Oryginalny Centralny Sterownik Mazda 626 1998 wersja Ang.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kaczygd » 11 mar 2010, 00:14

Witam.
Mam pytanie odnośnie zastąpienia oryginalnego sterownika nowym.
Poszukuje Opisu Kabli Poszczególnych kolorów. Sterownik taki jak ten http://moto.gratka.pl/tresc/mazda-626-1 ... 34975.html kolorów nie pamiętam ale jak coś to mogę spisać.
Chodzi głównie o to że nie działa mi centralny z pilota bo pilot jest walnięty zastąpienie go nowym jest bardziej kosztowne niż kupienie nowego sterownika takiego jak ten http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWNX:IT
Wiem że sprawa nie wygląda skomplikowanie ale ja się na tym zupełnie nie znam. Czy w ogóle jest możliwe podłączenie pod istniejące kable nowy sterownik.
W starym sterowniku jest ich 8 a w nowym 10.
Nowy sterownik ma opisane tak :

Orange White Yellow Orange/Black Black/White Black/Yellow ------------- To Central Lock
Blue --------------- +12V Output To Parking Light
Red --------------- To Battery + 12V
Black ------------- To Battery -12V or Ground
Pink -------------- To Trunk Release +12V

Jeżeli potrzebne są jakieś dodatkowe informację piszcie bo pewnie coś pominąłem.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez niko123 » 12 mar 2010, 21:01

rozumiem ze chcesz zalozyc taki sterownik do swojej mazdy europejskiej a ten jest angielski tak//? mysle ze kable są tych samych kolorów w obu wersjach . mam angielską mazde moge je sprawdzic jesli o to ci chodzi
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 13:51
Posty: 21

Postprzez kaczygd » 13 mar 2010, 01:34

sorka trochę to zakręciłem
mazda jest angielska i nowy sterownik to bez znaczenia chyba bo on nie jest od mazdy jakiś taki uniwersalny chcę ten stary zastąpić tym nowym tylko nie wiem pod co podłączyć kable jakie kolory z nowego pod kostkę od starego.
Dziś sprawdzałem miernikiem co i jak i sprawa wygląda następująco.

Obrazek

Tak mniej więcej wygląda moja kostka od starego sterownika.
Po zmierzeniu miernikiem napięć miernik pokazał tak :
1 +12V gdy stacyjka (kluczyk w niej przekręcony w pozycji ON) bez uruchamiania silnika
2 +10,77V przy wyłączonej stacyjce a 10,64 przy włączonej
3 +12V przy stacyjce wyłączonej
4 brak jakichkolwiek odczytów (prawdopodobnie minus)
5 +4,51V przy włączonej i wyłączonej stacyjce

Kolorów kabelków nie pamiętam ale jeśli potrzeba to chętnie podam.

A tak wygląda mój nowy sterownik.

Obrazek

I teraz potrzebna mi jest wielka pomoc kogoś z jaj... kto napisze mi jak to coś podłączyć żeby działało.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez kaczygd » 13 mar 2010, 17:46

Może chociaż ktoś odpowie jakie sterowanie jest w tej mazdzie minusem czy plusem i jak przez rezystor to jak to podlaczyc bo zielony jestem jak trawa malowana za czasów gierka.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez rumunn95 » 13 mar 2010, 19:01

w ori centralce powinien byc kabel szaro-czarny cienki po podpieciu do niego minusa steruje zamykaniem i otwieraniem z tym ze otwieranie lub zamykanie nie pamietam ktoro sprubujesz podlaczyc tu i tu, zadziala tylko poprzez opornik 1kohm, titek przy dzwiach ten od swiatelka na podsufitce musi byc wcisniety bo inaczej nie zamkniesz drzwi. schemat na fotkach

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-03/419da2c1.jpg

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-03/81b60304.jpg
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez kaczygd » 13 mar 2010, 20:11

no mam jakąś tam rozpiskę co i jak podłączyć jeżeli sterowanie minusem co i jak jak plusem i co i jak jak plusem i minusem. Podłączałem bez opornika i mi bezpiecznik 10 walnął na kabelku podłączonym pod nową centralkę. mniej więcej wiem co i jak tylko ten opornik i powinno działać. Czy w ogóle jest konieczne podłączanie się pod jakieś dodatkowe kable czy to w drzwiach czy w progu czy wystarczy w kostce starej centralki??
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez kaczygd » 13 mar 2010, 20:32

I jeszcze jaki to ma być dokładnie rezystor może być taki 1.2K Ohm 0.25w czy coś innego.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez rumunn95 » 13 mar 2010, 22:10

niewiem jak dokladnie z tym rezystorkiem ja mam zwykly 1k 0.25wi smiga wrzuc fotkie twojej instrukcji moze cosik zle dzialasz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez kaczygd » 14 mar 2010, 23:27

Schemacik
Obrazek
Powiedzcie mi tylko co zrobić z kablem domykania. Że przez opornik to wiem ale gdzie.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez rumunn95 » 15 mar 2010, 17:52

kolega wstawi na np fotoo.pl bo z tego malenstwa nie da rady nic zobaczyc
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez kaczygd » 15 mar 2010, 20:51

Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez kaczygd » 15 mar 2010, 20:53

Nie no sprawa jest prosta jak pierdnięcie po bigosie tylko chodzi o kabelek do zamykania gdzie go podłączyć no i ew gdzie i jaki kabelek do wzywania auta na parkingu bo pilot ma taką opcję.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez rumunn95 » 15 mar 2010, 21:40

podlaczasz kabel od otw i zam. w to samo miejsce czyli szaro-czarny w ori centralce dokladnie tak jak w czerwonym kolku dioda i rezystor maja byc razem w kolejnosci od nowej centralki rezystor pozniej dioda tylko sprawdz sobie na ktorym kablu ma byc dioda z rezystorem do otw. czy zam. bo nie pamietam nic sie nie stanie nic nie zjarasz :D co do pilota to nic innego nie musisz podlaczac jak bedziesz mial podlaczony kabel pod mryganie kierunkow

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-03/eac69f79.jpg
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez kaczygd » 15 mar 2010, 23:44

w końcu ratunek na coś zapewne prostego dla Ciebie dzięki za info ogólnie w nowej centralce jest biały i biało szary albo biało czarny teraz to proste jak wiecie co. Dzięki za pomoc podłączał będę w czwartek dam znać co z tego wyszło.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez kwiatu5 » 16 mar 2010, 02:13

Czy ten sterownik pasuje do Mazdy 626 GF (98r.) ?
http://allegro.pl/item953488206_sterown ... gf_gw.html
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez rumunn95 » 16 mar 2010, 18:16

trudno powiedziec co to za wynalazek u nas jest inna centralka ktora obsluguje zarazem zam. i otw. drzwi plus do tego jest odpowiedzialna za sterowanie swiatlem wewnatrz kabiny i chyba podswietleniem stacyjki nie lepiej kupic cos takiego ?

http://moto.allegro.pl/item952828082_st ... mfort.html

mam akurat taka i jestem zadowolony :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez kaczygd » 17 mar 2010, 22:14

Wygląda zacnie i wszystko by było cacy hm tylko w irlandii siedzę i nie sądzę żeby mi to tu przysłali. Na razie wszystko ok już kupiłem centralkę czekam tylko na opornik lutownice i cynę no i diodę prostowniczą bo tu coś dostać to masakra.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez kaczygd » 17 mar 2010, 22:16

kwiatu5 nie wiem czy pasuje ja mam zupełnie inny musiał byś spojrzeć jaką masz u siebie i czy w ogóle masz ja mam inną moja ma mniej pinów.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez kaczygd » 17 mar 2010, 22:19

Pozwólcie że podepnę pod ten wątek inne pytanie w między czasie montuje oświetlenie pod drzwi tak że jak je otworze to będzie mi oświetlać podłoże na którym akurat stoję tylko nie wiem pod co się podpiąć. Myślałem że pod czujnik zamykania drzwi ale on nie ma plusa więc postanowiłem że podepnę się pod lampkę w kabinie ale czy to jedyne wyjście bo ciągnę kabelki w podsufitkę do kabelków od lampki bo tam je znalazłem i jest dosyć łatwy dostęp.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez rumunn95 » 18 mar 2010, 20:33

ja mam taki patent tzw WT :P kupilem biale diody mam je zamiar wrzucic w lusterka zeby oswietlaly miejsce pod drzwiami a podlacze sie pod ori centralke od zam drzwi (dam znac ktory kabel) bo steruje ona rowniez podswietleniwm w kabinie i jak otwieram drzwi z pilota np. to zaswieca mi sie w swiatlo w srodku zanim pociagne za klamke i chce zeby mi podswietlalo to co sie dzieje pod drzwiami , po wlozeniu kluczyka do stacyjki swiatlo przygasalo razem z diodami zapodam to okolo wtorku bo narazie nie mam kiedy i wrzuce foty co i jak
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6