Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez JohnnyB » 14 lis 2009, 22:52

Dzięki,
jedno co mnie zastanawia, jak serwisy to robią. Kształt miski w Mazdzie jest taki że w samej misce mimo iż możemy podnosić i opuszczać fragmenty auta, zostaje tam olej z całym syfem, ja po wylaniu całego oleju i zdjęciu maski z samej maski wylałem jeszcze ponad 300 ml szlamu :|,
Nie wydaje mi się aby były w stanie poświecić na wymianę oleju i filtrów więcej jak 30 minut, a mnie jakbym się nawet spieszył zeszło się 3 godziny
W BMW nie miałem tego problemu korek spustowy jest poniżej poziomu miski więc wystarczy delikatnie podnieść auto i spływa na prawdę wszystko,
dobrze że Japończyki miskę zrobili dostępną dla wszystkich, 16 śrubek i sylikon i spokojnie da się ja zdjąć i założyć, problem że nie schodzi tak dobrze, po zdjęciu śrub wisieliśmy na niej we dwóch i nie było szans aby puściła, skończyło ię kuciem ale poszło (w e46 nie zejdzie bez zdjęcia zawieszenia przedniego, albo poluzowania skrzyni, mocowania miski są dokręcone do skrzyni i nie idzie tak łatwo ).
Naprawdę jesli jesteście sami w stanie zrobić taki zabieg polecam, klucz 10 z przedłużką, sylikon czarny (oryginalnie biały, nie wiem jak jakie ma parametry w porównaniu z czarnym czy czerwonym), kanał i odrobina nitro i papieru ściernego z odpowiednia nakładka na wiertarkę do wyczyszczenia resztek sylikonu poprzedniego.
Jeśli nie jesteście wypad do Pana Mietka i popatrzeć mu na ręce a potem będziecie.
Pozdrawiam,
Jeśli ktoś ma pytania, śmiało można pytać,
jakieś foty mam wiec jak się ogarnę wrzucę zdjęcia.
Polecam tę czynność, ja osobiście teraz mogę spać spokojnie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Enduro » 14 lis 2009, 23:07

JohnnyB napisał(a):...Kształt miski w Mazdzie jest taki że w samej misce mimo iż możemy podnosić i opuszczać fragmenty auta, zostaje tam olej z całym syfem, ja po wylaniu całego oleju i zdjęciu maski z samej maski wylałem jeszcze ponad 300 ml szlamu :|,


to fakt, i wg. mnie, jakby troche blad kontrukcyjny,
ale jednoczesnie dodatkowo ochrona, ze nie urwiesz wysajacego korka n.p. na koleinie!
przydalby sie w tym korku/srubie taki zalany magnes,
aby wychwytywal opilki metalu (tak jak w motorku: MZ ETZ !)
JohnnyB napisał(a):.. Japończyki miskę zrobili dostępną dla wszystkich, 16 śrubek i sylikon i spokojnie da się ja zdjąć i założyć, problem że nie schodzi tak dobrze, po zdjęciu śrub wisieliśmy na niej we dwóch i nie było szans aby puściła, skończyło ię kuciem ale poszło

i z tego powodu, solidnego spasowania i uszczelnienie, na ogol jednoski "made in Japan" sa szczelne,i to przez lata!!!!
JohnnyB napisał(a):Polecam tę czynność, ja osobiście teraz mogę spać spokojnie.

to byl generalnie cel tych czynosci!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JohnnyB » 14 lis 2009, 23:33

Enduro napisał(a):i z tego powodu, solidnego spasowania i uszczelnienie, na ogol jednoski "made in Japan" sa szczelne,i to przez lata!!!!
E.

oczywiście ale najpuściej byłoby podnieść miske odrobinę wyżej (w teorii brzmi prosto :-P), i było by ok.
pisze teraz na przykładzie bmw bo taki w zeszłym tygodniu rzeźbiłem.

a co do uszczelnienia żadnych zastrzeżeń, pełna profeska.
Pozdrawiam.
M,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Enduro » 14 lis 2009, 23:59

JohnnyB napisał(a):oczywiście ale najpuściej byłoby podnieść miske odrobinę wyżej (w teorii brzmi prosto :-P), i było by ok......M,

a to z koleii jest powiazane bez. z konstrukcja silnika i karoserii
bo wyzsza miska, bez innych zmian, spowoduje "plytszy zbiornik oleju",
co na dlugich zakretach, moze okazac sie przykre zgubne dla motoru...
a jak kpl. motor pojdzie do gory, no to srodek ciezkosci tez,
a z nim to maska, na co stylisci podniosa lamet...itp...
ale bezspornie-> korek spustowy jest troche niefortunnie umieszczony...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kauz » 27 lis 2009, 00:36

witam wszystkich,

dziś byłem wymienić olej, filtr oczywiście i przy okazji postanowiłem sprawdzić stan smoka. Autko przyprowadziłem sobie zza naszej zachodniej granicy, z kraju prasłowian germańskich. Kupiłem gdy miało troszkę ponad 173kkm, dziś wymianę robiłem przy 179378km.
Gdy mówiłem mechanikom co chcę aby zrobili, nie zobaczyłem nic prócz szeroko wybałuszonych oczu.
Jakże było wielkie ich zdziwienie, gdy zobaczyli gdzieś tak 80% smoka zapchane czarną, dość twardą substancją!!!
Z moich płuc wydobyło się gromkie UFFFFF, fart, że czytam forum choć żona niezadowolona, bo ciągle przy kompie siedzę <lol>
Teraz mogę jej mówić: "ciesz się kobieto, bo uratowałem z domowego budżetu jakieś 8 koła <glupek2> "

podjadę do nich jeszcze wymienić podkładki i będę już całkowicie spał spokojnie.
Pozdro dla wszystkich, a tym którzy jeszcze nie sprawdzali smoka radzę by wytrącili dwie setki z sakwy i podjechali sprawdzić swojego SMOKA.
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
Początkujący
 
Od: 25 lip 2009, 22:40
Posty: 24
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM

Postprzez Myjk » 11 gru 2009, 12:00

Wątek wyczyszczony ze zbędnych komentarzy, ostatnie posty n/t czyszczenia smoka
i silnika metodą "bezinwazyjną" (chemią) odseparowane i umieszczone w tym wątku:

Czyszczenie silnika i smoka za pomocą preparatów chemicznych
Mazda 3/5/6 Diesel 2.0

Temat uaktualniony, ponieważ dotyczy każdego silnika CiTD – nie tylko w M6.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krystof » 15 gru 2009, 15:01

dzień dobry – ja z innego wątku, ale w temacie ... kajając się potwierdzam, co napisano powyżej ...
– u mnie (mazda mpv, 03, 135 tys. przebiegu) smok zawalony w 90%
– potwierdzam też, że mechanicy krzywią się, jak im powiedzieć o smoku (przed chwilą z gościem z mazdy w Redzie rozmawiałem – wie od klientów, że z forum się dowiadują o smokach i tam jeżdżą je czyścić ... pan, zdaje się, uznaje ten procedrer za swoistą modę, manię, że się tak wyrażę ...)

tak więc smoka mam odpieczonego (dzięki), ustawiłem się na wymianę podkładek i szykuję się na wymianę wysprzęglika, bo mój macher zobaczył, że tam cieknie ... (mazda mówi 5 stów za część + 6 za wymianę – jak se nie palnę szybciej w łeb, to wymienię ...)

może ktoś zna jakiś serwis godny polecenia operujący też normalnymi cenami gdzieś w trójmieście lub okolicach?
Goodspeed – jeśli Cię nie zraża serwisowanie w "budce pod lasem" to polecam "pogwarancyjny serwis toyoty" na Słowackiego

pozdrov, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez krystof » 17 gru 2009, 14:44

To ASO wcześniej już chwaliłem za świetne podejście do tematu akcji serwisowych więc okrutnie mnie rozczarowali... Jest to ASO P.H.U. Zdanowicz z Gdańska...


Goodspeed – dzwoniłem do Zdanowicza – ten koszt to 288,–, a nie
Właśnie usłyszałem w jednym z ASO Mazdy iż wymiana podkładek pod wtryski to jest masa roboty i koszt ok. 700 zł Jak to naprawdę z tym jest?


W Redzie (mazda) chcą 200 (mi sięnie opłaca jechać, bo Zdanowicza mam pod nosem), tak więc to chyba nieporozumienie jakieś ... K.
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez mazgh » 20 gru 2009, 11:22

Generalnie wymiana podkładek pod wtryskiwaczami w M6 nie jest zbyt upierdliwa i przy okazji regulacji zaworów kosztuje 100 zł.

Ale w 1 na 10 sztuk potrafi to wyglądać tak jak np. w Mercu gdzie wydobycie zanagażonych wtrysków zajmie kilka godzin pracy – wiec różnica w cenie usługi serwisowej jest często uzasadniona.

pozdr.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez artur323-a1 » 2 sty 2010, 18:33

witam wszystkich
interesuje mnie model po liftingu, więc mam małe pytanko, czy w modelu po lifcie nadal jest problem z zapieczonym smokiem i korozją
Początkujący
 
Od: 2 sty 2010, 18:20
Posty: 6
Skąd: płońsk
Auto: mazda323f 1.6 2001r.

Postprzez Dogi1 » 17 lut 2010, 13:29

kauz napisał(a):witam wszystkich,

dziś byłem wymienić olej, filtr oczywiście i przy okazji postanowiłem sprawdzić stan smoka. Autko przyprowadziłem sobie zza naszej zachodniej granicy, z kraju prasłowian germańskich. Kupiłem gdy miało troszkę ponad 173kkm, dziś wymianę robiłem przy 179378km.

Pozdro dla wszystkich, a tym którzy jeszcze nie sprawdzali smoka radzę by wytrącili dwie setki z sakwy i podjechali sprawdzić swojego SMOKA.


kauz...
Widziałem na forum, ze czyściłeś smok olejowy w swoim aucie. Zauważyłem też, że jesteś z Gdyni i że za czyszczenie zapłaciłeś 200zł. Czy mógłbyś zdradzić gdzie zdejmowałeś miskę?
Dzwoniłem w tej sprawie do Zdanowicza w Gdańsku (w ASO będę robił przegląd bo auto na gwarancji jeszcze) i oni stwierdzili, że operacja zdjęcia miski wymaga podnoszenia silnika i zajmie im cały dzień i że będzie to kosztowało 700zł! Ogólnie bardzo niechętnie podchodzą to tej sprawy...


EDIT:

a może ktoś inny wie gdzie w Trójmieście lub okolicach można bezproblemowo i ekonomicznie (czytaj: w normalnej cenie) sprawdzić smok olejowy w MZR-CD DPF?

z góry dzięki za odpowiedź

pozdrawiam
Dogi1
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 17:43
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY, RF7J 143KM

Postprzez Grzyby » 24 lut 2010, 23:19

Na prośbę Jarka wstawiam fotkę kolejnego pacjenta.
Również efekt braku smarowania.
Załączniki
20100219280.jpg
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez benen » 24 lut 2010, 23:35

Również efekt braku smarowania.

Hmmm... Brzydko to wygląda... Coś o tym wiem <płacze> . Smutno jakoś mi było i tak <oczy> gały wywaliłem. Ale trza się pozbierać <spoko>
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez tomrem1611 » 18 mar 2010, 14:25

Ja po juz po wymiannie podkladek 4000km temu spalanie spadlo o srednio 1.2 na setke ,przestal brac olej i jedzi jak mazenie i to wszystko dzieki wam .Bardzo Dziekuje ,przesylam kilka fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tu juz po czyszczniu
koszty :
podkladki 18funtow(kupione w mazdzie)
wymiana podkladek 60funtow 6godzin pracy (1 wtrysk zapieczony jak diabli)
czyszczenie misy 50funtow
olej i filtr 40 funtow (mobil Fe 5w30)
tomrem1611
 

Postprzez melass » 18 mar 2010, 15:09

tomrem1611 napisał(a):wymiana podkladek 60funtow 6godzin pracy (1 wtrysk zapieczony jak diabli)


6 godzin pracy i tylko 60 funa???
Gdzie tak tanio robiłeś?
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez tomrem1611 » 18 mar 2010, 17:47

W Northampton u polakow na warsztacie a cene ugadalem wczesniej wiec nie mogli zmienic
tomrem1611
 

Postprzez hajdar » 22 mar 2010, 10:32

Witam wszystkich,

Niestety dołaczyłem do grona tych co niedoczytali tego wątku we własciwym czasie <płacze>
Silnik zatarty- smok zatkany, przy okazji troche jeszcze sie podziało w cylinrach (ale nie spektakularnie, nic bokiem nie wylazło, silnik nie stanął całkowicie – żona jechała, wylaczyła zanim sam sie zatrzymał)– ale remont raczej nieopłacalny (a moze niemozliwy).
W zwiazku z tym szukam silnika. Przy okazji wymiana dmasy i sprzęgła – bo tez na końcowce żywota- koszta kosmos sami wiecie <płacze>

Prosba ogromna o namiary do sprawdzonych ludzi co oferuja silniki, szukam najlepiej poliftowego (bo jest szansa na mniejsze przebieg) i samego słupka.
Ktoś w tym watku pisął o takich żródłach...
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez nawo » 23 mar 2010, 10:27

Mam pytanie kolego, czy były jakieś objawy wcześniej?
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2008, 20:56
Posty: 8
Skąd: Gdzieś w Bieszczadach
Auto: M 6 GY 136KM

Postprzez Grzyby » 23 mar 2010, 10:55

Brak. Pisał w innym wątku.
Po prostu trzeba zrzucić miskę jak tego nie robiłeś i sprawdzić.
Szczególnie jeśli są przedmuchy i obowiązkowo wymiana podkładek i sprawdzenie smoka.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hajdar » 23 mar 2010, 14:09

Niestety tak jak juz Grzyby napisał, u mnie nie było objawów (moze były, typu zmieniona praca silnika, ale nie na tyle rzebym to wychwycił), a objaw pojawił sie w postaci stukania (moze walenia w silniku), ale wtedy moja żona zaprzestała jazdy, co niestety nie pomogło, było za późno, kontrolka nie zapaliła sie nawet nachwilę.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6