Jak hamują Wasze Mazdy?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Zabiela » 22 mar 2010, 23:07

Witam

Jedziemy asfaltową drogą o suchej nawierzchni z prędkością 80-90 km/h :) , wciskamy pedał hamulca do oporu i co się dzieje w waszych autach?
U mnie wygląda to tak:
1. czuć gwałtowne szarpnięcie ale nie na tyle silne aby pasażer przypięty pasami "zaliczył glonojada na szybie :D ", nawet nie ma efektu zablokowania pasów, kierowcy to nie dotyczy bo trzyma kierownice i wciska pedał.
2. załącza się abs i trzyma do momentu wytrącenia prędkości do ok 20-10 km/h a potem auto się toczy przez kilka metrów :( (na cały czas wciśniętym pedale)

Kiedyś kolega mnie przewiózł swoim autem i przy prędkości ponad 100km/h wcisnął hantle do oporu – myślałem że wypluję żołądek :| , poleciałem bezwładnie do przodu, na szczęście byłem przypięty pasami :| , wrażenia lepsze niż na kolejce górskiej.

Może da się zrobić podobnie w naszych mazdach :D
Pozdrawiam
Zabiela
Początkujący
 
Od: 21 sty 2008, 20:51
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: 626 GLE 2.0i FS 95' LPG STAG

Postprzez GabeekKL » 22 mar 2010, 23:26

U mnie jest tak jak u twojego kolegi. Jak wbije pedal do podlogi to auto staje deba, wrażenie jest takie jakby przód za chwile mial sie zaryć pod ziemie:P Ogolnie hamulce sa bardzo dobre wystarczy dotknac pedal hamulca i hamuje bardzo ladnie. Ale to moze wrazenie po przesiadce z Mx-3 K8 bo tam hamulcow nie bylo hahaha:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2010, 17:17
Posty: 72
Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6

Postprzez dyszel » 22 mar 2010, 23:53

Moja staruszka hamuje "średnio" – do normalnej jazdy wystarcza, ale po paru ostrzejszych hamowaniach pojawia się efekt drastycznego zmniejszenia siły hamowania. Dodam i mam nowe tarcze i klocki wysokiej jakości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Tobo » 22 mar 2010, 23:57

dyszel85 napisał(a):Moja staruszka hamuje "średnio" – do normalnej jazdy wystarcza, ale po paru ostrzejszych hamowaniach pojawia się efekt drastycznego zmniejszenia siły hamowania. Dodam i mam nowe tarcze i klocki wysokiej jakości.

Ostatnio chcąc zrobić synowi radochę pulsacyjnym hamowaniem też zostałem zaskoczonym nagłym brakiem hamulców... Ale to normalne, zresztą opisane w instrukcji samochodu.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez doktur » 23 mar 2010, 09:10

Obecnie ... to jak pociąg ... i to towarowy .. będę musiał coś z tym niedługo zrobić. O stawaniu dęba nie ma mowy, rano jak ruszam to najpierw muszę nieco rozgrzać hamulce, bo zatrzymanie z 50km/h to wyzwanie, potem jest lepiej :).
Początkujący
 
Od: 6 lip 2009, 12:26
Posty: 13
Skąd: tczew
Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG

Postprzez Inte » 23 mar 2010, 10:50

u mnie rewelacji też nie ma, myślę jeszcze nad wymianą tarcz, może to coś pomoże.
kiedyś (jeszcze na starych klockach) przy hamowaniu ze 140, im mocniej zwalniałem tym bardziej pedał szedł w podłogę, robił się gumowy, hamował ale z sekundy na sekundę wyraźnie słabiej. po zmianie klocków jest lepiej ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Grzyby » 23 mar 2010, 12:28

Słabe hamulce to "znak firmowy" GE. Niestety ale to prawda.
I pisanie o stawaniu "dęba" GE na oryginalnym zestawie staje się bujdą – po przejechaniu się innym podobnym autem.
Dodatkowym elementem powodującym brak hamowania/wczesne włączenie się ABSu są kiepskie opony. Mało kto zwraca na to uwagę ale kiepska guma wcześniej traci przyczepność i wtedy mamy terkot ABSu i jazdę bez trzymanki.
Co można zrobić.
1. Wymienić płyn hamulcowy (w większości Waszych aut jest pewnie od nowości i w 50% skłąda się z wody)
2. Wyczyścić zaciski (nie z zewnątrz, a rozebrać je i wymienić w nich gumki oraz wyczyścić tłoczki) – zwykle się zapiekają i ze skutecznego hamowania nici.
3. Wymienić tarcze + klocki (czasem pomaga przetoczenie tarcz, ale zwykle na bardzo krótko. I pod warunkiem że jest co toczyć)
4. Wymienić przewody hamulcowe (metalowe są mocno skorodowane, a gumowe zwykle puchną przy hamowaniu – jedno i drugie zagrożone jest ich pęknięciem przy nagłym depnięciu oraz wpadaniem pedału dosyć głęboko)

Piątym rozwiązaniem – jak na razie najlepszym – jest wymiana tarcz i zacisków na te montowane w Maździe 6. Przednie pasują idealnie. Jest o tym spory temat w dziale Tuning.

Ale polecam na początem pierwsze 2 punkty (niekoniecznie w tej kolejności) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zibi626 » 23 mar 2010, 13:11

Bardzo interesujące,już idę grzebać w dziale Tuning:) Ciekawi mnie natomiast jak jest z bębnami w Cronosie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 23 mar 2010, 13:35

Z bębnami jest ... nijak. Zostawiasz i cieszysz się że nie masz zapiekających się zacisków jak przy tarczowych :)
Ewentualnie nowe cylinderki (aż 26zł/szt za nówkę :) – pasują od GD) i nowe szczęki – ok. 150zł za nówki. W sytuacji podbramkowej może się okazać że bębny są do wymiany (ale to raczej przy przebiegach powyżej 300kkm).
A przód jak wyżej – od szóstki :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez morfi » 23 mar 2010, 20:09

Grzyby napisał(a):Słabe hamulce to "znak firmowy" GE. Niestety ale to prawda.
I pisanie o stawaniu "dęba" GE na oryginalnym zestawie staje się bujdą – po przejechaniu się innym podobnym autem.
Dodatkowym elementem powodującym brak hamowania/wczesne włączenie się ABSu są kiepskie opony. Mało kto zwraca na to uwagę ale kiepska guma wcześniej traci przyczepność i wtedy mamy terkot ABSu i jazdę bez trzymanki.
Co można zrobić.
1. Wymienić płyn hamulcowy (w większości Waszych aut jest pewnie od nowości i w 50% skłąda się z wody)
2. Wyczyścić zaciski (nie z zewnątrz, a rozebrać je i wymienić w nich gumki oraz wyczyścić tłoczki) – zwykle się zapiekają i ze skutecznego hamowania nici.
3. Wymienić tarcze + klocki (czasem pomaga przetoczenie tarcz, ale zwykle na bardzo krótko. I pod warunkiem że jest co toczyć)
4. Wymienić przewody hamulcowe (metalowe są mocno skorodowane, a gumowe zwykle puchną przy hamowaniu – jedno i drugie zagrożone jest ich pęknięciem przy nagłym depnięciu oraz wpadaniem pedału dosyć głęboko)

Piątym rozwiązaniem – jak na razie najlepszym – jest wymiana tarcz i zacisków na te montowane w Maździe 6. Przednie pasują idealnie. Jest o tym spory temat w dziale Tuning.

Ale polecam na początem pierwsze 2 punkty (niekoniecznie w tej kolejności) :)


plan na ten weekend dwa pierwsze punkty uznać za załatwione. hehe u mnie hamulce sa ok ale rewelacji nie ma a z wymiana płynu jest pewnie tak jak piszesz wiec trzeba go zmienić.
przy okazji jest powód zęby wychylić parę piw z kumplami , ktoś przecież musi pompować pedałem zęby odpowietrzyć układ , pytanie tylko kto potem sprawdzi czy lepiej auto hamuje , hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez Speed » 23 mar 2010, 22:31

u mnie to tak najpierw pasy mi się blokują i dopiero jak sie zatrzymam odpuszczają , nowy plyn , tarcze , klocki i co jakis czas czyszczę sworznie bo lubią się brudzić i gorzej hamuje , ABS dopiero się załącza jak się nie równy asfalt trafi
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Grzyby » 23 mar 2010, 22:36

ABS dopiero się załącza jak się nie równy asfalt trafi

Więc coś masz zepsute skoro ABS tylko na nierównym się włącza ...
Albo trochę oszukujesz... :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Speed » 24 mar 2010, 08:48

Grzyby napisał(a):Więc coś masz zepsute skoro ABS tylko na nierównym się włącza ...
Albo trochę oszukujesz... :)


Na suchym i dobrym oponach nie wlacza mi sie :) wiadomo na gorszych lub mokrej to od razu albo taki mam juz odruch ze na granicy hamuje zeby nie włączyć
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez noxes » 24 mar 2010, 15:21

U mnie też są super hamulce, zawsze każę się wszystkim przypinać pasami bo szkoda przedniej szyby. Hamuje niemalże w miejscu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Grzyby » 24 mar 2010, 16:00

Jak mówiłem – przejedźcie się innym autem i wtedy mówcie o hamulcach w GE.
Rozpędź się do 150 i wyhamuj na maxa do 0. Potem pogadamy :P
Co innego hamowanie z 80 a co innego z powyżej 100.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Speed » 24 mar 2010, 18:50

noxes napisał(a):U mnie też są super hamulce, zawsze każę się wszystkim przypinać pasami bo szkoda przedniej szyby. Hamuje niemalże w miejscu.


W miejscu to napewno nie staje :) az tak dobre to niestety nie są

Grzyby napisał(a):Jak mówiłem – przejedźcie się innym autem i wtedy mówcie o hamulcach w GE.
Rozpędź się do 150 i wyhamuj na maxa do 0. Potem pogadamy :P
Co innego hamowanie z 80 a co innego z powyżej 100.


Jeździłem dość sporo innymi autami wiec jakąś tam skale mam i całkiem zadowolony jestem , jak na okolo 1100kg spokojnie dają rade
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Grzyby » 24 mar 2010, 18:57

Speed, radę to dają. Jako tako. Porównaj np. z Meganką z tego okresu.
Ja się przesiadłem na auto prawie o pół tony cięższe które hamuje o niebo lepiej.
Zresztą, poczytaj opinie chłopaków z GE którzy zrobili swapa na zestaw z M6. To żadne ufoludki. Masz tam bimbaka, bazyla, qlesha i wielu innych.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gib » 24 mar 2010, 19:22

Hamulce w GE są do bani, oczywiście mogą być zupełnie beznadziejne jak ktoś tylko leje i jeździ, albo średnio beznadziejne w przypadku zadbania o nie.
Tarcze z tyłu i ręczny to porażka. W Cronosach są bębny? Da się to przełożyć do eurospeca ? I tak nie mam ABSu.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Grzyby » 24 mar 2010, 19:56

W DX i LX są bębny z tyłu. W późniejszych LX był już ABS i tarcze. Wszystkie ESy (2.5l) miały tarcze.
Nie wiem czy przekładka jest plug and play. Ale pewnie szczytu komplikacji bym się nie spodziewał :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gib » 24 mar 2010, 22:20

Hamowanie z 80 kmh zimówki 175 szerokości FrigoII. ABK – automatyczne blokowanie kół, przy pełnym heblu, normalnie podobnie jak speed nauczyłem się hamować na granicy ale tym razem chciałem sprawdzić jakie są rezerwy, niestety żadne.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6