Wymiana zaworka pompy olejowej – fotorelacja (626 GE FS)

Postprzez raf22 » 29 mar 2010, 14:02

johny2007 napisał(a):Witam, wszedzie szukałem i nie moge znaleźć gdzie mozna kupic zaworek pompy olejowej do mazdy 626 2.0..1992r...... i jak myslicie czy on mi pomoze w pozbyciu sie tego odgłosu od popychaczy.... czy lepiej wymienic popychacze... bo słysze ze jeden puka troche mocniej......


Spróbuj wymienić najpierw zaworek – koszt nowego oryginał mazda 60 zł-Carspeed(dziś dzwoniłem). Co do wymiany popychaczy to ja bym się zastanowił głęboko koszt nie mały a bez wymiany zaworka i tak mogą klekotać ;). Na forum jest cała masa tematów dotyczących HLA, wystarczy dobrze poszukać. Namiary na Carspeed znajdziesz na forum ewentualnie pisz na PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 17:26
Posty: 39
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda MX-6 2,5 V6 24 V 1996 r

Postprzez goldinhio » 29 mar 2010, 14:31

W zeszłym tygodniu zamawiałem oryginalny zaworek w salonie Mazdy w Dąbrowie Górniczej i zapłaciłem 46zł.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2009, 16:38
Posty: 12
Skąd: Brzeg
Auto: Seat Ibiza 1.9 SDI 2003

Postprzez Mazda0202 » 1 kwi 2010, 13:39

Ja wymieniłem na Buraczanej we Wrocku zaworek na nowy oryg. zakupiony w ASO mazdy i żałuję jak cholera!! Teraz popychacze klekocą jak w dieslu, a wcześniej tylko lekko cykały. Wymieniłem również popychacze na używane od młodszego egzemplarza i poprawa jest mało zauważalna... Chyba pozostaje głośne radio...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2009, 13:36
Posty: 8
Skąd: Świdnica
Auto: 626 GE 2.0 benz. + gaz

Postprzez raf22 » 1 kwi 2010, 15:26

Mazda0202 napisał(a):Ja wymieniłem na Buraczanej we Wrocku zaworek na nowy oryg. zakupiony w ASO mazdy i żałuję jak cholera!! Teraz popychacze klekocą jak w dieslu, a wcześniej tylko lekko cykały. Wymieniłem również popychacze na używane od młodszego egzemplarza i poprawa jest mało zauważalna... Chyba pozostaje głośne radio...


To chyba pierwszy taki przypadek,że po wymianie jest gorzej niż przed <boje się> . Może zaworek jakiś wadliwy ?, a sprężynę tez wymieniałeś ?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 17:26
Posty: 39
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda MX-6 2,5 V6 24 V 1996 r

Postprzez Grzyby » 5 kwi 2010, 09:26

Też nie słyszałem o takiej sytuacji.
Pytanie czy i co wymienili (nie pytam za co wystawili fakturę) ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bercik » 7 kwi 2010, 16:42

Witam!Długo się nie odzywałem,ale niestety siła wyższa.Tak jak pisałem już sporo wcześniej,wymieniłem zaworek i nie pomogło.Ale myślę że nic nie straciłem,bo moją Madzią mam zamiar jeździć aż ona powie dość.A więc zmieniłem olej na półsyntetyk z mineralnego,a na następną wymianę mam zamiar zalać pełny syntetyk.Czyli za jakiś rok,lub 9 miesięcy.Prawdę mówiąc jeśli ktoś sobie kupi autko z silnikiem tego typu to jak najbardziej olej syntetyczny,i być może "cykanie"zniknie na dobre.Na razie przejechałem może 30 kilometrów.Także niewiele.Ale jestem pełny optymizmu że już moja Madzia nie "cyknie" więcej.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 18:56
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka/Żory/Darmstadt
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1996'

Postprzez SzUrEk » 12 kwi 2010, 21:27

mi po wymianie zaworka na nowy też głośniej pracuje silnik przez ok 15 sek a dodatkowo dymi jak cholera na biało tez przez 30 sek. ktoś ma pomysł??
dodam że już był wymieniony ale ja o tym nie wiedziałem ale jak już rozebrałem samochód to wymieniłem na nowy, stary był trochę porysowany.
komu jeszcze dymi na biało po zianie oleju i wymianie zaworka?? olej to lotos 10w40 taki jak poprzednio.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez pawelMX6 » 15 kwi 2010, 00:19

Łączę z odpowiednim tematem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez SzUrEk » 16 kwi 2010, 10:48

no i stało sie..... po wymianie zaworka jak pisałem wcześniej na drugi dzień auto głośniej pracowało i kopciło na biało śmierdziało jakby parafiną przez kilkadziesiąt sek. po ok 4 dniach podczas jazdy zaświeciła się kontrolka oleju – brak smarowania?? silnik na chodzie ale kontrolka nie gaśnie po odpaleniu, stan oleju ponad fullalbo przelany olej albo dostał sie płyn chłodzący... help
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Tubi » 16 kwi 2010, 14:15

A ja spytam tak, przewertowałem cały temat i nikt nie odpowiedział na podobne pytania. Czy sprawa tyczy się też silnika KF. U mnie klekocze do 2,5tys obrotów.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez SzUrEk » 16 kwi 2010, 16:02

qbass napisał(a):panstasio, z tego co już przeczytałem, bo też nikt mi tu nie odpowiedział, to silnika kl 2.5V6 ten temat nie dotyczy. Jak klekocze to prawdopodobnie sprężynki na wałkach nierządu :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Siw-y » 4 maja 2010, 13:37

W sobotę i ja wymieniałem, spokojnie da się ze zdjętą tylko miską olejową :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez SzUrEk » 4 maja 2010, 14:09

ja też pierwszy raz zmieniłem zaworek tylko ze zdjętą miską olejową a po 4 dniach zaworek mi wyskoczył i stąd moje problemy, auto dalej kopci na siwo, chyba z powrotem zaleję 15W40, teraz wlałem 10W40 od kiedy mam jeździł na lotosie 10W40 ostatnim razem zalałem na lotos 15W40 a teraz chciałem wrócić do 10w40 a tu klops. ile kosztuje sprawdzenie kompresji cylindrów??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez prezes83 » 19 maja 2010, 13:51

Czy w komplecie zaworka znajduje się tylko sam zaworek i sprężyna czy coś jeszcze do tego? Tutaj widzę że była jeszcze podkładka i zabezpieczenie. Zamówiłem ostatnio i w komplecie był tylko zaworek i sprężyna.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez SzUrEk » 19 maja 2010, 14:10

osobno kupujesz zaworek osobno sprężynkę – mają 2 różne numery ale możesz zamówić komplet czyli osobno ale razem :) i płacisz 45 zł za 2 szt. podkładkę i segera używasz tego co djąłeś
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez prezes83 » 19 maja 2010, 14:13

dzięki <spoko> bo już myślałem że będą kłopoty :)
pzdr
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Grzyby » 19 maja 2010, 15:24

Nie będzie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Beny » 24 cze 2010, 15:08

Siw-y jak u ciebie po wymianie?
Pomogło?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Siw-y » 24 cze 2010, 15:18

Ja u małej wymieniałem, ponoć się uciszyło ale nie wsłuchiwałem się.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez prezes83 » 24 cze 2010, 15:19

U mnie bez zauważalnej różnicy... elektrozawory od lpg są głośniejsze ;)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6