Demontaż panelu sterowania nawiewem i klimą (626 GE)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Tomcio1972 » 16 lut 2010, 13:34

Witam czy ktoś z szanownych forumowiczów ma doświadczenie z demontażu panelu sterowania ? od czego zacząc czy ktoś ma opis zdjęcia serwisówkę ? muszę zdemontować panel w celu jego wymiany uszkodzony jest regulator dmuchawy .. w szukajce nic sensownego nie potrafiłem odnaleść więc proszę o pomoc .
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez pawelc » 17 lut 2010, 08:44

Jak regulacja działa tylko na najwyższym biegu to nie panel tylko opornica znajdująca się w wentylatorze ,co do demontażu panelu to co za problem? zdejmujesz ramkę wokoło niego następnie dwie śrubki odkręcasz ,wyciągasz wtyczki ,podmieniasz i składasz w odwrotnej kolejności ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez WIWAT » 17 lut 2010, 12:19

Nie koniecznie opornica. Miałem ostatnio taki przypadek że wentylator działał tylko na jedynce i czwórce. Wystarczyło rozebrać przełącznik i naciągnąć sprężynki, które przestały odbijać. Co do dobrania się do owego panelu wygląda to następująco:
1. Odkręcamy gałkę zmiany biegów,
2. Zdejmujemy plastik przy hamulcu ręcznym (delikatnie śrubokrętem podważamy kawałek plastiku),
3. Odkręcamy dwie śrubki , które pojawią się po zdjęciu powyższego plastiku
4. Odkręcamy obudowę przy kierownicy, 3 śrubki na dole, trzeba uważać bo łatwo połamać przy stacyjce,
5. Delikatnie odchylamy cały plastik kokpitu i dostajemy się do 2-ch śrubek trzymających panel sterowania, po odkręceniu odłączamy 3 kabelki o gotowe

Wszystko trzeba robić delikatnie bo te plastiki są bardzo kruche. Jakbyś miał jakieś problemy napisz, postaram się zrobić foty. Powodzenia
Get Rich or Die Tryin'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2007, 10:40
Posty: 25
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 1996, 1840 cm3

Postprzez Tomcio1972 » 17 lut 2010, 12:39

Dzięki WIWAT właśnie o to mi chodzi bo boję się połamać plastiki co do opornicy to już ją zregenerowałem zgodnie z fotorelacją z forum podciągnąć blaszek się nie da poprzedni właściciel skutecznie uszkodził ten regulator przy pomocy cyny i lutownicy wszelkie próby naprawy spełzły na niczym udało mi się uruchomić chyba na trzecim biegu i tak jeżdżę nie wyłączam nawet do uruchomienia silnika gdybyś buł w stanie wykonać fotki to było by świetnie widziałem gdzieś na forum skan z instrukcji warsztatowej ale teraz niestety nie mogę go znaleźć a o ile sobie przypominam były tam rozrysowane wszystkie spinki

jeszcze jedno pytanie czy koniecznie trzeba demontować plastik przy ręcznym ?
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez WIWAT » 18 lut 2010, 15:17

Koniecznie, inaczej nie dostaniesz się do śrubek mocujących cały plastik pokrywający panel.

http://wiwat.wrzuta.pl/obraz/4KVCLnMajd5/mazda

Natomiast obudowę kierownicy odkręca się po żeby odgiąć główny plastik na tyle, żeby można było dojść śrubokrętem do śrubek mocujących panel, zaznaczonym na zdjęciu.
Get Rich or Die Tryin'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2007, 10:40
Posty: 25
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 1996, 1840 cm3

Postprzez Tomcio1972 » 23 lut 2010, 14:14

dzięki wszystkim za pomoc proponuję do kosza chyba że będzie komuś potrzebne !
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6