Sportowy wydech dedykowany – Mazda 323F BA

Postprzez Mako » 25 sty 2010, 17:47

to jeszcze poprosze Moderatora o dolaczenie tematu do watku przytoczonego przez pawelMX6
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Fiveopac » 25 sty 2010, 19:57

Popełnione <faja>
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez TR4PSTAR » 27 sty 2010, 22:06

Czytałem ten temat gdy zastanawiałem sie nad wydechem i mogę sie teraz pochwalić, iż zamówilem z firmy Ulter tłumik końcowy dedykowany do mojego autka i jestem bardzo zadowolony :) Prócz tego wyrzuciłem kata i tłumik środkowy i zamontowałem dwie strumienice :) Wszystko razem ma jak dla mnie fajny rasowy dzwiek :) Wkrótce dodam filmik :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez pawelMX6 » 27 sty 2010, 22:13

TR4PSTAR napisał(a):i zamontowałem dwie strumienice

Skoro jedna daje ok. 9,3-14,5% mocy to dwie.... Kurcze, teraz to musi zasuwać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Fiveopac » 27 sty 2010, 22:23

Skoro jedna daje ok. 9,3-14,5% mocy to dwie.... Kurcze, teraz to musi zasuwać zeby

Dobre :D

Kiedys popelnilem pewien rysunek:

Obrazek

nie spodziewalem sie, ze kiedys ziści sie chocby w częsci <jupi>

TR4PSTAR dałes rade <spoko>
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez TR4PSTAR » 28 sty 2010, 12:36

Dodam, że strumienica za kata jak i rurowa za tłumik środkowy made by EL-TEC :)

pawelMX6 napisał(a):Skoro jedna daje ok. 9,3-14,5% mocy to dwie.... Kurcze, teraz to musi zasuwać


No może coś tam na mocy i momencie obr. przybyło :P

Fiveopac napisał(a):TR4PSTAR dałes rade

Dzięki :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez mlody1921 » 28 sty 2010, 18:51

NA upartego to ze dwie by sie jeszcze zmieściły na tym ryskunku :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Lukas007 » 28 sty 2010, 18:59

TR4PSTAR napisał(a):strumienica za kata jak i rurowa za tłumik środkowy made by EL-TEC

Wywal tą którą wstawiłeś zamiast kata i w to miejsce załóż sobie jego sportowy/metalowy odpowiednik – będzie już profi ... no prawie, bo zamiast środkowego fabrycznego mogłeś dac tłumik środkowy przelotowy, także rurowy, ale i tak nie było by źle. Jakiej średnicy robiłeś wydech ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez TR4PSTAR » 28 sty 2010, 23:31

Lukas007 napisał(a):sportowy/metalowy odpowiednik

Co masz na myśli :D ?

No zawsze mozna jeszcze coś pokombinować z wydechem :)

Ja robiłem wszystko 55mm ;)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez mlody1921 » 29 sty 2010, 00:37

Nie za dużo jak na N/A ? 55mm robią chyba do 2,0v6
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez TR4PSTAR » 29 sty 2010, 16:09

Mój błąd ... Średnica to 50mm :) Chyba, że znowu coś pomyliłem hehe :P
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Lukas007 » 29 sty 2010, 16:20

TR4PSTAR ... metalowy katalizator to taki, który stawia mniejszy opór spalinom jednocześnie je oczyszczając – auto przechodzi przeglądy, a mniejszy opór zwiększa wydajnośc (PawelMX6 miał w swoim aucie taki katalizator, także po szczegóły pisz do niego). Strumiennina ze względu na swoją budowę działa jedynie przy jednej prędkości obrotowej silnika... teorii nie będę przytaczac, bo jest już w tym dziale temat stricte odnośnie strumiennic. Co do średnicy wydechu to jak na 1.8 to 50mm to trochę mało. Ja mam u siebie 2.25" (5.6cm) i to jest optimum do tej pojemności. Także IMo najlepsze rozwiązanie to katalizator sportowy + śodkowy tłumik przelotowy + końcowy przelotowy bądź przelotowo-komorowy (cichszy).

Pozdrawiam
Lukas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez TR4PSTAR » 29 sty 2010, 16:50

Kurcze no sam sie troche pogubiłem bo kupowałem to wszystko ponad pół roku temu będąc w Niemczech a mechanik w PL mi robił koło autka, ale wydaje mi się, że średnica ta to 50mm. Myślałem nad zmianami takimi jak: Kolektor i wydech na 2,5 cala, ale to narazie plany :)

Wezmę twoją opinie pod uwagę :) Dzięki ;)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Lukas007 » 29 sty 2010, 16:52

Kolektor i wydech na 2,5 cala

Kolektor jak najbardziej – pozytywnie. 2.5" to jednak za dużo jak na 1.8 w N/A :)

Dzięki

Nie ma sprawy ;)

Pozdrawiam
Lukas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez TR4PSTAR » 29 sty 2010, 16:59

Więc najbardziej optymalnie byłoby zrobić coś takiego jak w twoim autku :D ... ?
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Lukas007 » 29 sty 2010, 17:00

Moim i pewnie nie tylko moim zdaniem, tak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez TR4PSTAR » 29 sty 2010, 17:10

Lukas007 napisał(a):Moim i pewnie nie tylko moim zdaniem, tak

Nie wątpie w to :)

Ile Cię kosztowało poskładanie takiego wydechu :) ?
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Lukas007 » 29 sty 2010, 17:17

Ile Cię kosztowało poskładanie takiego wydechu

Cały wydech z kolektorem 4000 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez TR4PSTAR » 29 sty 2010, 17:35

Fiu Fiu no to jest różnica jesli ja dałem za te podzespoły z robocizną 1000 zł :P Ale wiadomo koszta idą w górę i to sporo gdy wymienia sie kolektor :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez xsedzio » 10 lut 2010, 20:21

a ja zrobiłem inaczej
tłumiki i zamiennik katalizatora kupiłem u znanego wszystkim i polecanego na tym forum maxituna, zapłaciłem za wszystko 700zł; o rurowanie zakupiłem w hurtowni 120zł. Mam teraz można powiedzieć zaprojektowany przez maxituna za 820zł + koszt piwa na srednicy 2,25cal i jestem pod miłym wrażeniem profesjonalizmu tego człowieka nie mówiąc o anielskiej cierpliwości – jak chcesz pogadać na temat tuningu wydechu przygotuj się na 30minut – w 5 minut nie załatwisz problemu <serduszka>

Także ja ze swojej strony pozdrawiam go (bo wiem że tutaj zagląda) i dołączam się do ludzi polecających
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 18:25
Posty: 15

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje