Silnik zgasł w czasie jazdy czy to poszedł rozrząd?
Jakiś czujnik do wymiany za 2000zł znaleźli do wymiany co odpowiada za moc..coś powiązane z podawaniem paliwaNie mam zamiaru nic płacić..do widzenia jestem po auto w poniedziałek."Aleź Panie auto mechanicznie to działa ino słabo jeździ" – tłumaczenie!
Dość piepierdówy!32 dzień stoi w tej szopie a te partacze robią sobie chyba lekcje nauki !Mazde zostawiłem do naprawy po zerwaniu paska,żadnych kłopotów elektrycznych nie było.
Dość piepierdówy!32 dzień stoi w tej szopie a te partacze robią sobie chyba lekcje nauki !Mazde zostawiłem do naprawy po zerwaniu paska,żadnych kłopotów elektrycznych nie było.
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
Diagnoze postawił inny elektromechanior..zatkany zawór EGR podobno go wyczyścił i ma być okey..jutro po próbnych jazdach mazda ma zostać mi zwrócona.Obiecanki cacanki..
Czy zatkany zawór EGR może obniżyć znacznie moc silnika?
Czy zatkany zawór EGR może obniżyć znacznie moc silnika?
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
Zalezy co to znaczy znacznie, ale raczej moze "troche".
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
słyszałem kilkukrotnie i nie wiem czy dobrze pamiętam że czytałem w poradniku silników DiTD że zanieczyszczony zawór EGR może mieć wpływ na utratę mocy przez auto, napisałem że z tego co mi wiadomo więc nie jestem tego pewien i to jest moje subiektywne zdanie możliwe że powtarzam po prostu głupoty, jeśli tak to przepraszam, zdementuj to co napisałem albo potwierdź i wyjaśnij koledze, bo ja nie czuje się do końca kompetentny
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
AlbatrosGrodno napisał(a):Diagnoze postawił inny elektromechanior..zatkany zawór EGR podobno go wyczyścił i ma być okey..jutro po próbnych jazdach mazda ma zostać mi zwrócona.Obiecanki cacanki..
Czy zatkany zawór EGR może obniżyć znacznie moc silnika?
"zatkany" – czyli niedrożny,czyli nie pozwala na przejście spalin do kolektora ssącego lub ciśnienia doładowania do wydechu.
gdyby EGR był otwarty(!) lub niedomknięty(!) to wtedy rozumiem utratę mocy i nadmierne "kopcenie" z wydechu.
thunder-c napisał(a):słyszałem kilkukrotnie i nie wiem czy dobrze pamiętam że czytałem w poradniku silników DiTD że zanieczyszczony zawór EGR może mieć wpływ na utratę mocy przez auto, napisałem że z tego co mi wiadomo więc nie jestem tego pewien i to jest moje subiektywne zdanie możliwe że powtarzam po prostu głupoty, jeśli tak to przepraszam, zdementuj to co napisałem albo potwierdź i wyjaśnij koledze, bo ja nie czuje się do końca kompetentny
jesteś zdolny do samokrytyki,w dzisiejszych czasach to rzadkość,dlatego->moje słowa uznania dla Ciebie i szacun
tadziol napisał(a):"zatkany" – czyli niedrożny,czyli nie pozwala na przejście spalin do kolektora ssącego lub ciśnienia doładowania do wydechu.
gdyby EGR był otwarty(!) lub niedomknięty(!) to wtedy rozumiem utratę mocy i nadmierne "kopcenie" z wydechu.
Stad owo "troche" – jesli sie zapiecze w pozycji otwartej. Wprawdzie ja rowniez niewiele nt. tego wiem, ale takie slyszalem cuda, byc moze mylne.
PS. A swoja droga, ECU sledzi spalanie – nie moze byc tak, ze zamkniety tez wywoluje jakies efekty uboczne?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):tadziol napisał(a):"zatkany" – czyli niedrożny,czyli nie pozwala na przejście spalin do kolektora ssącego lub ciśnienia doładowania do wydechu.
gdyby EGR był otwarty(!) lub niedomknięty(!) to wtedy rozumiem utratę mocy i nadmierne "kopcenie" z wydechu.
Stad owo "troche" – jesli sie zapiecze w pozycji otwartej. Wprawdzie ja rowniez niewiele nt. tego wiem, ale takie slyszalem cuda, byc moze mylne.
PS. A swoja droga, ECU sledzi spalanie – nie moze byc tak, ze zamkniety tez wywoluje jakies efekty uboczne?
AlbatrosGrodno napisał(a):Czy zatkany zawór EGR może obniżyć znacznie moc silnika?
cały czas mowa o zatkanym(!)
Ups... zapieczony/zatkany – my fault. Ale ok, a co z tym sterowaniem z ECU? Nie jest w stanie zareagowac negatywnie na brak przelotu przez EGR? Z tego co wiem to ECU powinno dokladnie wiedziec o tym ile spalin dopala?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Ups... zapieczony/zatkany – my fault. Ale ok, a co z tym sterowaniem z ECU? Nie jest w stanie zareagowac negatywnie na brak przelotu przez EGR? Z tego co wiem to ECU powinno dokladnie wiedziec o tym ile spalin dopala?
kolego sympatyczny gdyby tak było,to porady na forum pt:"zaślepić EGR" nie byłyby sensowne
PCM uruchamia solenoid valve vaccum,oczekuje na sygnał z EGR position sensor o podniesieniu/położeniu zaworu,ale skąd ma wiedzieć czy spaliny dotarły do kolektora ssącego?? a może ktoś zaślepił wejście wg.porad mazdaspeed??
Tadziol (jeśli mogę się tak zwracać)..mam 626 już w "rękach".Auto jeździ tak jak przed awarią czyli okey... ale denerwuję migotanie kontrolki świec żarowych..jutro wg naszej dzisiejszej rozmowy zadzwonie ok godz 8:00.To umówię się na wizytę.
Dużo nerwów kosztowała ta historia...ale Madzia wymaga jeszcze dopieszczenia.
Dużo nerwów kosztowała ta historia...ale Madzia wymaga jeszcze dopieszczenia.
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
AlbatrosGrodno napisał(a):Tadziol (jeśli mogę się tak zwracać)..mam 626 już w "rękach".Auto jeździ tak jak przed awarią czyli okey... ale denerwuję migotanie kontrolki świec żarowych..jutro wg naszej dzisiejszej rozmowy zadzwonie ok godz 8:00.To umówię się na wizytę.
Dużo nerwów kosztowała ta historia...ale Madzia wymaga jeszcze dopieszczenia.
jeżeli jeździ okey,to już wiem co jej dolega
jeżeli się nie mylę,to naprawa potrwa baaaardzo dłuuuugo......czyli jakieś 15 min.

Dzieki Tadziol
Pytalem, bo wiadomo jak to czasem bywa z relacjami z forum. Dla pewnosci.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Dziś wybierałem się do Tadziola po wcześniejszym telefonie i omówieniu szczegółów..denerwowała mnie migająca kontrolka świec żarowych.Dumnie wsiadając do mazdy okazało się że ni hu hu nie odpali..przekręciło pół obrotu na rozruszniku i to był ostatni dzwięk wydany dziś przez "madzie"/
Przy pomocy szwagra (kolejnej) madzia powędrowała na lince holowniczej do Data Auto Tychy tam gdzie stała przez ostatnie 32dni.Po szczegółowej rozmowie z właścicielem tego serwisu
,tym razem bez owijania w bawełnę i oczu pełnych łez i złości z braku niemocy ..zostawiliśmy mazde poraz kolejny w Data Auto Tychy.
Godzinę temu dzwonili..
...okazało się iż akumulator nie ma już odpowiedniej pojemności (dziwne bo jeszcze w styczniu przy minus 30st po 4 dniach odpalało bez problemu)..i się rozładował przez noc.Dowiedziałem się również że zostanie wymieniony zawór EGR i skasowane wszystkie błedy na kompie.To też dziwne bo ponoć jeszcze 3 dni temu powiedziano mi że oni tego nie zrobią bo to moglo się stać przed zerwaniem paska.
Panie i Panowie..ta cała historia może i wydawać się niewiarygodna ale to już trwa od 20lutego...i co ciekawe nie wiem kiedy się zakończy.
Przy pomocy szwagra (kolejnej) madzia powędrowała na lince holowniczej do Data Auto Tychy tam gdzie stała przez ostatnie 32dni.Po szczegółowej rozmowie z właścicielem tego serwisu

Godzinę temu dzwonili..
...okazało się iż akumulator nie ma już odpowiedniej pojemności (dziwne bo jeszcze w styczniu przy minus 30st po 4 dniach odpalało bez problemu)..i się rozładował przez noc.Dowiedziałem się również że zostanie wymieniony zawór EGR i skasowane wszystkie błedy na kompie.To też dziwne bo ponoć jeszcze 3 dni temu powiedziano mi że oni tego nie zrobią bo to moglo się stać przed zerwaniem paska.

Panie i Panowie..ta cała historia może i wydawać się niewiarygodna ale to już trwa od 20lutego...i co ciekawe nie wiem kiedy się zakończy.
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
Jak Ty to robisz, ze oni do Ciebie dzwonia? Jeszcze nie wpadles na pomysl, zeby przy Tobie postawili diagnoze i naprawili dowodzac, ze mieli racje lub ze nic nie umieja?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
a nie jest aby tak,że akumulator wyzionął ducha przez słabe ładowanie??
mam dziwne podejrzenia co do nienaciągniętych pasków alternatora
no i zażądaj starego zaworu EGR po wymianie,w końcu to Twoja własność i masz zamiar zrobić z niego świecznik na święta
mam dziwne podejrzenia co do nienaciągniętych pasków alternatora
no i zażądaj starego zaworu EGR po wymianie,w końcu to Twoja własność i masz zamiar zrobić z niego świecznik na święta
tadziol napisał(a):no i zażądaj starego zaworu EGR po wymianie,w końcu to Twoja własność i masz zamiar zrobić z niego świecznik na święta
To jeszcze musialby zapisac nr. seryjny, bo jesli jednak to kretacze to po takim tekscie zabawa przedluzy sie o czas poszukiwan EGR na szrocie, a skasuja i tak za "nowy"
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
A mnie sie wydawalo, ze nie powiedziane jest... ale moze i tak, jesli tak to kij z tym
Bedzie choinka ... eee, tzn swiecznik
(czego wlascicielowi i nam ku uciesze zycze
)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6