Diagnostyka ECU

Postprzez sebas0026 » 28 sty 2010, 21:34

waldez Tak. Nie radz innym jak nie jestes pewien swojej wiedzy (blad 25) Zalacz ON i zmierz miernikiem napiecie na przewodzie od przeplywomierza powino byc 1.3 V max 2.0 V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez waldez » 28 sty 2010, 21:48

sebas0026 napisał(a):Nie radz innym jak nie jestes pewien swojej wiedzy (blad 25)

Sory teraz dostrzegłem, że jest błąd na stronie i zamiast 35 jest napisane 25. Moja wina. Sory


Zalacz ON i zmierz miernikiem napięcie na przewodzie od przepływomierza powinno być 1.3 V max 2.0 V

Do przepływki idą trzy przewody, pierwszy najgrubszy podaje +12V, a to 1,3/2V ma być na obojętnie którym z pozostałych??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez sebas0026 » 28 sty 2010, 22:10

dla silnikow KF nie ma bledu 35!!! 34 odpowiada za IDLE AIR CONTROL VALVE (silniczek krokowy) napiecie musi byc na prawym pinie na zalaczonym ON czyli od kabiny. Przeplywke masz B3H7 czy B6..??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez waldez » 28 sty 2010, 22:13

B3H7. Mam ją właśnie w ręku. Blaszka w środku i druciki są na miejscu, nie mam gazu nic nie wybuchło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez sebas0026 » 28 sty 2010, 22:23

wiec jest ok. Ale mozesz zmierzyc napiecie. Tylko musisz go zalozyc z powrotem i podlaczyc. Jakie masz bledy i problem? najlepiej jak bys nagral i zamiescil film z wyswietlania bledow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez waldez » 28 sty 2010, 22:32

Jutro go podłącze i zmierzę napięcie.
sebas0026 napisał(a):Jakie masz bledy i problem

Błąd pokazuje mi tylko 08. Najpierw dioda się zapala po przekręceniu kluczyka a potem 8 krótkich mrugnięć w kółko dopóki nie rozłącze.
Problem – nie odpala. Filtr paliwa – nowy, świece i przewody – nowe, ciśnienie paliwa bdb, iskra bdb, akumulator sprawny, rozrusznik kręci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez sebas0026 » 28 sty 2010, 22:37

No to masz odpowiedz. Ale zmierz przeplywke tak jak ci pisalem. Wymienisz raczej na uzywke bo nowka 2500 tys. zł i po problemie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez waldez » 28 sty 2010, 22:44

sebas0026 napisał(a):nowka 2500 tys. zł

<wow> <wow> <wow> zgłupieli.

Na szczęście jutro zostanie do mnie wysłana używka za fajną cenę. Dzięki sebas0026 za pomoc. Jutro napisze jakie są wyniki po pomiarze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez michalxxxxx » 29 sty 2010, 13:57

Po naprawie dolotu skasowaniu bledow i podlaczeniu diody na nowo zapala sie ona tylko 1 raz a pozniej zero reakcji czyli brak bledow tak? <jupi> jesli to tak to dzieki za pomoc wszystkim bo jak sobie policzylem przeplywomierz lambde i kilka innych rzeczy to 600 zl by mi nie wystarczylo. pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez waldez » 29 sty 2010, 17:57

sebas0026 zmierzyłem napięcie na przepływce, napięcie na przewodzie, o którym pisałeś wynosi ok 1V.
Ale zastanowiła mnie inna kwestia. Odpiąłem na próbę lambde i nie pokazało mi żadnego kodu z nią związanego. Czemu?? Dlatego, że silnik jest zimny??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez sebas0026 » 29 sty 2010, 23:43

mierzyles na podpietym kablu do przeplywki? Blad sondy (17) czy jej brak nie powinien powodowac problemu z odpaleniem lecz brak mocy i podwyzszone spalanie (podobnie jak przeplywka).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez michalxxxxx » 29 sty 2010, 23:44

Dlatego ze nie wysyła błędów cos czego nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez sebas0026 » 30 sty 2010, 00:00

michalxxxxx stales sie specjalista w doradzaniu. Jak czegos nie ma a komputer musi wychwycic sygnal z czujnika ktorego nie ma to myslisz ze nie wyskoczy blad??? <jelen> nie umieszczaj takich stwierdzen jesli nie wiesz co piszesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez michalxxxxx » 30 sty 2010, 01:08

Ok przepraszam. Ja to tak a chlopski rozum chciałem ogarnac.Juz sie nie udzielam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez lesiux » 30 sty 2010, 10:56

myślę że błąd lambdy dopiero wyjdzie Ci jak trochę pojeździsz, odepnij przepływkę i odpal silnik, błąd pokaże się od razu. Ja mam podobnie z EGR-em, jak skasuje błędy, odpalę silnik to nic nie ma, dopiero po pewnym czasie się pojawia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez buru83 » 5 lut 2010, 13:15

witam. jestem pierwszy raz na forum wiec prosze o wyrozumialosc. w mojej mazdzie 323f 1.8bp z 94r. pokazuje taki bład trzy krotkie-jeden dlugi-siedem krotkich. jak to interpretowc? po resecie nic. po zapaleniu i zgaszeniu tylko trzy krotkie caly czas. a w drugiej mazdzie kumpla dwa krotkie trzy krotkie tez w kolo. prosze o pomoc.
buru83
 

Postprzez tokar » 10 mar 2010, 20:22

witam,
w ostatnią sobotę na spotkanku regionalnym pierwszy raz podlaczyłem czytnik diodowy do mojej madzi..ale nie uzyskałem żadnego błyśniecia. Na innych samochodach przed i po probie z moim działało, wiec dioda ok.

czy to oznacza, ze nie ma błedów, czy ze czujnik w ogóle nie działa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez msobecki » 19 mar 2010, 23:09

Witam, wyskoczył mi błąd 25, mam ogólnie podwyższone spalanie paliwa, ten błąd odpowiada za elektrozawór regulacji ciśnienia, gdzie on się znajduje i czy może mieć to coś wspólnego z podwyższonym spalaniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez Psiku » 20 mar 2010, 17:02

Znajduje sie obok filtra powietrza.
Czy przymuliło madzie i nie ma takiego kopa do 4 tys obrotów/
Ja zmostkowałem z EGR bo miałem brak 12V na PRC.Jak narazie nie doszedłem do tego co jest powodem zaniku 12V na PRC (brak wolnego garażu).Ale przestał wyskakiwać bład 25.Radze rozprawić się z tym jak najszybciej.Ja zrobiłem na tej usterce jakies 700km. i padła mi sąda lambda zasyfiło przepustnice.Czeka mnie czyszczenie.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Postprzez msobecki » 20 mar 2010, 19:40

zasyfiło przepustnice mówisz? Mi się pojawił olej w dolocie miedzy przepływomierzem a przepustnicą, myślicie ze to może być od tego?
Okazało się ze odłączył mi się ten elektrozawór, o którym mówiłeś.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50770ae737af58b6.html
Czy te wolne przyłącze ma być do czegoś podłączone, zatkane czy jak to ma być ? ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki