Poduszki silnika | Regulacja (fororelacja) [323f BJ, RF2A]
Witam
Mam spory problem z kupnem poduszek pod silnik i skrzynie do swojej Mazdy, obdzwoniłem większość hurtowni w Wawie i okolicy. Jedyną poduszkę jaką udało mi się kupić to przednia silnika (ta pod chłodnicą). Szukam pozostałych 3 ale bez skutku. Więc zwracam się z prośbą o podanie numerów telefonów lub linków do stron hurtowni gdzie mogę takie poduszki nabyć. Dodam że chodzi mi o zamienniki dobrej jakości, a nie jakąś lipe typu ted gum, lub same wkłady (odradza mechanik). Model mojego auta to 323F 2001 r silnik 2.0 ditd 101KM.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Mam spory problem z kupnem poduszek pod silnik i skrzynie do swojej Mazdy, obdzwoniłem większość hurtowni w Wawie i okolicy. Jedyną poduszkę jaką udało mi się kupić to przednia silnika (ta pod chłodnicą). Szukam pozostałych 3 ale bez skutku. Więc zwracam się z prośbą o podanie numerów telefonów lub linków do stron hurtowni gdzie mogę takie poduszki nabyć. Dodam że chodzi mi o zamienniki dobrej jakości, a nie jakąś lipe typu ted gum, lub same wkłady (odradza mechanik). Model mojego auta to 323F 2001 r silnik 2.0 ditd 101KM.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
- Od: 27 sty 2010, 00:59
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)
Tutaj zapytaj:
http://www.carspeed.pl/pl,0,s112,kontakt.html
http://www.carspeed.pl/pl,0,s112,kontakt.html
Mam do was pytanie drodzy koledzy mianowicie:
Po wymianie poduszki pod silnikiem – tej pod skrzynią oraz drugiej pod samym silnikiem ta która jest blisko tablicy rejestracyjnej – moja Mazda 323F BJ 1840 ccm podczas niskich temperatur i gdy nie jest rozgrzana to silnik pracując normalnie obroty około 1500 – jeszcze jest zimny więc działa ssanie wpada w wibracje przy około 1000 obrótów, które przenoszą się również na kierownice i nawet kluczyki wewnatrz mi dzwonią. Gdy się już rozgrzeje silnik to jest wszystko w porządku. Dodam, że poduszki obydwie kupiłem orginalne, czy należałoby wymienić coś jeszcze – proszę o poradę
Po wymianie poduszki pod silnikiem – tej pod skrzynią oraz drugiej pod samym silnikiem ta która jest blisko tablicy rejestracyjnej – moja Mazda 323F BJ 1840 ccm podczas niskich temperatur i gdy nie jest rozgrzana to silnik pracując normalnie obroty około 1500 – jeszcze jest zimny więc działa ssanie wpada w wibracje przy około 1000 obrótów, które przenoszą się również na kierownice i nawet kluczyki wewnatrz mi dzwonią. Gdy się już rozgrzeje silnik to jest wszystko w porządku. Dodam, że poduszki obydwie kupiłem orginalne, czy należałoby wymienić coś jeszcze – proszę o poradę
-
tomek602
Witam. Billy33 w poradniku diesla jest link do postu o poduszkach. Jeżeli nie czytałeś to to polecam ten post. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam topik
Jeżeli możesz to podaj dokładny link do strony, bo jest tego troche na forum i cieżko jest szukać, przynajmniej ja nic nie znalazłem.
Innych Forumowiczów również prosze o pomoc w poszukiwaniu poduszek silnika.
Pozdrawiam
Jeżeli możesz to podaj dokładny link do strony, bo jest tego troche na forum i cieżko jest szukać, przynajmniej ja nic nie znalazłem.
Innych Forumowiczów również prosze o pomoc w poszukiwaniu poduszek silnika.
Pozdrawiam
- Od: 27 sty 2010, 00:59
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)
Tu: viewtopic.php?t=45344 oraz
DiTD
To jeszcze jedna kwestia – wbrew pozorom mało znana. Większość naszych autek to pojazdy "jakoś" powypadkowe. Niestety efektem ubocznym jest uszkodzenie poduszek zawieszenia silnika (a w GF jest ich pięć!, w BJ i Premacy 4). Ponadrywane poduszki powodują wibracje czy nawet szarpanie całego auta. Dwie poduszki boczne (gumowo-hydrauliczna przy rozrządzie oraz z przeciwnej strony blisko filtra powietrza), jedna przy ścianie grodziowej, jedna przy chłodnicach z przodu (ta przenosi wibracje na karoserię jeśli poduszki są naprężone!) oraz pod skrzynią biegów (mocowanie do belki – tylko w 626). Pourywane poduszki potrafi (bardzo dobrze) reaktywować firma Tedgum z Rudy Śląskiej (z hydrauliczną włącznie)!
Źle spasowane poduszki (bądź trochę naruszona konstrukcja) powoduje przenoszenie wibracji i wzmożony hałas silnika w kabinie (hałas, no – nazwałbym to raczej rykiem silnika i buczeniem).
Poduszka olejowa przy rozrządzie (mało kto wierzy, że jest w niej olej), ulega zużyciu czasowemu. Nikt nie kupił z nas (chyba) nowej mazdy DiTD prosto z salonu, więc nie wie jak cichy był silnik przy opuszczaniu salonu. Po latach poduszki siadają (niestety), więc warto się nimi "zająć". Stan poduszki rozrządu (prócz widocznego uszkodzenia) można zdiagnozować dość prosto – jeśli śruba jest powyżej osi to znaczy, że jeszcze można na niej jeździć, gdy jednak jest w osi albo poniżej, to hałas nas wykończy...
billy33 napisał(a):Dzieki za pomoc Borys
Ale w pierwszym poście napisałem dokładnie, że nie chce poduszek firmy Ted Gum a wiec i regeneracja u nich w siedzibie też nie wchodzi w gre.
Pozdrawiam i czekam na dalsze porady.
billy33 skoro ci nie pasują nasze porady i propozycje to może trochę się wysilisz i poszukasz sam w szukajce
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A może tu:
http://www.japancar.pl/index.php
Witam didusiek
To nie o to chodzi że nie pasują mi Wasze porady, tylko po prostu nigdzie nie moge dostać tych poduszek (a nie chce ted guma) . Sam też szukam cały czas po całej Polsce i żadna hurtownia nie ma takich poduszek. A na forum pisze z nadzieją że już też ktoś miał ten sam problem i wie gdzie można dostać takie poduszki, do JAPANCAR też już dzwoniłem i niestety nie mają.
Pozdrawiam
To nie o to chodzi że nie pasują mi Wasze porady, tylko po prostu nigdzie nie moge dostać tych poduszek (a nie chce ted guma) . Sam też szukam cały czas po całej Polsce i żadna hurtownia nie ma takich poduszek. A na forum pisze z nadzieją że już też ktoś miał ten sam problem i wie gdzie można dostać takie poduszki, do JAPANCAR też już dzwoniłem i niestety nie mają.
Pozdrawiam
- Od: 27 sty 2010, 00:59
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)
Witam, też kiedyś interesowałem się tym tematem i nie znalazłem innego rozwiązania niż Ted Gum albo ory Mazda.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam
To mnie pocieszyłeś ;–) ,YgooR jeżeli piszesz że nie znalazłeś innego rozwiązania to rozumiem że jeździsz na Ted Gumach? Jeżeli tak to napisz jakie odczucia z pracy tych poduszek czy są tak twarde i słabo tłumią drgania że "plomby wypadają" jak zapewniali mnie w Auto Jaksie w Ożarowie?
Pozdrawiam
To mnie pocieszyłeś ;–) ,YgooR jeżeli piszesz że nie znalazłeś innego rozwiązania to rozumiem że jeździsz na Ted Gumach? Jeżeli tak to napisz jakie odczucia z pracy tych poduszek czy są tak twarde i słabo tłumią drgania że "plomby wypadają" jak zapewniali mnie w Auto Jaksie w Ożarowie?
Pozdrawiam
- Od: 27 sty 2010, 00:59
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)
piszesz że nie znalazłeś innego rozwiązania to rozumiem że jeździsz na Ted Gumach?
No właśnie nie, z powodu takiej opini:
słabo tłumią drgania że "plomby wypadają"
postanowiłem nic nie robić, zastanawiam się tylko co gorsze, jeździć na siedzących poduszkach czy na Ted Gum.
Teraz moja Mazda bardziej przypomina traktor dlatego zaryzykuje i na wiosnę wsadzę Ted Gum po stronie skrzyni biegów i rozrządu, a od grodzi ory Mazda. Przy chłodnicy nie wymienia się poduchy. Takim traktorem jak teraz jazda nie jest przyjemna dlatego zaryzykuje i wymienię bo gorzej już chyba nie będzie
U mnie jeszcze dają rade, ale było napewno lepiej, wiec są na wykonczeniu. A czemu tej pod chłodnicą się nie wymienia? Bo akurat tą poduszke mam.
No właśnie ja też przez te opinie nie chce kupic ted guma.
Pozdrawiam
No właśnie ja też przez te opinie nie chce kupic ted guma.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 lut 2010, 01:00 przez billy33, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 sty 2010, 00:59
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323f BJ, 2.0 DITD 101KM (2001r)
Zacząłeś nowy temat o poduszkach w DITD, stary jest tutaj: viewtopic.php?f=89&t=45344
Wiem że jest długi ale warto go poczytać.
Poduszka pod chłodnicą nie tłumi drgań, raczej asekuruje silnik przed nadmiernym przechylaniem się.
Jak jej się przyjrzysz to zauważysz że w środku jest cienka guma, jest za słaba by tłumić.
Nawet jak jest zerwana wystarczy wyregulować poduszkę tak żeby była przerwa między wewnętrzną a zewnętrzną jej częścią. Ta z Ted Gum tworzy jedną całość (ktoś tak napisał) dlatego przenosi wszystkie drgania na przedni pas.
Pozdrawiam.
Wiem że jest długi ale warto go poczytać.
A czemu tej pod chłodnicą się nie wymienia?
Poduszka pod chłodnicą nie tłumi drgań, raczej asekuruje silnik przed nadmiernym przechylaniem się.
Jak jej się przyjrzysz to zauważysz że w środku jest cienka guma, jest za słaba by tłumić.
Nawet jak jest zerwana wystarczy wyregulować poduszkę tak żeby była przerwa między wewnętrzną a zewnętrzną jej częścią. Ta z Ted Gum tworzy jedną całość (ktoś tak napisał) dlatego przenosi wszystkie drgania na przedni pas.
Pozdrawiam.
YgooR napisał(a):Nawet jak jest zerwana wystarczy wyregulować poduszkę tak żeby była przerwa między wewnętrzną a zewnętrzną jej częścią.
Pozdrawiam.
Wiesz może na czym polega ta regulacja?
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
Nie wiem skad macie informacje o kiepskiej jakosci tedgumach ale na poczatku mojej dzialalnosci na forum jak mialem jeszcze BJ to chcialem zmieniac i czytalem gdzies na forum wypowiedz osoby ktora zalozyla te gumy i sobie chwalila. Teraz w natloku postow i tematow nie moge tego znalezc, ale rzecz sie miala w silniku benzynowym.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Mako napisał(a):Nie wiem skad macie informacje o kiepskiej jakosci tedgumach
Moja opinia powstała po przeczytaniu forum, jest dużo krytycznych wypowiedzi. Ale są też i pozytywne, Pawel M. był bardzo zadowolony z jakości Ted Gum, dlatego najlepiej się przekonać na własnej skórze po założeniu.
zurekk napisał(a):Wiesz może na czym polega ta regulacja?
Tu masz opis viewtopic.php?f=89&t=45344&start=460
zurekk napisał(a):Wiesz może na czym polega ta regulacja?
Pozwoliłem odpowiedzieć sam sobie
Korzystając dzisiaj z wolnej chwili postanowiłem spróbować wyregulować poduszkę „przy chłodnicy”. Kierując się radami kolegów z tematu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=45344&start=460
powstała poniższa mini relacja oraz kilka przemyśleń.




Odkręcenia zapieczonej śruby wymagało użycia sporej siły i niestety moją prawie 30letnią radziecką grzechotkę szlag trafił.
Regulacja polegała na odpowiednim ustawieniu środkowej części poduszki. U mnie potrzebne było podciągnięcie lekko do góry i ustało bujanie się silnika przy dodawaniu gazu.
Wg mnie pracującymi częściami poduszki są: część środkowa oraz tuleja zewnętrzna. Cienka guma, która często jest oberwana, wielkiego wpływu na pracę poduszki mieć nie może.
Jeśli się mylę to proszę o odniesienie się do powyższego tekstu.
Pozdrawiam.
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
zurekk napisał(a):Jeśli się mylę to proszę o odniesienie się do powyższego tekstu.
Nie mylisz się
Proponuję dodać do fotorelacji bo wiele osób pyta o tą regulację.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości