SUV do 18 000 zł – HR-V, RAV4, Freelander?
1, 2
edit: Oryginalny temat: hardtop do mx5 nbfl – do 18000zl
auto kupione – dyskusja trwa wiec zmieniam na bardziej czytelny
....................................................................................................
zrobilo sie chlodno, deszczowo i slisko.
coraz bardziej mocno zastanawiam sie nad kupnem jakiegos sztywnego dachu do mojej mx5.
moje wymagania: 4x4, rocznik 99-00, moc ok 100KM, do 18kzl, klima, (mile widziany automat i tempomat acz niekoniecznie)
potrzebuje do: przejechania 1000km bez zbytniego zmeczenia, niekoniecznie po dobrych drogach, wjechania czasami na drogi szutrowe, przewiezienia +1 osoby (53kg) i 2-3 torby bagazu, psa (docelowo 70cm/50kg) wiec mile widziane tylne siedzenia.
nie potrzebuje: off-road (patrol, wrangler, defender – ten projekt zostawiam na za kilka lat ze wzgledow finansowych), tuningu (mam na co wydawac kase – moja mx5) i sportowych osiagow, tylnych drzwi (mnie wystarcza 3d)
wedlug tych parametrow pomyslalem sobie o hondzie hrv lub o rav4 (bardziej podoba mi sie honda). Prosze o wasze opinie o tych autach ewentualnie sugestie na cos podobnego.
auto kupione – dyskusja trwa wiec zmieniam na bardziej czytelny
....................................................................................................
zrobilo sie chlodno, deszczowo i slisko.
coraz bardziej mocno zastanawiam sie nad kupnem jakiegos sztywnego dachu do mojej mx5.
moje wymagania: 4x4, rocznik 99-00, moc ok 100KM, do 18kzl, klima, (mile widziany automat i tempomat acz niekoniecznie)
potrzebuje do: przejechania 1000km bez zbytniego zmeczenia, niekoniecznie po dobrych drogach, wjechania czasami na drogi szutrowe, przewiezienia +1 osoby (53kg) i 2-3 torby bagazu, psa (docelowo 70cm/50kg) wiec mile widziane tylne siedzenia.
nie potrzebuje: off-road (patrol, wrangler, defender – ten projekt zostawiam na za kilka lat ze wzgledow finansowych), tuningu (mam na co wydawac kase – moja mx5) i sportowych osiagow, tylnych drzwi (mnie wystarcza 3d)
wedlug tych parametrow pomyslalem sobie o hondzie hrv lub o rav4 (bardziej podoba mi sie honda). Prosze o wasze opinie o tych autach ewentualnie sugestie na cos podobnego.
Ostatnio edytowano 9 lut 2010, 00:03 przez Barthez, łącznie edytowano 1 raz
moze jakiegos starszego outback od subaru, jest 4x4 z automatem tez sie znajdzie, pewnie ma i tempomat, wjedzie na szuter i przewiezie kobite i psa plus torby
http://otomoto.pl/subaru-outback-2-5-klima-automat-C10234355.html
http://otomoto.pl/subaru-outback-2-5-awd-klima-2-szyberdachy-C9954559.html
jezeli nie prawdziwa terenowka to moze freelander, fajne autko
http://allegro.pl/show_item.php?item=775794169


jezeli nie prawdziwa terenowka to moze freelander, fajne autko

Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
yoshiwwy napisał(a):Jak dla mnie ravka odpada. To typowo kobiece auto.
mozliwe.... hrv tez kobiece...
mx5 – kobiece, 323f – kobiece, rx8 – kobiece (na ukrainie tym same laski jezdza), opel,vw,ford,merc i bmka tez sa kobiece – pozostale marki sa for gay
z meskich zostaje ursus ewentualnie dla mieczakow john deere (tam wszystko na joystickach, takie kobiece lub gejoskie sterowanie) wiec zostaje c330 lub c360...
wszystko kwestia gustu, a...
de gustibus non est disputandum
jesli kogos urazilem – przepraszam – pisalem ironicznie
w temacie chodzi mi o opinie na temat lekkich suv ow moze ktos z was takowe posiada
bartezm
ja z ravki i hrv wzialbym... ravke
ja z ravki i hrv wzialbym... ravke
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
H4n50n napisał(a):W teren to ravkaHRV to taki większy civic 4x4, zakopie się pewnie w ogódku w przed garażem



1) bawisz sie w wykopaliska – u mnie powoli zaczyna sie wiosna i mysle o przesiadce do czegos bez dachu
2) ravka w tej cenie w srodku wyglada jak T34 i pewnie zakopie sie jeszcze w garazu (jak bedziesz chcial wyjechac)
3) jechales hrv? ze sie wypowiadasz – ja jezdzilem oboma i wiem co wybralem

4) temat byl o suvie na zime a nie o offroad
Nie twierdze że HRV zła jest, tez bym pewnie ją wybrał (wole jazdę 8tyś obrotów,niż spuszczanie powietrza z opon i przywiązywanie wyciągarki do drzewa) 
Toyotki generalnie bardziej lubią błotko i teren (sprawdzone na landcruiserze) a hondy to raczej wysokoobrotowe wiertarki na v-tec'u
A jak bardziej offroad to i wnętrze toporniejsze,z wyjątkiem Gelandewagen.
Toyotki generalnie bardziej lubią błotko i teren (sprawdzone na landcruiserze) a hondy to raczej wysokoobrotowe wiertarki na v-tec'u
A jak bardziej offroad to i wnętrze toporniejsze,z wyjątkiem Gelandewagen.

- Od: 6 cze 2009, 11:05
- Posty: 289
- Skąd: Łódź
- Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE
Toyotki generalnie bardziej lubią błotko i teren (sprawdzone na landcruiserze)
to nie rav4...
patrz 1 post – co mi bylo potrzebne
rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki
hondy to raczej wysokoobrotowe wiertarki na v-tec'u
hrv jest mulem... rav4 tez ale troche zwawszym...
wole jazdę 8tyś obrotów
w hrv rzadko przekraczam 3,5 – potem jest glosno a i tak samo nie jedzie...
ale
pomimo moich usilnych staran nie udalo mi sie tego samochodu unieruchomic w zaspach snieznych – dopuki kola nie zawisna w powietrzu – wyjedzie – plan na zime zrealizowany
pozdrawiam
to nie rav4...
patrz 1 post – co mi bylo potrzebne
rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki
hondy to raczej wysokoobrotowe wiertarki na v-tec'u
hrv jest mulem... rav4 tez ale troche zwawszym...
wole jazdę 8tyś obrotów
w hrv rzadko przekraczam 3,5 – potem jest glosno a i tak samo nie jedzie...
ale
pomimo moich usilnych staran nie udalo mi sie tego samochodu unieruchomic w zaspach snieznych – dopuki kola nie zawisna w powietrzu – wyjedzie – plan na zime zrealizowany
pozdrawiam
Żebyśmy się źle nie zrozumieli:)
Nie chce się kłócić że HRV to złe auto,wręcz przeciwnie całkiem fajna konstrukcja.
Z mojego (i nie tylko) doświadczenia co do toyoty wiem że bardziej się nadają do kąpieli błotnych a hondy lubią długie proste:)
Dobry znajomy posiadałł HRV' 99 i miał z nią problemy poza asfaltem ale to pewnie bardziej kwestia kierowcy i doświadczenia.
W każdym razie pozdrawiam i szerokości
Nie chce się kłócić że HRV to złe auto,wręcz przeciwnie całkiem fajna konstrukcja.
Z mojego (i nie tylko) doświadczenia co do toyoty wiem że bardziej się nadają do kąpieli błotnych a hondy lubią długie proste:)
Dobry znajomy posiadałł HRV' 99 i miał z nią problemy poza asfaltem ale to pewnie bardziej kwestia kierowcy i doświadczenia.
W każdym razie pozdrawiam i szerokości

- Od: 6 cze 2009, 11:05
- Posty: 289
- Skąd: Łódź
- Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE
H4n50n napisał(a):W teren to ravkaHRV to taki większy civic 4x4, zakopie się pewnie w ogódku w przed garażem
Muszę się zgodzić z bartezm : HRV to zdecydowanie inne autko niż civic czy M6 i twierdzenie , że HRV to taki większy civic świadczy tylko o .... braku doświadczenia z HRV piszącego. Np. HR-V i CR-V to ten sam napęd. Może to nie taki hardcore jak prawdziwe terenówki, ale prawdziwej terenówki po prostu bym nie chciał jako podstawowy samochód. Po co się męczyć w codziennej eksploatacji ? HRV jednak daje już pewien przedsmak (i tyle wystarczy
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Suzuki Grand Vitara po 98r.
Jak dobrze poszukać to w tej cenie coś się znajdzie. Do wyboru 5 lub 3 drzwi oraz cabrio. W teren też da się tym wjechać /rama/. Diesel też się znajdzie – w pierwszych latach produkcji montowano silniki Mazdy, później od PSA...
- Od: 25 lut 2008, 13:58
- Posty: 106
- Skąd: gdzieś w Pyrlandi
- Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04
sam mysle dosc mocno o aucie terenowym, i jakos podobaja mi sie czolgi amerykanskiew typu chevrolet blazer, lub ford explorer , dokladnie takie jak w linkach ponizej :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10221960
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11223299
mial kots do czynienia z takim potworami, nie chcialbym siąść na mine


mial kots do czynienia z takim potworami, nie chcialbym siąść na mine
-
Pyton162
Ford Explorer 4x4
Moc: 115 kW (156 KM), Pojemność skokowa: 4000 cm3
hehe – 39KM / 1l – chyba nie do zajechania silnik... ale te koszty eksploatacji moga byc duze... – jako 2 auto w rodzinie to tak
Postprzez Seventh_Star » 10 lut 2010 15:09
Suzuki Grand Vitara po 98r.
Jak dobrze poszukać to w tej cenie coś się znajdzie. Do wyboru 5 lub 3 drzwi oraz cabrio. W teren też da się tym wjechać /rama/. Diesel też się znajdzie – w pierwszych latach produkcji montowano silniki Mazdy, później od PSA...
zgadzam sie – jeszcze kia jest w tej cenie i nawet ma reduktor ale... ten wyglad... (kwestia gustu) jednym sie podoba innym nie – mnie nie
Moc: 115 kW (156 KM), Pojemność skokowa: 4000 cm3
hehe – 39KM / 1l – chyba nie do zajechania silnik... ale te koszty eksploatacji moga byc duze... – jako 2 auto w rodzinie to tak
Postprzez Seventh_Star » 10 lut 2010 15:09
Suzuki Grand Vitara po 98r.
zgadzam sie – jeszcze kia jest w tej cenie i nawet ma reduktor ale... ten wyglad... (kwestia gustu) jednym sie podoba innym nie – mnie nie
bartezm napisał(a):rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki
A przypadkiem nie jest tak, że Honda w wersji 3 drzwiowej ma napęd tylko na przód a w 5 AWD ale tylko dołączany ?
RAV-4 3 drzwiowa ma STAŁY napęd na 4 koła, 5-drzwiowa ma dołączany.
Wg mnie wybór powinien zależeć od zastosowania
Dużo zabawy w terenie: FreeLander > RAV-4 > HR-V
Asfalt: HR-V > RAV-4 > FreeLander
Troche tu troche tam, ogólnie fun na śniegu i w błotku a w trasie daje radę: RAV-4 > FreeLander > HR-V
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Retro napisał(a):bartezm napisał(a):rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki
A przypadkiem nie jest tak, że Honda w wersji 3 drzwiowej ma napęd tylko na przód a w 5 AWD ale tylko dołączany ?
RAV-4 3 drzwiowa ma STAŁY napęd na 4 koła, 5-drzwiowa ma dołączany.
Wg mnie wybór powinien zależeć od zastosowania
Dużo zabawy w terenie: FreeLander > RAV-4 > HR-V
Asfalt: HR-V > RAV-4 > FreeLander
Troche tu troche tam, ogólnie fun na śniegu i w błotku a w trasie daje radę: RAV-4 > FreeLander > HR-V
ja pisalem o praktyce – w teorii masz racje – roznia sie. hrv ma dolaczany naped na tyl ale to dieje sie auromatycznie i tego nie czujesz (przynajmniej ja nie czuje). byly hrv tylko z przednim napedem ale ja mam 4x4. wszystkie te samochody sa za delikatne na prawdziwy teren i ich najwieksza wada jest (jak dla mnie) brak reduktora.
ps
mnie najbardziej podobal sie landek – ale rozmawialem z ludzmi na forum lr i odradzali mi zakup w tych rocznikach co mnie interesowaly
a) padaja napedy i naprawa jest b. droga wrecz nieoplacalna
b) b. duzo jest samochodow po przekladkach kierownicy
c) sporo rozbitkow i ogolna spora awaryjnosc
co do rav4 – w wersji krotkiej – super... ale to wnetrze z suwakami mi nie podeszlo
PS
czasami sie zastanawiam czy nie byla by lepsza tributka – tylko ja nie potrzebuje drzwi z tylu... no i srodek z focusa
Retro napisał(a): tylko dołączany ?
Napęd dołączany to nie jest taki zły pomysł w obszarze zastosowań takiego SUVika. Na pewno lepszy jak jakiś torsen. W hrv/crv wiesz, że zawsze kręcą się przynajmniej 2 koła. Przy napędzie z 3 dyferencjałami może się kręcić jedno jak nie ma jakiejś szpery. A przy wykrzyżu można się zawsze wspomóc hamulcem ręcznym
bartezm napisał(a):
ich najwieksza wada jest (jak dla mnie) brak reduktora.
Krótka jedynka powinna wystarczyć w przewidzianych zastosowaniach. Tam, gdzie byłby potrzebny reduktor te autka na dłuższą metę by się rozsypały

2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Retro napisał(a):bartezm napisał(a):rav i hrv maja b. podobne napedy w praktyce – pozostaje kwestia estetyki
Dużo zabawy w terenie: FreeLander > RAV-4 > HR-V
No to pojechałes po bandzie



No chyba że "dużo zabawy w terenie" oznacza co najwyżej polna lekko błotnistą drogę . W takim przypadku i tak, 100x lepszą "terenówką" będzie stary polonez z lokalesem za kierownicą, niż plastik na kółkach pokroju freelandka ravki hrv czy tributa
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości