Opony & felgi

Postprzez Siw-y » 30 mar 2010, 21:46

Nie zawsze szersza felga jest cięższa :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez radzi89 » 30 mar 2010, 23:37

DeadlY napisał(a):
radzi89 napisał(a):Wydaje mi sie, ze szorkosc felgi rowniez wplywa na osiagi. To z prostego powodu – szersza felga= ciezsza felga :)

Na które? I ile wpływa? 0,0005%?


Nie chce mi sie tego obliczac ale srednio 1 cal szerokosci to ok 1 kg . Biorac pod uwage, ze jest to masa nieresorowana daje to roznice sporo wieksza niz Ci sie wydaje.
Na przyspieszenie i hamowanie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Barthek » 31 mar 2010, 08:12

DeadlY napisał(a):Szerokość felgi ma wpływ na osiągi, ale nie na przyspieszenia. Jak byś czytał pare postów wcześniej to byś wiedział.

No i co z tego że to napisałeś lub kto inny napisał wcześniej? Nie zgadzam się z tym i mam na to potwierdzenie w postaci swojego doświadczenia.
Zgadzam się natomiast z kolegą Radzi89 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Lukas007 » 31 mar 2010, 13:13

Szerokość felgi ma wpływ na osiągi, ale nie na przyspieszenia

A co to są według Ciebie osiągi ?? ... bo ja przez to właśnie rozumiem przyśpieszanie i hamowanie. Więc skoro ma wpływ na osiągi to jakim cudem nie wpływa na przyśpieszenie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez People_Hate_Me » 31 mar 2010, 13:16

Szerokość felgi ma wpływ na osiągi, ale nie na przyspieszenia

hahaha dobre <lol> nie wiedziałem że wypłw na osiągi może przełożyć sie na brak wpływu na przyspieszenie xD
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Ache » 31 mar 2010, 17:02

Widze ktos tu wyzsza fizyke studiuje <lol>

A ja dalej nie wybralem felg, bo poprzedni sprzedawca w ch*ja przycial i mam pytanie czy felgi http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=975590488 wejda mi do MXa ?? Mam -40 zawias..
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez Lukas007 » 31 mar 2010, 17:56

Wejdą, ale nie na tych balonach ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Ache » 31 mar 2010, 20:16

To ze wejda to wiem :P Ale wlasnie codzi mi o te papcie :P Nie chce odrazu wywalac hajsu na gumy, skoro koles twierdzi, ze sa jeszcze spokojnie do jezdzenia..
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez Rafał_ » 31 mar 2010, 21:05

Zdecydowanie za duży profil przy glebie -40, obcierki gwarantowane. Polecam 215/40/17 :D .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Ache » 31 mar 2010, 21:32

Moj brat ma w BA 40 i powiada, ze porazka.. Wydaje mi sie ze bede szukal 17/45..
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez DeadlY » 31 mar 2010, 23:30

radzi89 napisał(a):Nie chce mi sie tego obliczac ale srednio 1 cal szerokosci to ok 1 kg . Biorac pod uwage, ze jest to masa nieresorowana daje to roznice sporo wieksza niz Ci sie wydaje.
Na przyspieszenie i hamowanie.

Oblicz, chetnie to zobacze. Biorąc pod uwagę, nawet z powietrza wzięte, 1kg x 4 koła to daje 4kg przy masie załóżmy 1200 kg nie ma żadnego znaczenia. Masa nieresorowana to nie jest mi obce pojęcie. Nie wydaje mi się, ja to wiem.
People_Hate_Me napisał(a):hahaha dobre <lol> nie wiedziałem że wypłw na osiągi może przełożyć sie na brak wpływu na przyspieszenie xD

Ache napisał(a):Widze ktos tu wyzsza fizyke studiuje <lol>

Może źle się wyraziłem, a może gratulację dla was za bystrość. Czas przejazdu okrążenia na danym torze jest dla mnie jednym z osiągów. Przy identycznej mocy i masie pojazdu można osiągnac różne czasy – odpowiednio dobrane opony i felgi – przyspieszenie pozostaje bez zmian.
Lukas007 napisał(a):A co to są według Ciebie osiągi ?? ... bo ja przez to właśnie rozumiem przyśpieszanie i hamowanie. Więc skoro ma wpływ na osiągi to jakim cudem nie wpływa na przyśpieszenie ...

Jesteś całkiem w temacie także myślałem, że ty załapiesz o czym pisze. Dla mnie przyspieszenie do "setki" ma drugorzędne znaczenie.
Barthek1983 napisał(a):No i co z tego że to napisałeś lub kto inny napisał wcześniej? Nie zgadzam się z tym i mam na to potwierdzenie w postaci swojego doświadczenia.
Zgadzam się natomiast z kolegą Radzi89 ;)

Ooooo... no normalnie zaraz się rozpłacze.... Ciekawe co to za doświadczenia... ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez piwo » 31 mar 2010, 23:35

czy auto z odelznoym kolem zamachowym o 1 kg bedzie przyspeiszac szybciej jakby z auta wywalic 1 kg obciazenia?kola sa tym samym czym kolo zamachowe dla rozpedzania silnika.odelzenie kol napedowych o 4kg to tak jakbysmy odelzyli kolo zamachowe o 4 kg( no nie dokonca oczywiscie bo moment bezwladnosci na wale napedowym kola zamachowego nie bedzie taki sam jak moment bezwladnosci na kolach napedzajacych pomimo takiej samej masy;czytaj przelozenie na jedynce jest jak 1:14 a na piatce jak 1:3,5; poniewaz I=mr2 kola napedzajace maja duzo wieksza bezwladnosc ze wzgledu swojej srednicy czytaj 60cm wzgledem 30 kola zamachwoego, no i na koniec trza podzielic moment bezwladnosci przez przelozenie). juz nie wpsominam o poprawie trakcji i lepszym wybeiraniu nierownosci przy lzejszym kole.
Ostatnio edytowano 1 kwi 2010, 00:03 przez piwo, łącznie edytowano 3 razy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4873 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez DeadlY » 31 mar 2010, 23:41

Jeęsli już to 4 koła po 1 kg. Koła to koła, koło zamachowe to koło zamachowe. Moze prawie tak samo ;) No i tak w ogole to z 15 osobami na raz nie dam rady dyskutować. Daj szanse kolegom z którymi sobie pisze ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Fedu » 2 kwi 2010, 23:37

Nie wiecie czy jest taka możliwość żeby zmienić ET z 35 na 40.Bo mam 17" i za bardzo wystają (obcierają o nadkola)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez MariuS » 3 kwi 2010, 11:09

oprócz zmiany opony na węższą(o ile jest mozliwość) chyba niewiele da się zrobić
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez piwo » 3 kwi 2010, 12:34

kjup sruby do regulacji kata kol i ustaw kolo w minus pol stopnia i powinn o sie poprawic
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4873 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez artur_lbn » 3 kwi 2010, 12:41

Jak wam widzą się takie fele na 323f bg??? Felgi matą ET 25, 7" szerokości a są na nich opony 195/55/15. Od razu dodam , że nie długo planuje naciągnąć na nie gumy 175/50/15.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 06:34
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1991r

Postprzez Lukas007 » 3 kwi 2010, 13:23

Mi się bardzo widzą ... nie wiem czemu, bo nie lubie takich pokrywek, ale tu pasują. Na dobrej glebie i gumie 175 będzie miazga ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez artur_lbn » 3 kwi 2010, 14:20

Przyznam, że gleby nie przewiduję, ale oponki 175/50 naciągnięte jak najbardziej, jeszcze do felg będą płaskie dekle.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 06:34
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1991r

Postprzez Lukas007 » 3 kwi 2010, 19:02

Bez gleby na tak niskim profilu będzie to IMo bardzo źle wyglądac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje