Dotrysk w M6
Panowie, nie to żebym się czepiał, ale czy to prawda, że Mazda, Honda i Toyota (silniki benzynowe) nie tolerują gazu i trzeba mieć nieźle nakręcone w głowie, żeby ten gaz do tych silników zakładać???
Ps. nie jestem obiektywny w kwestii gazu, bo go nie trawię, ale pytam tak z ciekawości, bo zawsze mnie interesowało jak można tak "niszczyć" silnik.
Ps. nie jestem obiektywny w kwestii gazu, bo go nie trawię, ale pytam tak z ciekawości, bo zawsze mnie interesowało jak można tak "niszczyć" silnik.
No właśnie, dlaczego inne trawią , a te nie.
Teoria o słabych ceramicznych gniazdach zaworów – ponoć nie tolerują wyższych temperatur spalania gazu
?
A może właśnie dotrysk, bo wtryskiwacze gazowe mają za długi czas otwarcia by na dotryski reagować.
Teoria o słabych ceramicznych gniazdach zaworów – ponoć nie tolerują wyższych temperatur spalania gazu
A może właśnie dotrysk, bo wtryskiwacze gazowe mają za długi czas otwarcia by na dotryski reagować.
W sekwencjach "Zubozenie mazda", czy w innych pod nazwa "filtr mazda" sluzy do zupelnie czego innego i wynika ze specyfiki sterowania wtryskiwaczami benzynowymi wlasnie w mazdach. Ale ten temat bardziej powinien byc omawiany w dziale LPG, a nie tutaj. Ja bym sie trzymal dowtrysku
, kropelkowanie tez jest ladniejsze niz dotrysk.
A
A
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Topaz napisał(a):kropelkowanie tez jest ladniejsze niz dotrysk.
Ale kropelkowanie to chyab tylko przy lejacym wtrysku?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Topaz napisał(a):W sekwencjach "Zubozenie mazda", czy w innych pod nazwa "filtr mazda" sluzy do zupelnie czego innego i wynika ze specyfiki sterowania wtryskiwaczami benzynowymi wlasnie w mazdach. Ale ten temat bardziej powinien byc omawiany w dziale LPG, a nie tutaj. Ja bym sie trzymal dowtrysku, kropelkowanie tez jest ladniejsze niz dotrysk.
Właśnie, a "wycięcie dowtrysku"
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
krzych napisał(a):Topaz napisał(a):kropelkowanie tez jest ladniejsze niz dotrysk.
Ale kropelkowanie to chyba tylko przy lejacym wtrysku?
tak, to prawda!
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Topaz , a na czym polega "specyfika sterowania wtryskiwaczami benzynowymi" – konkretnie, czym się różni sekwencyjny wtrysk w madzi od np. oplowskiego ?
Pawko, po co wycinać coś, czego według Ciebie w Maździe nie ma.
A w ogóle to skąd masz informację o sposobach dawkowania paliwa w Mazdach , bo chętnie bym poczytał zamiast "forować" i co chwile dopytywać się o konkrety.
Jak napisałem na początku tego postu, rzetelnej wiedzy na forum prawie nie uświadczysz . Jeżeli ktoś coś wie to tylko dla siebie , a dla reszty pozostają dywagacje i wariacja na temat ...
Pozdrawiam i liczę na konkretną odpowiedź.
Pawko, po co wycinać coś, czego według Ciebie w Maździe nie ma.
A w ogóle to skąd masz informację o sposobach dawkowania paliwa w Mazdach , bo chętnie bym poczytał zamiast "forować" i co chwile dopytywać się o konkrety.
Jak napisałem na początku tego postu, rzetelnej wiedzy na forum prawie nie uświadczysz . Jeżeli ktoś coś wie to tylko dla siebie , a dla reszty pozostają dywagacje i wariacja na temat ...
Pozdrawiam i liczę na konkretną odpowiedź.
Rymko, nie wszystko mozna powiedziec...
taka praca. A skad wiem? Hmm, projektujac komputery do LPG/CNG/Etanolu i innych paliw trzeba to wiedziec. A wiedziec moze kazdy, wystarczy troche czasu, oscyloskop w dlon i ejla.
A sterowanie wtryskami w silnikach mazdy rozni sie zdecydowanie od opla. Na szczescie nie wszystkie silniki i nie wszystkie roczniki maja inne sterowanie. Z tego co pamietam 2.3 ma normalne wtryski, bez oszczedzania paliwa i bez dopalania. Ale mierzone juz daaawno temu i nie pamietam dokladnie.
Tak jak obiecalem jutro w ramach ciekawosci zmierze amerykanca 3l i oczywiscie powdziele sie tym co zobaczylem.
Tak jak obiecalem jutro w ramach ciekawosci zmierze amerykanca 3l i oczywiscie powdziele sie tym co zobaczylem.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
rymko, to jest wiedza podstawowa. Zastanów się, przy wtrysku pośrednim następuje wtrysk(krótszy, dłuższy), zamyka się zawór i koniec. Gdzie i po co ma być podawana w silniku benzynowym dodatkowa dawka paliwa? Przy wtrysku bezpośrednim można manipulować dawką dowolnie, w benzynie nie ma takiej potrzeby, ale w dieslach, tam w CR to już takie cuda robią, ze na jeden cykl jest kilka wtrysków i dotrysków. Zdumiony byłem jak zapytałeś o dotrysk w silniku 2.3 z wtryskiem pośrednim benzyny. Nie wskażę Ci żadnego źródła wiedzy odnośnie mazd, jak czytałeś jest z tym problem, a fachowcy chronią swoją wiedzę. Te silniki jeżdżą zagazowane, więc gazownicy jakoś radzą. Nadal uważam, że z tym dotryskiem w mazdach ktoś Cię "wpuścił w maliny".

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko, no to wbiłem w końcu w wyszukiwarkę google " dotrysk benzyny" i przeczytałem trochę informacji na ten temat – mylisz się kolego, dotrysk benzyny istnieje.
Dotrysk wiąże się tu mocno z ekologią i wypełnieniem pewnych norm spalania, ale nie tylko. Poczytaj i ty.
Dziękuję za wszelkie informacje i czekam na pomiary Topaza
Dotrysk wiąże się tu mocno z ekologią i wypełnieniem pewnych norm spalania, ale nie tylko. Poczytaj i ty.
Dziękuję za wszelkie informacje i czekam na pomiary Topaza
Masz rację, uczyć się, uczyć i jeszcze raz uczyć się. Rzeczywiście stosują takie rozwiązanie wtrysku, ale raczej jak widzę z lektury, bardzo rzadko. Może dlatego umknęło mojej uwadze. Gdyby nie problemy gazowników z tym związane, pewnie nie miałbym okazji tego tematu zgłębić. Nie zmienia to faktu, że namieszałem. Mam tylko nadzieję, że w pozytywnym znaczeniu.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
No fakt, ale zgłębiłem temat wczoraj w nocy i okazało się , że większość silników Mazdy chodzi w sekwencji, ale w określonych warunkach przechodzi na półsekwencję.
Słowem są dosyć nietypowe. Podobno występuje to także to także w 3.0 , ale zobaczymy co napisze Topaz
Słowem są dosyć nietypowe. Podobno występuje to także to także w 3.0 , ale zobaczymy co napisze Topaz
JA tak krotko – nie zdazylem dzis, mazde mam na kilka dni wiec zdaze po weekendzie
.
NA bank ma sterowanie ze zmiennym czasem wtryskow przy stalym obciazeniu, czasy z 3ms skacza gwaltownie na 6..8ms, czyli standard mazdy od 99roku. Wiecej nie mialem czasu zobaczyc, wiec w poniedzialek zrobie Wam zrzut przebiegu sterowania. Dzis juz nie mam jak.
NA bank ma sterowanie ze zmiennym czasem wtryskow przy stalym obciazeniu, czasy z 3ms skacza gwaltownie na 6..8ms, czyli standard mazdy od 99roku. Wiecej nie mialem czasu zobaczyc, wiec w poniedzialek zrobie Wam zrzut przebiegu sterowania. Dzis juz nie mam jak.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Dotryski w LPG obsługiwane są poprzez ich wycięcie, nie wiem tylko czy ich długość ma wpływ na czas "pierwotnego" wtrysku LPG. Spowodowane jest to ograniczeniami wtryskiwaczy gazu, które nie obsługują tak krótkich czasów otwarcia.
Niektóre silniki mazdy w określonych warunkach zmieniają tryb sterowania z sekwencji na full group, co można zaobserwować właśnie jako nagłe skrócenie czasów wtrysku, nie wiem dokładnie które silniki, ale na pewno nie 1,8 do 2,3 w m6, prawdopodobnie istnieje takie rozwiązanie w 3.0
Prawidłowo zamontowana i ustawiona instalacja LPG na dobrych podzespołach gwarantuje pracę silnika na gazie równie poprawną jak na noPb, wszelkie dywagacje o wyższych temperaturach spalania (które notabene występują również na benzynie, nie ma znaczenia jakie paliwo podasz, uboga mieszanka = wyższa temp. spalania) można zostawić tym którzy o gazie tylko słyszeli w TV.
P.S. Żadnym szpecem nie jestem, sam obsługuję instalkę LPG u siebie, a powyższe informacje zapamiętałem z lektury
Niektóre silniki mazdy w określonych warunkach zmieniają tryb sterowania z sekwencji na full group, co można zaobserwować właśnie jako nagłe skrócenie czasów wtrysku, nie wiem dokładnie które silniki, ale na pewno nie 1,8 do 2,3 w m6, prawdopodobnie istnieje takie rozwiązanie w 3.0
Prawidłowo zamontowana i ustawiona instalacja LPG na dobrych podzespołach gwarantuje pracę silnika na gazie równie poprawną jak na noPb, wszelkie dywagacje o wyższych temperaturach spalania (które notabene występują również na benzynie, nie ma znaczenia jakie paliwo podasz, uboga mieszanka = wyższa temp. spalania) można zostawić tym którzy o gazie tylko słyszeli w TV.
P.S. Żadnym szpecem nie jestem, sam obsługuję instalkę LPG u siebie, a powyższe informacje zapamiętałem z lektury

Topaz, no i co z Twoimi pomiarami
!
Nie chodzi w tym wątku o gaz, ale o informację o dotryskach -są czy ich nie ma i jakie mają czasy
Czy znów to będzie jakaś wielka tajemnica...

Nie chodzi w tym wątku o gaz, ale o informację o dotryskach -są czy ich nie ma i jakie mają czasy
Czy znów to będzie jakaś wielka tajemnica...
Topaz napisał(a):Rymko, nie wszystko mozna powiedziec...taka praca. A skad wiem? Hmm, projektujac komputery do LPG/CNG/Etanolu ...
Tak jak obiecalem jutro w ramach ciekawosci zmierze amerykanca 3l i oczywiscie powdziele sie tym co zobaczylem.
No to dzięki, może w przyszłości sprawdzisz też 2.3 i inne – byłoby nieźle gdybyśmy wiedzieli trochę więcej o sławetnym dotrysku mazdy .
Jeszcze jedno:
W jakim zakresie jest zmiana sterowania, no i z czego to wynika – jeśli znasz odpowiedź to poproszę o wyjaśnienie.
Mam umysł techniczny i dlatego tak drążę.... nie pracuję jednak w sektorze samochodowym.
Jeszcze jedno:
W jakim zakresie jest zmiana sterowania, no i z czego to wynika – jeśli znasz odpowiedź to poproszę o wyjaśnienie.
Mam umysł techniczny i dlatego tak drążę.... nie pracuję jednak w sektorze samochodowym.
Dlaczego jest zmiana i z czego ona wynika, to, chyba, tylko inżynierowie forda i mazdy wiedzą
Ja wiem, że jest ale dlaczego?? Być moze tak silnik ma mniejsze zuzycie paliwa? Albo dluzsze wtryski po serii krotkich dopalają to co nie zostało wykorzystane, etc.
W kazdym razie ja nie wiem, dlaczego tak jest, wiem, że jest i, że wkurza to strasznie gazowoników, ktorzy muszą potem się z tym borykać.
W tym samochodzie, który miałem jest juz prawie OK, pomijając to, że durnowata skrzynia automatyczna zmienia biegi przy około 1000RPM i jadąc w mieście z prędkością 40km/h na 6stym biegu lekko potrafi szarponąć autkiem. Ale na tyle lekko, że to juz nie przeszkadza w jeździe.
W kazdym razie ja nie wiem, dlaczego tak jest, wiem, że jest i, że wkurza to strasznie gazowoników, ktorzy muszą potem się z tym borykać.
W tym samochodzie, który miałem jest juz prawie OK, pomijając to, że durnowata skrzynia automatyczna zmienia biegi przy około 1000RPM i jadąc w mieście z prędkością 40km/h na 6stym biegu lekko potrafi szarponąć autkiem. Ale na tyle lekko, że to juz nie przeszkadza w jeździe.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Kolega wersję M6 3.0 też zagazował – na Landi Renzo – chociaż technik z centrali Landi nie polecał gazowania tego samochodu.
Wyjątkowo szczera opinia – rzadko się to zdarza.
A skrzynia też miałem wrażenie , że za szybko wrzucała wysokie biegi i czasami lekko szarpnęła, ale bez tragedii.
Może to jednak kwestia ustawień skrzyni. U mnie na benzynie 2.3 też nie jest idealnie, ale skłamałbym gdybym powiedział, że nie jestem zadowolony
Ciekawe czy ta zmiana sterowania wtryskiwaczami ma tez związek z pracą skrzyni AT
Wyjątkowo szczera opinia – rzadko się to zdarza.
A skrzynia też miałem wrażenie , że za szybko wrzucała wysokie biegi i czasami lekko szarpnęła, ale bez tragedii.
Może to jednak kwestia ustawień skrzyni. U mnie na benzynie 2.3 też nie jest idealnie, ale skłamałbym gdybym powiedział, że nie jestem zadowolony
Ciekawe czy ta zmiana sterowania wtryskiwaczami ma tez związek z pracą skrzyni AT
po zalozeniu gazu – caly Landi Renzo Omegaz do silnika 2.3 aut 07', zrobilem reset ustawienia skrzyni biegow
rozgrzalem auto do normalnej pracy ( normalna jazda )
pozniej, na postoju,sciagniecie klemy na 2,3 minuty – trzymac pedal hamulca z 30 sek – powinno wystarczec.
zamontowanie klemy, wlaczenie silnika – odczekanie 15s na wolnych obrotach( tyle mniej wiecej trzeba, na przelaczenie sie instalki na gaz przy temp ~90 st. C, pozniej obroty rowno na 2 tys. trzymac przez minute – skrzynia ma sie wtedy uczyc
dodatkowo ustawienie zegara i zamykania szyb...
koniec
rozgrzalem auto do normalnej pracy ( normalna jazda )
pozniej, na postoju,sciagniecie klemy na 2,3 minuty – trzymac pedal hamulca z 30 sek – powinno wystarczec.
zamontowanie klemy, wlaczenie silnika – odczekanie 15s na wolnych obrotach( tyle mniej wiecej trzeba, na przelaczenie sie instalki na gaz przy temp ~90 st. C, pozniej obroty rowno na 2 tys. trzymac przez minute – skrzynia ma sie wtedy uczyc
dodatkowo ustawienie zegara i zamykania szyb...
koniec
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6