Zmiana zegarów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hary0000 » 23 mar 2010, 20:55

Witam . Posiadam Mazde 323 Protege czyli wersje amerykańską niestety nie ma ona zegarów z obrotomierzem tylko jest prędkościomierz w milach . Czy orientuje się ktoś czy można do tej wersji podłączyć zegar z obrotomierzem i czy oczywiście by działał ten obrotomierz . Z tego co się orientuje prędkościomierz jest na lince . Widziałem ze europejskie wersje maja obrotomierze , czy by była taka opcja ze moja "Madzia" ma już pociągnięta instalacje pod obrotomierz czy trzeba będzie kombinować z podłączeniem go . pozdrawiam
Mazda Protege 1.6 16V 94r.Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 00:21
Posty: 9
Auto: MAZDA PROTEGE 1.6 16v 94r

Postprzez jaro23 » 23 mar 2010, 21:09

Witam Cie!
Plug & Play :) sam u siebie zmienialem jest wszystko ok ;)
Wiec szukaj i lacz sie:)
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez hary0000 » 23 mar 2010, 21:18

niestety nie zbyt rozumiem co oznacza to "Plug & Play" . Ale z tego co napisałeś wnioskuje ze jest jakaś instalacja do podłączenia obrotomierza tak ?
Mazda Protege 1.6 16V 94r.Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 00:21
Posty: 9
Auto: MAZDA PROTEGE 1.6 16v 94r

Postprzez jaro23 » 23 mar 2010, 21:27

czyli bedzie pasowac :)
w swoich zegarach masz 3 kostki 1 linka i do nowych bedziesz mial te same kostki dla informacji podpiąć mozesz je tylko w swoje miejsca nie da sie podpiąć gdzie indziej

wiazka w mazdach jest niemal prawie kompletna i identyczna w danym roczniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez hary0000 » 23 mar 2010, 21:35

Super :) bardzo się ciesze za odpowiedz dziękuje :) teraz tylko szybko na Allegro i szukam ładnych zegarów dla mojej "Madzi" dzięki i pozdrawiam
Mazda Protege 1.6 16V 94r.Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 00:21
Posty: 9
Auto: MAZDA PROTEGE 1.6 16v 94r

Postprzez l3mur91 » 23 mar 2010, 23:08

A jak się ma sprawa ma 1.3 16v ? Jeśli aktualnie nie mam obrotomierza, i kupię obojętnie jaki (1.3; 1.6) z obrotomierzem to będzie to działać :P ?
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez krzaku90 » 23 mar 2010, 23:24

1.3 nie miala wcale obrotomierza;p z tego co wiem :D
I oczywiscie z 1.6 i 1.8 bedzie ladnie wszytko pasowac;p sam zmienialem takowy mialem 1.3 bez obrotomirzeza teraz aktualnie 1.8 z obrotomierzem;p
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez Markiz » 24 mar 2010, 00:18

jaro23 napisał(a):czyli bedzie pasowac

Jak skrzynia manualna to tak, jak automat to zapomnij ;)
Dodatkowo w protege jest kontrolka CHECK której nie ma w E-Spec.
Jak ktoś chce, to gdzieś powinienem mieć zegary z obrotomierzem na zbyciu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez hary0000 » 24 mar 2010, 00:25

Mam skrzynie manualna czyli nie będzie problemu tak ? Po prostu przekładam , wpinam kostki i wszystko śmiga jak powinno ?
Mazda Protege 1.6 16V 94r.Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 00:21
Posty: 9
Auto: MAZDA PROTEGE 1.6 16v 94r

Postprzez Markiz » 24 mar 2010, 00:29

Jeśli manual to 30 minut roboty i cieszysz się pięknymi zegarami z obrotomierzem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez hary0000 » 24 mar 2010, 00:36

Bardzo się z tego ciesze :) a tak sobie pomyślałem ze jak już zmienię te zegary to co z przejechanymi kilometrami ?? przypuśćmy ze mam 120 tyś. Mil to jest jakieś w przeliczeniu na Kmh 190 tyś idzie to później już na tych nowych zegarach ustawić zęby mniej więcej się zgadzały ?
Mazda Protege 1.6 16V 94r.Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 00:21
Posty: 9
Auto: MAZDA PROTEGE 1.6 16v 94r

Postprzez Markiz » 24 mar 2010, 07:15

Kilometry ustawisz bez problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez hary0000 » 13 kwi 2010, 20:19

Witam . Dawno się nie odzywałem ale nie miałem czasu . Wracając do zmiany zegarów w mojej Madzi , wreszcie je kupiłem i oczywiście wymieniłem . Teraz ja mogę z pewnością powiedzieć , ze ten kto nie ma zegarów z obrotomierzem i chce sobie je zmienić na taki który ma , to nie ma w tym żadnego problemu . Wszystko działa bez zarzutów, po prostu trzeba wpiąć te kostki które się ma i po kłopocie . Dziękuje wszystkim za porady i pozdrawiam .
Mazda Protege 1.6 16V 94r.Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 00:21
Posty: 9
Auto: MAZDA PROTEGE 1.6 16v 94r

Postprzez lukaszbroda » 14 kwi 2010, 11:23

no właśnie,a jak zrobic zeby bylo tyle kilometrow na liczniku co w starych zegarach?wiertarka i kręcenie nie wchodzi w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez Markiz » 14 kwi 2010, 23:59

Rozbierasz zegary, wyciągasz licznik i następnie małym śrubokręcikiem rozchylasz cyfry/tryby i ustawiasz właściwy przebieg.
Jak by ktoś był zainteresowany, to za 40 zł mam licznik z obrotomierzem a przebieg mogę ustawić na życzenie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez hary0000 » 15 kwi 2010, 10:48

ja nie zmieniałem ustawień przejechanych kilometrów , bo teraz nawet całkiem ładnie wygląda z takimi :P mam prawie 90 tyś. przejechane a już nie chciałem się właśnie bawić w odkręcanie bo możne bym jeszcze coś popsuł albo coś :)
Mazda Protege 1.6 16V 94r.Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 00:21
Posty: 9
Auto: MAZDA PROTEGE 1.6 16v 94r

Postprzez lukaszbroda » 15 kwi 2010, 15:14

a jak sobie poradziliście z zapewne niedziałającą kontrolką hamulca ręcznego?bo wczoraj zrobilem zmiane zegarów i nie działa.temat juz byl wałkowany ale nikt nie napisał jak sobie z tym poradził.żarówka jest sprawna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez Markiz » 15 kwi 2010, 15:40

hary0000 napisał(a):ja nie zmieniałem ustawień przejechanych kilometrów , bo teraz nawet całkiem ładnie wygląda z takimi mam prawie 90 tyś. przejechane a już nie chciałem się właśnie bawić w odkręcanie bo możne bym jeszcze coś popsuł albo coś
.
Jak chcesz to mam gdzieś w garażu sam prędkościomierz. Mogę ustawić w nim dowolny przebieg i za 0,5l :D Ci go wysłać. 6 wkętów i po całej zabawie.

lukaszbroda napisał(a):a jak sobie poradziliście z zapewne niedziałającą kontrolką hamulca ręcznego?bo wczoraj zrobilem zmiane zegarów i nie działa.temat juz byl wałkowany ale nikt nie napisał jak sobie z tym poradził.żarówka jest sprawna

Musisz sprawdzić ścieżki na nowym i starym liczniku i ewentualnie pozamieniać piny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323