Linka hamulca ręczngo – wymiana

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez EMILS21 » 10 mar 2010, 12:56

Witam, ostatnio zauważyłem, że mam do wymiany w swojej Maździe linkę hamulca ręcznego. Pytania:
Czy linki są podzielone na lewą i prawą?
Czy zawsze trzeba zmieniać je parami?
Czy sama wymiana jest prosta do wykonania sememu?
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez rafi201 » 10 mar 2010, 19:29

Jesteś pewien, że to linka?
Jakiego typu jest problem z ręcznym?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez EMILS21 » 10 mar 2010, 20:06

Hamulce były robione ok. miesiąca temu (komplet: klocki i tarcze), tłoczek w zacisku i pozostałe elementy zostały oczyszczone i nasmarowane. Początkowo myślałem, że może tłoczek nie odbija, ale jest w porządku, za to linka nie rozciąga się na tyle by puścić zacisk (częściowo go blokuje).
Np. zaciągnę ręczny i spuszczę go lub wcisnę i puszczę hamulec roboczy to koło na podnośniku się trochę blokuje, po rozciągnięciu linki przy zacisku, koło z powrotem luźno się obraca...więc raczej to linka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez rafi201 » 10 mar 2010, 20:20

Zajrzyj do tego wątku:
viewtopic.php?f=125&t=38111

To może być dźwignia hamulca ręcznego w zacisku (gniazdo, łożysko igiełkowe, sworzeń...) – tam jest wszystko opisane i zobrazowane zdjęciami i schematami.
Ja mam to samo – jak się ociepli to się za to zabieram.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez EMILS21 » 10 mar 2010, 21:45

Zapoznałem się z tematem podanym przez Ciebie i powiem szczerze, że teraz mam problem... Może być to zarówno linka jak i właśnie to łożysko igiełkowe, na którym jest sprężynka...
Ceny nowych linek hamulcowych jak i kompletnego używanego zacisku hamulcowego na tył są na zaskakująco wysokim poziomie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez rafi201 » 10 mar 2010, 22:19

Ja zdecydowałem się na próbę samodzielnej regeneracji zacisków.
Na razie kupiłem zestaw naprawczy za 100 PLN. Jak rozmontuje zacisk i okaże się, że łożyska szrot to trzeba będzie dokupić jeszcze ten element – niestety też nie tani (117zł/szt.) Mam nadzieję,że dam rade i to będzie cały koszt...
Jakbyś chciał jednak kupić zaciski – najtańsze regenerowane jakie widziałem na allegro były po 300zł/szt.:
http://moto.allegro.pl/item940556510_za ... 3_626.html
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez thy » 11 mar 2010, 10:46

rafi201 napisał(a):Ja zdecydowałem się na próbę samodzielnej regeneracji zacisków.
Na razie kupiłem zestaw naprawczy za 100 PLN. Jak rozmontuje zacisk i okaże się, że łożyska szrot to trzeba będzie dokupić jeszcze ten element – niestety też nie tani (117zł/szt.) Mam nadzieję,że dam rade i to będzie cały koszt...
Jakbyś chciał jednak kupić zaciski – najtańsze regenerowane jakie widziałem na allegro były po 300zł/szt.:
http://moto.allegro.pl/item940556510_za ... 3_626.html


rafi201 jasne, że najlepszym rozwiązaniem jest wymiana łożysk igiełkowych, ale w ich miejsce zdolny tokarz dorobi tuleje miedziane za 1/10 tej kwoty, co w połączeniu z dobrym smarem miedziowym (na wysoką temperaturę) w zupełności zdaje egzamin w wielu autach, moim zresztą też :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez motylek322 » 11 mar 2010, 10:51

Jeżeli dobrze pamiętam temat mówiący o zastępowaniu łożysk igiełkowych tulejami, to powinny one być nie miedziane ale z brązu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez thy » 11 mar 2010, 11:26

motylek322 napisał(a):Jeżeli dobrze pamiętam temat mówiący o zastępowaniu łożysk igiełkowych tulejami, to powinny one być nie miedziane ale z brązu.


Fakt, tfu, miedź za miękka, mosiądz, o mosiądz chodzio :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez EMILS21 » 11 mar 2010, 12:18

Zobaczymy jak sprawa się potoczy, na sam początek to muszę rozebrać zacisk na części pierwsze, dobrze jest właśnie zakupić ten zestaw naprawczy, może się przydać...
Co do linki to w sumie nigdy nie miałem z nią problemu, w zimę dobrze pracował ręczny, więc pęknięta nie powinna być, bo z pewnością podczas niskich temperatur by zamarzała...
Po przeczytaniu tego artykułu chyba raczej bym był właśnie za tym łożyskiem igiełkowym, no cóż jednak doświadczenie innych się przydaje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez motylek322 » 11 mar 2010, 14:27

Jak ja regenerowałem tylne zaciski to też obawiałem się o łożyska igiełkowe. Na szczęście, okazało się, że jest tam sporo brudu co utrudnia działanie hamulca ręcznego. Po oczyszczeniu łożysk i wciśnięciu sporej dawki smaru miedzianego wszystko działa od ok roku OK. I jeszcze jedno co do toczenia pierścieni zastępujących łożyska, będzę się upierał, że należy użyć stopu o nazwie brąz. Nie miedz, nie mosiądz ale brąz. Smar miedziany musi być taki odporny na wysokie temperatury, nie przypadkiem taki do styków elektrycznych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez EMILS21 » 11 mar 2010, 21:15

Dzięki kolego za rady i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez rafi201 » 15 mar 2010, 13:19

Przy okazji... czy smarem miedzianym można w zacisku posmarować wszystko, co tego wymaga?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Siw-y » 15 mar 2010, 13:29

rafi201 napisał(a):Przy okazji... czy smarem miedzianym można w zacisku posmarować wszystko, co tego wymaga?

Nie bardzo, bo miedziowy nie rozpuszcza się w płynie hamulcowym, użyj smaru do tłoczków,
np, takiego
Obrazek

dostępny w każdym IC


Co do linek to są trzy: prawa, lewa i przednia.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez rafi201 » 15 mar 2010, 14:01

Aha... czyli tłoczek i wszystkie elementy pod nim smarem do tłoczków.
Natomiast gniazdo ręcznego i prowadnice mogę miedzianym?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Siw-y » 15 mar 2010, 14:13

Gniazdo ręcznego też możesz tym do tłoczków, jak uszczelka szczelna to nic mu nie będzie.
Z reguły tam gdzie jest ABS odradzają stosowania smarów miedzianych bo tworzy się ogniwo elektryczne miedź-aluminium i to przyspiesza korozję, trochę prawdy w tym jest a ile tego najstarsi górale nie wiedzą ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez rafi201 » 15 mar 2010, 14:37

Mam taki zestaw naprawczy:
http://www.hdmot.pl/index.php?p4318,rep ... iski-35-mm
są tam 2 saszetki czerwonego, 1 białego nieprzezroczystego, 1 białego przezroczystego...
A w tym wątku jest schemacik smarowania (tyle,że z jednym pomarańczowym):
viewtopic.php?t=38111
Jak ma się ten schemat (jest w połowie pierwszej strony wątku) do smarów, które mam w zestawie?
Czy po prostu dać sobie spokój ze smarami z zestawu i zastosować wszędzie ten do tłoczków. I czy we wszystkich miejscach ze schematu?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6