Wymiana płynu wspomagania – pytania, problemy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Adriano_4G » 26 sty 2009, 14:59

Już mam zamówione – ATF1L – Comma AQF Automatic Transmission Fluid – spełnia tą normę o której mowa i kosztuje 22 zł/ litr, więc się nie zastanawiałem długo. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez Andrzejw » 6 lut 2009, 12:35

Panowie i Panie – podpinam się pod pytanie – Jak wymienić płyn w układzie wspomagania ???

Nie proszę o odpowiedź typu – a po co wymieniać, tylko o instrukcję prawidłowej wymiany :)

Sprawa wygląda następująco.

Wczoraj wymienialiśmy z kumplem paski alternatora i wspomagania/klimy – niestety jedna z lolek szła ciężko, więc kolega zaparł się łomikiem o flanszę która doprowadza płyn do pompy wspomagania – skutecznie wyginając miejsce łączenia z pompą – doprowadziło to do znacznego wycieku płynu.
Wymieniliśmy flanszę i dolaliśmy nieco innego płynu do wspomagania ( nie miliśmy innego) i zaczeły się szopki – pompa – najprawdopodobniej zapowietrzona bardzo głośno pracuje i robi z płynu bita śmietanę :D – wszystko pieknie sie pieni wylatując ze zbiorniczka. Próbowałem już odpowietrzać układ kręcac kierownica przy wylączonym silniku – owszem pomogło w 90% – tylko na skrajnych położeniach słychac było prace pompy. Jednak dziś rano ( po nocy ) po ponownym odpowietrzeniu układu wyzej wymienioną metodą znów pompa zaczeła hałasować i ubijać płyn.
Dlatego pytam Jak prawidłowo wymienić płyn i jaki najlepiej wlać – teraz mam kolor płynu brązowo czerwony. Wczoraj dolałem prawie bezbarwnego z zielonym napisem i jakimis czterema cyferkami.

Proszę o pomoc
Mazia to model 1997 przed przejściem pojemność 1.8 GE
Pozdrawiam
Andrzej
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez Hugo » 6 lut 2009, 13:26

Andrzejw napisał(a):Wczoraj dolałem prawie bezbarwnego z zielonym napisem i jakimis czterema cyferkami
Pewnie wlałeś płynu hamulcowego :|
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Andrzejw » 6 lut 2009, 13:27

nie nie – to był płyn do ukjładów ciśnieniowych – specjalny do wspomagania itd – tylko nazwy nie pamietam...
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez stefam » 6 lut 2009, 17:40

ja musze dolac plyn do wspomagania ale nikt niewie jaki nawet sprzedający niejest w stanie mi pomuc bo sam niewie 626 92r 2,0 16v GE
stefam
 

Postprzez mackoGD » 28 lut 2009, 15:12

Ja też się podepnę.
MOje pytanie:
czy pompa wspomagania jest taka sama w GD i GE??
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez Redoo » 1 mar 2009, 15:42

stefam to po kolorze dobierz!

ja mam kilka pytań:
-ile wchodzi płynu do układu wspomagania (wymieniam przekładnie i chcę zmienić płyn)
-jaki i ile oleju do skrzyni biegów (wymieniam sprzęgło zlałem olej jest czysty bez syfu i tak się zastanawiam czy go nie zmienić)
-ile płynu wchodzi do układu Hamulcowego lać lepszy płyn np.yurid czy k1 obleci?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez MazDarek » 1 mar 2009, 16:08

mackoGD napisał(a):czy pompa wspomagania jest taka sama w GD i GE??

Nie, są różne.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez Hugo » 1 mar 2009, 18:10

Redoo napisał(a):jaki i ile oleju do skrzyni biegów
2,7 litra. Olej to pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Polecam wymianę.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bossbestia » 3 kwi 2009, 10:29

Witam Panowie.
Mam pewien problem. Moj stan plynu wspomagania jest na miminum nie wiem jaki mam wlac, ale wyglada na pomaranczowy. Kiedy patszy sie z boku na niego, to na wskazniku jest ciemny. Mam takie pytanie. Jaki dolac i najwazniejsza rzecz czy do maximum, czy jakos do polowy. Nie mam pojecia, bo to jest moje pierwsze auto, a na temat mechaniki nie wiem praktycznie nic. Teraz powli zaczynam sie tym tematem interesowac. Prosze o kontakt i pomoc. Z gory dziekuje i pozdrawiam. :]
bossbestia
 

Postprzez y » 3 kwi 2009, 11:08

Na zbiorniku jest podzialka MIN MAX, co do plynu, ja poszedlem do sklepu z czesciami i poprosilem o czerwony plyn do ukladow wspomagania, taki byl zalany wczesniej. Jest jeszcze zielony, lecz podobno nie wolno go lac do starych samochodow bo zaciera pompe :)
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez Skilu » 21 lip 2009, 17:30

bossbestia mnie kiedyś mechanik poradził, aby nigdy nie dopuszczać do spadku poziomu płynu od wspomagania poniżej MAX. Tak więc lej na MAX-a i pilnuj żeby nie ubywało. Niestety nie wiem jaki płyn lać – u mnie nigdy nie ubywa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2006, 17:05
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: była 626 GF FP '98, aktualnie brak

Postprzez Redoo » 21 lip 2009, 17:40

bossbestia ehhh zrób tak weź sobie białą kartkę papieru odkreć zbiorniczek tam masz takie sitko aby syf nie wpadał wyjmij je i jakaś kropla spadnie na papier i bedziesz wiedział jaki masz kup takiego samego koloru dolej na maxa i zkontroluj za 2 3 dni czy nie ubywa jak bedzie ubywać to rozejrzyj sie za wyciekami! ja mam czerwony pozdrawiam
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez dasko2410 » 2 lis 2009, 15:06

Witam.Mam podobny problem ze swoją mazdą jaj Yanek niby nic nie puka i nie trzeszczy a kierownicą chwilami nie daje się kręci.dzieje sie tak na przewaznie na postoju lub podczas hamowania.co to może byc?płyn do wspomagania mam wymieniny i pompa chyba chodzi dobrze.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 18:13
Posty: 4
Auto: mazda 626 GF 99 r.2.0 16v LPG.

Postprzez adam626 » 2 lis 2009, 23:05

czasem efekt chwilowego spadku siły wspomagania daje ślizgający się pasek
jak się tak dużej pojeździło to bywa że jest zużyte koło pasowe i nawet dobrze naciągnięty pasek też potrafi się poślizgać przy większym obciążeniu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez dani_recens11 » 3 lis 2009, 12:47

Witam, podlacze sie rowniez.

Jaki fabrycznie byl lany plyn do Mazdy 626 GE? Niby mam czerwony ale akurat duzo to nie mowi bo moze nie zgadzac sie lepkosc.

Chodzi mi o fabryczne namiary jakies indentyfikacje tego plynu itd.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 20:38
Posty: 8
Auto: Mazda 626 1.8 KAT

Postprzez zwz1 » 4 gru 2009, 21:08

Cześć wszystkim. Mi się kółka kręcą bosko jednak płynu to już tylko na lekarstwo zostało. dlatego KRZYCZĘ RATUNKU. Mam wersję 626GE 2,0 ze Szwajcarii. Płyn jest jakby biały-żółty coś w ten deseń ale nikt z moich znajomych nie wie jaki mam wlać. A lubię ten miły luzik na kółku :). Mam prośbę dani_recens11, jakbyś miał jakieś odpowiedzi na "to czy podesłał byś mi je również?!
Pozdrawiam i liczę czas jaki mi pozostał do końca radochy ze sprawnego działania.
nie zdradza-nie kłamie-łatwo zmienić-trudno porzucić
Początkujący
 
Od: 4 gru 2009, 01:20
Posty: 15
Auto: m626GE 1997 2,0 PB 115km

Postprzez ky3orr » 7 sty 2010, 23:46

witam wszystkich.

pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
płyn niby żółty, a transparentny.
jest go na postoju na kresce MIN.

co dolać?

626 GE '93 2.0i

pozdrawiam
yegomość KY3ORR
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2006, 23:34
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE, 2.0i, 1993r

Postprzez TR4PSTAR » 27 lut 2010, 22:26

Ja od dłuższego czasu mam poniżej MIN na zbiorniczku, ale pompa nie buczy... Jedyne co mnie denerwuje to jak dokręce do oporu kierką np. podczas parkowania to słysze tak jakby piszczenie... Czy to normalne...? Mam zamiar wymienić cały płyn w przyszłym tygodniu...

EDIT: Płyn wymieniony na nowy :) Mobil ATF 220.

Wszystko elegancko pracuje bez żadnych pisków i zgrzytów :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez zibi626 » 10 mar 2011, 12:27

Lekki refresh tematu.

Czy koledzy możecie podpowiedzieć ile płynu wlewa się do zbiornika wspomagania i jaki najlepiej ??

Potrzebuje dolać bo widzę,że jest poniżej low <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6