Poduszki silnika | Regulacja (fororelacja) [323f BJ, RF2A]

Postprzez billy33 » 5 lut 2010, 01:09

Witam

Mam spory problem z kupnem poduszek pod silnik i skrzynie do swojej Mazdy, obdzwoniłem większość hurtowni w Wawie i okolicy. Jedyną poduszkę jaką udało mi się kupić to przednia silnika (ta pod chłodnicą). Szukam pozostałych 3 ale bez skutku. Więc zwracam się z prośbą o podanie numerów telefonów lub linków do stron hurtowni gdzie mogę takie poduszki nabyć. Dodam że chodzi mi o zamienniki dobrej jakości, a nie jakąś lipe typu ted gum, lub same wkłady (odradza mechanik). Model mojego auta to 323F 2001 r silnik 2.0 ditd 101KM.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 00:59
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)

Postprzez didusiek » 5 lut 2010, 08:42

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez tomek602 » 5 lut 2010, 13:03

Mam do was pytanie drodzy koledzy mianowicie:
Po wymianie poduszki pod silnikiem – tej pod skrzynią oraz drugiej pod samym silnikiem ta która jest blisko tablicy rejestracyjnej – moja Mazda 323F BJ 1840 ccm podczas niskich temperatur i gdy nie jest rozgrzana to silnik pracując normalnie obroty około 1500 – jeszcze jest zimny więc działa ssanie wpada w wibracje przy około 1000 obrótów, które przenoszą się również na kierownice i nawet kluczyki wewnatrz mi dzwonią. Gdy się już rozgrzeje silnik to jest wszystko w porządku. Dodam, że poduszki obydwie kupiłem orginalne, czy należałoby wymienić coś jeszcze – proszę o poradę
tomek602
 

Postprzez billy33 » 5 lut 2010, 13:44

Dzwoniłem do Carspeed są tylko oryginalne poduszki, a ja szukam dobrych zamienników. Prosze o kolejne linki lub telefony do hurtowni.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 00:59
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)

Postprzez topik » 5 lut 2010, 20:20

Witam. Billy33 w poradniku diesla jest link do postu o poduszkach. Jeżeli nie czytałeś to to polecam ten post. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez billy33 » 5 lut 2010, 21:37

Witam topik

Jeżeli możesz to podaj dokładny link do strony, bo jest tego troche na forum i cieżko jest szukać, przynajmniej ja nic nie znalazłem.
Innych Forumowiczów również prosze o pomoc w poszukiwaniu poduszek silnika.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 00:59
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)

Postprzez Borys » 5 lut 2010, 21:55

Tu: viewtopic.php?t=45344 oraz
DiTD
To jeszcze jedna kwestia – wbrew pozorom mało znana. Większość naszych autek to pojazdy "jakoś" powypadkowe. Niestety efektem ubocznym jest uszkodzenie poduszek zawieszenia silnika (a w GF jest ich pięć!, w BJ i Premacy 4). Ponadrywane poduszki powodują wibracje czy nawet szarpanie całego auta. Dwie poduszki boczne (gumowo-hydrauliczna przy rozrządzie oraz z przeciwnej strony blisko filtra powietrza), jedna przy ścianie grodziowej, jedna przy chłodnicach z przodu (ta przenosi wibracje na karoserię jeśli poduszki są naprężone!) oraz pod skrzynią biegów (mocowanie do belki – tylko w 626). Pourywane poduszki potrafi (bardzo dobrze) reaktywować firma Tedgum z Rudy Śląskiej (z hydrauliczną włącznie)!
Źle spasowane poduszki (bądź trochę naruszona konstrukcja) powoduje przenoszenie wibracji i wzmożony hałas silnika w kabinie (hałas, no – nazwałbym to raczej rykiem silnika i buczeniem).

Poduszka olejowa przy rozrządzie (mało kto wierzy, że jest w niej olej), ulega zużyciu czasowemu. Nikt nie kupił z nas (chyba) nowej mazdy DiTD prosto z salonu, więc nie wie jak cichy był silnik przy opuszczaniu salonu. Po latach poduszki siadają (niestety), więc warto się nimi "zająć". Stan poduszki rozrządu (prócz widocznego uszkodzenia) można zdiagnozować dość prosto – jeśli śruba jest powyżej osi to znaczy, że jeszcze można na niej jeździć, gdy jednak jest w osi albo poniżej, to hałas nas wykończy...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez billy33 » 5 lut 2010, 22:08

Dzieki za pomoc Borys

Ale w pierwszym poście napisałem dokładnie, że nie chce poduszek firmy Ted Gum a wiec i regeneracja u nich w siedzibie też nie wchodzi w gre.

Pozdrawiam i czekam na dalsze porady.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 00:59
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)

Postprzez didusiek » 9 lut 2010, 10:55

billy33 napisał(a):Dzieki za pomoc Borys

Ale w pierwszym poście napisałem dokładnie, że nie chce poduszek firmy Ted Gum a wiec i regeneracja u nich w siedzibie też nie wchodzi w gre.

Pozdrawiam i czekam na dalsze porady.


billy33 skoro ci nie pasują nasze porady i propozycje to może trochę się wysilisz i poszukasz sam w szukajce :]

A może tu:
http://www.japancar.pl/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez billy33 » 9 lut 2010, 16:16

Witam didusiek

To nie o to chodzi że nie pasują mi Wasze porady, tylko po prostu nigdzie nie moge dostać tych poduszek (a nie chce ted guma) . Sam też szukam cały czas po całej Polsce i żadna hurtownia nie ma takich poduszek. A na forum pisze z nadzieją że już też ktoś miał ten sam problem i wie gdzie można dostać takie poduszki, do JAPANCAR też już dzwoniłem i niestety nie mają.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 00:59
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)

Postprzez YgooR » 9 lut 2010, 21:29

Witam, też kiedyś interesowałem się tym tematem i nie znalazłem innego rozwiązania niż Ted Gum albo ory Mazda.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez billy33 » 10 lut 2010, 13:07

Witam

To mnie pocieszyłeś ;–) ,YgooR jeżeli piszesz że nie znalazłeś innego rozwiązania to rozumiem że jeździsz na Ted Gumach? Jeżeli tak to napisz jakie odczucia z pracy tych poduszek czy są tak twarde i słabo tłumią drgania że "plomby wypadają" jak zapewniali mnie w Auto Jaksie w Ożarowie?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 00:59
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)

Postprzez YgooR » 10 lut 2010, 16:13

piszesz że nie znalazłeś innego rozwiązania to rozumiem że jeździsz na Ted Gumach?

No właśnie nie, z powodu takiej opini:
słabo tłumią drgania że "plomby wypadają"

postanowiłem nic nie robić, zastanawiam się tylko co gorsze, jeździć na siedzących poduszkach czy na Ted Gum.
Teraz moja Mazda bardziej przypomina traktor dlatego zaryzykuje i na wiosnę wsadzę Ted Gum po stronie skrzyni biegów i rozrządu, a od grodzi ory Mazda. Przy chłodnicy nie wymienia się poduchy. Takim traktorem jak teraz jazda nie jest przyjemna dlatego zaryzykuje i wymienię bo gorzej już chyba nie będzie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez billy33 » 10 lut 2010, 23:44

U mnie jeszcze dają rade, ale było napewno lepiej, wiec są na wykonczeniu. A czemu tej pod chłodnicą się nie wymienia? Bo akurat tą poduszke mam.
No właśnie ja też przez te opinie nie chce kupic ted guma.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 lut 2010, 01:00 przez billy33, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 00:59
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)

Postprzez YgooR » 11 lut 2010, 00:23

Zacząłeś nowy temat o poduszkach w DITD, stary jest tutaj: viewtopic.php?f=89&t=45344
Wiem że jest długi ale warto go poczytać.
A czemu tej pod chłodnicą się nie wymienia?

Poduszka pod chłodnicą nie tłumi drgań, raczej asekuruje silnik przed nadmiernym przechylaniem się.
Jak jej się przyjrzysz to zauważysz że w środku jest cienka guma, jest za słaba by tłumić.
Nawet jak jest zerwana wystarczy wyregulować poduszkę tak żeby była przerwa między wewnętrzną a zewnętrzną jej częścią. Ta z Ted Gum tworzy jedną całość (ktoś tak napisał) dlatego przenosi wszystkie drgania na przedni pas.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez zurekk » 15 lut 2010, 18:21

YgooR napisał(a):Nawet jak jest zerwana wystarczy wyregulować poduszkę tak żeby była przerwa między wewnętrzną a zewnętrzną jej częścią.
Pozdrawiam.


Wiesz może na czym polega ta regulacja?
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 13:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Postprzez Mako » 15 lut 2010, 18:33

Nie wiem skad macie informacje o kiepskiej jakosci tedgumach ale na poczatku mojej dzialalnosci na forum jak mialem jeszcze BJ to chcialem zmieniac i czytalem gdzies na forum wypowiedz osoby ktora zalozyla te gumy i sobie chwalila. Teraz w natloku postow i tematow nie moge tego znalezc, ale rzecz sie miala w silniku benzynowym.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez YgooR » 15 lut 2010, 18:50

Mako napisał(a):Nie wiem skad macie informacje o kiepskiej jakosci tedgumach

Moja opinia powstała po przeczytaniu forum, jest dużo krytycznych wypowiedzi. Ale są też i pozytywne, Pawel M. był bardzo zadowolony z jakości Ted Gum, dlatego najlepiej się przekonać na własnej skórze po założeniu.
zurekk napisał(a):Wiesz może na czym polega ta regulacja?

Tu masz opis viewtopic.php?f=89&t=45344&start=460
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez zurekk » 17 lut 2010, 18:18

zurekk napisał(a):Wiesz może na czym polega ta regulacja?


Pozwoliłem odpowiedzieć sam sobie ;)

Korzystając dzisiaj z wolnej chwili postanowiłem spróbować wyregulować poduszkę „przy chłodnicy”. Kierując się radami kolegów z tematu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=45344&start=460
powstała poniższa mini relacja oraz kilka przemyśleń.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odkręcenia zapieczonej śruby wymagało użycia sporej siły i niestety moją prawie 30letnią radziecką grzechotkę szlag trafił.
Regulacja polegała na odpowiednim ustawieniu środkowej części poduszki. U mnie potrzebne było podciągnięcie lekko do góry i ustało bujanie się silnika przy dodawaniu gazu.
Wg mnie pracującymi częściami poduszki są: część środkowa oraz tuleja zewnętrzna. Cienka guma, która często jest oberwana, wielkiego wpływu na pracę poduszki mieć nie może.

Jeśli się mylę to proszę o odniesienie się do powyższego tekstu.
Pozdrawiam.
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 13:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Postprzez YgooR » 17 lut 2010, 18:32

zurekk napisał(a):Jeśli się mylę to proszę o odniesienie się do powyższego tekstu.

Nie mylisz się :) Fajna fotorelacja.
Proponuję dodać do fotorelacji bo wiele osób pyta o tą regulację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323