Zakup auta do 16 000 PLN – który wybrać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez joebo82 » 9 mar 2010, 11:34

Boję się że auto może być wyżyłowane. Może też dla tego że ja sam rocznie robię ok 10 tys km i z tąd ten pogląd. Może się mylę.
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez nemi » 9 mar 2010, 12:03

Grzyby napisał(a):I niby co takiego przerażającego jest w takim przebiegu?

Przebieg :D.
Mi się wydaje mało nierealne kupno porządnego auta z rocznika 2004 za te pieniążki. Chyba lepiej kupić nieco starsze, ale pewniejsze i w bardzo dobrym stanie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez pdrog » 9 mar 2010, 12:15

joebo82 napisał(a):ja sam rocznie robię ok 10 tys km

to może odpuść sobie diesla, bo przy różnicy w cenie paliwa ok.40groszy, zakładając apetyt dizla na średnio 7 litrów razy około 4zł, a benzyny na 10 litrów razy 4,4 to różnica w złotówkach = 44-28 = 16 złotych x 10000 średniego przebiegu = 1600zł. IMHO nie warto dizla, za duże ryzyko drogiej naprawy i cały marny zysk o duupee roztrzaskać.
pdrog
 

Postprzez joebo82 » 9 mar 2010, 12:24

Mam jeszcze czas więc będę się dalej rozglądać. Njawyżej kupie z 4 srajczesto i bede miec na zapas :)
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez Lukano » 9 mar 2010, 12:52

Za 20 tysięcy chcesz prawie nowy samochód i z przebiegiem poniżej 200 tysięcy. ja bym takiego nie szukał bo na 99% kupisz rozbitka albo składanego z trzech.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez krzych » 9 mar 2010, 12:52

pdrog napisał(a):
joebo82 napisał(a):ja sam rocznie robię ok 10 tys km

to może odpuść sobie diesla, bo przy różnicy w cenie paliwa ok.40groszy, zakładając apetyt dizla na średnio 7 litrów razy około 4zł, a benzyny na 10 litrów razy 4,4 to różnica w złotówkach = 44-28 = 16 złotych x 10000 średniego przebiegu = 1600zł. IMHO nie warto dizla, za duże ryzyko drogiej naprawy i cały marny zysk o duupee roztrzaskać.


Sredni dystans beznzyna na baku to jakies 550km o ile mi wiadomo (4800zl za 10kkm), na baku diesla, 800km (3000zl) = -1800zl za 10kkm (licze na cenach podanych przez Ciebie). Gdy ktos robi 20kkm (a taka jest srednia w dieslach ogolnie w kraju – ubezpieczyciele chetnie potwierdza), mamy 2600zl. Odejmujac koszty rozrzadu co 5 lat mamy 2200zl.

[edit]

Rozrzad policzylem za 2k – wlasnie z eksploatacji sie dowiedzialem ze jest taniej ;) mozna kwote zmienic na 2300zl ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez joebo82 » 9 mar 2010, 13:15

Nie no wiadomo że "nowe" z 2004 to nie realne. Chodzi tylko o te żeby nie było nie wiadomo jak "ujeżdzane". Oczywiście że jeden kierowca nie równy drugiemu kierowcy. Dziś strach tak naprawdę kupić auto z drugiej ręki. Wszędzie piszą, że serwisowany w ASO, bezwypadkowy itp. badziewie prawda. Dziś nawet jak z salonu się kupuje auto to nie masz pewności czy nie był bity. Napewno będę pożądnie "trzepał" auto i sprawdzał. Być może jest to jakaś myśl, żeby kupić starsze autko a nmiej zawodne i tanie w esploatacji jak Skoda czy Opel. Napewno na chipcika nie będę kupować i mam nadzieję że uda mi się upolować dobry egzemplarz.
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez Pankuba » 9 mar 2010, 13:33

krzych napisał(a): Gdy ktos robi 20kkm


Ok. Mimo wszystko warto uwzględnić, ile km rocznie przejeżdża autor wątku. :)

Joebo, różnica w kosztach paliwa (diesel vs. benzyna) dla modeli o mocy – dajmy na to – 120 km wyniesie raczej ok. 1300-1500 zł (przebieg 10 kkm rocznie.)

Auto bez większych usterek z 2004 roku za 20 tyś???? Na Twoim miejscu pomyślałbym o przesunięciu tej granicy w nieco bardziej odległą przeszłość.
EDIT: Chyba, że euro w tym roku bedzie spadać na łeb na szyję, co wielu analityków już wieszczy.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez krzych » 9 mar 2010, 13:50

Pankuba napisał(a):Chyba, że euro w tym roku bedzie spadać na łeb na szyję, co wielu analityków już wieszczy.

A to byloby ciekawe :).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Pankuba » 9 mar 2010, 13:57

krzych napisał(a):
Pankuba napisał(a):Chyba, że euro w tym roku bedzie spadać na łeb na szyję, co wielu analityków już wieszczy.

A to byloby ciekawe :).


Się ostatnio wczytałem i wychodzi, że zdecydowana większość prognozuje kurs 3,50 w drugiej połowie roku :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez joebo82 » 9 mar 2010, 14:09

No właśnie od paru dni obserwuję spadek.
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez Grzyby » 9 mar 2010, 15:21

Zupełnie niedawno (jakieś 2-3 lata temu) prognozowali umacnianie się złotówki. I to w okresie kiedy 1 CHF kosztował poniżej 2zł.
Chwilę potem kosztował ponad 3zł <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mev » 9 mar 2010, 15:26

Mi się wydaje, że posiadając 20.000zł to można zacząć się rozglądać ewentualnie za autem z okolic 2000 roku lub starszym, a nie nastawiać się na jak najmłodsze. Zwłaszcza, że szukasz auta dosyć dużego, a nie typowego miejskiego wozidełka, rocznikiem nie jeździsz :)
Ale to tylko moje zdanie :P
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez joebo82 » 9 mar 2010, 15:33

No właśnie patrzyłem po aukcjach i dałem od roku 2000. O wiele więcej propozycji. I chyba tak trzeba będzie wybrać. Nie napalac się na młodsze tylko kupić coś z przediału 2000-2003. Jest parę ciekawych autek. Tylko muszę żonę jeszcze przekabacić :( A to nie łatwe. Zresztą część z was chyba wie o czym mówię :)
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez pdrog » 9 mar 2010, 15:33

krzych napisał(a):
pdrog napisał(a):
joebo82 napisał(a):ja sam rocznie robię ok 10 tys km

to może odpuść sobie diesla, bo przy różnicy w cenie paliwa ok.40groszy, zakładając apetyt dizla na średnio 7 litrów razy około 4zł, a benzyny na 10 litrów razy 4,4 to różnica w złotówkach = 44-28 = 16 złotych x 10000 średniego przebiegu = 1600zł. IMHO nie warto dizla, za duże ryzyko drogiej naprawy i cały marny zysk o duupee roztrzaskać.


Sredni dystans beznzyna na baku to jakies 550km o ile mi wiadomo (4800zl za 10kkm), na baku diesla, 800km (3000zl) = -1800zl za 10kkm (licze na cenach podanych przez Ciebie). Gdy ktos robi 20kkm (a taka jest srednia w dieslach ogolnie w kraju – ubezpieczyciele chetnie potwierdza), mamy 2600zl. Odejmujac koszty rozrzadu co 5 lat mamy 2200zl.

[edit]

Rozrzad policzylem za 2k – wlasnie z eksploatacji sie dowiedzialem ze jest taniej ;) mozna kwote zmienic na 2300zl ;)


krzych 10tysięcy przebiegu podał sam założyciel wątku stąd też wyliczenia. Ponadto są dizle palące średnio ponad 7 a benzyny poniżej 10 więc różnica może, nie musi, być mniejsza na korzyść benzyny. A w ogóle diesla w kombi z rocznika powyżej 2004 za około 20kzł...... to nawet w komisach w Gnieźnie ciężko będzie znaleźć.
pdrog
 

Postprzez krzych » 9 mar 2010, 15:44

pdrog napisał(a):krzych 10tysięcy przebiegu podał sam założyciel wątku stąd też wyliczenia. Ponadto są dizle palące średnio ponad 7 a benzyny poniżej 10 więc różnica może, nie musi, być mniejsza na korzyść benzyny. A w ogóle diesla w kombi z rocznika powyżej 2004 za około 20kzł...... to nawet w komisach w Gnieźnie ciężko będzie znaleźć.

Specjalnie podnioslem do 20k, bo ponizej nie ma sensu kupowac diesla i to jest oczywiste. Jesli Joebo nie zamierza jezdzic wiecej niz 10k to w ogole nie ma o czym rozmawiac. Co zas do palenia mniej/wiecej – porownywalem M6 2.0 z M6 2.0 (i to tez z korzyscia dla benzyny, bo M6 2.0 pali raczej ponad 10 niz ponizej 10 zakladajac ze sie nie jest kapeluszem).
Co zas do kwoty i rocznika to oczywista oczywistosc ze to bezsens. Jak z 2000r trafi dobry egzemplarz za 20k to i tak bedzie dobrze :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez joebo82 » 9 mar 2010, 15:52

Ale się polemika wdała w tym temacie :) Spalanie wiadomo przydałoby się jak najmniejsze, ale to drugorzędna sprawa. Nie jeżdze dużo. Praca dom miasto, czasem Kraków czy Katowice. Do tej pory miałem benzyniaki a słóżbowym jeżdzę Focusem w dieslu i miło się sprawuje.
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez krzych » 9 mar 2010, 15:57

To po co Ci prywatny? ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Zubeck » 10 mar 2010, 01:37

I po co kombi do pracy i na miasta? Do Chorwacji chcesz w wakacje jechac na 10dni? ;P
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Erastotenes » 10 mar 2010, 02:31

Ciężka sprawa,ale jak lubisz wv, to weź pod uwagę borę w kombi czy opla z silnikiem isuzu http://otomoto.pl/opel-combo-salon-C11012630.html. Warto było by się zastanowić nad Audi A4 http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=lhbcmpdcvyan. Radze nie kupować w Polsce – powód są tańsze choćby w Niemczech na północy. W kraju za podobne auto musisz zapłacić więcej około 2-4 tys. PLZ. Poszukaj też na http://www.autoscout24.pl/ Myślisz nad funkcjonalnością, ale tez pomyśl o tym, aby później auto łatwo było sprzedać i nie spadało szybko na wartości w miarę upływu czasu. W przypadku taniej i bez awaryjnej eksploatacji trzeba liczyć raczej na szczęście. Natomiast, myśl techniczna kobiety zwykle jest związana z estetyką ;) Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto