Silnik zgasł w czasie jazdy czy to poszedł rozrząd?

Postprzez AlbatrosGrodno » 19 mar 2010, 19:18

Jakiś czujnik do wymiany za 2000zł znaleźli do wymiany co odpowiada za moc..coś powiązane z podawaniem paliwaNie mam zamiaru nic płacić..do widzenia jestem po auto w poniedziałek."Aleź Panie auto mechanicznie to działa ino słabo jeździ" – tłumaczenie!
Dość piepierdówy!32 dzień stoi w tej szopie a te partacze robią sobie chyba lekcje nauki !Mazde zostawiłem do naprawy po zerwaniu paska,żadnych kłopotów elektrycznych nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez AlbatrosGrodno » 22 mar 2010, 22:34

Diagnoze postawił inny elektromechanior..zatkany zawór EGR podobno go wyczyścił i ma być okey..jutro po próbnych jazdach mazda ma zostać mi zwrócona.Obiecanki cacanki..
Czy zatkany zawór EGR może obniżyć znacznie moc silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez thunder-c » 22 mar 2010, 22:39

z tego co mi wiadomo to może
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez krzych » 22 mar 2010, 23:47

Zalezy co to znaczy znacznie, ale raczej moze "troche".
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 23 mar 2010, 20:11

thunder-c napisał(a):z tego co mi wiadomo to może


czy możesz rozwinąć swoje przypuszczenia?? w oparciu oczywiście o to "co Ci wiadomo"
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez thunder-c » 23 mar 2010, 20:23

słyszałem kilkukrotnie i nie wiem czy dobrze pamiętam że czytałem w poradniku silników DiTD że zanieczyszczony zawór EGR może mieć wpływ na utratę mocy przez auto, napisałem że z tego co mi wiadomo więc nie jestem tego pewien i to jest moje subiektywne zdanie możliwe że powtarzam po prostu głupoty, jeśli tak to przepraszam, zdementuj to co napisałem albo potwierdź i wyjaśnij koledze, bo ja nie czuje się do końca kompetentny
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez tadziol » 23 mar 2010, 20:34

AlbatrosGrodno napisał(a):Diagnoze postawił inny elektromechanior..zatkany zawór EGR podobno go wyczyścił i ma być okey..jutro po próbnych jazdach mazda ma zostać mi zwrócona.Obiecanki cacanki..
Czy zatkany zawór EGR może obniżyć znacznie moc silnika?


"zatkany" – czyli niedrożny,czyli nie pozwala na przejście spalin do kolektora ssącego lub ciśnienia doładowania do wydechu.
gdyby EGR był otwarty(!) lub niedomknięty(!) to wtedy rozumiem utratę mocy i nadmierne "kopcenie" z wydechu.

thunder-c napisał(a):słyszałem kilkukrotnie i nie wiem czy dobrze pamiętam że czytałem w poradniku silników DiTD że zanieczyszczony zawór EGR może mieć wpływ na utratę mocy przez auto, napisałem że z tego co mi wiadomo więc nie jestem tego pewien i to jest moje subiektywne zdanie możliwe że powtarzam po prostu głupoty, jeśli tak to przepraszam, zdementuj to co napisałem albo potwierdź i wyjaśnij koledze, bo ja nie czuje się do końca kompetentny


jesteś zdolny do samokrytyki,w dzisiejszych czasach to rzadkość,dlatego->moje słowa uznania dla Ciebie i szacun :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 20:41

tadziol napisał(a):"zatkany" – czyli niedrożny,czyli nie pozwala na przejście spalin do kolektora ssącego lub ciśnienia doładowania do wydechu.
gdyby EGR był otwarty(!) lub niedomknięty(!) to wtedy rozumiem utratę mocy i nadmierne "kopcenie" z wydechu.

Stad owo "troche" – jesli sie zapiecze w pozycji otwartej. Wprawdzie ja rowniez niewiele nt. tego wiem, ale takie slyszalem cuda, byc moze mylne.

PS. A swoja droga, ECU sledzi spalanie – nie moze byc tak, ze zamkniety tez wywoluje jakies efekty uboczne?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 23 mar 2010, 20:47

krzych napisał(a):
tadziol napisał(a):"zatkany" – czyli niedrożny,czyli nie pozwala na przejście spalin do kolektora ssącego lub ciśnienia doładowania do wydechu.
gdyby EGR był otwarty(!) lub niedomknięty(!) to wtedy rozumiem utratę mocy i nadmierne "kopcenie" z wydechu.

Stad owo "troche" – jesli sie zapiecze w pozycji otwartej. Wprawdzie ja rowniez niewiele nt. tego wiem, ale takie slyszalem cuda, byc moze mylne.

PS. A swoja droga, ECU sledzi spalanie – nie moze byc tak, ze zamkniety tez wywoluje jakies efekty uboczne?

AlbatrosGrodno napisał(a):Czy zatkany zawór EGR może obniżyć znacznie moc silnika?


cały czas mowa o zatkanym(!)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 20:52

Ups... zapieczony/zatkany – my fault. Ale ok, a co z tym sterowaniem z ECU? Nie jest w stanie zareagowac negatywnie na brak przelotu przez EGR? Z tego co wiem to ECU powinno dokladnie wiedziec o tym ile spalin dopala?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 23 mar 2010, 21:02

krzych napisał(a):Ups... zapieczony/zatkany – my fault. Ale ok, a co z tym sterowaniem z ECU? Nie jest w stanie zareagowac negatywnie na brak przelotu przez EGR? Z tego co wiem to ECU powinno dokladnie wiedziec o tym ile spalin dopala?


kolego sympatyczny gdyby tak było,to porady na forum pt:"zaślepić EGR" nie byłyby sensowne :)
PCM uruchamia solenoid valve vaccum,oczekuje na sygnał z EGR position sensor o podniesieniu/położeniu zaworu,ale skąd ma wiedzieć czy spaliny dotarły do kolektora ssącego?? a może ktoś zaślepił wejście wg.porad mazdaspeed??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez AlbatrosGrodno » 23 mar 2010, 21:47

Tadziol (jeśli mogę się tak zwracać)..mam 626 już w "rękach".Auto jeździ tak jak przed awarią czyli okey... ale denerwuję migotanie kontrolki świec żarowych..jutro wg naszej dzisiejszej rozmowy zadzwonie ok godz 8:00.To umówię się na wizytę.
Dużo nerwów kosztowała ta historia...ale Madzia wymaga jeszcze dopieszczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez tadziol » 23 mar 2010, 21:56

AlbatrosGrodno napisał(a):Tadziol (jeśli mogę się tak zwracać)..mam 626 już w "rękach".Auto jeździ tak jak przed awarią czyli okey... ale denerwuję migotanie kontrolki świec żarowych..jutro wg naszej dzisiejszej rozmowy zadzwonie ok godz 8:00.To umówię się na wizytę.
Dużo nerwów kosztowała ta historia...ale Madzia wymaga jeszcze dopieszczenia.


jeżeli jeździ okey,to już wiem co jej dolega :)
jeżeli się nie mylę,to naprawa potrwa baaaardzo dłuuuugo......czyli jakieś 15 min. <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 23 mar 2010, 22:20

Dzieki Tadziol :) Pytalem, bo wiadomo jak to czasem bywa z relacjami z forum. Dla pewnosci.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez AlbatrosGrodno » 24 mar 2010, 18:08

Dziś wybierałem się do Tadziola po wcześniejszym telefonie i omówieniu szczegółów..denerwowała mnie migająca kontrolka świec żarowych.Dumnie wsiadając do mazdy okazało się że ni hu hu nie odpali..przekręciło pół obrotu na rozruszniku i to był ostatni dzwięk wydany dziś przez "madzie"/
Przy pomocy szwagra (kolejnej) madzia powędrowała na lince holowniczej do Data Auto Tychy tam gdzie stała przez ostatnie 32dni.Po szczegółowej rozmowie z właścicielem tego serwisu <klotnia> ,tym razem bez owijania w bawełnę i oczu pełnych łez i złości z braku niemocy ..zostawiliśmy mazde poraz kolejny w Data Auto Tychy.
Godzinę temu dzwonili..
...okazało się iż akumulator nie ma już odpowiedniej pojemności (dziwne bo jeszcze w styczniu przy minus 30st po 4 dniach odpalało bez problemu)..i się rozładował przez noc.Dowiedziałem się również że zostanie wymieniony zawór EGR i skasowane wszystkie błedy na kompie.To też dziwne bo ponoć jeszcze 3 dni temu powiedziano mi że oni tego nie zrobią bo to moglo się stać przed zerwaniem paska. <nie powiem>
Panie i Panowie..ta cała historia może i wydawać się niewiarygodna ale to już trwa od 20lutego...i co ciekawe nie wiem kiedy się zakończy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 19:27

Jak Ty to robisz, ze oni do Ciebie dzwonia? Jeszcze nie wpadles na pomysl, zeby przy Tobie postawili diagnoze i naprawili dowodzac, ze mieli racje lub ze nic nie umieja?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 24 mar 2010, 20:08

a nie jest aby tak,że akumulator wyzionął ducha przez słabe ładowanie??
mam dziwne podejrzenia co do nienaciągniętych pasków alternatora :>
no i zażądaj starego zaworu EGR po wymianie,w końcu to Twoja własność i masz zamiar zrobić z niego świecznik na święta :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 20:12

tadziol napisał(a):no i zażądaj starego zaworu EGR po wymianie,w końcu to Twoja własność i masz zamiar zrobić z niego świecznik na święta :|

To jeszcze musialby zapisac nr. seryjny, bo jesli jednak to kretacze to po takim tekscie zabawa przedluzy sie o czas poszukiwan EGR na szrocie, a skasuja i tak za "nowy" ;).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 24 mar 2010, 20:21

jakie "skasują" ?? :|
wydawało mi się z opisu,że wymieniają na własny koszt??
armagedon proszę księdza :> <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 20:36

A mnie sie wydawalo, ze nie powiedziane jest... ale moze i tak, jesli tak to kij z tym :) Bedzie choinka ... eee, tzn swiecznik :) (czego wlascicielowi i nam ku uciesze zycze ;) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6