Zgrzyt przy wrzucaniu 3. biegu
Strona 1 z 1
Witam!! Mam pytanie ? Co może być przyczyną zgrzytnięcia przy wrzucaniu 3. biegu? Zdarza się że nie ma tego efektu. Pozostałe biegi wchodzą bez problemu.
U mnie tez sie tak zdarza ale na zimnym silniku. Czytalem gdzieś że to sprzegło sie kończy
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
u mnie też czasami tak się zdarza...
jak bardzo wolno wrzucę 3 bieg to słychać, a jak normalnie wrzucam 3 to nie...
na innych wszystko OK, poza tym sprzęgło mam OK, nie ślizga się itp.
jak bardzo wolno wrzucę 3 bieg to słychać, a jak normalnie wrzucam 3 to nie...
na innych wszystko OK, poza tym sprzęgło mam OK, nie ślizga się itp.
-
jermo2
No tak ale dlaczego tylko zdarza się to na jednym biegu. Ze wszystkimi innymi jest ok. Gdyby sprzęglo się kończyło to chyba miałoby to przełożenie na wszystkie biegi?
Kończy się synchronizator a nie sprzęgło.
Synchronizator to taki mechanizm który powoduje wyrównianie prędkości obrotów złączanych kół zębatych w skrzyni. W uproszeczeniu działa to tak: gdy załączasz bieg najpierw załącza się synchronizator który wyrównuje prędkość obrotową załączanych kół zębatych, następnie koła zębate są zazębiane.
Jeśli synchronizator jest zużyty, jego zdolność do wyrównywania prędkości obrotowej kół zębatych spada, a wtedy zazębiasz koła których prędkości obrotowe są różne ... i to jest przyczyna zgrzytania.
Często problem ujawnia się na biegach najczęściej załączanych (2-3)
Włączasz bieg bez sprzęgła ... prędkość kół się nie wyrówna i zgrzycze, chyba że dostosujesz prędkość obrotową silnika do prędkości toczenia i załączanego biegu, wtedy nawet ze zużytym synchronizatorem nie zgrzyta ... i da się zmieniać biegi bez sprzęgła
Na zimnym silniku ... bo olej w skrzyni zimny i trudniej w gęstym oleju obracać kołami
Gdy wolno włączamy bieg... jeśli wyobrazimy sobie że między działaniem synchronizatora a zazębieniem kół jest "chwila" luzu, to wolno włączając bieg ta chwila luzu wyyydłuża się, a wtedy koła zębate mogą zmienić prędkość obrotową względem siebie.
Synchronizator to taki mechanizm który powoduje wyrównianie prędkości obrotów złączanych kół zębatych w skrzyni. W uproszeczeniu działa to tak: gdy załączasz bieg najpierw załącza się synchronizator który wyrównuje prędkość obrotową załączanych kół zębatych, następnie koła zębate są zazębiane.
Jeśli synchronizator jest zużyty, jego zdolność do wyrównywania prędkości obrotowej kół zębatych spada, a wtedy zazębiasz koła których prędkości obrotowe są różne ... i to jest przyczyna zgrzytania.
Często problem ujawnia się na biegach najczęściej załączanych (2-3)
Włączasz bieg bez sprzęgła ... prędkość kół się nie wyrówna i zgrzycze, chyba że dostosujesz prędkość obrotową silnika do prędkości toczenia i załączanego biegu, wtedy nawet ze zużytym synchronizatorem nie zgrzyta ... i da się zmieniać biegi bez sprzęgła
Na zimnym silniku ... bo olej w skrzyni zimny i trudniej w gęstym oleju obracać kołami
Gdy wolno włączamy bieg... jeśli wyobrazimy sobie że między działaniem synchronizatora a zazębieniem kół jest "chwila" luzu, to wolno włączając bieg ta chwila luzu wyyydłuża się, a wtedy koła zębate mogą zmienić prędkość obrotową względem siebie.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
Tak właśnie myślałem. Tylko pytanie mam czy ( a zapewne tak) do wymiany synchronizatora trzeba wyjmować skrzynię biegów? Czy jest to droga zabawa i w ogóle opłacalna?
Wyjmować trzeba napewno, bo trzeba ją rozebrać.
Czy droga taka naprawa .. tego nie wiem, ale zanim się zdecydujesz zastanów się czy nie lepiej poszukać skrzyni w dobrym stanie ... tylko jak ustalić czy jest w dobrym stanie??
Czy droga taka naprawa .. tego nie wiem, ale zanim się zdecydujesz zastanów się czy nie lepiej poszukać skrzyni w dobrym stanie ... tylko jak ustalić czy jest w dobrym stanie??
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
Pytanie: Czy slychac zgrzytnięcie, czy czujesz tak jakby lewarek "wchodził w 3ci bieg" 2-stopniowo ?
Bo jak czujesz (a nie slyszysz), to u mnie tez to jest i w 2-ch znajmych mi pozostalych mazdach tez cos takiego wystepuje.
Wydaje mi sie, ze po prostu taki urok 3go biegu
Pozdrawiam.
Bo jak czujesz (a nie slyszysz), to u mnie tez to jest i w 2-ch znajmych mi pozostalych mazdach tez cos takiego wystepuje.
Wydaje mi sie, ze po prostu taki urok 3go biegu
Pozdrawiam.
Hmm, u mnie zgrzyta i haczy przy wrzucaniu z jedynki na 2-gi bieg. Z dwójki na trójkę w zasadzie już nie, chociaż czasem czuję że trochę zahaczy (chociaż może jestem już przewrażliwiony). Co ciekawe przy redukcji z trójki na dwójkę jest wszystko ok.
Kończy się synchronizator, mówicie? Czy bardzo mogę zaszkodzić skrzyni jak tego teraz nie wymienię?
Kończy się synchronizator, mówicie? Czy bardzo mogę zaszkodzić skrzyni jak tego teraz nie wymienię?
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
Elo. U mnie jest ten efekt dwustopniowości dość słaby, ale odczuwalny. Narazie się tym nie przejmuję bo myślę że do skończenia takiego synchronizatora (w normalnych warunkach pracy) jest poprostu daleko. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
panoramix napisał(a):denerwujące jest zgrzytanie przy zmianie z 2-3 bieg, jaki jest mniej więcej koszt wymiany synchronizatora?
raczej spory..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W obecnych czasach nieoplacalny dla wlasciciela – zobacz ile skrzyn jest na allegro i w jakich cenach , naprawa zawsze bedzie drozsza.Enduro napisał(a):raczej spory
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6