SUV do 18 000 zł – HR-V, RAV4, Freelander?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Barthez » 20 paź 2009, 20:12

edit: Oryginalny temat: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl
auto kupione – dyskusja trwa wiec zmieniam na bardziej czytelny
....................................................................................................
zrobilo sie chlodno, deszczowo i slisko.
coraz bardziej mocno zastanawiam sie nad kupnem jakiegos sztywnego dachu do mojej mx5.
moje wymagania: 4x4, rocznik 99-00, moc ok 100KM, do 18kzl, klima, (mile widziany automat i tempomat acz niekoniecznie)
potrzebuje do: przejechania 1000km bez zbytniego zmeczenia, niekoniecznie po dobrych drogach, wjechania czasami na drogi szutrowe, przewiezienia +1 osoby (53kg) i 2-3 torby bagazu, psa (docelowo 70cm/50kg) wiec mile widziane tylne siedzenia.
nie potrzebuje: off-road (patrol, wrangler, defender – ten projekt zostawiam na za kilka lat ze wzgledow finansowych), tuningu (mam na co wydawac kase – moja mx5) i sportowych osiagow, tylnych drzwi (mnie wystarcza 3d)

wedlug tych parametrow pomyslalem sobie o hondzie hrv lub o rav4 (bardziej podoba mi sie honda). Prosze o wasze opinie o tych autach ewentualnie sugestie na cos podobnego.
Ostatnio edytowano 9 lut 2010, 00:03 przez Barthez, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Mako » 20 paź 2009, 20:30

moze jakiegos starszego outback od subaru, jest 4x4 z automatem tez sie znajdzie, pewnie ma i tempomat, wjedzie na szuter i przewiezie kobite i psa plus torby ;)

http://otomoto.pl/subaru-outback-2-5-klima-automat-C10234355.html

http://otomoto.pl/subaru-outback-2-5-awd-klima-2-szyberdachy-C9954559.html

jezeli nie prawdziwa terenowka to moze freelander, fajne autko

http://allegro.pl/show_item.php?item=775794169
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez yoshiwwy » 23 paź 2009, 23:03

Jak dla mnie ravka odpada. To typowo kobiece auto. Przynajmniej z moich obserwacji tak to wygląda. No i to Toyota :P
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez Barthez » 23 paź 2009, 23:42

yoshiwwy napisał(a):Jak dla mnie ravka odpada. To typowo kobiece auto.

mozliwe.... hrv tez kobiece...??
mx5 – kobiece, 323f – kobiece, rx8 – kobiece (na ukrainie tym same laski jezdza), opel,vw,ford,merc i bmka tez sa kobiece – pozostale marki sa for gay
z meskich zostaje ursus ewentualnie dla mieczakow john deere (tam wszystko na joystickach, takie kobiece lub gejoskie sterowanie) wiec zostaje c330 lub c360...
wszystko kwestia gustu, a...
de gustibus non est disputandum

jesli kogos urazilem – przepraszam – pisalem ironicznie

w temacie chodzi mi o opinie na temat lekkich suv ow moze ktos z was takowe posiada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Mev » 24 paź 2009, 00:10

bartezm napisał(a):wiec zostaje c330 lub c360...

W463 <lol>
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez BratCukierka » 24 paź 2009, 09:25

bartezm
ja z ravki i hrv wzialbym... ravke :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Barthez » 24 paź 2009, 09:32

zaraz jade ogladnac hrv ale bede ogladal pozniej i rav – opisze swoje wrazenia jak wroce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez H4n50n » 8 lut 2010, 19:00

W teren to ravka :) HRV to taki większy civic 4x4, zakopie się pewnie w ogódku w przed garażem <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 11:05
Posty: 289
Skąd: Łódź
Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE

Postprzez Barthez » 8 lut 2010, 21:36

H4n50n napisał(a):W teren to ravka :) HRV to taki większy civic 4x4, zakopie się pewnie w ogódku w przed garażem <rotfl>

hahaha hahaha hahaha
1) bawisz sie w wykopaliska – u mnie powoli zaczyna sie wiosna i mysle o przesiadce do czegos bez dachu
2) ravka w tej cenie w srodku wyglada jak T34 i pewnie zakopie sie jeszcze w garazu (jak bedziesz chcial wyjechac)
3) jechales hrv? ze sie wypowiadasz – ja jezdzilem oboma i wiem co wybralem <głaszcze> a na marginesie to mi sie najlepiej jechalo w lr freelander... – ale ta awaryjnosc mnie wystraszyla
4) temat byl o suvie na zime a nie o offroad
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez H4n50n » 8 lut 2010, 22:48

Nie twierdze że HRV zła jest, tez bym pewnie ją wybrał (wole jazdę 8tyś obrotów,niż spuszczanie powietrza z opon i przywiązywanie wyciągarki do drzewa) :)
Toyotki generalnie bardziej lubią błotko i teren (sprawdzone na landcruiserze) a hondy to raczej wysokoobrotowe wiertarki na v-tec'u
A jak bardziej offroad to i wnętrze toporniejsze,z wyjątkiem Gelandewagen.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 11:05
Posty: 289
Skąd: Łódź
Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE

Postprzez Barthez » 8 lut 2010, 23:55

Toyotki generalnie bardziej lubią błotko i teren (sprawdzone na landcruiserze)
to nie rav4...
patrz 1 post – co mi bylo potrzebne
rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki
hondy to raczej wysokoobrotowe wiertarki na v-tec'u
hrv jest mulem... rav4 tez ale troche zwawszym...
wole jazdę 8tyś obrotów
w hrv rzadko przekraczam 3,5 – potem jest glosno a i tak samo nie jedzie...
ale
pomimo moich usilnych staran nie udalo mi sie tego samochodu unieruchomic w zaspach snieznych – dopuki kola nie zawisna w powietrzu – wyjedzie – plan na zime zrealizowany
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez H4n50n » 9 lut 2010, 13:27

Żebyśmy się źle nie zrozumieli:)
Nie chce się kłócić że HRV to złe auto,wręcz przeciwnie całkiem fajna konstrukcja.
Z mojego (i nie tylko) doświadczenia co do toyoty wiem że bardziej się nadają do kąpieli błotnych a hondy lubią długie proste:)
Dobry znajomy posiadałł HRV' 99 i miał z nią problemy poza asfaltem ale to pewnie bardziej kwestia kierowcy i doświadczenia.
W każdym razie pozdrawiam i szerokości :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 11:05
Posty: 289
Skąd: Łódź
Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE

Postprzez mcbeth » 9 lut 2010, 16:36

H4n50n napisał(a):W teren to ravka :) HRV to taki większy civic 4x4, zakopie się pewnie w ogódku w przed garażem <rotfl>

Muszę się zgodzić z bartezm : HRV to zdecydowanie inne autko niż civic czy M6 i twierdzenie , że HRV to taki większy civic świadczy tylko o .... braku doświadczenia z HRV piszącego. Np. HR-V i CR-V to ten sam napęd. Może to nie taki hardcore jak prawdziwe terenówki, ale prawdziwej terenówki po prostu bym nie chciał jako podstawowy samochód. Po co się męczyć w codziennej eksploatacji ? HRV jednak daje już pewien przedsmak (i tyle wystarczy ;) ). W porównaniu z M6 buda i zawieszenie są sztywniejsze, bardzie zwarte. Mnie wystarcza to, że tam gdzie M6 jadę z obawą, tam HRV jadę dla przyjemności :D .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Seventh_Star » 10 lut 2010, 16:09

Suzuki Grand Vitara po 98r. ;) Jak dobrze poszukać to w tej cenie coś się znajdzie. Do wyboru 5 lub 3 drzwi oraz cabrio. W teren też da się tym wjechać /rama/. Diesel też się znajdzie – w pierwszych latach produkcji montowano silniki Mazdy, później od PSA...
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez Pyton162 » 15 lut 2010, 12:07

sam mysle dosc mocno o aucie terenowym, i jakos podobaja mi sie czolgi amerykanskiew typu chevrolet blazer, lub ford explorer , dokladnie takie jak w linkach ponizej :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10221960
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11223299
mial kots do czynienia z takim potworami, nie chcialbym siąść na mine :)
Pyton162
 

Postprzez Barthez » 15 lut 2010, 13:43

Ford Explorer 4x4
Moc: 115 kW (156 KM), Pojemność skokowa: 4000 cm3
hehe – 39KM / 1l – chyba nie do zajechania silnik... ale te koszty eksploatacji moga byc duze... – jako 2 auto w rodzinie to tak
Postprzez Seventh_Star » 10 lut 2010 15:09
Suzuki Grand Vitara po 98r. ;) Jak dobrze poszukać to w tej cenie coś się znajdzie. Do wyboru 5 lub 3 drzwi oraz cabrio. W teren też da się tym wjechać /rama/. Diesel też się znajdzie – w pierwszych latach produkcji montowano silniki Mazdy, później od PSA...
zgadzam sie – jeszcze kia jest w tej cenie i nawet ma reduktor ale... ten wyglad... (kwestia gustu) jednym sie podoba innym nie – mnie nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Retro » 15 lut 2010, 22:35

bartezm napisał(a):rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki


A przypadkiem nie jest tak, że Honda w wersji 3 drzwiowej ma napęd tylko na przód a w 5 AWD ale tylko dołączany ?
RAV-4 3 drzwiowa ma STAŁY napęd na 4 koła, 5-drzwiowa ma dołączany.

Wg mnie wybór powinien zależeć od zastosowania

Dużo zabawy w terenie: FreeLander > RAV-4 > HR-V
Asfalt: HR-V > RAV-4 > FreeLander
Troche tu troche tam, ogólnie fun na śniegu i w błotku a w trasie daje radę: RAV-4 > FreeLander > HR-V
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Barthez » 15 lut 2010, 23:01

Retro napisał(a):
bartezm napisał(a):rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki


A przypadkiem nie jest tak, że Honda w wersji 3 drzwiowej ma napęd tylko na przód a w 5 AWD ale tylko dołączany ?
RAV-4 3 drzwiowa ma STAŁY napęd na 4 koła, 5-drzwiowa ma dołączany.

Wg mnie wybór powinien zależeć od zastosowania

Dużo zabawy w terenie: FreeLander > RAV-4 > HR-V
Asfalt: HR-V > RAV-4 > FreeLander
Troche tu troche tam, ogólnie fun na śniegu i w błotku a w trasie daje radę: RAV-4 > FreeLander > HR-V

ja pisalem o praktyce – w teorii masz racje – roznia sie. hrv ma dolaczany naped na tyl ale to dieje sie auromatycznie i tego nie czujesz (przynajmniej ja nie czuje). byly hrv tylko z przednim napedem ale ja mam 4x4. wszystkie te samochody sa za delikatne na prawdziwy teren i ich najwieksza wada jest (jak dla mnie) brak reduktora.
ps
mnie najbardziej podobal sie landek – ale rozmawialem z ludzmi na forum lr i odradzali mi zakup w tych rocznikach co mnie interesowaly
a) padaja napedy i naprawa jest b. droga wrecz nieoplacalna
b) b. duzo jest samochodow po przekladkach kierownicy
c) sporo rozbitkow i ogolna spora awaryjnosc
co do rav4 – w wersji krotkiej – super... ale to wnetrze z suwakami mi nie podeszlo
PS
czasami sie zastanawiam czy nie byla by lepsza tributka – tylko ja nie potrzebuje drzwi z tylu... no i srodek z focusa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez mcbeth » 16 lut 2010, 09:19

Retro napisał(a): tylko dołączany ?

Napęd dołączany to nie jest taki zły pomysł w obszarze zastosowań takiego SUVika. Na pewno lepszy jak jakiś torsen. W hrv/crv wiesz, że zawsze kręcą się przynajmniej 2 koła. Przy napędzie z 3 dyferencjałami może się kręcić jedno jak nie ma jakiejś szpery. A przy wykrzyżu można się zawsze wspomóc hamulcem ręcznym ;) .

bartezm napisał(a):
ich najwieksza wada jest (jak dla mnie) brak reduktora.

Krótka jedynka powinna wystarczyć w przewidzianych zastosowaniach. Tam, gdzie byłby potrzebny reduktor te autka na dłuższą metę by się rozsypały <lol> . To nie są przecież terenówki. Natomiast podczas obecnej zimy sprawdzają się rewelacyjnie.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pablo » 17 lut 2010, 01:31

Retro napisał(a):
bartezm napisał(a):rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki

Dużo zabawy w terenie: FreeLander > RAV-4 > HR-V

No to pojechałes po bandzie hahaha hahaha hahaha

No chyba że "dużo zabawy w terenie" oznacza co najwyżej polna lekko błotnistą drogę . W takim przypadku i tak, 100x lepszą "terenówką" będzie stary polonez z lokalesem za kierownicą, niż plastik na kółkach pokroju freelandka ravki hrv czy tributa
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto