Wymiana płynu wspomagania – pytania, problemy.
Już mam zamówione – ATF1L – Comma AQF Automatic Transmission Fluid – spełnia tą normę o której mowa i kosztuje 22 zł/ litr, więc się nie zastanawiałem długo. 
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Panowie i Panie – podpinam się pod pytanie – Jak wymienić płyn w układzie wspomagania
?
Nie proszę o odpowiedź typu – a po co wymieniać, tylko o instrukcję prawidłowej wymiany
Sprawa wygląda następująco.
Wczoraj wymienialiśmy z kumplem paski alternatora i wspomagania/klimy – niestety jedna z lolek szła ciężko, więc kolega zaparł się łomikiem o flanszę która doprowadza płyn do pompy wspomagania – skutecznie wyginając miejsce łączenia z pompą – doprowadziło to do znacznego wycieku płynu.
Wymieniliśmy flanszę i dolaliśmy nieco innego płynu do wspomagania ( nie miliśmy innego) i zaczeły się szopki – pompa – najprawdopodobniej zapowietrzona bardzo głośno pracuje i robi z płynu bita śmietanę
– wszystko pieknie sie pieni wylatując ze zbiorniczka. Próbowałem już odpowietrzać układ kręcac kierownica przy wylączonym silniku – owszem pomogło w 90% – tylko na skrajnych położeniach słychac było prace pompy. Jednak dziś rano ( po nocy ) po ponownym odpowietrzeniu układu wyzej wymienioną metodą znów pompa zaczeła hałasować i ubijać płyn.
Dlatego pytam Jak prawidłowo wymienić płyn i jaki najlepiej wlać – teraz mam kolor płynu brązowo czerwony. Wczoraj dolałem prawie bezbarwnego z zielonym napisem i jakimis czterema cyferkami.
Proszę o pomoc
Mazia to model 1997 przed przejściem pojemność 1.8 GE
Pozdrawiam
Andrzej
Nie proszę o odpowiedź typu – a po co wymieniać, tylko o instrukcję prawidłowej wymiany
Sprawa wygląda następująco.
Wczoraj wymienialiśmy z kumplem paski alternatora i wspomagania/klimy – niestety jedna z lolek szła ciężko, więc kolega zaparł się łomikiem o flanszę która doprowadza płyn do pompy wspomagania – skutecznie wyginając miejsce łączenia z pompą – doprowadziło to do znacznego wycieku płynu.
Wymieniliśmy flanszę i dolaliśmy nieco innego płynu do wspomagania ( nie miliśmy innego) i zaczeły się szopki – pompa – najprawdopodobniej zapowietrzona bardzo głośno pracuje i robi z płynu bita śmietanę
Dlatego pytam Jak prawidłowo wymienić płyn i jaki najlepiej wlać – teraz mam kolor płynu brązowo czerwony. Wczoraj dolałem prawie bezbarwnego z zielonym napisem i jakimis czterema cyferkami.
Proszę o pomoc
Mazia to model 1997 przed przejściem pojemność 1.8 GE
Pozdrawiam
Andrzej
- Od: 24 wrz 2008, 23:29
- Posty: 150
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97
Pewnie wlałeś płynu hamulcowegoAndrzejw napisał(a):Wczoraj dolałem prawie bezbarwnego z zielonym napisem i jakimis czterema cyferkami
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
ja musze dolac plyn do wspomagania ale nikt niewie jaki nawet sprzedający niejest w stanie mi pomuc bo sam niewie 626 92r 2,0 16v GE
-
stefam
stefam to po kolorze dobierz!
ja mam kilka pytań:
-ile wchodzi płynu do układu wspomagania (wymieniam przekładnie i chcę zmienić płyn)
-jaki i ile oleju do skrzyni biegów (wymieniam sprzęgło zlałem olej jest czysty bez syfu i tak się zastanawiam czy go nie zmienić)
-ile płynu wchodzi do układu Hamulcowego lać lepszy płyn np.yurid czy k1 obleci?
ja mam kilka pytań:
-ile wchodzi płynu do układu wspomagania (wymieniam przekładnie i chcę zmienić płyn)
-jaki i ile oleju do skrzyni biegów (wymieniam sprzęgło zlałem olej jest czysty bez syfu i tak się zastanawiam czy go nie zmienić)
-ile płynu wchodzi do układu Hamulcowego lać lepszy płyn np.yurid czy k1 obleci?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
2,7 litra. Olej to pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Polecam wymianę.Redoo napisał(a):jaki i ile oleju do skrzyni biegów
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Witam Panowie.
Mam pewien problem. Moj stan plynu wspomagania jest na miminum nie wiem jaki mam wlac, ale wyglada na pomaranczowy. Kiedy patszy sie z boku na niego, to na wskazniku jest ciemny. Mam takie pytanie. Jaki dolac i najwazniejsza rzecz czy do maximum, czy jakos do polowy. Nie mam pojecia, bo to jest moje pierwsze auto, a na temat mechaniki nie wiem praktycznie nic. Teraz powli zaczynam sie tym tematem interesowac. Prosze o kontakt i pomoc. Z gory dziekuje i pozdrawiam.![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Mam pewien problem. Moj stan plynu wspomagania jest na miminum nie wiem jaki mam wlac, ale wyglada na pomaranczowy. Kiedy patszy sie z boku na niego, to na wskazniku jest ciemny. Mam takie pytanie. Jaki dolac i najwazniejsza rzecz czy do maximum, czy jakos do polowy. Nie mam pojecia, bo to jest moje pierwsze auto, a na temat mechaniki nie wiem praktycznie nic. Teraz powli zaczynam sie tym tematem interesowac. Prosze o kontakt i pomoc. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
bossbestia
Na zbiorniku jest podzialka MIN MAX, co do plynu, ja poszedlem do sklepu z czesciami i poprosilem o czerwony plyn do ukladow wspomagania, taki byl zalany wczesniej. Jest jeszcze zielony, lecz podobno nie wolno go lac do starych samochodow bo zaciera pompe 

bossbestia mnie kiedyś mechanik poradził, aby nigdy nie dopuszczać do spadku poziomu płynu od wspomagania poniżej MAX. Tak więc lej na MAX-a i pilnuj żeby nie ubywało. Niestety nie wiem jaki płyn lać – u mnie nigdy nie ubywa.
- Od: 12 sie 2006, 17:05
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: była 626 GF FP '98, aktualnie brak
bossbestia ehhh zrób tak weź sobie białą kartkę papieru odkreć zbiorniczek tam masz takie sitko aby syf nie wpadał wyjmij je i jakaś kropla spadnie na papier i bedziesz wiedział jaki masz kup takiego samego koloru dolej na maxa i zkontroluj za 2 3 dni czy nie ubywa jak bedzie ubywać to rozejrzyj sie za wyciekami! ja mam czerwony pozdrawiam
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Witam.Mam podobny problem ze swoją mazdą jaj Yanek niby nic nie puka i nie trzeszczy a kierownicą chwilami nie daje się kręci.dzieje sie tak na przewaznie na postoju lub podczas hamowania.co to może byc?płyn do wspomagania mam wymieniny i pompa chyba chodzi dobrze.
- Od: 23 paź 2009, 18:13
- Posty: 4
- Auto: mazda 626 GF 99 r.2.0 16v LPG.
czasem efekt chwilowego spadku siły wspomagania daje ślizgający się pasek
jak się tak dużej pojeździło to bywa że jest zużyte koło pasowe i nawet dobrze naciągnięty pasek też potrafi się poślizgać przy większym obciążeniu
jak się tak dużej pojeździło to bywa że jest zużyte koło pasowe i nawet dobrze naciągnięty pasek też potrafi się poślizgać przy większym obciążeniu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Witam, podlacze sie rowniez.
Jaki fabrycznie byl lany plyn do Mazdy 626 GE? Niby mam czerwony ale akurat duzo to nie mowi bo moze nie zgadzac sie lepkosc.
Chodzi mi o fabryczne namiary jakies indentyfikacje tego plynu itd.
Jaki fabrycznie byl lany plyn do Mazdy 626 GE? Niby mam czerwony ale akurat duzo to nie mowi bo moze nie zgadzac sie lepkosc.
Chodzi mi o fabryczne namiary jakies indentyfikacje tego plynu itd.
- Od: 20 paź 2009, 20:38
- Posty: 8
- Auto: Mazda 626 1.8 KAT
Cześć wszystkim. Mi się kółka kręcą bosko jednak płynu to już tylko na lekarstwo zostało. dlatego KRZYCZĘ RATUNKU. Mam wersję 626GE 2,0 ze Szwajcarii. Płyn jest jakby biały-żółty coś w ten deseń ale nikt z moich znajomych nie wie jaki mam wlać. A lubię ten miły luzik na kółku
. Mam prośbę dani_recens11, jakbyś miał jakieś odpowiedzi na "to czy podesłał byś mi je również?!
Pozdrawiam i liczę czas jaki mi pozostał do końca radochy ze sprawnego działania.
Pozdrawiam i liczę czas jaki mi pozostał do końca radochy ze sprawnego działania.
nie zdradza-nie kłamie-łatwo zmienić-trudno porzucić
- Od: 4 gru 2009, 01:20
- Posty: 15
- Auto: m626GE 1997 2,0 PB 115km
Ja od dłuższego czasu mam poniżej MIN na zbiorniczku, ale pompa nie buczy... Jedyne co mnie denerwuje to jak dokręce do oporu kierką np. podczas parkowania to słysze tak jakby piszczenie... Czy to normalne...? Mam zamiar wymienić cały płyn w przyszłym tygodniu...
EDIT: Płyn wymieniony na nowy
Mobil ATF 220.
Wszystko elegancko pracuje bez żadnych pisków i zgrzytów
EDIT: Płyn wymieniony na nowy
Wszystko elegancko pracuje bez żadnych pisków i zgrzytów
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
Lekki refresh tematu.
Czy koledzy możecie podpowiedzieć ile płynu wlewa się do zbiornika wspomagania i jaki najlepiej
Potrzebuje dolać bo widzę,że jest poniżej low
Czy koledzy możecie podpowiedzieć ile płynu wlewa się do zbiornika wspomagania i jaki najlepiej
Potrzebuje dolać bo widzę,że jest poniżej low

- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6