CB Radio

Postprzez DeadlY » 13 lut 2010, 10:51

slusek19 Nie denerwuj sie niepotrzebnie tylko cierpliwie szukaj po kolei ;) Skoro działało to bedzie znowu. 1. Sprawdz czy antena jest dobrze przykręcona do radia (czasami sie odkreca). 2. Dokładnie zbadaj kabel antenowy czy nie jest nigdzie załamany, zwróć uwage czy luty dobrze trzymają. 3. Sprawdź kabel zasilający czy nie jest nigdzie przerwana izolacja (jeśli masz wtyk do zapalniczki to też sprawdź luty).
Pamiętaj, że pierwsze co antena musi być zestrojona.
Co do tanich mierników SWR to mam mieszane uczucia.
Jak już zamemu kupować miernik to krzyżowy. Żeby strojenie miało sens, kabel musi mieć ściśle określoną długość lub jej wielokrotnośc, inaczej wskazania miernika mogą nie do końca być prawdziwe. Bardziej polecam wydać te 10PLN i niech zrobi to któś z doświadczeniem.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lut 2010, 11:30

DeadlY napisał(a): ... Co do tanich mierników SWR to mam mieszane uczucia.
Jak już zamemu kupować miernik to krzyżowy.

Cóż – nie oszukujmy się bo za te 30PLN nie kupimy [b]miernika[\b] a jedynie wskaźnik do orientacyjnego sprawdzenia co w wielu wypadkach w zupełności wystarcza. A czy wskazany SWR wyjdzie Ci 1.2 czy tez 1.5 to tak naprawdę nie stanowi zasadniczej różnicy w łącznościach lokalnych.

DeadlY napisał(a):Żeby strojenie miało sens, kabel musi mieć ściśle określoną długość lub jej wielokrotnośc, inaczej wskazania miernika mogą nie do końca być prawdziwe.

Owszem – strojenie anteny jest czasem w takim wypadku łatwiejsze. Ale nie jest to warunek konieczny!
Jak masz impedancję wyjściową nadajnika i impedancję falową kabla 50ohm oraz obciążenie też takiej samej wartości to długość linii zasilającej jakie ma znaczenie?
Pomijam tutaj tłumienie kabla bo na odległościach "samochodowych" nie będzie to miało znaczenia.
Zresztą nie raz były poważne dyskusje na temat strojenia anteny poprzez przycinanie kabla i jedni drugim nie chcą odpuścić <klotnia>

Polecam dla zainteresowanych lekturę
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez DeadlY » 13 lut 2010, 13:00

Marek 161BD081 napisał(a): A czy wskazany SWR wyjdzie Ci 1.2 czy tez 1.5 to tak naprawdę nie stanowi zasadniczej różnicy w łącznościach lokalnych.

Tak samo jak pompowanie koła czy będzie 2.0 atmosfery czy 1.7 ... nie ma znaczenia i tak pojedzie.... Jak zestroisz antene jak masz błędne wskazania SWR?

Marek 161BD081 napisał(a):Owszem – strojenie anteny jest czasem w takim wypadku łatwiejsze. Ale nie jest to warunek konieczny!
Jak masz impedancję wyjściową nadajnika i impedancję falową kabla 50ohm oraz obciążenie też takiej samej wartości to długość linii zasilającej jakie ma znaczenie?
......
Zresztą nie raz były poważne dyskusje na temat strojenia anteny poprzez przycinanie kabla i jedni drugim nie chcą odpuścić <klotnia>

Takie mądre słowa ... Tam gdzie czytałem jest wyraźnie napisane, że jest to warunek konieczny i nie ma z tym dyskusji.
Dyskusle były i dały jednoznaczną odpowiedź – nie zestroisz kablem anteny, a jedynie bedziesz miał inne wskazania na miarce – mowiąc prosto będą przekłamania.
Marek 161BD081 napisał(a): Polecam dla zainteresowanych lekturę

Polecam Ci inne źródła niż tylko elektroda. Nie mowie, że jest to złe forum, ale są inne fora i nie tylko fora.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lut 2010, 13:27

DeadlY napisał(a):
Marek 161BD081 napisał(a): A czy wskazany SWR wyjdzie Ci 1.2 czy tez 1.5 to tak naprawdę nie stanowi zasadniczej różnicy w łącznościach lokalnych.

Tak samo jak pompowanie koła czy będzie 2.0 atmosfery czy 1.7 ... nie ma znaczenia i tak pojedzie.... Jak zestroisz antene jak masz błędne wskazania SWR?


Miałem co innego na myśli – spadek poziomu emitowanego sygnału czy to będzie te 10% czy też 20% względem sytuacji idealnej (SWR=1) to tak naprawdę nie będzie odczuwalny na krótkich łącznościach.
Ogranicz moc wyjściową z radia z 4W na np. 1W i zobacz czy w odległości np. 1km ktoś zauważy zasadniczą różnicę?
A to, że mamy do czynienia z niedokładnością wskazań "wskaźnika swr" (bo to nie jest miernik!) to już inna sprawa.
Zresztą zmierz ciśnienie w oponach autka w kilku różnych punktach pompowania kół to też zobaczysz różnice we wskazaniach manometrów ;)

Owszem – strojenie poprzez ucinanie kabelka to żadne rozwiązanie ale stosowanie specjalnie "półfalowego kabla" też nie zawsze jest konieczne.
Ale to już temat na inną dyskusję.

DeadlY napisał(a):Polecam Ci inne źródła niż tylko elektroda. Nie mowie, że jest to złe forum, ale są inne fora i nie tylko fora.

Inne fora też czytam :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez slusek19 » 13 lut 2010, 14:23

Marek 161BD081 napisał(a):
Zazwyczaj sprzedawane są "filtry zasilania" do radyjek aby wytłumić zakłócenia przenoszone poprzez obwód zasilania.
Jednak większość zakłóceń jest po prostu odbierana przez antenę!
Zrób prosty test: odłącz antenę od radia, włącz radio i uruchom silnik czy też cokolwiek innego co dawało zakłócenia.
Oczywiście w tym czasie SQ przekręć na maxa w lewo i słuchaj czy dalej masz specyficzne trzaski czy tylko ciągły szum.
Zakładam, że w takim wypadku oczywiście nie będziesz miał znaczących zakłóceń.
Oczywiście nie próbuj nadawać bez anteny!


robiłem test z odkręcaniem anteny i radio nic nie ściąga! w sklepie w którym kupiłem antenę koleś powiedział mi że to na pewno nie antena ściąga zakłócenia i polecił mi założyć filtr na alternator!

Marek 161BD081 napisał(a):Antena MUSI być zestrojona a samo podłączenie miernika da jasny wynik czy z nią przypadkiem coś złego się nie dzieje (np. przełamany kabel).
Ale prosty miernik SWR to tez nie jest wielki wydatek wiec możesz w niego zainwestować jak nie chcesz wydawać następnych kilkunastu PLN na strojenie czy kontrolę za jakiś czas zarówno u siebie jak i np. u kolegi.


Dziś stojąc na parkingu zauważyłem dziwną rzecz ponieważ radio jak auto jest na wolnych obrotach nic nie ściąga a dziś na parkingu koleś koło mnie odpalił auto o jak odjeżdżał słychać było u mnie w radiu zakłócenia (ewidentnie z jego samochodu)! co można zrobić prócz strojenia z anteną która tak strasznie ściąga zakłócenia ? mam ją wymienić (za reklamować) ?

w sklepie najtańszy miernik: Sunker kosztuje 37zł + kabel (10zł) (z tego kabel bym sobie sam dorobił bo mam od starej anteny z końcówką z jednej strony)
Ostatnio edytowano 13 lut 2010, 14:33 przez slusek19, łącznie edytowano 1 raz
spalanie mojej eFki :
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 22:33
Posty: 32
Skąd: Raba N.
Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.

Postprzez DeadlY » 13 lut 2010, 14:28

Marek 161BD081 napisał(a):Miałem co innego na myśli – spadek poziomu emitowanego sygnału czy to będzie te 10% czy też 20% względem sytuacji idealnej (SWR=1) to tak naprawdę nie będzie odczuwalny na krótkich łącznościach.
Ogranicz moc wyjściową z radia z 4W na np. 1W i zobacz czy w odległości np. 1km ktoś zauważy zasadniczą różnicę?
A to, że mamy do czynienia z niedokładnością wskazań "wskaźnika swr" (bo to nie jest miernik!) to już inna sprawa.
Zresztą zmierz ciśnienie w oponach autka w kilku różnych punktach pompowania kół to też zobaczysz różnice we wskazaniach manometrów ;)

Srali muchy.... żeby zestroić antene trzeba zmierzyć SWR na 1 i ostatnim kanale i zależnie od ich wartości wydł użyć lub skrócić promiennik, a żeby to zrobić jak należy wskazania muszą być dokladne i robi różnice czy pokazuje 1.5 czy 1.2 (wielką różnice). Jeśli coś wskazuje na skali siłe sygnału to, żeby ją skazać to musi ją zmierzyć skoro coś mierzy to jest miernikiem.
Jeśli na każdej stacji pokazuje Ci inne ciśnienie w oponie to koniecznie odwiedź wulkanizacje. Jesli ciśnieniomierze są dobre wskażą to samo bez względu na jakiej stacji to zrobisz i w jakim kraju.

Marek 161BD081 napisał(a): Owszem – strojenie poprzez ucinanie kabelka to żadne rozwiązanie ale stosowanie specjalnie "półfalowego kabla" też nie zawsze jest konieczne.
Ale to już temat na inną dyskusję.
Inne fora też czytam :)

Nie ma czegos takiego jak strojenie kablem.... to tak jak centrowanie koła od roweru 5 kilogramowym młotkiem....
Skoro czytasz też inne fora to czytaj wiecej.

PS. Napisz coś więcej o kablu półfalowym to bardzo interesujące.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez slusek19 » 13 lut 2010, 14:44

DeadlY napisał(a):1. Sprawdz czy antena jest dobrze przykręcona do radia (czasami sie odkreca).
2. Dokładnie zbadaj kabel antenowy czy nie jest nigdzie załamany, zwróć uwage czy luty dobrze trzymają.
3. Sprawdź kabel zasilający czy nie jest nigdzie przerwana izolacja (jeśli masz wtyk do zapalniczki to też sprawdź luty).
Pamiętaj, że pierwsze co antena musi być zestrojona.
Co do tanich mierników SWR to mam mieszane uczucia.
Jak już zamemu kupować miernik to krzyżowy. Żeby strojenie miało sens, kabel musi mieć ściśle określoną długość lub jej wielokrotnośc, inaczej wskazania miernika mogą nie do końca być prawdziwe. Bardziej polecam wydać te 10PLN i niech zrobi to któś z doświadczeniem.


1. jest przykręcona do końca juz mocniej sie nie da
2. kabel raczej nie powinien być nigdzie załamany bo antena niema nawet tygodnia (wypuszczam przez uchyloną szybę tak że raczej nie miał gdzie się przeciąć)
3. kabel zasilający jest cały owinięty taśmą izolacyjną (zrobił to poprzedni właściciel żeby mu 2 kable nie przeszkadzały to zaizolował je razem) ale zauważyłem że przy samym radiu chyba coś nie łączy czasem (ale bardzo rzadko)

Antenę sprawdzę jeszcze dziś miernikiem SWR

P.S. i jeszcze co mnie zdziwiło jak kiedyś sprawdzałem miernikiem moc to mi wyszło tylko 3W ! tyle ma być?
spalanie mojej eFki :
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 22:33
Posty: 32
Skąd: Raba N.
Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.

Postprzez DeadlY » 13 lut 2010, 15:15

slusek19 napisał(a):2. kabel raczej nie powinien być nigdzie załamany bo antena niema nawet tygodnia (wypuszczam przez uchyloną szybę tak że raczej nie miał gdzie się przeciąć)
3. kabel zasilający jest cały owinięty taśmą izolacyjną (zrobił to poprzedni właściciel żeby mu 2 kable nie przeszkadzały to zaizolował je razem) ale zauważyłem że przy samym radiu chyba coś nie łączy czasem (ale bardzo rzadko)

raczej to za mało ;) kabel nie jest długi sprawdź go dokładnie i napisz jak jest.
Jak czasem coś nie łączy przy zasilaniu... to bym na to zwrócił uwage. Nie wiem jak to wygląda, ale może wlutować nowy porządny kabel zasilający – cała operacja to groszowa sprawa.

slusek19 napisał(a):Antenę sprawdzę jeszcze dziś miernikiem SWR

Pierwszy i ostatni kanał powiny mieć taki sam SWR

slusek19 napisał(a):P.S. i jeszcze co mnie zdziwiło jak kiedyś sprawdzałem miernikiem moc to mi wyszło tylko 3W ! tyle ma być?

Może poprzedni właściciel rozkręcał wcześniej moc, a potem skrecił i nie zrobił tego dokładnie dlatego jest troszke mniej. Może to błąd pomiaru, a może coś jeszcze innego ;) Nie ma tragedii. Zrobimy jedno pomyślimy o drugim ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lut 2010, 15:16

slusek19 – a czy włączony masz ANL?

DeadlY napisał(a): Srali muchy.... żeby zestroić antene trzeba zmierzyć SWR na 1 i ostatnim kanale i zależnie od ich wartości wydł użyć lub skrócić promiennik, a żeby to zrobić jak należy wskazania muszą być dokladne i robi różnice czy pokazuje 1.5 czy 1.2 (wielką różnice).

Nie czytasz ze zrozumieniem.
Nie każdą antenę da się zestroić na SWR=1.0 bo to jest sytuacja idealna, nawet producenci podają wartość tego współczynnika swoich dla anten i jakoś niekoniecznie znajdziesz rzetelną informację, że do takich idealnych warunków antena się zestroi.
Zresztą
Poza tym ten SWR w okolicach 1.5 daje utratę mocy około 4% (przy 2.0 mamy już ok. 11%) więc to są takie małe straty emitowanej mocy, ze tego lokalny korespondent nawet nie zauważy – zresztą jak nie wierzysz to sprawdź sam i napisz jakie miałeś różnice u korespondenta między SWR = 1.2 a np. 1.7 ;)

DeadlY napisał(a):Jeśli coś wskazuje na skali siłe sygnału to, żeby ją skazać to musi ją zmierzyć skoro coś mierzy to jest miernikiem.

Ja zazwyczaj nieco inaczej podchodzę do tego – jeśli przyrząd pomiarowy spełnia jakąś klasę dokładności pomiaru to jak najbardziej mogę go nazwać "miernikiem". Jeśli uchyby błędu mierzonego są powyżej tych 5 czy 10% to takie urządzenie określa się jako "wskaźnik" do orientacyjnego odczytu wartości mierzonej. Bynajmniej nie ja to wymyśliłem.
Te tanie SWR-miarki raczej nie zasługują na miano "superdokładnego miernika".
Ale najważniejsze aby ich wskazania były powtarzalne a wówczas stały błąd pomiaru i tak nie będzie miał znaczenia bo stroimy antenę na minimum SWR chociaż nie zawsze uda się osiągnąć zakładane minimum.

DeadlY napisał(a):PS. Napisz coś więcej o kablu półfalowym to bardzo interesujące.

Półfalowy odcinek przewodu koncentrycznego (50ohm!) z uwzględnieniem współczynnika skrócenia charakterystycznego dla danego kabla..
Dla środka pasma CB będzie to ok. 3.64m


Trochę off-topic:
DeadlY napisał(a):Jeśli na każdej stacji pokazuje Ci inne ciśnienie w oponie to koniecznie odwiedź wulkanizacje.

To nie ma tutaj żadnego znaczenia
DeadlY napisał(a):Jesli ciśnieniomierze są dobre wskażą to samo bez względu na jakiej stacji to zrobisz i w jakim kraju.

Ciśnieniomierze tez mają swoja klasę dokładności więc nie mów, że każdy zawsze pokaże to samo – temat ten już przerabiałem u siebie w pracy parę razy i różnice wskazań w tanich manometrach bywają czasem spore.

P.S. .... i bez jakiejkolwiek urazy!

Upgrade:

slusek19 napisał(a):jeszcze co mnie zdziwiło jak kiedyś sprawdzałem miernikiem moc to mi wyszło tylko 3W ! tyle ma być?

Ten 1W różnicy mocy nie ma większego znaczenia. Zresztą aby dokładniej zmierzyć moc wyjściową to zaleca się pomiar na sztucznym obciążeniu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez DeadlY » 13 lut 2010, 15:35

Marek 161BD081
Kolego już wczesniej miałem to odczucie i chciałem o tym napisać, ale teraz dałeś mi 100% pewności.
Używasz pieknych fachowych słów ... tylko, że nie znasz ich znaczenia. Kopiujesz wypowiedzi innych z innego (innych) forum.
Co do mierników – tak piszesz jak byś 3 fakultety o tym skończył.
Co do wskazań urządzeń pomiarowych – w sklepie niezależnie jakiej firmy jest waga to ma pokazać dokłądnie 1kg. Dotyczy sie to tak samo wszystkich innych jednostek miary, wagi itd. (SWR też)
Jeśli pompujesz koła to po to żeby mieć określone w nich cisnienie i po to są ciśnienimierze (a nie żeby było od 1.5 do 2.5 atmosfery).
Dalsza dyskusja jest bezowocna.
Bez urazy kolego.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lut 2010, 16:18

Kolego DeadlY – jeden fakultet mi w zupełności wystarcza a Ty skoro nie wiesz co to znaczy klasa dokładności miernika to nie wypowiadaj się.
I też tak samo uważam, że dalsza dyskusja z tobą jest daremna.
Ale dla twojej informacji: ostatnio próbowałem wzorcować kilka nowych manometrów ale bez oznaczonej klasy dokładności – przy "wzorcowym" ciśnieniu 6 bar'ów miałem różnice odczytów dochodzące do 0.4 bara.
Więc nie mów, że "każdy manometr musi to samo pokazać".
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez DeadlY » 13 lut 2010, 17:15

Jeśli pokazuje co innego to jest do bani :) 2+2 = 4, a nie 2+2 ~ 4.1 i tyle na temat.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Yellowmen » 13 lut 2010, 22:18

a wy koledzy dalej swoje??
troszkę luzu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez slusek19 » 13 lut 2010, 23:31

Dziś przełożyłem kabel od anteny na środek auta pod siedzeniem i przez okno na dach i trochę pojeździłem po okolicy! Powiem wam że zauważyłem niewielkie różnice w zakłóceniach tzn. nie są tak częste (może to też wina pogody)!? kupiłem też ten filterek na alternator ale SWR nie udało mi się na dzisiaj załatwić :( może w poniedziałek skołuje a jak nie to kupie i dam znać czy są jakieś odchylenia

P.S. Yellowmen co z moim wygłuszeniem silnika? :D
spalanie mojej eFki :
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 22:33
Posty: 32
Skąd: Raba N.
Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.

Postprzez DeadlY » 14 lut 2010, 11:28

Kabel łapie zakłócenia, także inne ułożenie kabla może poprawić prace radia. Jeśli kabel wcześniej był tak samo i nic nie zmieniałeś w samochodzie to trzeba szukać dalej.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez slusek19 » 14 lut 2010, 11:57

DeadlY napisał(a):Kabel łapie zakłócenia, także inne ułożenie kabla może poprawić prace radia. Jeśli kabel wcześniej był tak samo i nic nie zmieniałeś w samochodzie to trzeba szukać dalej.


wcześniej kabel miałem puszczony pod progami i przez bagażnik na dach i wtedy było dużo gorzej! ale jak ściągałem progi to zobaczyłem tam taką grubą wiązkę kabli więc dlatego przełożyłem w inne miejsce i jest trochę lepiej jak leci prze środek auta i prze okno!
P.S. może kabel się przyciąć jak jest między klapą a uszczelką albo między szybą a uszczelką? czy muszę wyciąć kawałek uszczelki?
spalanie mojej eFki :
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 22:33
Posty: 32
Skąd: Raba N.
Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.

Postprzez DeadlY » 14 lut 2010, 12:13

Nie wycinaj nic bo bedzie ciec. Ty chyba nie masz ramek w oknach także proponuje przez klape bagażnika puszczać kabel.
Ps. Zerknij na PW
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Pinki » 15 lut 2010, 22:53

Ja na moim hustlerze ic 100 też ściągałem cięcia z wycieraczek i spryskiwacza. Wystarczyło SQ rozkręcić i jakoś to szło. Teraz zmieniłem bata na Sirio Mini Snake 27 MAG czyli dalej magnes. Antena z miejsca została zestrojona. I SQ mam teraz dużo bardziej skręcone na czułość i nie mam żadnych problemów. Kabel mam puszczony tak samo jak poprzednio czyli zejście od radia, które jest przymocowane do klapki schowka, przez tunel środkowy i z tyłu auta już leży luzem. Wystawiam przez drzwi, mam ramki, kabelek miękki i elastyczny, długość 3,6m. Hustler sztywny, o większej średnicy, długość 4,0 m.

Marek i DeadlY może wybierzecie się na piwo??
www.mtj.auto.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 01:20
Posty: 570
Skąd: Jawor
Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V

Postprzez rafusmaximus » 16 lut 2010, 03:39

Witam,

U mnie wszystko śmiga jak ta lala – Uniden PC78LTW z Presidentem Missouri – na spokojnie łapie do 12 km, resztę wyrzuca:)
Radyjko może "delikatnie" za duże, ale moja pomysłowość i zacięcie (bez lansu) w tym temacie nie miało granic, więc poradziłem sobie ze wszystkim. Nie dość, że ładnie się komponuje ze stalowym kolorem środkowego kokpitu (radio srebrny ma panel przedni), to do tego nie przeszkadza żonie, a ja mam też doyć łatwy dostęp do niego. Słowo klucz – rzepy, ale dobre rzepy, czyli M3 i do tego haczykowe, a nie włochate. Podstawa, to nie wieszać radia od razu, tylko poczekać dzień, aż klej na rzepie oswoi się na dobre z kokpitem. Miesiąc śmigam już na tym, w mrozy i po wyjeździe z garażu, po równym i dołkach, a radio, rzepy i wszystko inne idealnie sie trzyma (waga radia to ponad 2 kg:). Naprawde polecam rzepy, ale dobre rzepy, a nie będziecie żałować, no i co najważniejsze – nie ma dziur, kombinowań itp.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Yellowmen » 16 lut 2010, 13:11

TO JESZCZE JAKIEŚ FOTO ZAPODAJ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki