stukanie nieregularne w silniku m 6 disel

Postprzez jarku007 » 3 mar 2010, 14:53

    krzych napisał(a):Piec tysia za jeden? Dopiero co bylo 4 tysia, glupieja na starosc
    kriis napisał(a):komplet to 2046.00e
    Grzyby napisał(a):Nowe w ASO Mazdy w PL to bodajże koło 20kzł (czyli 5000 euro).
    Komplet Krzysiu – komplet ;)
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez krzych » 3 mar 2010, 14:57

Ja o zlotowkach pisalem. 20k/4
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kriis » 3 mar 2010, 21:10

moja madzia 4000e kosztowala
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 08:15
Posty: 12

Postprzez krzych » 3 mar 2010, 21:34

O widzisz, to kup druga na czesci zamienne ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kriis » 7 mar 2010, 11:32

witam ponownie wszystkich naj czarniejszy scenariusz zdarzyl sie okazalo sie ze nie tylko wtrysk padniety byl ale rowniez cos w motorku padlo dowiedzialem sie swoich praw jako kupujacego zazdwonilem do bylego wlasciciela i zgodzil sie na wszystko tz. wymiana silnika lub reperacja koszty pokrywa wszystkie on i otoz jeszcze jedno pytanko do was jak sadzicie lepiej wymiana na jakis motorek z niewielkim przebiegiem tz. mam na oku tutaj 80tkm. z dokumentacja ,czy naprawa tego
motor =1200e
naprawa =ok.4500e/5500 serwis mazdy
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 08:15
Posty: 12

Postprzez Grzyby » 7 mar 2010, 17:30

Klasyczny scenariusz.
Nie pomyślałeś że tak niska cena musi z czegoś wynikać?

Wymień silnik.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 7 mar 2010, 17:53

Grzyby napisał(a):Wymień silnik.

Tylko bierz z pewnego zrodla, inaczej bedzie taka sama padaka.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 7 mar 2010, 23:25

" gdy korbe obroci to mozna sobie jedynie wyczyscic portfel "

Chyba jednak sie nie pomylilem ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Karol » 8 mar 2010, 00:09

Kurde od pewnego czasu ja slysze podobny stuk cos z lewej strony (od srodka auta z lewej) tak jak by metal o metal tempy stukot ale cichy slychac w przedziale 1,8 do 2,2 tysiaca obrotow jestem przed wymiana rozrzadu moze to dlatego??

Auto ma przejechane 134 tysiace mil ostatnio czyscilem smok i troche tam byl zabrudzony

czy to moze byc to o cyzm Jaksa pisze????
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Grzyby » 8 mar 2010, 00:37

Może tak, może nie. Zostaje gdybanie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez slawekfascynat » 15 mar 2010, 08:20

Czesc.
Mam podobny problem i dzwiek. Czy udalo ci sie jakosc to rozwiazac ? No i co nawalilo ?
Pozdrawiam,
Slawek
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 20:55
Posty: 7
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006

Postprzez otiks » 15 mar 2010, 23:33

Jak na moje doświadczenia to słychać tu wyraźnie jeden z wtryskiwaczy. To był dźwięk na ciepłym czy zimnym?
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Enduro » 17 mar 2010, 19:40

osluchajcie wtryski i porównajcie ich dzwięki podczas pracy na wolnych..
jesli jest między nimi różnica, to może ale nie musi świadczyć o ich uszkodzeniu ..
podr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez daniel2505 » 19 mar 2010, 22:37

otiks napisał(a):Jak na moje doświadczenia to słychać tu wyraźnie jeden z wtryskiwaczy. To był dźwięk na ciepłym czy zimnym?


U mnie też jest problem z tym stukaniem. Dźwięk jest dokładnie identyczny jak w linku powyżej. Dźwięk pojawia się u mnie na ciepłym silniku po przejechaniu jakiegoś odcinka. Dodatkowo od 1tys do ok 1,2tys obr silnik nierówno pracuje. Dziś zauważyłem jeszcze jedną dziwną zależność. Silnik postał chwilkę na biegu jałowym przestało klepać, włączyłem klimę zaczęło, wyłączyłem po chwili przestało stukać. Tak jakby po zwiększeniu obciążenia i zwiększeniu dawki paliwa przez PCm wtrysk się odzywał. Dziś przeszło mi przez myśl że to może vakupompa (swoją drogą to nie wiem jaki dźwięk wydaje uszkodzona) ale dźwięk wydobywa się jakby centralnie z silnika, nie z boku. Wyraźnie nasila się po odkręceniu korka od oleju, co tym bardziej może wskazywać na wtrysk. Dodam że też moje auto nie ma zupełnie innych objawów typowych dla wtrysku, pali na dotyk, nawet bez grzania świec, praktycznie nie kopci. Swoją drogą to 250kkm na karku więc wtryski już mają prawo się odezwać. Myślicie że test przelewowy coś pokaże?
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Enduro » 19 mar 2010, 23:03

daniel2505 napisał(a):
otiks napisał(a):.....dźwięk wydobywa się jakby centralnie z silnika, nie z boku. Wyraźnie nasila się po odkręceniu korka od oleju, co tym bardziej może wskazywać na wtrysk. ...

jak dla mnie to masz uszkodzoną-e podkladke-i pod wtryskiem-kami
i polecam ich wymiane, wszystkich 4 sztuk
i to jak najszybciej!
a przy okazji solidne oczszczenie wtyskow z nagaru i osadu..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 19 mar 2010, 23:18

trza spojrzec do srodka..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez daniel2505 » 20 mar 2010, 10:30

Enduro napisał(a):
daniel2505 napisał(a):
otiks napisał(a):.....dźwięk wydobywa się jakby centralnie z silnika, nie z boku. Wyraźnie nasila się po odkręceniu korka od oleju, co tym bardziej może wskazywać na wtrysk. ...

jak dla mnie to masz uszkodzoną-e podkladke-i pod wtryskiem-kami
i polecam ich wymiane, wszystkich 4 sztuk
i to jak najszybciej!
a przy okazji solidne oczszczenie wtyskow z nagaru i osadu..
pozdr.
E.


Podkładki raczej wykluczam. Wymieniane były jakieś 8kkm temu u Jaksy więc fuszerka odpada. Poza tym nie ma przedmuchów z pod korka. Zresztą dźwięk kompresji wylatującej z pod uszkodzonej podkładki jest trochę inny taki bardziej syczący.
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez banasr » 9 kwi 2010, 15:26

Takie pytanie w kwestii tajemniczych stuków.
Od kilkuset km mam objaw stukania, które bardziej słyszalne jest wewnątrz samochodu i są uzależnione od prędkości obrotowej silnika.
Stuki są słyszalne po nagrzaniu silnika zarówno na wolnych obrotach jak i po ich zwiększeniu, a cichną w przypadku hamowania silnikiem.
Ołuchując silnik, to dźwięki są bardziej słyszalne z tylnej części silnika, ale nie da się tego precyzyjnie zlokalizować.
Wtryski dźwięczą jednakowo (sprawdzone stetoskopem)
Ok. 10.000 km temu miałem zrobiony dół silnika (szlif wału i nowe panewki).
1.000 km wstecz wymieniłem podkładki pod wtryskami, bo zapodawało spod korka oleju niemiłosiernie (przy okazji regulacja zaworów).
Po wymianie zalełem Forte. Po wypaleniu części zbiornika (około 300-400 km) pojawiły się ww stuki.
Po przejechaniu ok. 200-300 km z tymi stukami zrobiłem test przelewowy ( różnica około 8% pomiędzy skrajnymi wynikami), a następnie, wymieniłem olej i sprawdziłem smok.
Smok czysty, i nie stwierdziłem opiłków w misce. Przeprowadzono kalibrację wtrysków bez problemów, jednak stuki pozostały.
I teraz pytanie.
Czy trafiona panewka może stukać tylko po rozgrzaniu silnika i cichnąć przy hamowaniu silnikiem? Czy raczej będzie stukać cały czas niezależnie od temperatury silnika i jego obciążenia?
Czy trafiona panewka natychmiast wywali opiłki do miski czy jest to kwestia czasu?
Co ewentualnie innego może być przyczyną takich stuków.
Teraz zakupiłem kolejny komplet podkładek pod wtryski i jeszcze raz je wymienię, oraz sprawdzę ustawienia luzów zaworów.
Pozdrawiam
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Myjk » 9 kwi 2010, 15:41

banasr napisał(a):Takie pytanie w kwestii tajemniczych stuków.[...]
Stuki są słyszalne po nagrzaniu silnika zarówno na wolnych obrotach jak i po ich zwiększeniu, a cichną w przypadku hamowania silnikiem.

To wygląda na lejący wtrysk, ale skoro robiłeś test przelewowy i wypadł znośnie...
Na jałowym biegu też stuka?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez banasr » 9 kwi 2010, 18:34

Ano stuka niezależnie czy bieg jest włączony czy na luzie. Jedynymi wyjątkami są zimny silnik oraz hamowanie silnikiem.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6