Który silnik wybrać 2.0 czy 2.3

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Grucha » 4 mar 2010, 11:20

Obroty nie maja prawa falować , a jesli falują to jest jakaś usterka zapewne

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Stivi » 4 mar 2010, 14:28

kristofc napisał(a):Obroty nie maja prawa falować , a jesli falują to jest jakaś usterka zapewne

Pozdr


jesli faluja obroty to dobrze by bylo zobaczyc do przepustnicy,wezmy tez fakt ze auto jezdzi na gazie.
Stivi
 

Postprzez SzUrEk » 4 mar 2010, 15:26

obroty falowały przed założeniem gazu, przepustnica wyczyszczona, kable i świece wymienione,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Pawko_6 » 4 mar 2010, 15:39

SzUrEk napisał(a):obroty falowały przed założeniem gazu, przepustnica wyczyszczona, kable i świece wymienione,

Przepływomierz czyściłeś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez SzUrEk » 4 mar 2010, 15:49

nie- dziś przeczyszczę- dzięki za pomysł, sprawdzę masę, wyczyszczę styki kabli WN przy cewce bo trochę zaśniedziały i dam cynk czy coś pomogło
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez sly1234 » 4 mar 2010, 15:58

SzUrEk napisał(a):wypowiem się ja :) jako posiadacz mazdy 6 2,3l.

olej wymieniłem w styczniu i po ok 3 tys km nie ubyło ani grama.



<co?> czy to normalne w tym silniku? czyli wyciąga ci bańkę oleju co 3 tyś??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez Grzyby » 4 mar 2010, 16:36

Może oko do ręki?
Przecież pisze że nie ubyło nic, więc skąd pomysł o wciąganiu bańki oleju co 3 kkm ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 4 mar 2010, 20:34

Grzyby napisał(a): Nie każdego stać na moce i koszty paliwa silnika 3.0 czy 2.3T. Więc szuka w ramach tego co jest dostępne.

fakt niezaprzeczalny..
a przy okazji to lekko ciekaw jestem, jakie to miny mozna u kolegi Stivi´ego obejrzec
przy dystrybutorze, jak stwierdza, ze te min. 15 L. na 100 km musi mu wlac...?
wprawdzie nie podwazam przyjemnosci z jazdy takim 260-konnym pociskiem,
absolutnie!!!, ale spalanie dla kogos kto sporo jezdzi, jest dosc istotne (chyba?)...
P.S.
znam dumego goscia, ktory to sprzedal Mits.– EVO troche "potuningowe",
bo stwierdzil w pokorze, ze spalalo prawie 40l/100km.
a i mialem kiedys okazje podyskutowac z prezesem koncernu, ktory to sluzbowym B.Continantalem podrozuje,tak na co dzien a i jego tez draznilo lekko,
nadmierne ubywanie paliwa ze zbiornika, mimo, ze to nie jego bezposrednie koszta byly...

"kazdy jest kowalem wlasnego losu -i potfela.."
a "mocy nigdy za wiele!"
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grucha » 4 mar 2010, 20:49

Pieniadze to nie priorytet , jednego stac , drugiego nie i tyle
Grucha
 

Postprzez Stivi » 4 mar 2010, 22:29

Enduro napisał(a):
Grzyby napisał(a): Nie każdego stać na moce i koszty paliwa silnika 3.0 czy 2.3T. Więc szuka w ramach tego co jest dostępne.

fakt niezaprzeczalny..
a przy okazji to lekko ciekaw jestem, jakie to miny mozna u kolegi Stivi´ego obejrzec
przy dystrybutorze, jak stwierdza, ze te min. 15 L. na 100 km musi mu wlac...?
wprawdzie nie podwazam przyjemnosci z jazdy takim 260-konnym pociskiem,
absolutnie!!!, ale spalanie dla kogos kto sporo jezdzi, jest dosc istotne (chyba?)...
P.S.
znam dumego goscia, ktory to sprzedal Mits.– EVO troche "potuningowe",
bo stwierdzil w pokorze, ze spalalo prawie 40l/100km.
a i mialem kiedys okazje podyskutowac z prezesem koncernu, ktory to sluzbowym B.Continantalem podrozuje,tak na co dzien a i jego tez draznilo lekko,
nadmierne ubywanie paliwa ze zbiornika, mimo, ze to nie jego bezposrednie koszta byly...

"kazdy jest kowalem wlasnego losu -i potfela.."
a "mocy nigdy za wiele!"
pozdr.
E.

Enduro jestes jak wielu moich znajomych ktorzy pytaja: a ile ci to pali a czego nie diesel?
Jezdze tym na co mam ochote a diesel mni nie interesuje w tej chwili. Jedno zauwazylem ze Ci ktorzy jezdza podobnymi silnikami nie pytaja o spalanie.
A jaka Ty masz mine jak Cie inne wozy objezdzaja?
Stivi
 

Postprzez Enduro » 4 mar 2010, 22:54

Stivi napisał(a):A jaka Ty masz mine jak Cie inne wozy objezdzaja?

zawsze ich widze na stacji benzynowej,
jak ja ich mijam...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Stivi » 4 mar 2010, 22:59

Enduro napisał(a):
Stivi napisał(a):A jaka Ty masz mine jak Cie inne wozy objezdzaja?

zawsze ich widze na stacji benzynowej,
jak ja ich mijam...
pozdr.
E.

a pozniej znowu one Ciebie mijaja...
Stivi
 

Postprzez fliperobandito » 5 mar 2010, 10:43

Po co sie kłócić kto ma "większego" ja uważam że liczy sie jakość i umiejętność :)
Pamiętam jak kiedyś fordem escortem 1,8 chyba na gazie przez 30 km na drodze 2 pasmowej nie dałem się wyprzedzić aucie które miało o grubo ponad 100 koni więcej pod maską :) i wtedy to była frajda a nie jak mam ja więcej i śmignę koło kogoś co to za radocha ?

Każdy kupuje to na co ma ochotę nie ukrywam że jak ktoś by mi lał do baku podczas jazy :P żebym nie musiał się zatrzymywać na stacji to też pomyślał bym nad dużą pojemnością (dla mnie 2.3 jest wystarczające), chodź nie mam problemów z tankowaniem i nie oszczędzam. A druga sprawa opłaty za takie auto by mnie przeraziły przynajmniej u mnie w UK.


a temat brzmi :
Który silnik wybrać 2.0 czy 2.3
ja bym brał ten który lepiej zadbany :)

Co do różnicy to naprawdę jest moment przyspieszenia bardzo sie różni w tych 2 autach spalanie wczoraj potwierdziłem że różnica w moich testach to max 1 L na 100 zależy jak się korzysta
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2009, 11:11
Posty: 23
Skąd: Piaski / Boston UK
Auto: aktualnie: Mazda 6
2.3i 16V 156/166 KM 2005r.

Postprzez Enduro » 5 mar 2010, 22:16

Stivi napisał(a):
Enduro napisał(a):
Stivi napisał(a):A jaka Ty masz mine jak Cie inne wozy objezdzaja?

zawsze ich widze na stacji benzynowej,jak ja ich mijam...pozdr. E.

a pozniej znowu one Ciebie mijaja...

nie,bo
potem po prostu sprytnie chowam się w bocznej drodze,tak jak Zorro,
a oni gonią mnie dalej- zacieklej..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Szpila » 6 mar 2010, 00:29

Enduro napisał(a):nie,bo
potem po prostu sprytnie chowam się w bocznej drodze,tak jak Zorro,
a oni gonią mnie dalej- zacieklej..
pozdr.
E.


...i w tej gonitwie (domniemam niepocieszeni) znów zahaczają o stację benzynową... ;)
Szpila
 

Postprzez smola71@op.pl » 6 mar 2010, 10:48

Witam, mój tata ma na sprzedanie 3.0 v6. jak ktos jest zainteresowany tą pięknością polecam:
http://otomoto.pl/mazda-6-bezwypadkowa- ... 17473.html

przebieg i pozostałe sprawy jak w ogłoszeniu. 2 lata temu wyminił tata sprzegło , bo widać w ameryce obsługa manuala kuleje. Cena – za 37ys z bólem serca ojciec odda. Zagazować i jeździć 28 zł/100 czyli jak diesel, a nie zamarza i kopyto ze ho ho.
Ostatnio edytowano 6 mar 2010, 16:08 przez smola71@op.pl, łącznie edytowano 1 raz
smola71@op.pl
 

Postprzez Topaz » 6 mar 2010, 11:03

No zesz kurde, a jak szukalem to nie bylo. Szkoda, ze tata nie sprzedawal w styczniu :) Juz by mial klienta.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Enduro » 6 mar 2010, 11:57

Szpila napisał(a):...i w tej gonitwie (domniemam niepocieszeni) znów zahaczają o stację benzynową... ;)

a ja ponownie przejezdzam obok nich z reką w pozycji pozdrowienia tzw. papieskim gestem...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Topaz » 6 mar 2010, 12:00

Co do spalania, ja mam zdanie, ze jak ktos chce zeby silnik palil wiecej to jego sprawa. Dla mnie licza sie KM, a nie spalanie, czy ono bedzie wynosilo 6 litrow czy 16 – nie ma zadnego znaczenia. Jezdzac MX6 spalanie nie przekraczalo u mnie 18l/100km i bylo OK. Gdybym mial Subaru STI i palilby mi 25l/100km to tez bym sie cieszyl z tego, bo 330KM z 4WD jest piekna sprawa. A spalanie jest rzecza marginalna. Jednego stac na to innego nie – kazdemu wg. potrzeb.

Dyskusja w temacie dotyczy silnika 2.0 i 2.3. powinienn jeszcze dojsc 3.0 :) Dlatego, ze oba i 2.0 i 2.3 sa za male do tak ciezkiej budy. Jezdze szostka z silnikiem 2.3 juz poltora miesiaca i nie powiem, zebym jakos specjalnie odczuwal te 166KM. Autko wlecze sie – niestety. Pali malo ale i tez nie daje z siebie za wiele. Dla kolegi stajacego przed dylematem, ktory sielnik wybrac: nie bierz zadnego – wybierz V6 i 3 litry. Inaczej nie bedziesz zadowolony z jazdy.

Ja w tej chwili bez wachania wymienilbym 2.3 na 3 litry ale jak kupowalem to nie znalazlem niebitej jednostki 3 litrowej stad moja obecna slabsza wersja.

To takie moje skromne zdanie.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Enduro » 6 mar 2010, 14:24

Topaz napisał(a):......To takie moje skromne zdanie.

a ja je w pelni popieram,
ale jak wspomniales i słusznie, sprawa ma dwie strony medalu..
kogos kogo stac na spore spalanie, to raczej nie jezdzi mazdą,
tylko pakuje mocne V8, do tego ewentualnie odpowiednio doładowane...
no a na decyzyje co do wyboru auta i jednostki silnika spory wplyw ma ,
to do czego je potrzebujemy..
jesli robimy sporo km, to raczej ekonomika..,
jesli tylko po dzielnicy , wokól komina i do kościoła to mozna nawet V12 jeżdzić ,
aboslutnie!
a każdy absolunie odczuwa braki mocy pod maską, absolutnie,
a na widok mocnej/mocniejszej jednostki wzdycha....
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto