Jaka jest wasza opinia na temat tego Mobil Super 2000?
Proszę o pomoc, z góry dziękuje :) krunia81


Po pierwsze, dlaczego 10w-60?? Skąd ci taki pomysł do głowy przyszedł??
Ja bym wlał 5w-40 syntetyk (np. dobry tani lotos) i wymieniał co 10 tys.
Mechanik doradził ci taki olej ,bo pewnie nie wiadomo co było lane wcześniej.
Dlatego wybrał bezpieczne rozwiązanie.....
Zrób dwie wymiany na tym właśnie 10w-40 i jak będzie wszystko OK to przejdź potem na syntetyk 5w-40.....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez bull » 31 mar 2010, 17:40

mazz777 napisał(a):DPFu nie mam bo mazda z roku modelowego 2004.
Bylem dzisaj u sprzedawcy i wymienilem tamten olej na ELF SXR 5 W30, taki mialem kupic na samym poczatku.
Jutro mam zamiar dokonac wymiany. <faja>


Elf sxr jest olejem hydrokrakowanym (nie jest to syntetyk) i ma specyfikację A5/B5 i jest to olej oszczędzający paliwo.
Jeżeli jesteś spokojnym kierowcą to ten olej będzie dla ciebie super.....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Croom » 2 kwi 2010, 08:44

krunia81 napisał(a):Jaka jest wasza opinia na temat tego Mobil Super 2000?
krunia81


Jeden z najgorszych półsyntetyków na rynku...
A do czego to miało być ?

Bacon napisał(a):A moja Madzia ma nalatane 158 tyś. i jeździ na Elf exelllium LDX 5W40 full syntetic, czy przy takim przebiegu nie czas na zmianę na pół syntetyk ??


A co dzieje sie coś ?

mazz777 napisał(a):Zastanawia mnie bo olej niby dedykowany do Popowtryskiwaczy a ja mam silnik (PSA) na CR.


Więc sie ciesz że nie masz silnika ze "skazą" na pompowtryskach, bo tam trzeba było olej poprawić dla tego silnika.
Wtrysk bezpośrdni czyli B4.
Jesli do pompowtryskiwaczy powinien mieć 505.01 albo nowszą wersje 506.01 ale tam juz jest mniejsza HTHS, juz lepsza jest 507 bo bazuje na min. 3.5HTHS.
Wazniejsze jest to czy masz filtry DPF, jesli tak to C3 i 5w-40 i TBN. 8

bull napisał(a):Elf sxr jest olejem hydrokrakowanym (nie jest to syntetyk) i ma specyfikację A5/B5 i jest to olej oszczędzający paliwo.
Jeżeli jesteś spokojnym kierowcą to ten olej będzie dla ciebie super.....


W tej klasie 5W-30, A5/B5 HC to juz przesada,
Co masz na mysli pisząc jesli jesteś spokojnym kierowcą to ten olej bedzie dla Ciebie super ?
Sama bazę HC czy to że olej jest lekkobieżny ?

marchello napisał(a):byłem dziś u mechanika i wpadła mi w ręce jakaś fachowa gazetka był tam temat o olejeach i pisało w niej ze oleje na bazie estrowej mają działanie niszczące na elastomery, w związku z tym chciałbym zapytać LazerWay" 5W50 firmy Statoil na jakiej jest bazie wie ktoś?


Bzdury wypisują, owszem czyste estry moga wpływac negatywnie na uszczelnienia, w skrajych przypadkach doprowadzająć do żelowania, tak samo jak w przypadku PAO gdzie uszczelnienia moga niesamowicie stwardnieć, ale teraz robi się mieszaninę PAO z estrami i to jest nowoczesny trend i gwarancja jakości w nowoczesnych i wysokiej jakości olejach.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Gracek » 2 kwi 2010, 13:10

Witam. Nie chcę robić zamieszania na forum przez zakładanie nowych tematów, więc pytam tutaj. Jaki olej zalać do mojej Mazdy 323F bj z 1999roku? Przebieg 90 tyś km. Jaka firma, jaka lepkość? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 20:29
Posty: 43
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 323F 1.5 BJ :D

Postprzez Croom » 2 kwi 2010, 22:19

Gracek napisał(a):Witam. Nie chcę robić zamieszania na forum przez zakładanie nowych tematów, więc pytam tutaj. Jaki olej zalać do mojej Mazdy 323F bj z 1999roku? Przebieg 90 tyś km. Jaka firma, jaka lepkość? Pozdrawiam


A co masz w silniku, i co masz tam wlane, jakies ubytki oleju na 1000km ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez MIROSLAV » 2 kwi 2010, 23:40

Witam Szanownych Kolegów

a ja zaryzykowałem i do Mazdy 6 z DPF wlałem olej firmy Millers XF LONGLIFE C1 5w30. Jest to olej specjalnie do Mazdy z DPF. Zobaczymy co będzie <nauka>
Poniżej opis ze strony producenta.

Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy LOW SAPS do najnowszych samochodów benzynowych i Diesel.

STOSOWANIE:

Idealny do silników benzynowych i Diesel spełniających normy czystości spalin Euro IV i Euro V, które wymagają oleju ACEA C1. Spełnia fabryczne wymagania dla najnowszych silników Diesel Mazda i Mitsubishi z filtrami cząstek stałych, a także najnowszą normę M2C 934B stosowaną np. w samochodzie Jaguar XF 3.0 Diesel.

CHARAKTERYSTYKA:

ACEA C1

JASO DL-1

Mazda (diesel + DPF)

Mitsubishi (diesel + DPF)

Ford M2C 934B

SAE klasa lepkości:…5W30

Ciężar właściwy przy 150C…874

Lepkość kinematyczna przy 1000C…11,7 cSt

Lepkość kinematyczna przy 400C…69,0 cSt

Indeks lepkości…158

Temperatura krzepnięcia…-40

Temperatura zapłonu…230

Lepkość na zimno przy -300C…6,200 cP
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez Croom » 3 kwi 2010, 09:10

C1 to chyba lekkie przegiecie dla diesla..
fosforu ma <500ppm a C3 ma 700-900ppm
HTHS poniżej 3.5 do diesla :(
TBN pewnie gdzies na poziomie 5...
Jeszcze do C1 najlepsze i czysciutkie z siarki paliwo i innego typu zanieczyszczen jakich u nas wiele bo ten olej na pewno sobie tego nie zneutralizuje.

W instrukcji pisze jasno ze musi być C1 czy pisze tylo że olej low saps np. C3,C2 ..?

Firma dla mnie OK, choc brakuje kilku informacji, ale przypuszczam że nie ma tutaj takich ukrytych niespodzianek jak w przypadku mobila 10W/40 i jego TBN w ilości 6.4 :D
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez grabu122 » 3 kwi 2010, 09:26

Jak rzeczywiście ta liczba TBN odpowiada za właściwość myjące, to nic dziwnego, że wiele osób zachwala tak ten olej jako superowy;)
Przykładowo mój znajomek jest zachwycony cytuje: "wymieniłem na M 10W/40 i jest świetny, utrzymuje swoje właściwości, bo długo zachowuje pierwotny kolor".....hahaha
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez malkolm » 3 kwi 2010, 12:55

grabu122 napisał(a):Jak rzeczywiście ta liczba TBN odpowiada za właściwość myjące, to nic dziwnego, że wiele osób zachwala tak ten olej jako superowy;)
Przykładowo mój znajomek jest zachwycony cytuje: "wymieniłem na M 10W/40 i jest świetny, utrzymuje swoje właściwości, bo długo zachowuje pierwotny kolor".....hahaha

ja tez go używałem, i z tamtego roku został mi jeden kanister i teraz na lato zalałem tego mobila, faktycznie właściwie od wymiany do wymiany jest przejrzysty w dieslu, gdzie lotos po tysiącu był już jak noc, choć w sumie czyścił silnik po tym mobilu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez MIROSLAV » 3 kwi 2010, 23:30

Koledzy

trochę się zgubiłem, piszecie o Mobil czy Milles? jak napisałem powyżej zalałem Millersem C1 gdyż takie dane mam w instrukcji i na etykietce bagnetu ma być ACEA C1 i do DPFu ilub JASO DL-1. Tan jest właśnie tak opisany i do tego dedykowany do Mazdy + DPF. Nie znam się dokładnie na olejach ale Dexellia do DPF ma chyba właśnie takie parametry. Millers na naszym rynku pojawił się niedawno a w związku z tym że większość właścicieli aut i sprzedawcy znają topowe marki np Mobil czy Elf trudno jest zleźć ten olej w sklepach, ale już można go kupić u dystrybutorów regionalnych. Podobnie zresztą jak Dexellia jest tylko w ASO gdyż chyba nie ma hurtowni z Dexellią no i Allegro, ale tu bym był bardzo ostrożny, jeśli ten olej z allegro jest importowany z DE lub innych państw UE może nam się przytrafić przygoda z Panami z Urzędu celnego którzy poproszą o zapłacenie akcyzy, chyba że sprzedawca załatwia te formalności.
O takich samych parametrach znalazłem jeszcze olej FUCHS TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W-30 ale kupić go to wielka sztuka.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez cronos2500 » 4 kwi 2010, 11:18

Witam! Od kilku miesiecy jestem posiadaczem Mazdy 626 Cronos 2.5 V6. Poprzedni własciciel jezdzil na Lotosie 15W/40. Ja zalalem Mobila takze mineralnego. Zuzycie ok 1l/1000km. Po 10 tys. z ciekawosci zalalem Motula 10W/40. Ubytki dokladnie 0.8l/1000 czyli takie same jak na oleju mineralnym. Wiekszosc mechanikow twierdzilo,ze nie ma sensu lac lepszego oleju,poniewaz ubytki wzrosna. Wycieki z uszczelek takze sie znajda i mimo tego,ze olej teoretycznie jest rzadszy nie ucieka mocniej niz na mineralnym. Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez marchello » 4 kwi 2010, 11:43

Po przejściu na lepszy olej ubytki zmaleją, mi 10W40 brał 0,8L na 6-7 tys, Ow40 bierze 0,8 na 9-10
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Croom » 4 kwi 2010, 13:16

MIROSLAV: MIllers to marka nie nowa od lat znana na rynkach zachodnich , nie u nas gdzie rynek opanowany jest przez mobile, castrole, i inne ustrojstwa.
Jesli w instrukcji piszę sciśle że ma byc C1 to tak ma być, choc ja nie wiem czy bym nie zalał C3.
Do Millers-a nie mam absolutnie nic, dobry olej który nie może się przebić przez znane marki, robia dobre oleje do wyczynu i sportu, chyba lepsze od 300V.
Kolego musisz wiedzieć że C1 to olej który ma chronic kata a nie silnik, ekologia wygrała.
Ja bym się zapytał czy olej C3 może być stosowany jako substytut C1 w Twoim silniku, ciekawe czy w centrali ktos może odpowiedzieć na takie pytanie.

Fuchsa mozna spokojnie kupic w Gliwicach, to olej który zalewa sie do 80% marek montowanych w europie nie wspominajac o VW gdzie w Polkowicach własnie oleje Fuchsa się zalewa na taśmie.
Na pewno jest to lepszy wybór niż Dexelia przynajmniej w moim odczuciu, olej blendowany w GB a nie gdzieś nie wiadomo gdzie, i przez kogo ...

Ja do starego diesla zalałem w miejsce w sumie dobrego motula 10w-40 Synergie + , Amsoil 10W-40 i zużycie zerowe w porównaniu do wspomnianego motula którego ubywało ok.0.7L/7500km.
No ale wlałem 100% syntetyka o zupełnie innych parametrach i bez porównania mocniejszego, w miejsce półsyntetyka.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Artiks » 6 kwi 2010, 09:20

cronos2500 napisał(a):Zuzycie ok 1l/1000km. Po 10 tys. z ciekawosci zalalem Motula 10W/40. Ubytki dokladnie 0.8l/1000 czyli takie same jak na oleju mineralnym.
Stary ty motorownię remontuj a nie eksperymenty z oliwą robisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Bercik » 6 kwi 2010, 17:32

Witam!Jestem posiadaczem Mazdy 626 2.0 16v z 1996 roku.Zalany olej Castrol Magnatec 10(albo15)w40.Porażka.Silnik klekocze jak oszalały,pojawiły mi się wycieki pod pokrywą zaworów.Kupiłem już uszczelkę i jutro zamierzam ją wymienić wraz z olejem.Jaki olej wlać??Półsyntetyk?Czy syntetyk.Czy to nie zaszkodzi silnikowi(taki szok)??Proszę o poradę może ktoś już miał taki problem?? <oczy>
Ostatnio edytowano 6 kwi 2010, 17:42 przez Bercik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 18:56
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka/Żory/Darmstadt
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1996'

Postprzez Bercik » 6 kwi 2010, 17:33

A!Przebieg 250 tyś km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 18:56
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka/Żory/Darmstadt
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1996'

Postprzez bull » 6 kwi 2010, 17:48

Bardzo dobrze! Jak jest wyciek to się wymienia uszczelkę a nie leję bardziej gęsty olej. Wlej dobry półsyntetyk 10w-40 np. valvoline, motul, elf....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Bercik » 6 kwi 2010, 17:57

Czyli bez strachu mogę przejść na półsyntetyk?A z czasem na pełny jak będzie Oki?Przy okazji silnik może ucichnie troszkę?Bo te klekotanie to masakra.Dzięki za info z góry,Pozdrawiam. <głaszcze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 18:56
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka/Żory/Darmstadt
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1996'

Postprzez Radex » 6 kwi 2010, 22:32

ja na początku Elf, potem castrol, a teraz idąc za opiniami i roz$ądkiem zalałem mobila. póki co 1000km i bardzo fajnie się jedzie. myślę że castrol gorzej sprawdzał się w niskich temparaturach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez bull » 6 kwi 2010, 22:41

Bercik napisał(a):Czyli bez strachu mogę przejść na półsyntetyk?A z czasem na pełny jak będzie Oki?Przy okazji silnik może ucichnie troszkę?Bo te klekotanie to masakra.Dzięki za info z góry,Pozdrawiam. <głaszcze>

Jak będzie OK to z czasem możesz przejść na syntetyk , nie ma problemu.
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki